Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
Kommer an på hvor mye du senker kompen, og hva du har fra før, men blir normaltsett dårligere bunndrag og når du er "offboost". Uten endring av tennpunkt, noe høyere EGT. Hvis motoren din allerede flyter på bankesensoren og driver å retarderer, så merker du nok ikke så mye til eksostemp forandring, evt. kanskje en positiv reduksjon i EGT om den allerede retarderer tenning som en gal som følger av bank. Kan bli seigere å få start på. Utnytter mindre energi fra et gitt massefløde så bruker noe mer suppe både i cruise og i forhold til en gitt effekt (om du bryr deg om slikt).

Fordelen er at du har noe mer margin hva trykk og tennpunkt osv angår, hvis du skulle tabbe litt under mapping, ELLER kjører på LH X.X systemer, som jeg vil karakterisere som ganske uberegnelig når masseflødeverdier osv begynner å nå utenforr det som sprutet og LMM er laga for. å lure det med større LMM og større dyser for å øke "spennet" på det mappet som allerede er der er også virkelig sjansespill, da gjerne tennpunktet som følger masse-fløde verdien blir ganske feil i forhold til reelt fløde. Tenninga tror ganske enkelt at det faktisk kommer mindre masse gjennom enn det egentlig gjør, og kjører derfor også et høyere tenningsforskudd enn det flødet skulle tilsi... ikke ideelt. Da HAR du bruk for litt margin.

Angående termisk belegg, trenger du kun belegg på squishområdene av stempelet, og i squishområdene i toppen... Skal du ha hele krona belagt må du nesten skaffe nye stempeler som er makinert for det, mtp annen varmeutvidelse (utvider seg mindre) Den beste plassen du kan ha termisk belegg og den som utgjør mest alene, så er det på squishområdene i toppen. Det er de områdene som er kaldest og i størst grad sørger for kondensering av suppe i squishommrådene, og som i 99% av tilfeller er årsak til banking etter ØDP (som er den bankingen som er mest vanlig også). Andre gode botemiddel mot bank er å legge ut brennkammeret akkuratt nok til at ingen ting av squishflatene i brennkammeret "henger" over og skygger for gropa i stempelet. Rund også av overgangen mellom kammer og squishområder med en liten radius isteden for en skarp kant. Finnes også noen spor/hakk du kan lage i brennkammera som hjelper på selv om folk påstår det ikke virker. Min egen er faring er at de faktisk funker, men de må være korrekt utførte. Skulle de mot alle odds ikke funke, så har de i alle fall aldri gjort noe værre på alle de 8-10 motorene jeg til nå har utstyrt dem med... Det vil også gjøre at du ikke trenger å kjøre så veldig lav komp.
Har lest dine og SWR sine innlegg om Singh-spor, det hadde jeg vært villig til å prøve. Har fått stressa motoren hardt noen ganger nå, og har hatt tilfeller av hint av tenningsbank. Driver å kødder med WG for tida, så kjører hønetrykk (0.9) midlertidig. Vurderer å prøve å modifisere WG for å kjøre mottrykk, men første skal jeg prøve en pysventil med kule og fjær.

En forbrenningsrom-jobb + spor hadde den nok fortjent...