Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 21 av 21

Tråd: JohBor: V70 2.0T Summum, 2005 modell

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    152
    Antall takk

    Standard JohBor: V70 2.0T Summum, 2005 modell

    Da etter over 2 år borte fra forum og innlegg pga. hus prosjekter og jobbing, så endelig er det var på høytid for å blitt aktiv igjen og starter med å poste en ny prosjekt tråd om den siste bilen min jeg kjøpte i Juni 2011.

    Jeg solgte min gode gamle V70R
    AWD
    Laserblå 1999 modell i Mars 2011:
    For de som ikke vet det var det denne bilen:


    I mellomtiden inntil jeg fant ny go' bil så kjøpte jeg denne til en rimelig penge i Kristiansand. Dette var en 1998 modell S70 2.0T is-grønn metallic.


    Men så kom jeg over denne V70 2.0 Turbo Summum, 2005 modell til salgs på Notodden. Bilen har hatt 2 eiere før meg, første eieren var sjefen på Bohus notodden, andre eieren jobbet på Bilsenteret Notodden og fikk snappet opp denne godbiten før noen andre fikk kjøpt den. Bilen har bla. Xenon-lys, ryggevarslere bak.
    RTI
    -Navi/TV, delskinn, nivomat dempere bak. el-just. førerstol og alt annet som Summum pakken inneholder. Ved innkjøpsdato så hadde bilen gått 114.400 km.

    Her er noen bilder etter at jeg fikk satt på Originale Volvo XC60 R-Design Cratus felger 8x20" med 235/35-20 dekk. Jeg gikk opp litt på profilen for å beholde litt kjøre komfort.. Man begynner jo trossalt å dra på åra..






    Her er bilen med vinterhjulene, dette er Originale Volvo XC60 Merac felger i dim 7,5x18" med Nokian Hakkapelitta R 245/40-18 dekk. Har også byttet ut tilhenger festet med et med avtagbar kule og fått lakkert skvettlapper.
    Må bare beklage at bilen er litt skitten på bildene, men var en tur i Oslo rett før bildene ble knipset.



    Har modifisert og monter LED DRL lysene som V50/S40 har i stedet for tåkelys, og modifisert en original V70R Grill slik at den passer i 2005 V70 fangeren.


    Den observante leser har kanskje lagt merke til at bilen har gått fra å ha NV registrerings nummer til KH. Dette var pga. at jeg begynte å få regninger for bompasseringer som jeg ikke hadde kjørt. Fikk tilsendt bilder fra bomselskapene, og så raskt at det ikke var min bil. Så etter en tur til politiet for å levere anmeldelse og en svipptur bortom biltilsynet fikk jeg nytt regnr.. Det var overraskende lett.

    Ellers så her jeg nettopp tatt 120.000 Km service på bilen, jeg byttet samtidig Reg-reim for å være på den sikre siden, samt løpehjul og generator reim..

  2. #2
    Registrerte brukere engkar sin avatar
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Sted
    Vormsund, Akershus
    VCCN medlemsnummer
    308
    Innlegg
    216
    Antall takk

    Standard

    Fin bil du har fått deg
    00 V70 2.5 GLT
    00 V70 2.0 LT

  3. #3
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JohBor Vis post
    Her er noen bilder etter at jeg fikk satt på Originale Volvo XC60 R-Design Cratus felger 8x20" med 235/35-20 dekk. Jeg gikk opp litt på profilen for å beholde litt kjøre komfort.. Man begynner jo trossalt å dra på åra..

    Her er bilen med vinterhjulene, dette er Originale Volvo XC60 Merac felger i dim 7,5x18" med Nokian Hakkapelitta R 245/40-18 dekk. Har også byttet ut tilhenger festet med et med avtagbar kule og fått lakkert skvettlapper.
    Passer felgene rett på uten å gjøre noe spesiellt? Er mange ålreite felger til nye Volvo, så kanskje man skulle kikket etter noen til våren hvis de passer rett på

  4. #4
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    For en utrolig flott bil!

    Har alltid vært svak for søvfarget V70N etter facelift med store store fem-eikede felger. Nei, denne gikk rett hjem! Ikke minst er den et ordentlig symbol på at man ikke trenger å gjøre allverdens for å få en kjempebil ut av en vanlig V70.

    Gleder meg til å få se flere flotte bilder av denne!
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    152
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av engkar Vis post
    Fin bil du har fått deg
    Takk. Er fornøyd med bilen.

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Passer felgene rett på uten å gjøre noe spesiellt? Er mange ålreite felger til nye Volvo, så kanskje man skulle kikket etter noen til våren hvis de passer rett på
    Det er ikke rett på. Siden nyere volvo har mindre navsentrering enn eldre volvoer så må det brukes spacers.. Jeg bestile spacers på 15 mm fra www.manton.se, med navsentrering mot navet på bilen og navsentrering i diameter som passer til nye volvo felger. Siden Cratus felgene har innpress på 55 mm originalt så passer det ypperilig med 15 mm spacers.. 15 mm er forresten det tynneste han kan lage av denne typen spacers for å få nok alu i spaceres slik at det holder.
    Ingen risting med denne kombinasjonen.

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    For en utrolig flott bil!
    Har alltid vært svak for søvfarget V70N etter facelift med store store fem-eikede felger. Nei, denne gikk rett hjem! Ikke minst er den et ordentlig symbol på at man ikke trenger å gjøre allverdens for å få en kjempebil ut av en vanlig V70.

    Gleder meg til å få se flere flotte bilder av denne!
    Takk, jeg er fornøyd med bilen, jeg syntes V70n karrosseriet gjør seg bra i Sølv, det eneste jeg ikke liker med 05 modellen er "vortene" på bakfangeren til ryggevarsler sensorene.

    Jeg har mange modifikasjoner jeg vurderer å gjøre, men jeg sitter litt på gjerdet foreløpig ang. større modifikasjoner da jeg ikke vet helt hva jeg ønsker, om jeg skal selge eller beholde den original. Bilen er i såpass originalstand at jeg ikke har lyst til å gjøre formye med det. Vi får se.. Jeg må si at førstevinteren på 8 år uten
    AWD
    har vært litt trist.. På en annen side har jeg heller ikke opplevd store problemer pga
    FWD
    hittil i vinter, så det fungerer med f orhjulstrekk også.. Vi får se hva fremtiden bringer.
    Går i tankene å skaffe meg en eldre V70 av gamle karosseriet, evnt. C70 for å ha det litt morro med og ha denne i fin-bruks bil stand..

    Ellers så har jeg montert IMIV Ipod adapter, som fungerer utmerket både musikk og video avspilling på
    RTI
    skjermen. Har lastet inn firmwaren i IMIV boksen slik at jeg kan se på video mens bilen er i fart. Har også montert forsterker og subwoofer.

    Skal knipse noen bilder innvendig i bilen og legge ut også så fort den får seg en liten vask innvending. En bløt vinter har satt sine sport.

  6. #6

    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Velkommen tilbake!
    - 11" XC60 D3 AWD
    - 67 Amazon Turbo <-- Prosjekttråd

    Instagram: @projectamazonturbo

  7. #7
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    Det var jommen på tide med et forum-gjensyn med denne karen også

    Bra med tråd, i full sving med modifisering ser jeg! Gleder meg til fortsettelsen.
    Sist endret av a|ex; 07/01/12 kl 20:40
    Mine biler:

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Halden
    VCCN medlemsnummer
    28
    Innlegg
    1.262
    Antall takk

    Standard

    Veldig fine mods du har gjort foreløpig.

    Har sel et sett med 20" cratus som skal på en lik bil til våren.
    Bra tips ang spacere. Har De dem på nettsiden sin, eller er det custom til deg?

  9. #9
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    V70N kler ABSOLUTT 20" felger! Mange biler sliter litt med at den størrelse felger, ser bilen litt "tegneserieaktig" ut, men V70N har ikke det problemet. Heller motsatt, min fars gamle 2004mod V70 med 15" vinter så en del dummere ut

    Virkelig et nydelig syn! Når du sier at du vil beholde kjørekomforten.... Hva legger du i kjørekomfort? Er understell originalt ellers?
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    152
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Petter Vis post
    Veldig fine mods du har gjort foreløpig.
    Har sel et sett med 20" cratus som skal på en lik bil til våren.
    Bra tips ang spacere. Har De dem på nettsiden sin, eller er det custom til deg?
    Bare å sende en mail til Manton så vet han akkurat hva du trenger.. På nettsidene hans så har han vel stortsett tilgjengelig spacers for å montere 850/v70 felger på 2/7/9 serien.

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Virkelig et nydelig syn! Når du sier at du vil beholde kjørekomforten.... Hva legger du i kjørekomfort? Er understell originalt ellers?
    Jeg er ikke interessert i kjenne hver eneste asfalt skjøt lenger for å si det sånn.. 235/35-20 er egentlig litt stort i forhold til hva som er lovlig på bilen, det burde ha vært 235/30-20, eneste subbing som oppstår nå er ved fullt rattutslag, da tar dekkene litt i innerskjermen.
    Understell er foreløpig standard med nivomat bak. men pga. dekk dimensjonen så er jeg litt redd for mye subbing hvis jeg monterer noen kortere fjærer, muligens jeg investerer i litt kortere nivomat dempere bak og orignalt volvo senkefjærer rundt om for å få den litt lavere, 20 mm.. Men "time-will-show", det er ikke akkuratt det som står øverst på lista nå, da jeg syntes det er helt greit å kjøre med slik den er nå.

    Det første som skal på er XC90 bremser "rund-baut" 336 mm foran og 316 mm ventilerte skiver bak. Bilder kommer selvsagt når det nærmer seg.
    Sist endret av JohBor; 21/01/12 kl 16:00

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    152
    Antall takk

    Standard

    Hadde bilen inne på verkstedet på hobbykvelden for 2 uker siden og fant til min store forskrekkelse sprekker i bakluka i endene av håndtaket ved skiltlysene. Hele bakluken er laget i glassfiber, for dere som lurer på hvorfor.






    Fikk garanti ansvarlig på jobben til sende over bilder til Volvo Norge, for muligens ett lite håp om å få dekket reparasjon, eller ihvertfall delvis.. På Torsdag denne uken kom det gledlige svaret, Volvo tar ansvar og bytter hele bakluka på garanti/goodwill, det syntes jeg er veldig bra på en nesten 7 år gammel bil..
    Total reparasjons kostnad med arbeid og deler 18.700 kr.. Deilig..

    Så Mandag 6. februar skal bilen inn på skadeverkstedet og bytte bakluke.. Samtidig så skal jeg få lakkert frontfangeren på nytt.. Har blitt noen steinsprut i den etter 7 år på veien.. Så det skal bli deilig.

    Her er forresten ett nærbilde av R-grillen jeg har modifisert. Den åker av nå straks for å forbedre siste finishen slik at jeg kan føle meg 100% fornøyd med den:


  12. #12
    Registrerte brukere Ditch sin avatar
    Medlem siden
    24. okt. 2011
    Sted
    Lillestrøm
    VCCN medlemsnummer
    675
    Innlegg
    102
    Antall takk

    Standard

    Meget fin bil du har

    Har en lignende selv, men dessverre uten senking eller 20" felg ++.
    Kjekt å ha noen andre å se på da istede

  13. #13
    Registrerte brukere mister j sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Vennesla, Vest-Agder
    Innlegg
    1.354
    Antall takk

    Standard

    Meget flott kjerre John Stian.
    Har forresten en r- grill liggenes til mod, selv
    Mister J
    Kenneth Homme Johansen


    "Wannabe black VOLVO"
    V70N D5 04
    Prosjekttråd:http://forum.vccn.no/showthread.php?...lakka-R-felger

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    152
    Antall takk

    Standard

    Etter at bilen har vært på ett besøk på skadeverkstedet til Bilia, så har jeg fått bilen tilbake etter bytting av bakluke samt lakkering av støtfanger foran.

    Her monterer jeg fangeren.. Deilig med nylakkerte deler.


    Her er bakluka, nylakkert og fin.
    Jeg har emblemene liggende, jeg ville se hvordan det ble uten emblemer.. Det er lettere å montere de senere, enn å ta de av..


    Noen synspunkter ang. emblemer. Skal jeg kjøre uten eller montere på emblemene???
    Ett bilde med emblemer:


    Samtidig så passet jeg på å bytte tennplugger. Kjøpte de nye "super-tennpluggene" til Volvo som volvo bruker på de nye T6 motorene:
    Så nå har jeg en tennplugg i reserve..

  15. #15
    Registrerte brukere Steen sin avatar
    Medlem siden
    29. jan. 2010
    Sted
    Stavanger
    VCCN medlemsnummer
    76
    Innlegg
    1.997
    Antall takk

    Standard

    Flot med nylakkerte deler
    Personlig så syns jeg at det ser finest uten emblemer

  16. #16
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Det er sexy uten emblemer.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  17. #17
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    Nice. Hva er forskjellen på disse tennpluggene og de vanlige? Kjører selv HD-coiler og standard tennplugger, men hvis disse er bedre så..
    Mine biler:

  18. #18
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    Dropp V70 og bare ha Volvo under viskeren det hadde blitt pent

  19. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    152
    Antall takk

    Standard

    Da er det en evighet siden jeg har oppdatert denne tråden. Men får komme med ett par bilder ihvertfall denne gang.

    Bilen har fungert prikkfritt uten ett eneste feillslag så det er ligsom ikke så mye å skrive om. 336 mm XC90 bremser frem er vel det neste som står på "to-do" lista.

    Her er ett par bilder med sommerhjulene på. Skal få tatt en skikkelig photo shoot snart:





    R-grillen jeg modifiserte er tatt av for øyeblikket, skal på bilen igjen etter litt funjustering på passformen.. Var ikke helt 100% fornøyd med den etter jeg fikk tatt en nøye titt på grillen.

  20. #20
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    Ser pent ut dette, Stian, skulle hatt den med på utstillinga i dag!
    Mine biler:

  21. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    152
    Antall takk

    Standard

    Da var bilen solgt.
    Alt skjedde litt raskt, da en "once in a liftime" mulighet plutselig dukket opp.. Se ny prosjekt tråd..

    Her er noen biler fra vår siste tid tilsammen, før den havnet hos en lykkelig maler i Oslo:










Lignende tråder

  1. Bytte parklys på 2005 Volvo v70 Summum
    By n0gga in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 8
    Siste post: 14/10/13, 17:33
  2. Chevelle_68: 2005 Volvo V70 D5 Sølv Summum.
    By Chevelle_68 in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 41
    Siste post: 21/04/12, 14:18
  3. 2005 Volvo S60 D5 Summum, Mye utstyr selges!
    By Volvo244GLT in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 1
    Siste post: 07/04/11, 15:33
  4. 2005 Volvo V70 T5 Summum selges
    By monica in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 8
    Siste post: 01/09/10, 20:57

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •