Hei på dere!
Har noen merkelige «problemer» med min V70 2003 mod 2.0t bensin:
1. Når jeg skal akselerere så drar bilen støtvis! Dvs at turtelleren går opp og ned i ett spenn på ca 500 rpm. Dette skjer spesielt mellom 3 - 4000 omdreininger. Men allermest mellom 3000 - 3500 rpm. Det virker på meg at det er dårlig kontakt på gassen når jeg trykker den inn til ett visst punkt. Ved svakere akselerasjon er det ingen problemer, eller ved en hardere aks er det heller ikke noen problemer. Men det virker som at problemet er mere uttalt når AC innkoblet, er den utkoblet virker det til at problemet blir mindre/svakere. Er dog ikke helt sikker på dette, men følelsen er der. Jeg fikk ikke resatt servicelampa så jeg måtte inntil Bilia for å få gjort dette, de måtte koble bilen til PC, bilen hadde ingen feilkoder, så hvorfor dette problemet er der vet jeg ikke! Kan dette være vakum relatert? Eller det en utslitt kobling på gassen? Dårlig kontakt på AC e.l?
Noen som har noen gode forslag til feilsøking for en relativ amatør på bil?!?
2. Lukt og varmgang på venstre bakhjul/felg. Dekket går rundt når jeg løfter bilen, litt skrapelyder når jeg drar det rundt, og det ruller litt dårligere enn normalt. Ikke mye, men det merkes. Mener at det er kalipteret som har hengt seg opp. Ved hard oppbremsing/nødbrems så forsvinner problemet for en liten stund, før det plutselig er tilbake igjen! Bilia mente at det kunne være bremsebåndene på håndbrekket som er/var problemet, men da ville vel problemet ikke komme og gå ved hard oppbremsing skulle jeg tro? Noen forslag til hvordan få løst dette på en enkel måte??
Alle svar taes i mot med takk!!!