Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  3
Side 3 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 51 til 75 av 92

Tråd: Hvilken kamaksel til B230FT ecomax @1,0bar?

  1. #51
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. okt. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tosk Vis post
    I forhold til max lade trykk? turbons spool up er unnagjort før man nermer seg max ladetrykk, jeg har kjørt med og uten bleed ventiler på mange motorer, aldri har jeg sett forskjell i spool.

    Jeg kjører alttid slange fra innsuget til en "hard" WG og har aldri hatt treg spool, fordi så lenge WG er stengt spooler turbon så fort den kan uansett, MEN om du leser min post lengre opp her som du var så uening i, så ser du hvorfor "WG gutta med revva spool" har nettopp d, fordi mottrykket slår opp WG'n da det sitter for slapp fjær i den og d sjeldent kjøres motrykk inn over membranet og da blir spool og bygging av ladd lidende.

    /mats

    Jeg selv kjører med motrykkstyring på min eksterene wastegate, men når eg setter på en punematisk styrt åpne\lukke ventil på grunntrykks slangen. Denne er ventilen er trykk regulerbar slik att jeg stiller inn når det skal kjøres inn grunn styretrykk på wastegaten, er spoolen mye bedre. Siden jeg da kan kjøre med en slappere fjær vil motrykket mitt bli lavere når turbinen nermer seg choke, siden jeg ikke har en knall hard fjær som øker baktrykket. Lavere motrykk er gratis effekt. Det vil si at turboen blir fri spoolt opp med kun motrykk med stengt wastegate opp til gitt trykk av punematikk ventilen, så etter dette er det grunntrykk slangen som reguler trykket til korekt nivå . SÅNN SIRKUS forklart
    Sist endret av howdini; 29/12/12 kl 23:18
    Racing makes heroin addiction look like
    a vague wish for something salty
    Proud member of BAILEYS TUNING

  2. #52
    Registrerte brukere Knallert sin avatar
    Medlem siden
    07. juni 2011
    Sted
    Oppland
    Innlegg
    282
    Antall takk

    Standard

    Welcome to the Batlandforum
    Har skrevet det før og skriver det igjen, det blir jo helt håpløst å drive å klippe ut setninger fra andre sine innlegg og ta ting ut fra kontekst, så det igjen ser ut som man har mer rett i sine påstander.

    Og hvordan en korrekt spec. ekstern wg,rett rørføring og hard fjær tilpasset ladetrykket skulle tyvåpne og sabotere spoolup mer enn en intern wg med pysventil får du gjerne forklare mer inngående Batland.
    Holder ikke bare hardnakket å påstå at,jeg har rett du har feil.

    En ekstern wg kan fungere utmerket og helst med mottrykk og en type boostcontrol.
    Akkurat som en intern wg også kan fungere utmerket.

    Et eksempel:
    En kompis av meg kontaktet turboservice og kjøpte en irx 450 til sin 2.1l 16v saabmotor, ikke spooler den spesielt tidlig og den vil ikke under noen omstendigheter lade mindre enn 1,7 bar med intern wg, han har jo tross alt montert en bleedventil han ikke får brukt.
    Siden ladetrykket er mer enn høyt nok allerede
    Så hvorfor får man ikke ned turtallet på turboturbinen så ønsket ladetrykk kan oppnås?

    Riktignok har saab 9000 en ganske spesiell downpipe med mange bøyer tett etter hverandre.
    Men kanskje ville en ekstern wg med rørføring som gikk inn i dp lengre bak gjøre ting bedre,men hva vet vel jeg siden jeg ikke har nicket Batland
    Sist endret av Knallert; 30/12/12 kl 00:49

  3. Takk MGP takket for denne posten
  4. #53
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 94O LPT Vis post
    Du liker deg når du får fyre litt oppunder Bratland?
    Jeg eg sånn at jeg tror det ikke før jeg får oppleve det. Så her er det jo bare en ting og gjøre. Å det blir å prøve det ut
    Nja. Tenk om det er slik at man har testet dette i praksis da?
    Det er null problem og ingen steder vil du få sett dette mer tydelig enn i Dynapacken til Turbosnurr.

  5. #54
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tosk Vis post
    I forhold til max lade trykk? turbons spool up er unnagjort før man nermer seg max ladetrykk, jeg har kjørt med og uten bleed ventiler på mange motorer, aldri har jeg sett forskjell i spool.

    Jeg kjører alttid slange fra innsuget til en "hard" WG og har aldri hatt treg spool, fordi så lenge WG er stengt spooler turbon så fort den kan uansett, MEN om du leser min post lengre opp her som du var så uening i, så ser du hvorfor "WG gutta med revva spool" har nettopp d, fordi mottrykket slår opp WG'n da det sitter for slapp fjær i den og d sjeldent kjøres motrykk inn over membranet og da blir spool og bygging av ladd lidende.

    /mats
    Jaja. Nok engang har vi forskjellig erfaring og forskjellige meninger.

  6. #55
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Ja jeg er villig til å prøve det meste, så lenge motoren ikke ryker
    Hvor er det Turbosnurr har denne dynapacken?

  7. #56
    Registrerte brukere MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Jeg også kjører bleedventil på alle mine motorer med ekstern WG om noen trodde jeg kun kjørte med WG, men fjæra i WG er veldig nære ladd trykke jeg kjører med, skal jeg lade 1.5bar har jeg eks 1.2bars fjær i wg, resten justeres med ventilen, å på mine oppsett har jeg aldrig 1.2bar lr mer i mottrykk på 1.5bar turbo trykk,(da har man for lite turbinhjul/downpipe/mongo grenrør) så da kan ikke mottrykke sabotere for spool ect. på den måte om man har 0.8bars fjær i WG og lader 1.5bar og har eks 1bar mottrykk, da vil WG åpnes ufrivilig av mottrykk

    /mats
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  8. #57
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 94O LPT Vis post
    Ja jeg er villig til å prøve det meste, så lenge motoren ikke ryker
    Hvor er det Turbosnurr har denne dynapacken?
    Ser ikke for meg at det er ett problem. I motsetning til så mange andre så har du både god turbo, bra kam og korrekt kompresjonsforhold.
    Sitat Opprinnelig postet av Turbosnurr Vis post
    Komme inn i Loddefjord å få bilen i dynapack i et par timer så hadde sikkert mye småting blitt gjort for å optimalisere oppsettet :-)
    Sist endret av Batland; 30/12/12 kl 00:40

  9. #58
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tosk Vis post
    Jeg også kjører bleedventil på alle mine motorer med ekstern WG om noen trodde jeg kun kjørte med WG, men fjæra i WG er veldig nære ladd trykke jeg kjører med, skal jeg lade 1.5bar har jeg eks 1.2bars fjær i wg, resten justeres med ventilen, å på mine oppsett har jeg aldrig 1.2bar lr mer i mottrykk på 1.5bar turbo trykk,(da har man for lite turbinhjul/downpipe/mongo grenrør) så da kan ikke mottrykke sabotere for spool ect. på den måte om man har 0.8bars fjær i WG og lader 1.5bar og har eks 1bar mottrykk, da vil WG åpnes ufrivilig av mottrykk
    Da er vi visst enige likevel. Bleedventil er en god løsning som man bør benytte seg av.

  10. #59
    Registrerte brukere Larsge sin avatar
    Medlem siden
    14. nov. 2012
    Sted
    Ålvik, Hardanger
    Innlegg
    92
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 94O LPT Vis post
    Seriøs og seriøs Bedre å bruke mye penger en gang enn å prøve å spare penger og bytte deler annenhvær uke
    Men chippene blir jeg ikke klok på :( Skal få prøvd vikingchipper og se om de kanskje er bedre enn de forskjellige jeg har prøvd til nå.
    Hvilke chiper er det du har prøvd til nå? Skulle likt å visst hvor mye de endrer på disse chipene, flytter de bare fuelcut og turtallsperr eller er det en komplett re-map? Dersom det er snakk om re-map bør det vel foreligge en oppskrift på motor og sprut oppsett som må følges nøye skulle jeg tro?
    Men dere der borte i by'n har vel tilgang på E85? Fant en side av en kar i tyskland som selger chiper til LH2.4 med 012LMM og siemens dyser til E85 http://www.nord-com.net/stoni/chipsfrb.html
    "Det er i motbakke det går oppover!"

  11. #60
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Har prøvd kl-racing, turbotrimming og tlao chippene. Kl- racing sine var desidert de dårligste, så tloa og så turbotrimming chippene. Men har som sakt litt småfeil enda. Skal høre med en kompis om jeg kan teste vikingchippen hans enten i dag eller i morgen. Er E85 på flesland ja. Vet ikke om andre plasser. Så har ikke brydd meg om det

  12. #61
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Merker at vikingchippene etterjusterer en hel del mer enn de andre. Får fremdeles litt mye bensin med full gass i ett høyt gir :/ Lurer på om en skikkelig justering av tps hadde løst litt av problemet? Har aldri gjort dette selv, noen som har en god guide på hvordan justere TPS????
    EDIT: Fant et bilde fra vadis om dette legger det ut for andre også
    TPS Adjustment.jpg

    Men trenger fortsatt tips??
    Sist endret av Jonas Soldal; 30/12/12 kl 16:53

  13. #62
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 94O LPT Vis post
    Har prøvd kl-racing, turbotrimming og tlao chippene. Kl- racing sine var desidert de dårligste, så tloa og så turbotrimming chippene. Men har som sakt litt småfeil enda. Skal høre med en kompis om jeg kan teste vikingchippen hans enten i dag eller i morgen. Er E85 på flesland ja. Vet ikke om andre plasser. Så har ikke brydd meg om det
    Satt akkuratt og søkte det opp
    Hadde vert kjekt med E85. men finnes i Fyllingsdagen også

  14. #63
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Litt kjipt å måtte kjøre til fyllingsdalen hver gang en må fylle :P Men trekker ikke E85 til seg mye mere vann en bensin? Tenker bare i og med bilen min hvertfall står mye i ro?

  15. #64
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 94O LPT Vis post
    Litt kjipt å måtte kjøre til fyllingsdalen hver gang en må fylle :P Men trekker ikke E85 til seg mye mere vann en bensin? Tenker bare i og med bilen min hvertfall står mye i ro?
    Stemmer det!

  16. #65
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Vi bor jo ikke akkurat i et land med veldig tørt klima heller

  17. #66
    Registrerte brukere Larsge sin avatar
    Medlem siden
    14. nov. 2012
    Sted
    Ålvik, Hardanger
    Innlegg
    92
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 94O LPT Vis post
    Merker at vikingchippene etterjusterer en hel del mer enn de andre. Får fremdeles litt mye bensin med full gass i ett høyt gir :/ Lurer på om en skikkelig justering av tps hadde løst litt av problemet? Har aldri gjort dette selv, noen som har en god guide på hvordan justere TPS????
    EDIT: Fant et bilde fra vadis om dette legger det ut for andre også

    Men trenger fortsatt tips??

    Du hadde progressiv BTR?
    "Det er i motbakke det går oppover!"

  18. #67
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Har linær nå, fordi det mente Paul H (turbotrimming) var synderen, selv om jeg sto på mitt kjøpte jeg en linær bare for å prøve, men så hadde jeg rett. Kommer til å putte på den progressive når vi skal øke ladetrykket

  19. #68
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Hva tror dere om å justere tps? Vet ikke hvor mye den har å si ved flat pedal?

  20. #69
    Registrerte brukere MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    TPS på lh2.4 har ikke potmeter som en skikkelig tps har, den er kun en av/på bryter så tviler på du merker noe forskjell der, men for all del prøv, d er gratis
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  21. #70
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Har du noen formening om hva som kan vere problemet? Er kun ved flat pedal på ett høyt gear?

  22. #71
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. okt. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    170
    Antall takk

    Standard

    Vi har og prøvd en haug med chip på 940en til min bror, ingen funker godt. Det beste tennings chippet er det orginalet, det gir god spool i bunn men henger ikke med ut på turtall.De andre er motsatt revva i bunn og bedre på topp. Den motoren kommer til og få datasprut, gidder ikke mere tull med en motor styring som ikke funker tilfredstillende. Motoren lingner litt på din krx400 med litt lavere komp
    Racing makes heroin addiction look like
    a vague wish for something salty
    Proud member of BAILEYS TUNING

  23. #72
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Har hørt rykter om det ja. Men det som er så irriterende er at jeg tok bensinhjernen fra en kompis sin 940 med nesten samme oppsett og puttet den i min, han har ikke samme problem men jeg fikk fremdeles for mye bensin ved stor belastning??? Sant skal siest at han hverken har lavkomp eller portet topp. Han har mindre turbo ( garrett) men den lader mye seinere enn min?

  24. #73
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Hvorfor er dere så optatt av høyt turtall? Er det ikke bedre å gire så du utnytter effekten der den er isteden for å dra det helt ut? Du henter endel på å "kjøre riktig"

  25. #74
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Enkelte av oss er jo interresert i å ha moment fra bunn til topp da

  26. #75
    Registrerte brukere Larsge sin avatar
    Medlem siden
    14. nov. 2012
    Sted
    Ålvik, Hardanger
    Innlegg
    92
    Antall takk

    Standard

    Spesielt oss med automat! :P

Side 3 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Hvilken clutch lamell til gammel M46 og B230FT?
    By Sondre93 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 11
    Siste post: 01/11/12, 19:04
  2. Svar: 1
    Siste post: 05/08/11, 02:31
  3. 1.0bar @4500RPM
    By Jobbe88 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 23/07/10, 23:30
  4. Hvordan vite hvilken kamaksel man har?
    By henrik940 in forum Motor og gir
    Svar: 6
    Siste post: 11/03/10, 07:49

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •