Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 23 av 23

Tråd: Litt lugging ved pådrag..850 T5-R

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. mars 2012
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Lightbulb Litt lugging ved pådrag..850 T5-R

    Heia alle sammen måtte lage meg en konto her, så ut som det var god interesse for 850 her..

    Lurte på en ting, å håper på ett svar på dette..

    Har litt problemer med at bilen lugger litt når man gir maks pådrag i spesielt 2-3gir? har dere noen peiling på hva dette kan være, fikk vite fra forrige eier at den kunne jøre dette om man sto lenge på tomgang, å ikke dregde på så mye med denne.. det ble ett resultat av sotete plugger sa han, kan dette stemme?

    Takk for svar på forhånd

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2010
    Sted
    Hundvåg
    Innlegg
    65
    Antall takk

    Standard

    kjør på med en dyserens i tanken du og se om det blir bedre med mindre du allerede har gjort det, det fikset luggingen for min del ihvertfall på min v70. det tar jo selvfølgelig litt tid men det skal ikke så mye til alltid..

    dysene sprayet ikke skikkelig og hadde tedens å jukse litt en periode og etter en tank med dyserens gikk det fint for min del, heldigvis :-D
    Eier av ein Volvo V70(I), 2.0 10V 1999, 93KW/126HP, 1984CC B5202S

    Ein pessimist e ein optimist me erfaring!!

    En pessimist er et menneske som straks det lukter blomster, ser etter kisten.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. sep. 2010
    Sted
    Sandnes
    VCCN medlemsnummer
    1091
    Innlegg
    33
    Antall takk

    Standard

    Kan være slitte tennplugger eller for stort "gap"
    Bmw E90 316 08 (konebil)
    Volvo 855 2,3 T5 96 (daglig sliter med attitude)
    BMW E92 M3 11 (ring toy)

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. mars 2012
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    kor man får kjøpt dyserens da? takker for svar.. vet noen om kordan plugga T5R ska ha?

  5. #5
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Dyserens får du på bensinstasjoner og bilrekvisitabutikker.

    Tennplugger er enklest å handle fra Volvo synes jeg, men det står vel i instruksjonsboken hvilke du skal ha...

    Men før du begynner med dette synes jeg du skal se grundig over pluggkablene dine. Maks pådrag gjør at motoren beveger seg mye (ihvertfall hvis motorfestene er slitne), og hvis du da har en slitasjeskade på en av pluggkablene kan den komme borti blokken og bli jordet der akkurat når motoren har høy belastning.
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. mars 2012
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    tusen takk før svar ska se på det men er det normalt at disse bilene legger litt blårøyk etter seg når man gir på? ser at den legger litt blårøyk fra eksosen..

  7. #7
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Tror ikke det er veldig normalt.. slitt turbo som lekker litt olje kanskje, men jeg er ikke noen ekspert på eksos.

    Hvis bilen bruker litt olje så kan det kanskje være et tegn på hvor den blir av?
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2010
    Sted
    Hundvåg
    Innlegg
    65
    Antall takk

    Standard

    på kald bil vil det alltid komme blårøyk men hvis den er god varm ville jeg sjekket tennplugger, utføre en dyserens og skiftet luftfilter. pleier å gjør susen.
    Eier av ein Volvo V70(I), 2.0 10V 1999, 93KW/126HP, 1984CC B5202S

    Ein pessimist e ein optimist me erfaring!!

    En pessimist er et menneske som straks det lukter blomster, ser etter kisten.

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. mars 2012
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    Okei men veit dokker kordan plugga en T5-R ska ha? e jo ombygd bil så.. men ska skifte olje å filter,plugga å dyserens.. så får vi se da men veit dokker ka di motoran tåle av hesteantall å alt? forrige eier sa d va 350hk i den, å d kjennes jo sånn ut da

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 850t5r88 Vis post
    Okei men veit dokker kordan plugga en T5-R ska ha? e jo ombygd bil så.. men ska skifte olje å filter,plugga å dyserens.. så får vi se da men veit dokker ka di motoran tåle av hesteantall å alt? forrige eier sa d va 350hk i den, å d kjennes jo sånn ut da
    350HK og noe særlig mere enn 1000 timers drift?

    Jeg for min del tillater meg å tvile litt på at det er "greit" å dra ut såpass, og samtidig ha en "normalt" kjørbar motor på disse.
    Og 350HK på ren forhjulsdrift.. Skal være arbeidsomt å holde den på vegen, særlig om det er tegn til forskjellig feste på venstre og høyre...
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. mars 2012
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    så du mener at d går bra med 350hk? å at d tåle d? har jo boost-controller på den, så kjøre jo på a-programme heile tia, å da ligg den på 270hk å 0,9 i trykk.. så kjøre jo sjelden på b-programme som e på 350hk å 1,5 i trykk da..

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 850t5r88 Vis post
    så du mener at d går bra med 350hk? å at d tåle d? har jo boost-controller på den, så kjøre jo på a-programme heile tia, å da ligg den på 270hk å 0,9 i trykk.. så kjøre jo sjelden på b-programme som e på 350hk å 1,5 i trykk da..
    Maskina er rimelig effekttålelig den.
    Men det finnes fallgruver å gå i for disse femmerne.
    De er relativt skjøre, har lett for å bli noe ovale, men skjørtebank som følge.
    Holder du deg innenfor dette du peker på her, så skal det nok fungere relativt greit skulle jeg tro.
    Og klart så spiller det en vesentlig rolle hvor tung høyrefoten din er til enhver tid også da.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. mars 2012
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    okei, er veldig takknemlig får tips å råd er bare veldig veldig redd for bilen, er jo en sinnsykt rå å arti bil.. men hvordan olje burde jeg bruke på denne, som er best for motoren? vil jo pleie den bra veit dokker.. kan nu legge inn ett bilde her av smykkeskrine

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. mars 2012
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard


  15. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    Originalplugger fra volvo funker best, av olje bør du bruke 5-40 fullsyntet
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  16. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. mars 2012
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    okei burde æ bruke castrol eller mobil1?

  17. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 850t5r88 Vis post
    okei burde æ bruke castrol eller mobil1?
    Selv kjører jeg Castrol.
    Mobil1, Redline, samt en del andre er også brukbare, for å si det forsiktig.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  18. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. mars 2012
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    men da ska æ kjøpe castrol-olje nån som har ei tegning eller no sånt på kordan man bytte en drivknute? å om nån har en direkte link tel kor man kan kjøpe den på nette?

  19. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2010
    Sted
    Hundvåg
    Innlegg
    65
    Antall takk

    Standard

    se på mekonomen.no velg deretter bil og nærmeste delelager/ butikk. deretter finner du under handlekurv en lenke med "bestilling"
    Eier av ein Volvo V70(I), 2.0 10V 1999, 93KW/126HP, 1984CC B5202S

    Ein pessimist e ein optimist me erfaring!!

    En pessimist er et menneske som straks det lukter blomster, ser etter kisten.

  20. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. mars 2012
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    takk takk kordan e d man legger inn bilda her??

  21. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2010
    Sted
    Hundvåg
    Innlegg
    65
    Antall takk

    Standard

    bilde1.jpg

    her tenker jeg, velg deretter

    bilde2.jpg

    så er det bare å trykke last opp.. og ferdig...
    Eier av ein Volvo V70(I), 2.0 10V 1999, 93KW/126HP, 1984CC B5202S

    Ein pessimist e ein optimist me erfaring!!

    En pessimist er et menneske som straks det lukter blomster, ser etter kisten.

  22. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Vegårshei
    VCCN medlemsnummer
    727
    Innlegg
    67
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 850t5r88 Vis post
    tusen takk før svar ska se på det men er det normalt at disse bilene legger litt blårøyk etter seg når man gir på? ser at den legger litt blårøyk fra eksosen..
    Det er jo helt vanlig, men blårøyken bør jo komme fra dekka.... og hvis du har 350hk er det mer vanlig å lage blårøyk enn ikke for du har problemer med å få grevlingen til å klore seg fast....
    1995 854 2,5 10V Grønn - Bruksbil
    1995 855 T5-R T-gul - Total makeover
    1995 855 T5-R Svart - falt i strid 21/5-11
    1992 854 GLT - Svart - Solgt
    www.sorlandstreffet.no

  23. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Vegårshei
    VCCN medlemsnummer
    727
    Innlegg
    67
    Antall takk

    Standard

    Ang hk, så leste jeg en artikkel i Bilsport for noen måneder siden ang trimming av femmerne. Han svensken mente noe særlig mer enn 300 hk og 1 bar ladetrykk var ikke lurt å ta ut av disse maskinene på originaloppsett dersom man også ønsket levetid. Effekt utover det så måtte bedre råder osv til...

    Når det kommer til olje så har jeg alltid kjørt på Mobil1 OW40, og bytta på 10.000 km. Kjørt noe lenger dersom bilen har blitt brukt på 3-4000 km ferieturer. Ettersom jeg selger Mobil olje, bruker jeg selvfølgelig Mobil1, men andre topp-merker kan selvfølgelig også brukes. Poenget er å bruke god olje og ikke kopier...

    Når jeg kjøpte min T5R hadde den rusla 150000 km på fem år i Tyskland. Jeg bytta da til Mobil1, og kjørte med det i 90.000 km før jeg tok opp veivhusventilasjonen. Denne har jo rykte på seg for å gå tett. Hva fant jeg der? Ikke et snev av koks og tjære, men en tynn fin oljefilm uten tegn til å være brent. Olja tålte altså påkjenningene, og motoren så fin ut selv om den hadde gått en kvart mill... Med en dårligere olje hadde det vært mye mer gruff i ventilasjonen.
    Grunnen til å bruke en 0W40 i motsetning til 5W eller 10W er vinteregenskapene ved kaldstart. O-olje er raskere rundt i motoren og dermed gir smøring enn en 5W olje... Ved arbeidstemperatur skiller det ikke noe på en 0W40 og en 5W40. Nå var jeg så fanatisk på dette, at da et verksted en gang feilaktig skifta olje på EU-kontroll, og putta på 5W40 olje, så tappa jeg den av og helte på ny 0W40....

    Så til hvilket merke...
    Mobil1 er ExxonMobil's syntetiske oljebrand, mens Castrol er BP sitt, og Helix er Shell sitt. Likheten mellom de er at dette er topp olje fra verdens største oljeselskaper, og det ligger mye forskning og feiling bak disse merkene. Helt ærlig er det nok hipp som happ om man kjører på en Castrol eller Mobil1 fullsyntetisk olje, men det er stor forskjell på disse og billigere "kopier". Mindre oljemerker kjøper baser og tilsetninger og koker sammen ei suppe som selges som bra... Det er vel fem forskjellige grader av syntetisk olje, der de laveste gradene kan kalles syntetisk av de billige, men gjerne "syntetic blend", "semi synt" osv av de store merkene. De billigste syntetiske oljene er mineralsk olje med masse avfallstoffer som er cracka for å oppnå syntetiske egenskaper, mens de dyre fullsyntetiske er oljer som består av en eller flere syntetiske baseoljer helt uten avfallstoffer. Litt billedlig så kan det forklares med godt og dårlig brennevin, helt fritt for fusel og med masse fusel og fanteri - men likevel er det brennevin...
    ExxonMobil selger Mobil1 gjennom sine kanaler; Esso stasjoner og Mobil autocare anlegg, samt distributører og kjeder som Meca. BP har ikke bensinstasjoner her i landet, men har vel eget nettverk av distributører samt at det er "state of art" olja hos Statoil. (langt tilbake i tid så var det jo en deal mellom BP og Statoil, og den ligger der sikkert enda på utvikling av motoroljer). Shell taler vel for seg, og er ofte sett på en rød bil med en steilende hest fra Modena...
    Mobil1 er forøvrig olja som originaltappes på alt av Porche og Mercedes AMG, og den olja som brukes av alle bilene i Porche supercup...
    1995 854 2,5 10V Grønn - Bruksbil
    1995 855 T5-R T-gul - Total makeover
    1995 855 T5-R Svart - falt i strid 21/5-11
    1992 854 GLT - Svart - Solgt
    www.sorlandstreffet.no

Lignende tråder

  1. Volvo 940 AC lugging
    By kjellt in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 07/03/12, 20:17
  2. 850 2,0 10v - Lugging ved 1500rpm
    By oar83 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 21
    Siste post: 24/02/12, 15:48
  3. Høyt forbruk og tidvis lugging ved aks. b230ft
    By Turboplystring in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 23/01/12, 14:54
  4. Svar: 10
    Siste post: 26/10/11, 14:36
  5. D5'ern min ryker litt mere svart ved pådrag..
    By Lasse B in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 9
    Siste post: 17/06/11, 06:10

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •