Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  28
Side 2 av 10 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 248

Tråd: Christer:Volvo 142, vurderes solgt

  1. #26
    Registrerte brukere christer sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2012
    Sted
    Nøtterøy
    Innlegg
    324
    Antall takk

    Standard

    Det stemmer, står 2,5" grenrør og eksos på bilen, trur ikke det er til salgs altså. Alt er dessuten Sveisa sammen så da måtte du tatt hele eksosen men har 2" simons eksos til 140 liggende hvis du vil ha/kjøpe

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2011
    Innlegg
    73
    Antall takk

    Standard

    Åja, tenkte du skulle kjøpe nytt grenrør, men då går det fint. Eg har 2" simons, så ellers takk ; )
    -'72 Volvo 142

  3. #28
    Registrerte brukere christer sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2012
    Sted
    Nøtterøy
    Innlegg
    324
    Antall takk

    Standard

    Da har man fått gjort litt siden forige update så da er det på tide med en ny en

    Det som har blitt gjort siden sist er, Bilen er ferdig sveisa har også fått stiva opp bakplata hvor denna var veldig voblete. så gjenstår bare litt mere tinning på den før jeg kan begynne og banke litt stål og legge grunning og begynne å sparkle!
    har har også fått Råder, stempler og 92mm bor blokk STOR TAKK TIL SIAA81.
    m47 girkasse med mellomaksel, travers og spakstell har jeg også fått TAKK TIL OEB.

    Da er det dags med noen bilder.



    Girkassa, var til og med vasket, super sØrviss av OEB!



    Blokk m.m Fikk også med ett ekstra sett råder Takk Siaa81



    Har ei dør jeg kan selge, den er komplett, noe morkent dørtrekk. skjermen er rusten så den kan jeg gi bort!=)



    Litt av rusta som er kappa vekk i innerskjermen, også ferdig men hakke tatt noe bilde.



    ferdig venstrebakskjerm, pluss bytta 1\3 av kanalen og plata mot døra er også sveisa inn ny hvor denna var veldig rusten og VELDIG bulka.



    Fått på bagasjelokket for å se helheten bakfra og for og få sveisa fast stiveren til bakplata igjen. det er jo kjekt å gjøre med bagasjen på sånn att glipa mellom bagasjen og skjermene stemmer overens og bagasjen ikke blir for høy eller lav.



    Skjøten innvendig venstre dørterskel.



    skjøt innvendig venstre dørterskel trylla vekk sveisa og tinna.



    skjøten høyre dørterskel, den var visst ikke ferdig så da er jeg ikke 100% ferdig sveisa likevel.



    er vel ikke noe vits og ha med detta bilde men, da er hvertfall bakplata ferdig stiva opp/ krympa.

    Har dere noen spørsmål? ris eller ros? sleng det ut da vel
    Sist endret av christer; 10/03/12 kl 10:08

  4. #29
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Rått arbeid!! Misunner sveiseskillsene dine!
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  5. #30
    Registrerte brukere fevelen sin avatar
    Medlem siden
    03. jan. 2012
    Sted
    Aure, Møre og Romsdal
    VCCN medlemsnummer
    919
    Innlegg
    238
    Antall takk

    Standard

    Dette tenker jeg blir en rå bil når den blir ferdig
    Tenkt noe på farge?

  6. #31
    Registrerte brukere christer sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2012
    Sted
    Nøtterøy
    Innlegg
    324
    Antall takk

    Standard

    Ja har da tenkt litt på farge tror den bli brun faktisk! Brun metallic. Men vi får se regner ikke med å ha den på veien før 2014 eller 2015 så kommer kansje til og ombestemme meg. Haha

  7. #32
    Registrerte brukere fevelen sin avatar
    Medlem siden
    03. jan. 2012
    Sted
    Aure, Møre og Romsdal
    VCCN medlemsnummer
    919
    Innlegg
    238
    Antall takk

    Standard

    ja, du har ei god tenke tid på fargen. Du får ha lykke te videre

  8. #33
    Registrerte brukere Tinnsoldaten sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Karmøy, Rogaland
    Innlegg
    1.120
    Antall takk

    Standard

    For å være helt ærlig, hadde jeg ikke mye tro på dette prosjektet da jeg først leste om planene dine. Men nå ser jeg jo at det du holder på med er skikkelig håndverk, så dette tror jeg faktisk kan bli jævlig tøft.
    Brun metallic er egentlig veldig stilig. De første XC70ene hadde en ganske kul brunfarge. Har sett noen nyere BMWer også, uten at jeg synes de kledde det. Har nok mye å si med bilen, ikke alle farger som kler alle biler. Men det regner jeg med du vet alt om, når jeg ser på nettadressen i signaturen din.
    -70 Volvo 164
    -70 Volvo 142 2,5
    -97 Volvo 850R


    If it has tits or wheels, it'll give you problems

  9. #34
    Registrerte brukere christer sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2012
    Sted
    Nøtterøy
    Innlegg
    324
    Antall takk

    Standard

    Takk for store ord jeg har fått skikkelig sansen for brun bil etter att vi hadde ett hot rod prosjekt på jobben. Den blei teak brown metallic, egentlig en litt kjedlig farge, men herre min hatt å kul helheten blei!!!! Har sprøyte en fargeprøve på jobben med en costum brun han ene på jobben blanda til meg. Kan legge ut bilde av den en dag selv om man ikke får ordentlig inntrykk av en liten lapp på ett bilde. Hehe

  10. #35
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Re
    Innlegg
    178
    Antall takk

    Standard

    stå på christer har trua på denne har sannesen får 142

  11. #36
    Registrerte brukere christer sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2012
    Sted
    Nøtterøy
    Innlegg
    324
    Antall takk

    Standard

    Takk for det frode har du tråd på 740/960?

    Her er forresten bilde av litt sveising i motorrommet og ett bilde av en fargeprøve jeg tror jeg skal bruke, den ser litt kjedelig ut. men dæven den er fin fin!!!! får ikke noe ordentlig intrykk på en liten lapp heller, hvertfall ikke på bilde.


    Fargeprøven




    her ser dere forøvrig att jeg har sveisa igjen hulla til batteri"kassa" for jeg har tenkt og ha batteriet i bagasjen.

  12. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Re
    Innlegg
    178
    Antall takk

    Standard

    Det har jeg

  13. #38
    Registrerte brukere christer sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2012
    Sted
    Nøtterøy
    Innlegg
    324
    Antall takk

    Standard

    Skjer litt om dagen, tinner og tinner. Har hatt en dugnads runde med gutta på jobben også. Men fant plutselig ut att jeg tror jeg skal ha 18" hjul som er 8,5 breie. Skal prøve sette på ett sett til onsdagen og se om jeg må valse eller om jeg skal drite i det. Blir nok valsing kommer med noe bilder etterhvert når det blir gjort noe synlig. Så da kan det jo se ut som eiker hjula blir lagt ut for salg om litt.

  14. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Re
    Innlegg
    178
    Antall takk

    Standard

    vi får prøve til onsdag med hjula mine har trua på det. jeg har kjørt med 8,5 19 på 140

  15. #40
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. des. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    73
    Antall takk

    Standard

    gjør en kjempe rå jobb..ikke tvil el om at å sveise skjøter blir bra blir nåk et bra resultat,bare ta seg god tid ei har tat meg jævli god tid...ha ikke fått gjort en drit så :P hehe..stå på meg arbeide

  16. #41
    Registrerte brukere christer sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2012
    Sted
    Nøtterøy
    Innlegg
    324
    Antall takk

    Standard

    Men Frode, klarte bilen din å svinge da? i dag har jeg prøvd å se hvor mye jeg måtte kappe i gølvet for og få inn girkassa, men den gikk rett oppi den eneste er mellomaksel som ikke passer på bakakselen, men det ordner seg

  17. #42
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Re
    Innlegg
    178
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av christer Vis post
    Men Frode, klarte bilen din å svinge da? i dag har jeg prøvd å se hvor mye jeg måtte kappe i gølvet for og få inn girkassa, men den gikk rett oppi den eneste er mellomaksel som ikke passer på bakakselen, men det ordner seg

    ja jeg fikk svingt. det var ikke no problem

  18. #43
    Registrerte brukere christer sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2012
    Sted
    Nøtterøy
    Innlegg
    324
    Antall takk

    Standard

    her er en liten update igje, skjer litt, ikke stort, men litt fått sjekka om girkassa passa uten alt for mye mikkmakk, og det gjorde den jammen, må bare bytte medbringeren for å dytte inn mellomakselen. hatt en super dugnadaskvled på jobben, hvor vi blant annet fikk skrap ferdig høyre hjulbue for tektyl. så tok eugen og sveisa ferdig rævva tok vekk de profilene hvor det bare var tatt støtfanger hulla. mens andreas(nye læregutten) fikk slipt litt i motorrom, og jeg tinna. har også prøvd å sjekke om 18" 92 passa på og gjorde vel elgentlig det men må kappe litt mere i hjulbua og valse litt, tusen takk til frode for lån av felg. da fant jeg vel forsovit ut att jeg skal ha 18" 8.5" må kappe og valse litt da også men, ingen utfordringer er for store, og det er ingen skam og spørre om hjelp hvis man lurer på noe. hehe.
    Her kommer det bilder.



    tinne tinne tinne tinne, men så venter man litt med å tinne vidre til man har fått nye felger da


    Tok ett bilde av bensinpumpa mens jeg lå under bilen og titta på mellomakselen.


    m47 med rett clutchus til b20 ut i motorrom


    og der titta girspaken opp.


    rompa etter att eugen"eternal custom" kappa og sveisa di siste harde knekkene på baken pluss litt tinn, ikke 100% ferdig med å tinne bak enda. ting tar tid når man driver med 100 ting samtidig.


    fikk på 18" 9"


    gikk litt på utsiden.

    takker gutta for dugnadskveld, og jeg har eiker e1 som er strøkne med dekk til salgs, ligger på kjøp salg felger her inne på forumet

  19. #44
    Registrerte brukere Tinnsoldaten sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Karmøy, Rogaland
    Innlegg
    1.120
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut! Kjekt med hjelp av flinke folk. Må prøve meg på tinning en gang, kjenner jeg. Jævlig vanskelig å få jevnt, eller? Ser for meg at hvis du varmer litt for mye, renner hele greiene av... (Nå er det stort sett loddetinn jeg har vært borti da, hehe...)
    -70 Volvo 164
    -70 Volvo 142 2,5
    -97 Volvo 850R


    If it has tits or wheels, it'll give you problems

  20. #45
    Registrerte brukere christer sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2012
    Sted
    Nøtterøy
    Innlegg
    324
    Antall takk

    Standard

    Grunnen til att jeg bruker tinn er jo for å sleppe og ha 2 cm med glassfibersparkel de stedene det er sveisa og jeg ikke vil banke så sveisen sprekker på stålet. Tinning er egentlig genialt, men viktig ha det 100% reint under hvis ikke svikter det etterhvert/ sitter dårlig. Jeg er helt fersk når det kommer til tinning selv jeg, Hehe. Så opplever jeg ofte att det er lett og legge i mye der det skal lite og motsatt så blir det litt hullete når jeg har slipa den, men det tror jeg kommer av att sleiva jeg bruker til å smøre ut tinnet pent er litt liten. Er også viktig å følge med på varmen er det for kaldt detter tinnet av og er det for varmt renner det av. Det jeg har gjort, eller lettere sagt gjør nå etter mye prøving og feilig er og få plata god og varm og varme så vidt på tinnestaven å dra tinnestaven bortover stålet. Men vanskelig og finne balanse mellom varmt og kaldt. Tinn er forresten litt i overkant dyrt syntes jeg spørsmålet ditt var vel egentlig om det var vanskelig å få det rett så vil jeg svare ja men det kommer seg fort. Hehe

  21. #46
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Du skulle laga ein how-to om tinningHar lyst og lære meg det sjølv, men er jo ingen som kan det rundt om her..
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  22. Takk Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  23. #47
    Registrerte brukere Eternal Custom sin avatar
    Medlem siden
    24. jan. 2010
    Sted
    andebu
    Innlegg
    357
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av amazonbrage Vis post
    Du skulle laga ein how-to om tinningHar lyst og lære meg det sjølv, men er jo ingen som kan det rundt om her..
    Hvis du går inn på bilforumet.no så ligger det en how to tråd om tinnsparkling der:-) den ligger under kategorien " lakk og karosseri". Og den heter " litt om tinnsparkling". Ganske bra tråd igrunn:-)
    "Learning By Doing"

  24. #48
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    Pent arbeid tinningen ser jo bra ut?
    Hvordan er det du tinner egentlig? Har syre på først og deretter tinn? Minnet veldig om hvordan man lodder sink det der

  25. #49
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Eternal Custom Vis post
    Hvis du går inn på bilforumet.no så ligger det en how to tråd om tinnsparkling der:-) den ligger under kategorien " lakk og karosseri". Og den heter " litt om tinnsparkling". Ganske bra tråd igrunn:-)
    Takk for tipset, skal sjekke det ut
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  26. #50
    Registrerte brukere Eternal Custom sin avatar
    Medlem siden
    24. jan. 2010
    Sted
    andebu
    Innlegg
    357
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av amazonbrage Vis post
    Takk for tipset, skal sjekke det ut
    Bare hyggelig det Er ganske enkelt i teorien;-) Hehe! Litt mere vrient i praksis.. Men som med alt annet, man må bare øve seg:-) Og en av de viktigste tinga er jo så klart tålmodighet, tålmodighet og litt mer tålmodighet;-) Lykke til!
    "Learning By Doing"

Side 2 av 10 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Ø.K. Volvo 244 Karosseri
    By Herrn Eggenberger in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 14/10/11, 08:59
  2. Div karosseri deler til volvo 485?
    By JEMracing in forum Volvo Lastvagnar / Anleggsmaskiner
    Svar: 1
    Siste post: 23/08/11, 17:43
  3. volvo 940 turbo karosseri
    By turbohaugen in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 2
    Siste post: 16/07/10, 16:30

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •