Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  215
Side 25 av 77 FørstFørst ... 15 23 24 25 26 27 35 75 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 625 av 1922

Tråd: Datasprut tråden!!

  1. #601
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Ganske enkelt, noen uker med eksperimentering i en PROFF motorsimulator, absolutt verdt hvert eneste øre. Fikk litt hjelp av Bjørn (SWR) til å sette inn parameter som vil være realistiske med den type innsugsport som vi driver å leker oss med om dagen
    Å het såntno?

  2. #602
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Med en 46+mm ventil så er ikke det noe mas.. en får omtrent 190 på en std. ventil...
    Med SWR triks ja
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  3. #603
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Å het såntno?
    Den jeg bruker heter Engine Analyzer V3.9, av Performance Trends, kosta ikke mange lappene. tror det ble 2k4 eller 2k6 det kom på... avhenger litt på dollarkursen Den påstås å være nøyaktig inna for 3% og med helt klinke-nøyaktige data så kan den være det. Om ikke annet funekr den veldig bra til å vise hvilke komponenter som fungerer sammen
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  4. #604
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Med SWR triks ja
    Triks? Bare å grave ut under ventilen til 90% av ventildia og D-forme porten litt.. det fikser en i barnehagen..
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  5. #605
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Triks? Bare å grave ut under ventilen til 90% av ventildia og D-forme porten litt.. det fikser en i barnehagen..
    True.. men ikke alle har en setefres
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  6. #606
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    True.. men ikke alle har en setefres
    Trenger da ikke en setefres for å ta ut UNDER ventilsetet..
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  7. Takk ArneR takket for denne posten
  8. #607
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. feb. 2013
    Innlegg
    75
    Antall takk

    Standard Re: Datasprut tråden!!

    Men er data sprut noe å kjøre med i "bruksbilen", Tenker mest stabilitet. Legger du ut på lsngtur med sånt?

    Var med til denna typen i fjor og bremset en bil, Han har "designet" denne spruten selv.. norn som har norn formening ?

    http://www.maxxtuning.se/produkter/m...nsiellt-paket/

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

  9. #608
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Big-jack Vis post
    Men er data sprut noe å kjøre med i "bruksbilen", Tenker mest stabilitet. Legger du ut på lsngtur med sånt?
    Kompis har kjørt 200 000+ km på et Haltech E6K... hvorfor skulle det være mer ustabilt enn boksen du får fra fabrikken?
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  10. #609
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Har enda ikke hørt om noen som har havarert ett datasprut på langtur. Uansett type kjent datasprut. Om du møter på problemer som kan forbindes med sprutet vil det være i oppstartfasen under montering eller justering.
    Om du får feil med motorstyringen under langkjøring etter at det er justert, så er det 99,X% sjangs for at det er pga. feil man har gjort i ledningsnettet, eller feil med en sensor.
    Sensorfeil er det like stor sjangs for at du kan få med orginalsprut.
    Nesten alt av feil folk bruker sette i kategorien uforklarrlig er pga. de har gjort en dårlig jobb med oppkobling av ledningsnett.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  11. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  12. #610
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. feb. 2013
    Innlegg
    75
    Antall takk

    Standard Re: Datasprut tråden!!

    Spørsmålet var om det er laget for lengre kontinuerlig bruk, eller bare korttids...


    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

  13. #611
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Ivertfall datasprut beregnet for motorsport er laget for røff bruk over tid, og er heller mer robust enn ett orginalt sprut.
    Jeg har ikke kjørt så langt som 200K med ett og samme datasprut, men kanskje 50K eller mulig litt mer.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  14. #612
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. sep. 2011
    Sted
    Sør-Trønderlag
    Innlegg
    83
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg kommet til det tidspunk og skal handle datasprut. Vill ha det som er lettest og koble opp siden jeg ikke er noen "elektriker".(og helst et som er greit og forstå når man kobler i pcn) Så mitt spørsmål er hvilket et skal jeg handle og hvor. Skal stå i en fk motor.
    Takker for svar

  15. #613
    Registrerte brukere eab sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    7036
    Innlegg
    1.468
    Antall takk

    Standard

    Hvis noen har lyst til å bidra litt i min søken etter informasjon om megasquirt så er det bare å svare i denne tråden

  16. #614
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. feb. 2013
    Innlegg
    75
    Antall takk

    Standard Re: Datasprut tråden!!

    Får du i det heletatt registrert bil med sprut i for vei. Eller blir det å bruke orginalt å registrere med...?

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

  17. #615
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Big-jack Vis post
    Får du i det heletatt registrert bil med sprut i for vei. Eller blir det å bruke orginalt å registrere med...?

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
    Hvis bilen er veteran og har forgasser i utgangspunktet får man det, på nyere biler og biler som har EFI, nei... Har alltid lurt på hvorfor... Mulig de er redde for at bilen skal gå bedre OG bruke mindre drivstoff samtidig, nei huff og huff, DET kan vi ikke ha noe av!
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  18. #616
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Kompis har kjørt 200 000+ km på et Haltech E6K... hvorfor skulle det være mer ustabilt enn boksen du får fra fabrikken?
    Det tror jeg på. Ser at det er flere som berømmer Haltechsprutene for den gode stabiliteten og påliteligheten over tid.

  19. #617
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av eab Vis post
    Hvis noen har lyst til å bidra litt i min søken etter informasjon om megasquirt så er det bare å svare i denne tråden
    Kjenner en som har fått godkjent bil med datsprut og turbo, stemplet i vognkort. Under første godkjenningen glemte de å spesifisere at det var montert datasprut, så han måtte få laget nytt vognkort igjen med det innskrevet.
    Det er en BMW det er snakk om her, 84 mod. om jeg husker rett.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  20. #618
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Har tenkt en god del på MS3, men er jo "ikke lov" og har jo ikke nokk ledinger til sekvensielt for å bygge på LH 2,4 nettet. Så kom med en idee. Er gjort før, men på org LH el.nett. Hviss jeg stappa MS3`en i en Jetronick boks, og brukte org kontaktstykket men lå helt nytt elnett i bilen med samme utseene burde vell det funke? Driter i hele EZK boksen da, men hvor mye demonterer de om det blir visning hos BT?

  21. #619
    A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    VCCN medlemsnummer
    2931
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    er du flink nok til å søke å alt sånt så får man vell godkjent det meste
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  22. Takk TomX95 takket for denne posten
  23. #620
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    er du flink nok til å søke å alt sånt så får man vell godkjent det meste
    Får vell legge veldig mye vekt på miljøgevinsten med sekvensiell innsprøyting om det blir no med meg

  24. #621
    Registrerte brukere Wrasko sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Kallak/Marker/Østfold
    Innlegg
    1.387
    Antall takk

    Standard

    Jeg har en 75' 242 stående, og i den har jeg planer om en motor fra bilprodusent X, og tenkte også på å ta ledningsnett fra samme bil, om det blir fysisk mulig.

    Hvis det ikke går å ta ledningsnettet fra bilen (tror det bør gå, dieselbil ca 2000-2004), hvordan tror dere datasprutfolk at det er med godkjenning ellers i denne da? Siden bilen originalt kom med bXX (satt rettstilt b200k i den i 06, men var byttet, var vel trolig en b21a i den originalt vel)

    Blir jo en stor oppgradering fra forgasser til 2000 tallets dieselbil med partikkelfilter? Og så lenge effekt er under godkjent (5 nm under), så er det vel i tilfelle avgasser som dem reagerer på? Tenker nå HVIS jeg må ha datasprut..
    2011 Renault Scenic 1.5DCI | 200X Peugeot Partner 1.6 hdi | 1982 Volvo 242
    2001 Yamaha TDM 850 | 1997 Aprilia Classic

  25. #622
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Tror du bør gjøre alt du kan for å bruke den orginale motorstyringen til motoren. Datasprut på diesel er ikke noe jeg er veldig inne på, men tror fortsatt bare det er Nira og Bosch som leverer ettermarkedsprut som kan brukes på dieselmotorer med piezoelektriske dyser.
    Bare modulen til Bosch for timing av dysene blir nok å koste mer enn resten av budsjettet ditt til ombygging. Tror jeg hørte pris på Bosch sprut med alt av nødvendige lisenser og dokumentasjon til ca 50000$
    Nira sitt blir nok billigere. Men tipper du må bruke driverene til dysene fra den orginale motorstyringen, eller annen donorbil med separate drivere.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  26. #623
    Registrerte brukere Wrasko sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Kallak/Marker/Østfold
    Innlegg
    1.387
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Tror du bør gjøre alt du kan for å bruke den orginale motorstyringen til motoren. Datasprut på diesel er ikke noe jeg er veldig inne på, men tror fortsatt bare det er Nira og Bosch som leverer ettermarkedsprut som kan brukes på dieselmotorer med piezoelektriske dyser.
    Bare modulen til Bosch for timing av dysene blir nok å koste mer enn resten av budsjettet ditt til ombygging. Tror jeg hørte pris på Bosch sprut med alt av nødvendige lisenser og dokumentasjon til ca 50000$
    Nira sitt blir nok billigere. Men tipper du må bruke driverene til dysene fra den orginale motorstyringen, eller annen donorbil med separate drivere.
    AUDA!!!.. Stive priser!!!

    Budsjettet er ikke direkte stort nei. Tenkte på å komme unna med 20 000 totalt. Og iblant der er kjøp av en komplett bil i tyskland, samt girkasse og modifisering av clutchus, ombygging av eksos/innsug etc... Så er ikke store budsjettet. (men som alle andre budsjett, så regner jeg med sprekk).

    Men da satser jeg på å bruke originalt, og håpe at man får myglet til på denne 1.9 literen
    2011 Renault Scenic 1.5DCI | 200X Peugeot Partner 1.6 hdi | 1982 Volvo 242
    2001 Yamaha TDM 850 | 1997 Aprilia Classic

  27. #624
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    VCCN medlemsnummer
    562
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    På mitt Autronic SMC er det bare en ledning på tenningsutgangene, står i boka at det klarer flere, er det bare å finne en lik kontakt og trykke inni kontakten på tennings utgang 2 så jeg kan kjøre WS om dere fortår meg?

  28. #625
    Registrerte brukere larsa sin avatar
    Medlem siden
    27. juni 2010
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    92
    Antall takk

    Standard DTA S60 Pro Bra sprut?

    Hei. har absolutt 0 erfaring med datasprut men er veldig intrisert i å prøve dette. har noen erfaringer med DTA S60 Pro sprut? Er dette et bra sprut ? Finnes det en tråd som viser steg for steg i montering og hvilke sensorer osv som er nødvendig? Tenker og bruke dette på en b230Fk i min volvo 242.


    http://shop.klracing.se/sv/artiklar/...a-s60-pro.html

Side 25 av 77 FørstFørst ... 15 23 24 25 26 27 35 75 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •