Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 57

Tråd: høyglanspolere felger?

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Yeah, har allerede poengtert godt over her at å jekke opp bilen på en side og stole på differensialen er en ekstremt dårlig ide . Tror de fleste skjønner at begge sidene bak må jekkes opp hvis en skal gjøre dette, ellers vil det ende i katastrofe.
    Man skulle tro dette! Men alikevell så....
    Sitat Opprinnelig postet av Øyvind.G Vis post
    ikke for å bli uvenn med noen, men du er faen meg en kverulant jævel TBO. uansett hva det er så er du negativ (hvis ikke det er noe du har selv da). hva er det med deg? kan ikke være særlig poppulært og være sånn hele tida. gå ut i boden/grasjen din og gjør noe fornuftig isteden for og "slenge dritt"
    Det er bedre å være upopulær en å drite på draget. Jeg kan ikke få forklart hvor utrolig lite jeg bryr meg om at folk syns det jeg sier er kverulerende. Når noen kommer med så fjerne forslag så må man jo bare få skrevt noe! å jeg skrev jo bare "hahahaha" først fordi jeg trodde folk tok hintet når ML skrev dette.

    Dette skulle jo vært dagens rengjørings tips på VCCN!
    I morgen skal vi lage guiden! "hvordan vaske bilen ved å kjøre den i en innsjø!"
    One Ring to rule them all

  2. #27
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    jeg tenkte mer på alle de innlegga du har ang negative ting som f.eks stiv bakaksel. det med solhjula er eg såklart enig i. mulig jeg missforstod deg. ang solhjula: om det er volvo eller ikke ar ikke noe å si. det er ikke bygd for å gå så fort og så lange uansett.

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    stiv bakaksel er jo søppel da (hehe)

    Det med solhjula gjelder jo seff alle biler (hvor ofte har man ikke ledd av folk i fwd biler som raser motor og gir fordi de spinner på et hjul? )
    Men jeg vet at volvo sine er veldig dårlige og ofte så slipper akselen de er festet til. eller at dreva bare deler seg. Mulig det finnes enda dårligere aksler. men jeg har ikke vært borti dem.(untatt ford van hvor kronhjul etc deler seg )
    One Ring to rule them all

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Men over til selve poleringa...
    Det er veldig greit å fjerne gammal klarlakk først med lakkfjerner, denne tar laaaang tid å slipe ned.
    Etter det er det bare å gå på med våtslipepapir og evt litt vann, så polere med autosol.
    Jeg begynte med dette på noen asa kantfelger jeg har til audien, men det var så kjedelig at jeg ga faen i det og felgene ligger på stedet vil på andre året nå.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  5. #30
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    jeg laga meg ett nav som jeg pressa neddi kon enden på en knekt 21mmm borr. sveiste fast den og polerte felgene i søylebormaskin. gikk som faen. men det var litt arbeid å lage navet.

  6. #31
    Registrerte brukere volvo240v8 sin avatar
    Medlem siden
    03. jan. 2010
    Sted
    Rygge/Østfold
    Innlegg
    384
    Antall takk

    Standard

    Her har jeg polert kanten var masse jobb


  7. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Innlegg
    316
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Det er ikke hvis den skjærer seg, den vil skjære seg hvis du jekker opp på kun ene siden. De små dreva inni der er ikke opplagret i heletatt og er ikke beregnet på å gå rundt i stor hastighet hele tiden. Dvs det blir varmt og det sliter seg der det mangler lager til de små hjula, så blir det mer og mer slark til det hele skjærer seg til slutt.

    En jekke opp begge sidene bak!
    Jekker du opp bilen når du skal svinge? Hva med alle som spinner som helter på ett hjul uten å ta livet av noe som helst? Hvor stor hastighet tror du egentlig det roterende hjulet har når motoren tusler på tomgang i 1.gir?

    Tror dere sør for dovre bare har fått mandagsprodukter hvis det tåler så lite som dere gir inntrykk av...

  8. #33
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Tror vi skal høre på GMV som har erfaringer om dette.

  9. #34
    A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    VCCN medlemsnummer
    2931
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    spinn mye på ett hjul så finner du det ut du også!
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  10. #35
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Innlegg
    316
    Antall takk

    Standard

    Det er forskjell på en etthjulsburnout der speedoen viser 100 og hjulet går i 200, og å la bilen tusle på tomgang i 1.gir med bare ett roterende hjul uten belastning.

    Når det er sagt så er det vel mye bedre å skru av felgen og polere på gammelmåten...

    (ja, jeg har prøvd mye etthjulsspinning med masse rart av biler, selv med truetrac montert, uten at noe har tatt skade...)
    Sist endret av asdf; 21/04/10 kl 01:23

  11. #36
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av asdf Vis post
    Jekker du opp bilen når du skal svinge? Hva med alle som spinner som helter på ett hjul uten å ta livet av noe som helst? Hvor stor hastighet tror du egentlig det roterende hjulet har når motoren tusler på tomgang i 1.gir?

    Tror dere sør for dovre bare har fått mandagsprodukter hvis det tåler så lite som dere gir inntrykk av...
    Vel, hjulet går ikke akkurat fort når den tusler på 1. gir. Tenkte mer tusling på 3. og 4. gir. Diffen er laget for å gå veldig sakte rundt og når du tenker deg om så går den kun sakte rundt ved vanlig kjøring. Den går raskest ved lukeparkering, ellers er det såvidt det går rundt. Og dette er det det er beregnet for.

    Det er veldig mange biler med åpen differensial som det er katastrofalt og spinne på et hjul med litt fart på hjulet. Gjør du det nok på en Volvo så vil det også gå galt.

    Jeg ville IKKE sittet i mange timer å polert hjul med et hjul jekket i lufta. Jeg stoler ikke så mye på en gammal åpen Volvo diff. Hvis det skjærer seg inni der som det mest sannsynlig vil, så velter bilen det som er av jekk og drar avgårde og du risikerer å mose kneskåla mellom hjulbuene der du sitter... Hvorfor ikke bare ta seg bryet med å sette opp en støttebukk på andre siden og?

    En annen ting er at den gamle åpne diffen min den var så treg inni at den fungerte som en lamellsperre omtrent. Jeg kunne stå med snø/is på ene siden og grus på andre og det spant på begge. Det ville heller ikke vært helt heldig hvis en gjør som du sier.
    Sist endret av ChrML; 21/04/10 kl 05:43

  12. #37
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Er det ikke like greit å bruke poleringsmaskin da?
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  13. #38
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av asdf Vis post
    Jekker du opp bilen når du skal svinge? Hva med alle som spinner som helter på ett hjul uten å ta livet av noe som helst? Hvor stor hastighet tror du egentlig det roterende hjulet har når motoren tusler på tomgang i 1.gir?

    Tror dere sør for dovre bare har fått mandagsprodukter hvis det tåler så lite som dere gir inntrykk av...
    Dessverre er det sånn at det skjer i max noen sekunder og i utrolig lav hastighet. Å høyglanspolere 4stk felger på denne måten tar ikke 2minutter.


    Sitat Opprinnelig postet av DieselDriver Vis post
    Tror vi skal høre på GMV som har erfaringer om dette.
    Tro kan du gjøre i kirka. Å høyglanspolere 4 felger på denne måten er helt idiotisk å gjøre med hjelp av solhjula. først skal man fjerne litt lakk rester. fjerne ugjevnheter i metallet. man må jo ha fart på hjulet for å få litt varme i dette også.
    solhjula går nok ikke 10-20 runder før mye av oljefilmen er borte en gang... vil man ha en sølvfarget bakaksel olje så er jo dette topp. men ikke ellers..

    Pussefille på drillen. noe slip-middel og en god film i stua er nog et bedre valg
    One Ring to rule them all

  14. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Er det ikke like greit å bruke poleringsmaskin da?
    man må jo ha litt varme for å få et bra resultat så ja. poleringsmaskin eller drill er fint
    One Ring to rule them all

  15. #40
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    ... sølvfarget bakaksel olje så er jo dette topp.
    Med glitter i
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  16. #41
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Kan ikke skjønne at folk faktisk tror at man kan polere en felg med et bakhjul i lufta ved hjelp av solhjula på denne måten. Ville dere virkelig gjordt dette i virkeligheten? Skjønner dere ikke hvordan diffen virker og hva som kan gå galt?

  17. #42
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Kan ikke skjønne at folk faktisk tror at man kan polere en felg med et bakhjul i lufta ved hjelp av solhjula på denne måten. Ville dere virkelig gjordt dette i virkeligheten? Skjønner dere ikke hvordan diffen virker og hva som kan gå galt?
    Er jo ikke værre enn å holde kjeft, og la de lære på den harde måten
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  18. #43
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Kan jo gå tapt en fin 3.3 utveksling
    One Ring to rule them all

  19. #44
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Har jo bukk da så da er det bare og starte opp og sette gear og sette igang og polere? Deilig med varme bukk og tv i verkstedet.

  20. #45
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    selvmord?
    One Ring to rule them all

  21. #46
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Hvorfor det? Alle hjul står jo i friluft.

  22. #47
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    hjelper lite det når motoren suger i seg 500liter luft i minuttet fra garasjen din
    One Ring to rule them all

  23. #48
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Er et veldig bra verksted er vifter i tak og da er det ventiler som altid sørger for frisk luft. Kjempekjekt når man sveiser og slik. Og en diesel sluker i seg en del luft ja.

  24. #49
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Innlegg
    316
    Antall takk

    Standard

    Hahaha... Det er nok ikke hvor mye motoren suger inn du behøver å bekymre deg for.

  25. #50
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av asdf Vis post
    Hahaha... Det er nok ikke hvor mye motoren suger inn du behøver å bekymre deg for.
    Er vel det med at luft blir bytta ut med eksos
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •