Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  215
Side 12 av 77 FørstFørst ... 2 10 11 12 13 14 22 62 ... SisteSiste
Viser resultater 276 til 300 av 1922

Tråd: Datasprut tråden!!

  1. #276
    Registrerte brukere deathguard sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Osøyri, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    174
    Antall takk

    Standard

    for de som trenger rele brett til MS2 Data sprut så har eg
    kjør hardt, kjør stil kjør volvo uten tvil åååååh faen en purkebil

  2. #277

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.337
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av krbarstad Vis post
    for å være ærlig så veit æ ikke så forferdelig mye om coilen annet en at den kommer fra en mondeo, regner med at det er en orginal coil. men går det ann å bruke denne for å fyre motoren med waste spark å så se at det fungerer for så å kjøpe en oppgradert coil, må man ha tennsteg på slike coiler? eller klarer motorstyringa å drive de direkte? er utrolig heldig me jobben ja :-) har hatt mange egne å andres bil prosjekter dær jobben min har vært en stor fordel:-)
    B23 eller b230 blokk du har? For b23 har vel ikke monterings mulighet for lh-2.4 sensoren på svinghjulet?
    Vems kan kjøres med wastespark, og med 60-2 på b230f/ft/fk med litt ombygging. Tps må byttes, og lufttemp måler må monteres i trykkrøret.

    Om en har en f/ft/fk kan en og velge å bruke fordeleren som er originalt.
    Har selv vems, men har ikke fått montert det ennå.
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  3. #278
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Noen som har tips for å gjøre motoren mer lettstarta?
    Er snakk om en grom GSX-R600 motor.

    Begynner å få det på stell, men det er aldri slik at man vet at motoren starter hver gang. Må prøve opptil 4 ganger innimellom, meget ugunstig når start/stopp er endel av løpet. Fremgangsmåter? Fuel og tenningsjustering?

  4. #279
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Noen som har tips for å gjøre motoren mer lettstarta?
    Er snakk om en grom GSX-R600 motor.

    Begynner å få det på stell, men det er aldri slik at man vet at motoren starter hver gang. Må prøve opptil 4 ganger innimellom, meget ugunstig når start/stopp er endel av løpet. Fremgangsmåter? Fuel og tenningsjustering?
    Rams opp litt oppsett, så...
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  5. #280
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Noen som har tips for å gjøre motoren mer lettstarta?
    Er snakk om en grom GSX-R600 motor.

    Begynner å få det på stell, men det er aldri slik at man vet at motoren starter hver gang. Må prøve opptil 4 ganger innimellom, meget ugunstig når start/stopp er endel av løpet. Fremgangsmåter? Fuel og tenningsjustering?
    Startprobelmer på ReVolve'en?

    Hvordan er "varm-up" konfigurert? Rent tempertaurbasert eller temp/cycles, Priming, batch eller seq. fuel ved cranking, hvilken type cranking spark typet er det, hva er cranking threshold osv? Og som SWR sier. Dere bruker vel ikke originale cammer går jeg ut fra ettersom dere har den restriktoren... BTW angående restriktor ta å hør med SWR! Vet han har funnet ut noe litt smart der
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  6. #281
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Startprobelmer på ReVolve'en?

    Hvordan er "varm-up" konfigurert? Rent tempertaurbasert eller temp/cycles, Priming, batch eller seq. fuel ved cranking, hvilken type cranking spark typet er det, hva er cranking threshold osv? Og som SWR sier. Dere bruker vel ikke originale cammer går jeg ut fra ettersom dere har den restriktoren... BTW angående restriktor ta å hør med SWR! Vet han har funnet ut noe litt smart der
    Ah. Da har ikke jeg lov å åpne kjeften...
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  7. #282
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Ah. Da har ikke jeg lov å åpne kjeften...
    Why?
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  8. #283
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Why?
    Sponser andre...
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  9. #284
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Sponser andre...
    Oh...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  10. #285

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    VCCN medlemsnummer
    940
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Funker dette på en volvofemmer?
    http://adaptronic.com.au/products/440.html

    Adaptronic så lovende ut
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  11. #286
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Tviler på at du vil få det til å fungere optimalt med det sprutet på en femmer. Det sprutet har kunn 4 dysedrivere. Jeg mener at det kunn fins 2 gode måter å drive en femmer. Enten fult sekvensielt eller semisekvensielt. Begge deler krever 5 dysedrivere. Det beste er at sprutet har femmer modus, slik at du kan kjøre motoren i ekte sekvensiell modus.
    For semisekvensiell modus så kan du slippe unna med å behandle motoren som en V10, om du finner ett sprut som støtter V10 men ikke R5 motorer.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  12. #287

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    VCCN medlemsnummer
    940
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Aha, leste bare at det var full sekvensiellt jeg
    Har du link til et du kan anbefale? Hvertfall ett fullsekvensiellt for femmer?
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  13. #288
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk
    Sist endret av Ola Moen; 18/07/12 kl 02:03
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  14. #289

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    VCCN medlemsnummer
    940
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Og dette koster skjorten og en sokk, eller?
    Hvor får jeg kjøpt det?
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  15. #290
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    VCCN medlemsnummer
    363
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av fulloggal Vis post
    Og dette koster skjorten og en sokk, eller?
    Hvor får jeg kjøpt det?
    DTA s80pro kan kjøpes hos Bjørnstad bil, KL-racing.se eller bare søk på google
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  16. #291
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av fulloggal Vis post
    Og dette koster skjorten og en sokk, eller?
    Hvor får jeg kjøpt det?
    http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...eyword=dta+s80

  17. #292
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av fulloggal Vis post
    Og dette koster skjorten og en sokk, eller?
    Hvor får jeg kjøpt det?
    ca 8K fra KL-Racing med frakt/toll og 25%'en...

    Vel anvendte penger. Veldig kapabelt sprut... ommentrent det eneste du ikke får er bankesensorstøtte, i alle fall ikke ennå...

    Edit: ja og direkteinnsprøytning da, men det finnes vel ikke på noe sprut som mannen i gata hvarken har råd til, eller kompetanse til å prøve seg på.
    Sist endret av Njål Nilssen; 18/07/12 kl 15:56
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  18. #293
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Jeg ville, kanskje ikke overaskende, valgt MS3X til en 5 syl motor Tror MS2extra støtter 5 sylindra sekvensiell innsprøytning også, men da må du vel bruke fordeler, og det må monteres ekstra dysedrivere. Ble ca 8000kr totalt med ledningsnett, bbl, litt kontakter og sensorer sist jeg bestilte MS3X.

    DI blir noe mer avansert ja. Om man også skal ha mulighet til å bruke det på diesel så kreves det en mye høyere presisjon av dysetiming enn med portinnsprøytning. Dette gjelder jo også på bensinmotorer. For det andre så kreves det en annen funksjon i dysedriverne for å drive pizoelektriske dyser enn induktive dyser. Induktive dyser lukker seg selv bare med en smule flyback, mens om jeg har forstått det rett så krever pizoelektriske dyser en reversert spenning for å lukke dysene. Peak spenning og effekt her er også vesentlig høyere enn det som kreves til induktive dyser, mens det ikke kreves energi for å holde de åpen.
    Jeg mener Nira leverer det eneste datasprutet på markedet som er tilpasset DI og lar seg realisere for en vanlig entusiast.
    Det forskes derimot på temaet, så jeg tipper vi innen noen år har flere sprut som er skreddersydd for DI motorer, og som lar seg realisere for mann i gata
    Og da kan det begyne åpne seg nye uante muligheter
    Jeg får ta forbehold om feil her, da jeg ikke kan særlig mye om dette temaet.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  19. #294
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Jeg ville, kanskje ikke overaskende, valgt MS3X til en 5 syl motor Tror MS2extra støtter 5 sylindra sekvensiell innsprøytning også, men da må du vel bruke fordeler, og det må monteres ekstra dysedrivere. Ble ca 8000kr totalt med ledningsnett, bbl, litt kontakter og sensorer sist jeg bestilte MS3X.

    DI blir noe mer avansert ja. Om man også skal ha mulighet til å bruke det på diesel så kreves det en mye høyere presisjon av dysetiming enn med portinnsprøytning. Dette gjelder jo også på bensinmotorer. For det andre så kreves det en annen funksjon i dysedriverne for å drive pizoelektriske dyser enn induktive dyser. Induktive dyser lukker seg selv bare med en smule flyback, mens om jeg har forstått det rett så krever pizoelektriske dyser en reversert spenning for å lukke dysene. Peak spenning og effekt her er også vesentlig høyere enn det som kreves til induktive dyser, mens det ikke kreves energi for å holde de åpen.
    Jeg mener Nira leverer det eneste datasprutet på markedet som er tilpasset DI og lar seg realisere for en vanlig entusiast.
    Det forskes derimot på temaet, så jeg tipper vi innen noen år har flere sprut som er skreddersydd for DI motorer, og som lar seg realisere for mann i gata
    Og da kan det begyne åpne seg nye uante muligheter
    Jeg får ta forbehold om feil her, da jeg ikke kan særlig mye om dette temaet.
    Og IKKE minst at man får muligheten til å ha en bankesensor pr. sylinder OG kan analysere sylindertrykk og brennhastighet Bosch motorsport lever mye fint, for de som får paper-cut i ræva av tusenlapper hver gang de går på do
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  20. #295
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Måling av sylindertrykk per sylinder i forhold til veivvinkel står høyt på ønskelista Om noen klarer å få til ei billigere løsning på det så vil det nok skape en liten revolusjon for hjemmemapping Det vil jo gi closed loop tenning helt annen mening enn med bankesensorer.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  21. #296
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Måling av sylindertrykk per sylinder i forhold til veivvinkel står høyt på ønskelista Om noen klarer å få til ei billigere løsning på det så vil det nok skape en liten revolusjon for hjemmemapping Det vil jo gi closed loop tenning helt annen mening enn med bankesensorer.
    Jupp, pålitelig "autotune" førr tenningsdelen også, som ei hjelpende hånd... Noe annet like kult er at man kan kjøre spjeldløst slik som på diesel, og ha høyest mulig fyllingsgrad og forbrenningstrykk til enhver tid Med DI dyser kan man ved lav last sende inn en liten dusj suppe rett rundt pluggen, mens resten av kammeret er fyllt med ren luft... Ultralavt drivstoffforbruk og høyere effektivitet ved cruising, fortsatt samme "å hui hvor det går" ved "WOT"(eller blir jo heller "båttna potensiometer" ettersom det ikke er noe spjeld )

    Kan bli en rivende interessant utvikling på dette området innen F1 etterhvert, nå som "eneste" begrensningen blir 1,6L volum og en maksimal drivstoffmengde... Dette kommer det generelle markedet til gode om noen år
    Sist endret av Njål Nilssen; 19/07/12 kl 15:54
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  22. #297
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    De kjører vel "spjeldløst" på FSI motorene allerede, på lavere belastninger. Dvs. at hovedspjeldet står helt åpent, mens ett annet spjeld som skaper swirl brukes, om jeg husker rett.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  23. #298
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    De kjører vel "spjeldløst" på FSI motorene allerede, på lavere belastninger. Dvs. at hovedspjeldet står helt åpent, mens ett annet spjeld som skaper swirl brukes, om jeg husker rett.
    Jepp og de er jo DI motorer
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  24. #299
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    DI vs PI - Port Injected - åpner muligheten for mer krutt med alkoholbaserte fuels også... fått ut nær 5% mer av en turbo DI-motor vs samme motor med PI.. pga kjøling.. Latent heat of vaporization, med andre ord..
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  25. Takk Njål Nilssen, Truckdriver takket for denne posten
  26. #300
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Startprobelmer på ReVolve'en?

    Hvordan er "varm-up" konfigurert? Rent tempertaurbasert eller temp/cycles, Priming, batch eller seq. fuel ved cranking, hvilken type cranking spark typet er det, hva er cranking threshold osv? Og som SWR sier. Dere bruker vel ikke originale cammer går jeg ut fra ettersom dere har den restriktoren... BTW angående restriktor ta å hør med SWR! Vet han har funnet ut noe litt smart der
    Warm-up er konfigurert rent temperaturbasert. Crank enrichment, post-start enrichment (og decay) også går den over til warm-up enrichment. Dysene er satt opp til sequential, så regner med at de fortsatt kjører det under cranking.

    Oppsettet er vel GSX-R600, innsugskanalene er omtrent halvert i diameter med epoxy og deretter portet, 13.5:1 i komp og slappere kammer enn org. Finnes vel enda mer snacks å ramse opp, men dette er vel det som har noe å si for oppstarten

    Har prøvd meg mye frem og tilbake med crank enrichment, alt fra 50% til 400%, men merker ikke store forskjellen. Må gjerne cranke 3 ganger før den starter.. Men lurer på om fortenninga mellom 0 og 1500 rpm kan ha mye å si? Kanskje den kan justeres mer opp? Nå ligger den 25-28-30-32-33 på turtallene 0-1500-2000-2500-3000

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Ah. Da har ikke jeg lov å åpne kjeften...
    Sponser du Østfold eller? For de to andre lagene i Norge så er det nok over for deres del Ferdig med konkurransen i Silverstone nå og det er kun oss i Revolve som skal til Tyskland på Hokkenheim å kjøre fra 31.07

Side 12 av 77 FørstFørst ... 2 10 11 12 13 14 22 62 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •