Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Hydraulikkpumpe til ABS-bremsene

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. sep. 2011
    Sted
    Larsnes, Møre Og Romsdal
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard Hydraulikkpumpe til ABS-bremsene

    Hei.

    ABS
    -lyset i dashbordet lyser så jeg tok en OBO test eller hva det heter på bilen, og det viser seg at pumpemotoren til abs-bremsene har røket. Jeg har surfet litt på nettet etter info men finner så mye forskjellig. Har sett at det kan vær kun kortet til pumpa som ikke funker, og har sett at i 95% av tilfellene så er det ikke noe galt med pumpemotoren, bare noe rusk eller noe som har plassert seg der det ikke skal. Noen som har erfaring av dette? Hva som kan gjøres osv. Vil ikke at det skal koste skjorta siden jeg er lærling

    Bidrag takkes!

    Mvh.
    Thomas

  2. #2

    Medlem siden
    26. juli 2010
    VCCN medlemsnummer
    2890
    Innlegg
    270
    Antall takk

    Standard

    Hei Thomas , hadde selv en v70 1997 modell med samme problem abs lampe lyste plutselig , leste ut feilkoder med mulighet for 1.abs sensor bakhjul defekt , 2. abs modul defekt , det viste seg at det var det siste, abs modul defekt, det er mere ofte en selve abs motoren til pumpa som du sier.
    alternativet er å skru av abs modulen på pumpa å lese av nr som står på den ,det er 2 nr som står her les av begge , men det er kun det ene som du trenger
    når du har ute enheten kan du åpne den å prøve å lodde over dem store kontaktpunktene inne i enheten (søk på nettet om lodding av abs enhet) så får du en bruker veiledning på åssen du skal gjøre dette, vis ikke dette hjelper må du skifte hele boksen ,derfor må du ha en med matcing nr som den gamle ,den sitter skrudd fast med torx bare til opplysning , men er lett å skru av
    Alternativ 2 er å ta ut pæra vis du skal til EU kontroll da slipper du mangellapp ,som regel sjekker dem ikke om denne virker/lyser når tenningen står på, men det er ikke å anbefale for da mangelr du abs på bilen og det er dumt spesielt på vintern og for sikkerheten elles.
    Fant denne linken her:

    http://www.volvoforum.no/tips_triks/850-absmodul.htm

  3. #3
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    har også abs lampe som lyser tidvis sammen med stc lampen på min 2000 c70 jeg nettopp har kjøpt. har lets ut feilkoder på en hjul sensor og mest sannsynlig så er det abs Modulen der også, denne kan som nordan27 loddes over om det er den som er delvis gåen. sjekk med kverneland på steinkjer om de har noen gode råd\ pris på dette eventuelt. har forhørt meg der selv da ny modul koster fort over 7000kr

  4. #4

    Medlem siden
    26. juli 2010
    VCCN medlemsnummer
    2890
    Innlegg
    270
    Antall takk

    Standard

    vis du må kjøpe ny modul ,sjekk pris i sverige min kostet her hjemme ca 14000.- i sverige ca 5000.- stor pris forskjell !

  5. #5

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. sep. 2011
    Sted
    Larsnes, Møre Og Romsdal
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard

    Kanskje jeg skal prøve og lodde den selv som vist på linken, er vell kanskje det billigste valget! Taper jo ingenting på det så er vell bare å prøve! Takker for alle bidrag! Noen som har erfaring med firmaet på finn.no som selger det så billig?

Lignende tråder

  1. Bremsene går varme
    By coche in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 19
    Siste post: 04/12/11, 09:06
  2. Trøbbel med bremsene på 245`n
    By Kenneth D in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 24
    Siste post: 27/11/10, 13:44
  3. Bremsene henger seg
    By v70dude in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 12
    Siste post: 15/10/10, 19:56
  4. Bremsene kødder det til
    By Benben in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 2
    Siste post: 30/09/10, 19:46
  5. Bremsene henger på 740
    By VolvoRacing in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 6
    Siste post: 11/07/10, 14:13

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •