Test Wolf's Deironizer VS CarPro IronX.





Ble sponset av RB Tuning med en flaske med Wolf's Deironizer mot at jeg laget en test av denne. Testet den opp mot IronX som skal gjøre samme jobben som denne.

Deironizer har en tykkere konsistens (gel) enn IronX. Det gjør at denne kan ligge lengere enn IronX uten å tørke inn.

Sprayhodet på Deironizer spredde ikke produktet like godt som IronX gjorde, men det er nok pga gel konsistensen.

Lukta på Deironizer er bedre og mildere inn ironX. Lukter litt mint, men lukter fortsatt ikke noe godt.

Pris messig så er Deironizer ganske mye billigere enn IronX. 0,5l Deironizer koster 70kr hos RB Tuning og 0,5l IronX koster 169kr hos blankbil.

Virke tid på Deironizer er 5-10 min og på IronX står det 2-3 minutter. Lot begge ligge på 10 min under testen.



Tok noen bilder av felgen før jeg begynte.










Begynte med å påføre IronX på venstre side og Deironizer på høyere side.







Allerede etter 1 minutt har IronX begynt å reagere og begynner å "blø"





Deironizer trenger litt mere tid.



IronX etter 2 min.





50/50 bilde.





Etter ca 4 min begynner Deironizer også å reagere.







Det sammler seg mye produkt i bunn av felgen.



Etter avspyling ser det slik ut. Har ikke brukt børste i denne omgang kun avspyling.









Felgen blir tørket for så å bli påført igjen for en ny runde med børste.















Etter 5 min går jeg over med børste.









Etter avspyling denne gangen ser det ganske likt ut. Kanskje litt reinere på IronX sin side.














Felgen er forstatt ganske møkkete, men det er møkk som disse produktene ikke fjerner.





Konklusjon:

Ved kun avspyling så er det ingen tvil om at IronX fungerer best. IronX fungerer også raskere, men er nok ikke så "snill" mot metall som det Deironizer skal være. Har man hjul med polert alu osv, så er det nok tryggere å bruke Deironizer da IronX ikke er anbefalt å bruke på sånt.

Etter berøring er det ganske jevnt. Det ser ut som at IronX har tatt litt mer, men det er ikke stor forskjell. Gir du Deironizer litt tid og en runde med kosten så er dette absolutt et godt produkt. Gel konsistensen gjør også at den kan ligge mye lenger på felgen enn det den har gjort i denne testen.