Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  21
Side 3 av 5 FørstFørst 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 51 til 75 av 114

Tråd: Sikkan - Volvo 765/965, Fra B280 til B6254 til B6304..

  1. #51
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Vestlandet
    Innlegg
    991
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av dalsinje Vis post
    3 L motoren har 204 hk mens 2,5L har 180hk detta er likt hele tiden
    2,5l har 170 hk...men det fantes en 3l. som ikke hadde 204 hk., var denne for det amerikanske markedet ?
    Skal ikke banne så mye på akkurat det der, men man fikk en " slapp " 3l. som mr. Finstad refererer til...
    1988 245 Turbo - " Lungnvagnen "
    1996 945 Turbo - " Brukis "
    68' VW " Bubblan " , 52' Ford Customline
    X Bilar :1985/90 Volvo 245 " Skrotvagnen " , 1995 Volvo 960 - " Lyxvagnen " - saknas*

  2. #52
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 245 gl Vis post
    var denne for det amerikanske markedet ?
    Nei, den tok over for 2,5l 170hk. B6304S2 heter den, 180hk og manuell.

  3. #53
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. juli 2010
    Sted
    Dalsfjorden. i møre og romsdal
    VCCN medlemsnummer
    883
    Innlegg
    186
    Antall takk

    Standard

    B6304F: 3 liter 204 hk, 24v motor – standard fra 1990, levert kun med automatkasse

    -
    B6254F: 2,5 liter 170 hk, 24v motor – standard fra 1995, kunne leveres med manuell kasse

    -
    B6304S1: 3 liter 204 hk, 24v motor – tok over for B6304F på senere årsmodeller, levert kun med automatkasse

    -
    B6304S2: 3 liter 180 hk, 24v motor – tok over for B6254F på senere årsmodeller, kunne leveres med manuell kasse
    Mine bila.
    prosjekttråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?...turbo-prosjekt
    *Volvo 740 16v turbo prosjekt
    *Volvo 960 3.0 24v 1991 mod *volvo 144 1973 mod.

  4. #54
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    VCCN medlemsnummer
    1352
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av dalsinje Vis post
    detta med utveksling på bakaksling og evt om den må vere rett i forhold til automatkassen vet eg ikkje. men har kjørt 960 i 2 år nå. hatt 740 med lat fra forgasserturbo til orginal turbomotor med datasprut og manuelkasse. denne bilen er 250kg lettere en 960en. 960 har godt best av dei to selv om den har automat... litt treig fra 0-40kmt med fra der og opp går den godt. detta er selføgeli auto kassa som utgjør. men når eg kjøpte 960en var de mye motor/elfeil på bilen.... gikk ikkje fint og fjuska mye. da var reg reima feil. slik at motoren var veldig nedsota. den hadde da godt 50tusen med feil register. den vart mye bedre når reg reima vart rett og eg fekk vekk sotet fra motoren... va også koblet feil bensin pumpene på den. har slitt litt med at de plutselig kommer feilkode på hjernen. da går den ofte dårlig... men da er det berre og resette hjernen og da er alt bra igjen.....

    så prøv og sjekk litt kontakter/følere. evt kontroler bensintrykket. sjekk fargen på pluggene om dei ser fine ut. så for ein håpe du finner ut av det
    Takker for all input! Synes denne bilen føles noenlunde kvikk fra 0-80 når den er kald, men blir litt dauere når jeg har kjørt litt. Går veldig fint og pent for all del, og på langkjøring er den jo behagelig, men skal jeg kjøre forbi, er det veldig mye turtall og jaging uten særlig fart.. Hadde problemer med å ta igjen en vanlig subaru forester opp en lang bratt bakke. Den er irriterende i 50 soner også, for den girer og tuller fælt akkurat i denne hastigheten. kjenner lock-up kobler ut og inn i ett sett. Dette var bedre da jeg hadde "feil" bakaksel (3,91) og automathjerne fra 4.10.
    Har kjørt igjennom noen testprosedyrer for automaten og ting ser ut til å virke. Får aldri feilkoder. Mistenker automaten for å være problemet, men vet ikke hvor jeg skal begynne og lete..
    Har sjekka de fleste sensorer på motoren og registeret og foreløpig virker det som alt er ok..

    Sitat Opprinnelig postet av dalsinje Vis post
    B6304F: 3 liter 204 hk, 24v motor – standard fra 1990, levert kun med automatkasse

    -
    B6254F: 2,5 liter 170 hk, 24v motor – standard fra 1995, kunne leveres med manuell kasse

    -
    B6304S1: 3 liter 204 hk, 24v motor – tok over for B6304F på senere årsmodeller, levert kun med automatkasse

    -
    B6304S2: 3 liter 180 hk, 24v motor – tok over for B6254F på senere årsmodeller, kunne leveres med manuell kasse
    Vet du hva forskjellen mellom 180hk og 204 hk varianten er? Kammer og hjerne?


    Passe kje av 760 nå. Lysa peker til alle kanter samme hva jeg stiller på, ene spoilerlyset var plutselig knust ene dagen, varmeapparatet sprakk da motoren tørrkokte så det er utkoblet og jeg fryser, speedometerløsningen er ikke helt 100, masse småtteri med instrumentbelysning, sentrallås og div virker fra og til, og sist begynte det å knirke i rattstammen på en superirriterende måte.
    Savner å kjøre 240 nå.. Grønne lynet må fikses litt, så blir den bil nr1 igjen, detta går ikke mer.

  5. #55
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. juli 2010
    Sted
    Dalsfjorden. i møre og romsdal
    VCCN medlemsnummer
    883
    Innlegg
    186
    Antall takk

    Standard

    har ingen anelse om forsjellen på 180hk og 204hk eren. men antar det er noe med hjernen. men står vel noe nr på mororen en plass som viser vilken type du har.
    om du har feil utveksling i forhold til det 960har kan nok de utgjør en del.... eg må no vertfall si at min går som et skudd. ha kjørt forbi mange bilen i oppoverbakke med henger bak meg på 7-800 kg. merker ikkje det noe serli... min er litt dau fra 0-50kmt men de er auto kassa som er slapp der. men fra 50 og oppover går den meget godt... men eg aner ikkje vilken utveksling og slikt som er på min... husker berre at den hadde feil stilt register og var nedsota motoren og de bremsa på effekta en go del.
    Mine bila.
    prosjekttråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?...turbo-prosjekt
    *Volvo 740 16v turbo prosjekt
    *Volvo 960 3.0 24v 1991 mod *volvo 144 1973 mod.

  6. #56
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    VCCN medlemsnummer
    1352
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Jaggu en stund siden denne ble oppdatert, men bilen lever i beste velgående. Går til daglig hele året, og har ikke skjedd stort. Fungerer ok selv om den fortsatt ikke går optimalt. Har krongla en del med den, spes elektronikken til automaten.
    Her med vinterhjulene på fra 960.


    Eksosen var ikke gåen, men var på tide å skifte ut, så da ble det rustfritt.


    Levert av A-alt avgas i sverige. Bra pris, fin passform og utrolig finish. Litt fælt å sette det på den sletne kjerra..

    Skal på eu-kontroll snart, men utbedringene som måtte gjøres før dette dro med seg VELDIG mye annet som ikke har med kontrollen å gjøre. Tømte hele bilen for ALT av innredning og ledninger. Nå skal 760 ut og 960 inn fra frontlys til baklys. Nå blir delebilen tømt.
    Ble litt overrasket over hvor stor forskjell det var på festene til baksetet! Grem..


    Her er rattstamme og alt rundt torpedoveggen bytta. Mye rare små forskjeller mellom '88 og '95. Måtte file opp eller lage nye noen hull til kabler, mens andre måtte gjøres mindre.


    Fikk inn ekspansjonstank fra 960 med nivåbryter, og tok den helt ut og byttet
    ABS
    -pumpe, hovedsylinder og bremsekraftforsterker med de fleste bremserørene i motorommet også sammen med kabelmatta.



    Ble også glassluke

  7. Takk ovlov86 takket for denne posten
  8. #57
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.932
    Antall takk

    Standard

    flott prosjekt! Du kan det der å holde bila gående Videre planer for motor? Montere turbo? Om du skal bygge turbo, har jeg hvertfall 4 stk T5 stempler til overs liggende Sp om du kommer over et sett med 5 stk, så kan du handle et av meg om du vil Jeg prøvde å få tak i kun 1 stk, men var jo umulig. Så endte med at jeg kjøpte 2 sett.

  9. #58
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    VCCN medlemsnummer
    1352
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Takk for det Har en flokk med volvoer jeg prøver å holde på veien. Det går snart på prinsipp å holde dem i gang til de blir veteraner
    Går med en liten turboplan i magen ja, så takker for tilbudet, men har en komplett t6 liggende som jeg skal høste de nødvendige delene fra
    Får bare håpe stemplene i den er bra..

    Har masse ledningskobling å stokke på plass i det nye elanlegget nå, også sveise om baksetefestene. Fikk luftet hele bremsesystemet nå i helga.

  10. #59
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Eksosannlegget såg strøkent ut ja, kor er det kjøpt?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  11. #60
    Registrerte brukere ss242 sin avatar
    Medlem siden
    17. mars 2010
    Sted
    Årnes/Akershus
    VCCN medlemsnummer
    453
    Innlegg
    279
    Antall takk

    Standard

    http://www.a-alt-avgassystem.se/index.html
    Har fra de til 960 med multilink selv, fungerer helt strøkent og ser bra ut :-)

  12. #61
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    VCCN medlemsnummer
    1352
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Takk ss242 :-) jeg ga vel 3400 sek med frakt til stiv aksel. Veldig fint, men bråka jo litt mer da ;-)

  13. #62
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.932
    Antall takk

    Standard

    Om det bråker littegranne mer gjør vel ikke noe? Er jo sekser du har! Da er det jo gooo lyd! Hadde det vært rødblokk hadde jeg skjønt det

  14. #63
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    VCCN medlemsnummer
    1352
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Ikke veldig mye bråk altså, og sekser har jo litt finere lyd enn en firer med JT 3" Men merker litt resonans i de hastighetene man kjører mest på motorvei, og det blir fort slitsomt i en cruisebil som denne. Men har plass til en demper til som skal inn også vil jo eventuelle turboer dempe betraktelig

  15. #64
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.932
    Antall takk

    Standard

    lakkerer du selv også? tenkte på fronten på denne f.eks

  16. Takk Andersen00 takket for denne posten
  17. #65
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    VCCN medlemsnummer
    1352
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Ja, lakkerer alltid selv, selv om fronten på denne ble fiasko med tidenes renn :-S
    Det blir som regel bedre resultat desto dårligere forutsetninger jeg har, så da jeg lånte lakkhallen på jobben ble det fiasko, mens når jeg står ute i minusgrader med en lyskaster blir det knallbra. ;-) ihvertfall helt ok..

    Men dæven så vanskelig det skulle være å få inn 960 baksete i en gammel 760? Ikke én brakett som passer! Har knota fælt med å få inn seteryggen, men idag oppdaga jeg jo at låsen i toppen ikke passa over med skruehøla heller. Det var litt snålt syntes jeg..
    Sist endret av sikkan; 17/05/14 kl 21:05

  18. #66
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.932
    Antall takk

    Standard

    "så lik, men alikavel så ulik " er dt vel noe som heter åja, tøft at du gjør alt selv har sansen for bila dine med jobben du gjør ser frem til fler oppdateringer

  19. #67
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.932
    Antall takk

    Standard

    skjer det no mer her Sikkan?

  20. #68
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    VCCN medlemsnummer
    1352
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Javisst, skjedd masse Men jeg er som vanlig übertreg med oppdateringene.
    Bilen er i alle fall på veien igjen som 960 og eu kontrollen gikk fint. Premiereturen med oppgraderinger ble tur-retur Volda på 130 mil som gikk veldig behagelig. Forskjellen er i praksis ikke stor mellom 760 og 960, men du verden så merkbar den er!

    Bilder kommer.

  21. #69
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.932
    Antall takk

    Standard

    mk2 osv på denne nå med andre ord?

  22. #70
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    VCCN medlemsnummer
    1352
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Eh, nei, for så vidt ikke, -der sier du virkelig noe.. Så MK2 understell foran og bak gjenstår. Men det kommer i alle fall ikke før jeg har fått godkjent senk og felger.

    Har en multiknirk med slyngediff og relativt lav km sittende på delebilen

  23. #71
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    VCCN medlemsnummer
    1352
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Litt bilder fra siste tiden, ikke særlig mange men.. jeg får bli flinkere til å ta bilder underveis..
    Ny dasj på vei inn:


    Og vips svart skinninnredning på plass.. Litt småpill som fortsatt gjenstår, men i hovedtrekk er alt på plass.




    Skal få på en ny bakluke i bedre stand og v90 bakfanger som ligger ulakkert og venter.


    Så ble det bråtur over landet til Volda, et bilde fra pause midt på turen. Kjempegod bil å kjøre! Men savner AC, så må få fikset den.


    Sånn ser den ut i for øyeblikket.

  24. #72
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Kult prosjekt!Interiøret blei kjempe bra, misunneleg på dørtrekka dine

    Er det fargeforskjell på front og resten av bilen?Koffor det isåfall?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  25. #73
    sikkan sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Eidskog
    VCCN medlemsnummer
    1352
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Takk for det Ja, interiøret ble veldig bra! Skrukkefrie trekk foran, men bak må jeg gjøre noe for å få trekkene fine. Veldig hel og pen skinninnredning med elstoler. Positivt overrasket over hvor gode svarte skinnstoler er selv på varme dager, ikke så ille som jeg forventet etter å ha sittet i plysj i årevis

    Ja, det er skikkelig fargeforskjell. Det du ser som er mest synlig er at dørene kommer fra en mørkeblå 960, mens resten av karossen er '80 talls blåmetallic. I tillegg fikk jeg feil farge da jeg lakkerte fronten. Det var variasjoner på den fargekoden jeg skulle ha og selvfølgelig ble det feil. Har litt lyst til å lakkere hele bilen i den "gale" fargen, da den er veldig fin. Ellers er jeg veldig svak for mørk grønn..

  26. #74
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.932
    Antall takk

    Standard

    Ble veldig bra nå med nytt interiør misunner deg skrukkfrie dørtrekk foran btw, helsvart dash med airbag-lokk. Har du et ekstra du vil selge? må være nytypen dash fra 95 å opp

  27. #75
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.932
    Antall takk

    Standard

    Du må slette litt i inboxen din mister Sku hatt tak i deg Send meg gjerne et brev når du har sletta litt så jeg kan sende tilbake

Side 3 av 5 FørstFørst 1 2 3 4 5 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Verdi på B6254
    By SirKim in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 12/02/12, 15:00

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •