Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  18
Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 52

Tråd: Kvalitet på v70n kontra v70II

  1. #26
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    Ingen biler er like, men det er jo en kjent sak at mange av de første V70II-bilene har slitt med en del elektronikkproblemer. Videre er det jo også en kjensgjerning at feilene blir luket bort etter hvert som plattformen får noen år på beina, så en 2012-modell V70 er sikkert et tryggere kjøp enn en 08'. Uten å konkludere med noe vil derfor en velholdt 07' V70N med lav km mest sannsynlig være et temmelig trygt kjøp.
    Mine biler:

  2. #27
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    En bekjent har en V70 II 2010 D3 Summum automat som firmabil, som har gått ca 80 000 uten et feilslag også forresten
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  3. #28
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post




    V70N penere? Njæææææææææææææææææææ.....

    Bilder kan lyve Sven....litt urettferdig å bruke et gammalt bruktbilfoto av en V70N og et offisielt produktfoto av V70II i direkte sammenligning. Men den saken kan jo snus på hodet:









    V70II penere? Njæææææææææææææ.........
    Sist endret av a|ex; 28/12/11 kl 02:04
    Mine biler:

  4. Takk Daniel V, mister j, Sjakalen takket for denne posten
  5. #29
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Men nå bruker du toppmodellen i sammenlikning mot basismodellen igjen, slik som ble gjort i en annen tråd av noen som ikke tåler endringer
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  6. #30
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    Poenget mitt var at det ikke akkurat var noen rettferdig sammenligning du kom med over. Ok, mer fair sammenligning enn dette kan vel knapt oppdrives:








    Har ikke noe direkte imot V70II, men synes ikke bilen kommer veldig heldig ut av det bakfra. Forfra er den mer vellykket i mine øyne. Interiørmessig liker jeg definitivt forrige generasjon best
    Sist endret av a|ex; 28/12/11 kl 02:53
    Mine biler:

  7. Takk The Sven, mister j takket for denne posten
  8. #31
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gentron Vis post
    Ok hva eksakt var det de mente var av mye problemer med v70II?
    Eks er Elektroniske problemer, Svakheter i forstilling, Ryggesensorer som til stadighet kuka, lekkasjer i lykter.

  9. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Av erfaring vet jeg problemene avhenger litt av eieren også, sett mange biler som har blitt problemfrie ved eierskifte!

    #Ikke angrip meg for dette#
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  10. Takk CID takket for denne posten
  11. #33
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Det med lekkasje i lykter, eller dugg har vel eksistert helt siden de begynte med plast istedet for glass ?

  12. #34
    Registrerte brukere Holern sin avatar
    Medlem siden
    30. juni 2011
    Sted
    Ranheim
    VCCN medlemsnummer
    624
    Innlegg
    432
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av the sven Vis post




    v70n penere? Njæææææææææææææææææææ.....
    e n i g !!!
    Kjøretøy nå:

    2018 Volvo V90 T8 R-design, Bursting Blue

    1999 Honda VFR800.

    1974 Mercedes Benz R107 450SL

  13. #35
    Registrerte brukere Holern sin avatar
    Medlem siden
    30. juni 2011
    Sted
    Ranheim
    VCCN medlemsnummer
    624
    Innlegg
    432
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gentron Vis post
    Så du mener at feks ford sieraen fra 1985 er av like god kvalitet som dagens mondeo? vi er fundamentalt uenig for å si det mildt.

    Forøvrig så var ikke mercedes kvitt rustproblemet sitt før 2004-5,og ja det er naturlig at et premiummerke blir hengt ved så uttalt kvalitetssvikt=)

    Jeg jobber nå med en som var hos tufcotedinol i en årrekke,og det er ifølge ham ingen av premiummerkene som har slitt så til de grader med rust som mercedes gjorde og det stemplet skal de slite lenge med å bli kvitt.
    Nå var vel ikke Sierra noe kvalitetsprodukt i utgangspunktet slik jeg ser det....Ford generellt har vel ikke vært det.

    Når det gjelder rust på MB, begynte det allerede da 210 ble lansert i '95/96, men ble nok verre i '98/'99.....og hang med, som du nevner, til '04 modellene (211).
    MEN, mye av det som var problemet var at rusta kom "innenfra", og det ga seg utslag i merkelige rustdannelser der det normalt ikke bør/skal ruste.
    Grunnen til mye av rusta var forurensninger i stålet (for mye eller lite Karbon?? Er ingen metallurg ).

    Nåja...det er Mercedes som er dratt frem som rustkongen, men det er ingen hemmelighet at både VAG og BMW har hatt store utfordringer de også.........
    Kjøretøy nå:

    2018 Volvo V90 T8 R-design, Bursting Blue

    1999 Honda VFR800.

    1974 Mercedes Benz R107 450SL

  14. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2011
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Revell Vis post
    Eks er Elektroniske problemer, Svakheter i forstilling, Ryggesensorer som til stadighet kuka, lekkasjer i lykter.
    Nå anser ikke jeg ryggesensorfeil,lekasje i lykt og svakheter i forstilling som STORE problemer som du skriver,el problemer kan derimot bli et stort problem,eks på det er svigers sin insignia som ble stående 3mnd! for å utbedre aktivekjørelys som konket ut i regn ,dette endte opp med heving av kjøp.

  15. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2011
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holern Vis post
    Nå var vel ikke Sierra noe kvalitetsprodukt i utgangspunktet slik jeg ser det....Ford generellt har vel ikke vært det.

    Når det gjelder rust på MB, begynte det allerede da 210 ble lansert i '95/96, men ble nok verre i '98/'99.....og hang med, som du nevner, til '04 modellene (211).
    MEN, mye av det som var problemet var at rusta kom "innenfra", og det ga seg utslag i merkelige rustdannelser der det normalt ikke bør/skal ruste.
    Grunnen til mye av rusta var forurensninger i stålet (for mye eller lite Karbon?? Er ingen metallurg ).

    Nåja...det er Mercedes som er dratt frem som rustkongen, men det er ingen hemmelighet at både VAG og BMW har hatt store utfordringer de også.........
    Ford har ikke vært et bra produkt som du skriver,men er blitt betydelig bedre de senere år.

    jeg står fast ved at de allerfleste bilmerker bare blir bedre.

    Til det med rust på mercedes så gjentar jeg meg selv,det er ikke et eneste premiummerke som har slitt så til de grader med rust.
    Sist endret av gentron; 28/12/11 kl 11:30

  16. #38
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2011
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Texascom Vis post
    Av erfaring vet jeg problemene avhenger litt av eieren også, sett mange biler som har blitt problemfrie ved eierskifte!

    #Ikke angrip meg for dette#
    Dette tror jeg gjerne på kjørestil har jo mye å si her og enkelte er vel i overkant pirkete vil jeg tro uten å vite.

    Det er jo klart demonterer du halve bilen som kunde for å ettermontere div så kan det jo hende det blir vibrasjoner i lykter osv=)
    Sist endret av gentron; 28/12/11 kl 11:40

  17. #39
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Nyest er ikke alltid best. Bare se på bilen til THolandsli. 2012 V70 Occeanrace. Er ikke mange km han har fått kjørt i den på de månedene han har hatt den. Helt klart en mandagsbil, men dette er primært softwearbugs og utette lykter. Jeg liker nye V70en veldig godt, bare så det er sagt. MEN rattet på V70II som avbildet over er her vil jeg si de var mindre heldige med. Det som sitter i V70Nen er veldig mye penere!


    Sitat Opprinnelig postet av Texascom Vis post
    Av erfaring vet jeg problemene avhenger litt av eieren også, sett mange biler som har blitt problemfrie ved eierskifte!

    #Ikke angrip meg for dette#
    Dette er jeg veldig enig i Texascom, dog er det jo noen unntak: Softwearbugs er jo en ting jeg ikke vil si er avhengig av eier, men mange av de andre "problemene" er veldig eierrelaterte. La oss ta slitasje av forstillingsdeler som et eksempel. Mange klager over at V70er ofte må inn for å bytte diverse forstillingsdeler. De fremstiller dette som en kjempesvakhet på disse bilene. Selvfølgelig, en liten svakhet er det, men vi kan jo se det som et resultat av sjåfør. Mange som kjører bil tenker ikke over at de bør svinge unna store hull/dumper i veien, og da går det jo somregel hardt utover forstilling etc. En venn av min far har en V70N fra 07 som han bruker som pendlerbil. Denne bilen går Oslo-Trondheim-Oslo så godt som hver eneste helg. Den har nå trillet 26x 000km. Han har aldri byttet bærearmer og alt det andre som har dårligrykte i forstillingen. Mange vil nok si at han har hatt flaks, og fått et godt eksemplar, men han mener selv at dette skyldes bruken. Han kjører forsiktig, svinger unna hull og dumper i veien. Motoren som sitter i denne er 2,4D på 163Hk. Denne har jo også fått et dårlig rykte ved at de ryker fort. Denne er det ikke gjort noe annet med enn å skifte olje og filter hver 15 000km samt luftfilter. Det er også autmatgir på denne. Den blir flushet og byttet olje på hver 40 000 km.

    Det eneste jeg ville understreke her er det Texascom sier. Det handler om behandling og bruk. Er man flink til å vedlikeholde det man har, varer det lenge. Mesteparten av dette er noe man klarer selv også. Skifte olje og filter på en bil er jo ikke noen heksekunst.
    Sist endret av Daniel V; 28/12/11 kl 14:26
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  18. Takk Texascom takket for denne posten
  19. #40
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    MEN rattet på V70II som avbildet over er her vil jeg si de var mindre heldige med. Det som sitter i V70Nen er veldig mye penere!
    Rattet i V70N'en er et sportsratt som kom til seinere modeller, i V70II'en er det vanlig skinnratt. Skal man sammenligne må man nesten sammenligne med R-design rattet fra 2010- V70II:

  20. #41
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Rattet i V70N'en er et sportsratt som kom til seinere modeller, i V70II'en er det vanlig skinnratt. Skal man sammenligne må man nesten sammenligne med R-design rattet fra 2010- V70II:
    Det vet jeg, for det sitter i vår som er siste utgave av V70N. Men det er selvfølgelig en mer fair det du kommer med. Men jeg mener fortsatt at V70N rattet er penere. Og interiøret forøvrig. Men det er jo smak og behag. I denne tråden spiller det jo ingen rolle hva jeg mener om de to interiørene
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  21. #42
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    a|ex

    Enig i det, men jeg prøvde å finne en tidlig utgave av begge variantene, siden det sikkert kommer til å dukke opp facelifter på V70II som blir penere enn 1. utgave også Men fin sammenlikning det der, hvis det er en sen V70N eller tidlig V70II det står om (som det gjerne er om man vurderer begge)
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  22. #43

    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    2
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Interiøret har jo gjennomgått en ganske stor endring på 2012 modellen så det burde kanskje vært tatt med i sammenligningen med 2005-> V70.
    - 11" XC60 D3 AWD
    - 67 Amazon Turbo <-- Prosjekttråd

    Instagram: @projectamazonturbo

  23. #44
    Registrerte brukere Bjørn A. sin avatar
    Medlem siden
    29. sep. 2011
    Sted
    Tromsø
    Innlegg
    56
    Antall takk

    Standard


    Rattet som sitter i 2012 R-design e bare herlig...

    Etter 3000km i min nye V70 så har jeg følgende meninger:

    Regnsensor burde vært mer følsom, står alltid på max, og enda må jeg kjøre pussere manuelt imellom. Mulig dette kan endres via software? Kanskje texascom vet?
    Visker på bakrute går automatisk når man setter i revers og regnsensor er aktivert. Dette skulle vært mulig å slå av i sensus.
    Liten ulyd fra bagasjerom når man kjører i små humper, mulig fra bakluke.
    Angående problem med hovedlykter så vil jeg kanskje heller kalle det for kondens isteden for lekkasje. Det går jo vekk når lys er i bruk.
    BLIS
    varsler iblant at den må ha service, men det går vekk av seg selv. Usikker på hva dette kan være.
    Sensus har fungert bra.
    Litt mye veistøy til å være "premium bil" fra 2012, når jeg sammenligner med A6'en fra 2001 som jeg hadde før.

    Ellers så er jeg meget fornøyd sålangt! Volvo on call er noe man blir fort avhengig av!
    2012' V70 R-design

  24. #45
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Innlegg
    141
    Antall takk

    Standard

    Har en V70II 2008 2.0D (PSA motoren) som har rullet 70.000km. Ingen store problemer. Småtteri har det vært men det meste har gått på garanti. Mitt inntrykk er at dette er generelt biler med lite feil.

  25. #46
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Bjørn A:

    Hvilke dekk har du? Og har du laminerte ruter? Opplever min bil som veldig støysvak.
    Har aldri min regnsensor på maks, så mulig en kalibrering må til gjennom vida?

  26. #47
    Registrerte brukere Holern sin avatar
    Medlem siden
    30. juni 2011
    Sted
    Ranheim
    VCCN medlemsnummer
    624
    Innlegg
    432
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gentron Vis post
    jeg står fast ved at de allerfleste bilmerker bare blir bedre.
    Så flott, stå på egne meninger
    Det jeg finner merkelig er at det florerer av biler som må inn på verksted pga uforutsette driftsstans, motorhavari, elektronikkfeil, dårlige hjulopphengskomponenter...osv osv. Listen kunne sikkert blitt hur lång som helst (som dæm si i Øst-trøndelag)

    Sitat Opprinnelig postet av gentron Vis post
    Til det med rust på mercedes så gjentar jeg meg selv,det er ikke et eneste premiummerke som har slitt så til de grader med rust.
    Dette skal du også få lov til å gjenta så ofte du vil.

    Litt av sannheten er vel også at noen av de andre merkene som har slitt med rust, har greid å holde dette relativt godt unna media, og har fikset opp i fadesene uten å krangle for mye med kunden.... DER HAR MERCEDES FEILET .... BIG TIME! De har forsøkt å vri det til at det er kunden som har forårsaket mye av det selv, steinsprang, ikke fulgt opp service osv. Slikt er journalistenes våte drøm, og det slås opp i fete typer.
    Jeg har selv hatt positive, og negative opplevelser med BOS ang. rust. Jeg fikk skiftet en skjerm på garantien på min 210, men da jeg skulle prøve på en rustflekk på ei dør, ble det tverrstopp. Dette var steinsprang mente de, og avviste meg. Du får ikke gode skussmål når du som kunde opplever å bli avfeid som om du er mer eller mindre dum.....

    Men nå skal vi ikke kverulere mere om dette, tror vi kan være enige om at vi er uenige, og det er greit
    Kjøretøy nå:

    2018 Volvo V90 T8 R-design, Bursting Blue

    1999 Honda VFR800.

    1974 Mercedes Benz R107 450SL

  27. #48
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2011
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    Jeg jobber på karosseriverksted holern,du får sende meg en pm om du skal sørover en gang så kan vi ta diskusjonen der=)

  28. #49
    Registrerte brukere Holern sin avatar
    Medlem siden
    30. juni 2011
    Sted
    Ranheim
    VCCN medlemsnummer
    624
    Innlegg
    432
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gentron Vis post
    Jeg jobber på karosseriverksted holern,du får sende meg en pm om du skal sørover en gang så kan vi ta diskusjonen der=)
    Will do...
    Kjøretøy nå:

    2018 Volvo V90 T8 R-design, Bursting Blue

    1999 Honda VFR800.

    1974 Mercedes Benz R107 450SL

  29. #50
    Registrerte brukere Bjørn A. sin avatar
    Medlem siden
    29. sep. 2011
    Sted
    Tromsø
    Innlegg
    56
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stig-Arne Vis post
    Bjørn A:

    Hvilke dekk har du? Og har du laminerte ruter? Opplever min bil som veldig støysvak.
    Har aldri min regnsensor på maks, så mulig en kalibrering må til gjennom vida?
    Vinterdekk, hakka 7 225/45-18. Har herregårdspakken med laminerte ruter. Mulig den skal være sånn, sammenlignet med audi og bmw så heng Volvo litt etter med støyisolering.
    2012' V70 R-design

Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 188
    Siste post: 12/06/11, 23:06
  2. V70n eller V70II
    By Hank in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 3
    Siste post: 10/01/11, 22:54
  3. Felger V70N vs V70II
    By Stianxxx in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 6
    Siste post: 16/09/10, 09:45
  4. Felger fra V70II på V70N?
    By locked in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 6
    Siste post: 08/04/10, 09:54
  5. Eksosbandasje i god kvalitet?
    By ChrML in forum Øvrig Volvorelatert
    Svar: 19
    Siste post: 11/02/10, 21:34

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •