For de som har lest i tråden på 940`n min så har jeg kjøpt en svensk 740 uten motor, gir og interiør. Denne ble egentlig kjøpt som dele bil, men da den ble hentet så jeg at denne var i ganske bra stand og det viste seg at denne var godkjent med T5 i sverige. Bilen er momsett inn og alle papirer er i orden.

Bilen blir bygd opp på nytt med ny overhalt motor og getrag girkasse. Lett spec på motor: H-profil råder, ARP bolter, ny garrett turbo og ellers org motor. Blir org nett på motoren med chippa hjerner. Lurer på å lakke motoren rød med svart topp, innsug, rørgater, intercooler og med plastikk dekslene over coilene/regreim i bilens farge.
Blir bytte av ledningsnettet i bilen da nettet som sto i hadde nok klipp og skjøt i seg. Ledninger blir lagt i utsiden av motorommet sånn at det blir ett rent morotrom å se på.
Innvendig er jeg litt usiker på åssen seter det blir enda. Men det er org. svart taktrekk i den med luke, dessverre henger det litt i bakkant. Ellers blir det svart innvendig med dashbord fra 940. Det sitter fine svarte dørtrekk fra 740/940 i den men om jeg kommer over noen fine svarte 960 dørtrekk til den blir det det.

Slenger med noen bilder av åssen den var når den gikk i sverige og noen bilder av åssen den står nå og litt dele bilder.

























Skal prøve å oppdatere her så fort det skjer noe med bilen. Planen er å ha den kjørbar i Mai måned.