Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: Bilstein demperene passer ikke...og ikke min helg

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Unhappy Bilstein demperene passer ikke...og ikke min helg

    For og gjøre en stressende helg kort..fikk demperene fredag. På lørdag skrudde jeg i fraverandre bilen og fant deretter ut at jeg har fått en 2 serie demper og en 9 serie demper.Så lørdag kveld reiste jeg nedover til pedersen og fikk byttet disse(veldig trivelig kar ,men 4t kjøring).så til problemet når jeg setter demperen nedi passer den ikke :S får ikke skrudd mere en ca 1,5 gjenger også stopper den har renset fjørbenet og det hjelper ikke
    noen som har noe tips til en som holder på og gå fra vett.

  2. #2
    Registrerte brukere mamolv sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    steinkjer
    Innlegg
    807
    Antall takk

    Standard

    om jeg har forstått deg rett, så får du skrudd mutteren 1,5 omdreininger rundt.er troligvis feil gjenger da, bare å prøve noen andre mutre evt.

  3. #3
    Registrerte brukere Kristian s sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Pell av stickersene på demperene. Det måtte jeg gjøre for å få clubsportene mine nedi fjæbeina. Låseringene går ikke an å skru helt ned, men de må jo strammes så de sitter.
    92 Volvo 245tic. http://forum.vccn.no/showthread.php?t=427
    88 Volvo 245gl.
    80 Chevrolet C10. Rostig och ful men jävla kul

  4. #4
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Har du sett i bunn på fjørbenet/spindelen å om den bunner helt? Jeg hadde åsså det problemet nemmelig. Virka som om fjørbeinet rett å slett var for kort. Endte opp med å frese ut stopperen i bunn på fjørbeinet å sveise inn en ny.
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Exerqtor Vis post
    Har du sett i bunn på fjørbenet/spindelen å om den bunner helt? Jeg hadde åsså det problemet nemmelig. Virka som om fjørbeinet rett å slett var for kort. Endte opp med å frese ut stopperen i bunn på fjørbeinet å sveise inn en ny.

    Da har jeg ringt pedersen racing og funnet ut at det finnes 2 typer bunn stoppere til demperne i 240. så er det det ligger

  6. #6
    Registrerte brukere Bear sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2010
    Sted
    Nes i Akershus
    Innlegg
    355
    Antall takk

    Standard

    stemmer nok det, måtte bytte fjørbein på 240n min når jeg skulle ha clubsport dempere. fikk ikke dempern helt ned i bånn. å da fikk jeg ikke festa den låsemuttern til dempern til fjørbeinet. så bare å bytte fjørbein

  7. #7
    Registrerte brukere Soulair sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Klæbu
    VCCN medlemsnummer
    13
    Innlegg
    565
    Antall takk

    Standard

    Mulig dette også gjelder 700/900 serien, da jeg heller ikke får skrudd mer enn 2 runder på låsemutteren
    1998 Volvo V70XC - bruksbil
    1985 Volvo 760GLE - V8 diesel prosjekt

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Jeg har ikke merka forskjell. bytta på alt fra 91 -98 model 940. men får du skrudd 2 runger og så strammet veldig så sitter det godt nok.. du skal hoppe MYE med tunge hjul før det detter av litt loctite så er du helt sikker.
    One Ring to rule them all

  9. #9
    Registrerte brukere Bear sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2010
    Sted
    Nes i Akershus
    Innlegg
    355
    Antall takk

    Standard

    aner ikke om det er forskjell på 700\900 serien, bare veit at det er forskjell på 200serien

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Sortland
    Innlegg
    241
    Antall takk

    Standard

    Er det forskjellig på årsmodel? kan være kjekt å vite til den tid jeg skal ha bilstein demper på min 240
    - Volvo 245 (b230, hx35, haltech ++)
    - Volvo s60 2,4 turbo
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=747

  11. #11
    Registrerte brukere Bear sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2010
    Sted
    Nes i Akershus
    Innlegg
    355
    Antall takk

    Standard

    aner ikke, men de som ikke passa på min var 87mod. GLE. sikkert fordi den blei levert med K-motor:P hehe

  12. #12
    Turbo_K sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Strømmen
    VCCN medlemsnummer
    60
    Innlegg
    320
    Antall takk

    Standard

    Var borti det motsatte med en '84 modell 240 GLT jeg hadde, skulle bytte fra ubrukelige R-Sportdempere (DeCarbon) til vanlige oljedempere, og det viste seg at huset på oljedemperne var kortere enn DeCarbondemperne. Det viste seg at biler med standarddempere originalt hadde en løs metallforing i bunnen av fjærbeinet, mens GLT/Turbobiler med DeCarbondempere ikke hadde det.Jeg fikk kjøpt to slike foringer på Bilia på Økern, så var problemet løst.

    Nå vet jeg ikke hvorvidt Bilsteindemperne har lengre hus enn standarddempere, men i så fall må man jo evt. fjerne den metallforinga i bunnen av fjærbeinet.

    Dette var på en '84 GLT som sagt, hvordan det ser ut på andre årsmodeller/utgaver vet jeg ikke, men det hadde vært greit å vite...

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •