Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 4 av 4 FørstFørst ... 2 3 4
Viser resultater 76 til 81 av 81

Tråd: 940LT, spørsmål ang turbobytte

  1. #76
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Seff er det "bortkastet" da. men kan jo hende man vil bygge seg grenrør som har den muligheten etterhvert. å det er jo ikke å forakte på en gammal rødblokk.
    antisurge husa sender lufta ut igjen hvis kompressorn spinner kjappere en hva motoren orker. Alt av slike ting hjelper jo. dyre moderne turboer har dette. for å fungere bedre i hverdagssammenheng. Så slipper man bruke en haug av penger og tid på en turbo som er PERFEKT til din motor. ikke for liten. ikke for stor.
    Man skal jo ha dumpventil / resirk ventil for å ikke skade turboen. Dette er et godt hjele middel som også forhindrer "tilbakeslag"..
    Benytter man "twinentry" eksosen med pulsplitt rør så får man vist litt mindre effekt en hvis man kjører alt i en kolektor. hvor mange hester man mister vet jeg ikke. men det er ikke snakk om mye. da ville det vært "advart" mot det
    Tror det står mere om det på ppf forumet.
    One Ring to rule them all

  2. #77
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Innlegg
    316
    Antall takk

    Standard

    En dumpventil hjelper pent lite hvis man prøver å dytte inn mer luft i motoren enn den klarer å spise på et gitt turtall, det er jo her antisurge huset kommer inn

    Er anitsurge på hx35'n min, hyler greit får'n si.

  3. #78
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av asdf Vis post
    Er anitsurge på hx35'n min, hyler greit får'n si.
    Fjernet silencer ringen?

  4. #79
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Når begynte man å kalle twin entry for ny teknologi?
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  5. #80
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Vi er på et forum med 90talls biler som har stiv bakaksel. En twinentry turbo er moderne :P Man har jo vvt etc nå.. men det er å dra "husmortrimminga" litt langt
    + at det er værre å få tak i bra brukte turbor med styring av eksosen. GIK sluttet hvertfall å levere garranti på sine hus (produsenten ville vell at man kjøpte helt nye).
    One Ring to rule them all

  6. #81
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av asdf Vis post
    En dumpventil hjelper pent lite hvis man prøver å dytte inn mer luft i motoren enn den klarer å spise på et gitt turtall, det er jo her antisurge huset kommer inn

    Er anitsurge på hx35'n min, hyler greit får'n si.
    Jeg forklarte det bare dårligere :P

    Jeg merket ikke at kkkn min hylte så mye mer en andre turboer i samme størrelse. men var kanskje andre ting som overdøvet det også :P
    One Ring to rule them all

Side 4 av 4 FørstFørst ... 2 3 4

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •