Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  133
Side 4 av 29 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 14 ... SisteSiste
Viser resultater 76 til 100 av 714

Tråd: Volvo 740R Breddet. Superstar Bügel. TIL SALGS

  1. #76
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Hei hei, det er en stund siden no, har hatt ekstremt lite med tid i det siste. Men holder på å opprette en egen side hvor man kan se enda mer av mitt bygge, og også andre bilder som jeg har hatt en del fingre i. =) www.sproccet.com

  2. #77
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. feb. 2010
    Sted
    Fosnavåg/Bergen
    Innlegg
    140
    Antall takk

    Standard

    Egen hjemmeside til bilen er kult vettu hehe.

  3. #78
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Hei hei, har vært en liten stund siden sist no, det går veldig i ett for tiden, så får ikke så veldig med tid til å hele veien oppdatere.

    Men her er noen bilder fra den lille jiggingen min, fikk en skade i bilen for en del år siden, og da tenkte jeg at siden vi var så godt i gang så kunne eg lie greit ta å få rettet den ut.

    Planen var å få bilen i en ekte jigg som vi har i lokalet, men siden det aldri ble ledig plass i den, og vi så det at bilen min kun trengte en rett linje på jigging, så så vi ikke behovet.

    Største jobben gikk med på å lage en hjemmelaget jiggebakk. Videre spente vi bilen fast i bygget og et forankrings feste for båter på kaien. Dette må sies funket i korte ord veldig bra.







    Jiggebakken.



    Så har litt bilder fra sparkling inni dører. =)

    Prøver å få frem litt detaljer, ting må jo se "noelunde" bra ut. I disse tider føler eg at eg pusser frem en breddet volvo. =)











    Og så litt bilder fra limingen av sideskjørtene, her måtte bare fantasien slå fullt inn. Hehe... Det var flere steder på skjørtet som måtte ha press samtidig, ikke bare skulle de ha press oveni fra, men også press i fra siden. Og dette måtte kombineres på en en fornuftig måte. Det ser kansje ikke så fornuftig ut. Men dette fønket.

    På toppen har eg brukt en 2 komponent kaross lim. Denne er nedslip bar, så den egner seg veldig til mitt formål.

    På under siden har eg brukt en kraft lim. Jeg har også Bygget sideskjørtene i glassbider under helt inn til falsen. Dette for og videre også kunne bruke klipps i tillegg til lim, noe som eg ser som lite nødvendig, men det er no bare en ekstra sikkerhets bariere. =)

    Legg merke til toppen på dette første bildet. =)





    Og her er det bilder fra under siden. =)



    Så til slutt resultatet. =) Litt enkelt vist =)



    Så et lite smake bilde. =)



    Flere bilder kommer til å bli lagt ut på siden min, og der er målet og også vise mer i fra andre bygg som jeg har vært med på.

    For tiden går det hardt på hardt. Skal svare så godt eg kan på evt spørsmål.

    Mvh: SproCCet. =)

  4. #79
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    ser bra ut!misunner deg tålmodigheten til og sparkel og pusse så braeg orke ett lag med grovsparkel så er det slutt:P

    likte det siste bildet godt!der kjem det verkeleg fram kor brei bilen er

    er det lurt og lime på sideskjørta før lakkering?blir jo litt dumt at ein ikkje får lakk under der som skjørta er kansje

  5. #80
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    ser meget bra ut dette!
    har du noe mål om hvor mye breiere bilen blir/er en orginalt nå ?

  6. #81
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av amazonbrage Vis post
    ser bra ut!misunner deg tålmodigheten til og sparkel og pusse så braeg orke ett lag med grovsparkel så er det slutt:P

    likte det siste bildet godt!der kjem det verkeleg fram kor brei bilen er

    er det lurt og lime på sideskjørta før lakkering?blir jo litt dumt at ein ikkje får lakk under der som skjørta er kansje
    Det er ikke noe problem å lakke under langs kanalen. Den kommer til å stå på andre hjul og fjærer den dagen jeg lakker bilen. Igjen så har jeg jo brukt 2 komponent lim, som blir nesten like hard som sparkel. Så på neste oppdatering vil du se hvorfor jeg er nødt til å lime skjørtene på før lakk. =)

    Man trenger en smule tollmodighet med det plukket der ja, det skal være sikkert og visst. Og jeg er laaaaaangt fra utlært når det gjelder sparkling.=) Et kjappt tips er å sparkle tingene vær gang, på den måten at du gjør alt så ferdig som mulig. Det er tidkrevende, men ikke la noe ekstra sparkel ligge å "flyte" i hjulbuer og dørfalser, På denne måten ser du videre hvor det trengs å sparkles osv.

    Når det gjelder å legge sparkel på er det nesten en like stor kunst som å slipe ned.

  7. #82
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Luigi Vis post
    ser meget bra ut dette!
    har du noe mål om hvor mye breiere bilen blir/er en orginalt nå ?
    Å ta bilde av bilen, for så å prøve å vise det på nettet over hvor brei den er blitt er veldig vanskelig. Man får ikke helt til den 3D effekten, så bilen må egentlig bare sees i virkeligheten. Men Takk for godt komplimang.

    Hvor mye eg har breddet framme er eg litt usikker på. Det er veldig mangen måter og måle slikt på, men jeg personlig mener at den ytterste delen på bilen, er den bilen som avgjør det endelige resultatet av breddingen. I dette tillfellet blir det hjulbuen. Min bil er breddet ca 3-4 cm framme og 4,92 bak. Som nevnt er jeg litt usikker på framme, for der hadde eg en annen måte å måle på enn hvordan jeg tok det bak. På kanalene er bilen bak breddet ca 7 cm.

  8. #83
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    VCCN medlemsnummer
    363
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Får jeg spørre om hvem som får æren av å lakke denne bilen?

  9. #84
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gl740turbo Vis post
    Får jeg spørre om hvem som får æren av å lakke denne bilen?
    Hehe... Jeg har enda ikke fastsatt kem som skal lakke den, kjenner til noen lakkerer her i Bergen, Det meste går på pris, jeg stiller med 100% nedslipt bil, så alt skal egentlig være klart for lakkerer å lakke. Jeg stiller til og med med lakk. Så det er i bunn og grunn kun Sprøyting som er det som skal betales for, og leie av boks.

    Jeg har jo som noen vet sett at jeg har opprettet en egen hjemme side, årsaken til den er for å sammle inn alle sponsorer på den siden. Jeg har fått en del rabatter på ulike produkter, men til gjenngjeld så skal selgeren vite at det jeg holder på med er seriøse ting. Det er jo litt opp til øyet som bestemmer spør du meg. Det er langt i fra gratis å bredde en bil. Jeg går til verks med å bruke kvalitets produkter. Så alt fra Epoxy, kitt og hele veien til siste strøket med lakk er kjøpt av lakkspesialisten her i by`n.

    Så vi får bare se hvem som til syvende å sist kommer til å lakke den.

    Kan på forrhånd si at målet neste uke, er å få bilen sprøyte sparklet på hele den ene siden. Så er målet uken etter å sprøyte sparkle den andre siden. Så det går unna no. =)
    Sist endret av Frode740R; 06/06/10 kl 16:44

  10. #85
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    VCCN medlemsnummer
    363
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frode740R Vis post
    Hehe... Jeg har enda ikke fastsatt kem som skal lakke den, kjenner til noen lakkerer her i Bergen, Det meste går på pris, jeg stiller med 100% nedslipt bil, så alt skal egentlig være klart for lakkerer å lakke. Jeg stiller til og med med lakk. Så det er i bunn og grunn kun Sprøyting som er det som skal betales for, og leie av boks.

    Jeg har jo som noen vet sett at jeg har opprettet en egen hjemme side, årsaken til den er for å sammle inn alle sponsorer på den siden. Jeg har fått en del rabatter på ulike produkter, men til gjenngjeld så skal selgeren vite at det jeg holder på med er seriøse ting. Det er jo litt opp til øyet som bestemmer spør du meg. Det er langt i fra gratis å bredde en bil. Jeg går til verks med å bruke kvalitets produkter. Så alt fra Epoxy, kitt og hele veien til siste strøket med lakk er kjøpt av lakkspesialisten her i by`n.

    Så vi får bare se hvem som til syvende å sist kommer til å lakke den.

    Kan på forrhånd si at målet neste uke, er å få bilen sprøyte sparklet på hele den ene siden. Så er målet uken etter å sprøyte sparkle den siden. Så det går unna no. =)
    Jeg har en kompis som jeg og veldig mange er fornøyd med. Om du vil ta en prat med han slik at han kan se på bilen så tror jeg han gir deg en god pris og ett veldig bra resultat Send meg en PM eller sms på 97478717 så kan du få hans nummer eller jeg kan få han til å ta kontakt

  11. #86
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gl740turbo Vis post
    Jeg har en kompis som jeg og veldig mange er fornøyd med. Om du vil ta en prat med han slik at han kan se på bilen så tror jeg han gir deg en god pris og ett veldig bra resultat Send meg en PM eller sms på 97478717 så kan du få hans nummer eller jeg kan få han til å ta kontakt
    Hehe, ellers takk du. Eg holder meg til de jeg personlig kjenner til selv. Men ellers er jeg veldig takknemlig for hjelpen.

  12. #87
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    VCCN medlemsnummer
    363
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frode740R Vis post
    Hehe, ellers takk du. Eg holder meg til de jeg personlig kjenner til selv. Men ellers er jeg veldig takknemlig for hjelpen.
    Bare se at vi kjenner samme person for kjenner de fleste lakkerere i bergen også :P Er noen som legger sjelen i arbeidet på kundene sine biler, mens andre gir bare ett greit resultet på andre sine biler og ett kjempe resultat på sine egene biler selvfølgelig

    Men bare gi en lyd om du trenger en til å sprøyte når tiden nærmer seg og de andre ikke får fingen ut :P

  13. #88
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    legg ut dei to andre bildene du har lagt ut på garaget og då

  14. #89
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av amazonbrage Vis post
    legg ut dei to andre bildene du har lagt ut på garaget og då
    Hehe... Nei... De kommer videre på siden min. =) Skal starte med å videre oppdatere den no. =)

  15. #90
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Førde, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    305
    Antall takk

    Standard

    Ser veldi bra ut dette!! planer for interiør?

  16. #91
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av samuel Vis post
    Ser veldi bra ut dette!! planer for interiør?
    Hei. Har noen planer, men ikke for denne sommeren. Det blir kansje bare noen enkle endringer som å bytte til Volvo 940 dash. Ellers blir det å beholde det Volvo 940 Classic intriøret. Det rekker i lange baner. Det er i mine øyne pent. =)

  17. #92
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Førde, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    305
    Antall takk

    Standard

    940 classic er fint, er det delskinn seter? dei har vel litt større puter i enn dei vanlege delskinn. Ein kompiss(mcnuggets) har sånne sete, Ein av beste eg har sitti i

  18. #93
    Registrerte brukere VolvoJenta86 sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Segalstad, Oppland, Norway, Norway
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    Sykt rått :O Her må man følge med
    *Born to cruise volvo*

  19. #94
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av samuel Vis post
    940 classic er fint, er det delskinn seter? dei har vel litt større puter i enn dei vanlege delskinn. Ein kompiss(mcnuggets) har sånne sete, Ein av beste eg har sitti i
    Jepp, stemmer det. Det er delskin jeg har. =)

  20. #95
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VolvoJenta86 Vis post
    Sykt rått :O Her må man følge med
    Tusen takk. No går det for tiden ganske så kjappt framover. Får ikke tid til å oppdatere hele tiden.

  21. #96
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    liten smakebit skader ikke

  22. #97
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Luigi Vis post
    liten smakebit skader ikke
    For øyeblikket er det kun sparkling det går i, så det blir ikke så veldig intresangt.Håpet er å få den sprøyte sparklet ene siden denne uken, og andre siden neste uke. Bagasje lokk og panser ser ut til å være klart allerede i morgen. Passasjer dør er alt sprøytet, så da gjenstår kun fram skjerm og høyre bak dør.

    Baksjermen er alt klar til sprøyte sparkling. Men ikke resten av det faste karosseriet. Kanalsen kommer til å ta litt tid. Her er en del arbeid igjen, pga noe ugjevnheter opp mot døren. Jeg er litt kresen på at linjer og slikt skal stemme. Så derfor tar jeg en liten omvei der.

    Men kansje det kommer noen bilder allerede i morgen. =) Vi jobber for tiden nesten på skift på bilen. =)

  23. #98
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Nei er vel ikke det..
    du har ikke planer om og komme litt lengre nordover for og sammenligne med Jøran evensen sin s90?

  24. #99
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Luigi Vis post
    Nei er vel ikke det..
    du har ikke planer om og komme litt lengre nordover for og sammenligne med Jøran evensen sin s90?
    Hehe.... Tror ikke eg har så mye å stille opp med der. =) Men eg må vel ta det som et godt komplimang. Han har et veldig gjennomført arbeid. Jeg fikk god hjelp av han med valg av hjul, inpress og slike dimensjoner. Det var snakk om mye penger, så da tok jeg kontakt med en del folk rundt om, og gikk til slutt etter hans mål. =)

  25. #100
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    morsomt og høre!
    kjenner ikke fyren direkte, men vet godt hvem han er! ser han titt og ofte ute i bruks bilen

Side 4 av 29 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 14 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •