Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post
Svarte da, vurderer å legge ut "annonse" på facebook å høre med alle rundt her om de har noen gamle støvsugere jeg kan få.. Fungerer det ikke fint med bypassventil for å justere testtrykket, istedet for å strøype av luftforsyninga til støvsugermotorene slik at de ikke får kjøling ?
Joda, bypass funker det, bare du får den "fintfølende" nok, bare litt variasjon i strømmen holder til at trykket vingler litt. Og de drar alltid mest strøm i oppstarten, så flere brytere er praktisk. Da kan du starte akkurat så mange som du trenger for å teste en ting...

Funksjon før form veit du =) Ja, og nei.. Siden jeg må regne ut hele benken på nytt når luftkilden min ikke rakk til, så må jeg regne ut på nytt =) Blir vel å bruke 6" på skråmanometeret, noe mere og det blir mye tap i kapasitet, og noe mindre blir det unøyaktig(ere) Hvor mange tommer skråmanometer kjører du ?

EDIT: Gjerne legg opp noen bilder av selve benken ja =)
Trenger neppe å regne ut hele benken på nytt av den grunn... matten skal stemme den, men kapasiteten i en støvsuger blir ofte overvurdert... hvor stor er strupninga di regnet ut til å være, i cfm? Skarp kant..?

Dess mindre tommer "løft", dvs mer skrått det er dess mer nøyaktig er det, og dess mer vertikalt det er gir det mer kapasitet - bredere register - per strupning... man må oftest ha minst 3 stk. Jeg har 10" på min nå, skal nok opp i 15" på neste. En ting som funker bra er å bruke et 100cm langt målebånd med millimetervisning på til måleskala på det skrå... da har man superbillig og HELT nøyaktig 0-100% skala.

Hadde bare et gammelt bilde - derfor "lett" blurry 3.2 MP telefonbilde - av en flowtest av eksosanleggsdiametere. Der er den gamle flowboksen, og en ser litt av benken, manometerene og litt sånt...