Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  215
Side 31 av 77 FørstFørst ... 21 29 30 31 32 33 41 ... SisteSiste
Viser resultater 751 til 775 av 1922

Tråd: Datasprut tråden!!

  1. #751
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. juli 2012
    Sted
    Halden, Norway
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard

    har en volvo 740 med megasquirt ms3 med følgende borra opp til 2,4 plana og porta topp med større ventiler smidd veiv smidde råder smidde stempler forsterka rådelager 1000ccm dyser vx3kam forsterka topp paknig med skjærekant turbo som holder til 400 kan komme med navn senere og 4 puck sinter lammel bmw zf kasse å et aeent grenrør hva anbefaler dere for noe tennig å hva fornoe triggerhjul å hvor mye anbefaller dere ca å lade har hørt så mye rart mvh robert

  2. #752
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av robert.92 Vis post
    har en volvo 740 med megasquirt ms3 med følgende borra opp til 2,4 plana og porta topp med større ventiler smidd veiv smidde råder smidde stempler forsterka rådelager 1000ccm dyser vx3kam forsterka topp paknig med skjærekant turbo som holder til 400 kan komme med navn senere og 4 puck sinter lammel bmw zf kasse å et aeent grenrør hva anbefaler dere for noe tennig å hva fornoe triggerhjul å hvor mye anbefaller dere ca å lade har hørt så mye rart mvh robert
    Kjører orginal 60-2 trigger på min. Må huske lodde inn en 1Kohm ressistor på signalet. Må bruke støyfilter, men når det er stillt funker det helt greit

  3. #753
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. juli 2012
    Sted
    Halden, Norway
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard

    okei takk for svar så du bruker bare orginal tenning anlegg med orginal coil og så ikke a det sto 60\2 inn på innstillinger på sprutet se fant bare 36-1 og noen andre :LLL

  4. #754
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Noen kjappe spørsmål rundt temaet kamsync og skjerming:

    Har DTA S80 Pro sprut og B230, og skal bruke en moddet fordeler fra B230A til kamsync. Etter å ha googlet en stund har jeg nå funnet fram til riktig pinout på hallgiveren, men hvordan bør dette kobles for å få det skikkelig skjermet?

    Tanken min var å koble sammen signaljord og skjerm i kontakten ved fordelerenden, men la skjermingen stoppe ved kontakten mens jordingen kobles til signal ground i boksen, jfr. diskusjonen tidligere i tråden. Greit, ikke greit? Innspill?

    Og så et spørsmål om selve hallgiveren, trenger denne +12v eller funker den med +5v?
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  5. #755
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av robert.92 Vis post
    okei takk for svar så du bruker bare orginal tenning anlegg med orginal coil og så ikke a det sto 60\2 inn på innstillinger på sprutet se fant bare 36-1 og noen andre :LLL
    Jeg kjører det orginalt. Får se å lenge det funker, har en dobbel Ford coil til wasted spark liggans.
    Men kjører du tuner studio på pcen? Vill annbefale betalingsutgaven av den Gjør ting mye enklere.
    Har egentlig opplegg for full sekvensiel bensin og tenning, men må lodde litt på det 3x kortet, så får se om jeg gidder. Har alernating, og det vill vell fungere som semisekvensielt i virkeligheten.

    Du sa att 60-2 ikke var oppført.. Var ikke det på mitt heller, men har du muligheten til å gjøre dette? Da kan du strengt talt bruke det du vill Jeg har 3.57 board da med X, hvem utgave har du?

    Sist endret av TomX95; 23/11/13 kl 10:58

  6. #756
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Noen kjappe spørsmål rundt temaet kamsync og skjerming:

    Har DTA S80 Pro sprut og B230, og skal bruke en moddet fordeler fra B230A til kamsync. Etter å ha googlet en stund har jeg nå funnet fram til riktig pinout på hallgiveren, men hvordan bør dette kobles for å få det skikkelig skjermet?

    Tanken min var å koble sammen signaljord og skjerm i kontakten ved fordelerenden, men la skjermingen stoppe ved kontakten mens jordingen kobles til signal ground i boksen, jfr. diskusjonen tidligere i tråden. Greit, ikke greit? Innspill?

    Og så et spørsmål om selve hallgiveren, trenger denne +12v eller funker den med +5v?
    Ville skjerma kabelen fra boksen, ikke fra kontakten.

  7. #757
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    VCCN medlemsnummer
    562
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Glad jeg kjøpte et brukt autronic sprut isteden for megaskvett. Synes ikke folk gjør annet enn å ha problemer med det jeg? Lodde inn motstander, lodde her, skjerme der...


    Sendt fra min Thaifon

  8. Takk oar83 takket for denne posten
  9. #758
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Ville skjerma kabelen fra boksen, ikke fra kontakten.
    Mener du at du ville ha koblet sammen signaljord og skjerm i kontakten til ecu, og ikke i kontakten til fordeleren?
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  10. #759
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OlaBoy Vis post
    Glad jeg kjøpte et brukt autronic sprut isteden for megaskvett. Synes ikke folk gjør annet enn å ha problemer med det jeg? Lodde inn motstander, lodde her, skjerme der...


    Sendt fra min Thaifon
    Joda er jo litt sånn. Men kan da bruke org triggere + blir ikke flådd.
    Har jo sinnsykt mange muligheter på utganger og slikt
    Men er jo ikke hemlighet att ditt er bra.

    Men gjør samme jobben når det først er oppegående

  11. #760
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Mener du at du ville ha koblet sammen signaljord og skjerm i kontakten til ecu, og ikke i kontakten til fordeleren?
    For å gjøre det idiotsikkert ville jeg gjort det på en litt annen måte. Signal og jordledning føres gjennom skjermingen hele veien fra trigger og til motorstyring uten at lederen i skjermingen og lederen i signalledningene noengang føres sammen. Skjermingen føres til jord ved en jordpinne ved motorstyringshjernen. Skjermingen jordes ikke i den dedikerte signal jordingen, som er en referansejording som ikke må få forstyrrelser, men kan jordes i enten egen jordpinne om det er tilgjengelig, eller i en av de generelle jordingene.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  12. #761
    Registrerte brukere vassengen sin avatar
    Medlem siden
    20. nov. 2010
    Sted
    Nannestad
    Innlegg
    251
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OlaBoy Vis post
    Glad jeg kjøpte et brukt autronic sprut isteden for megaskvett. Synes ikke folk gjør annet enn å ha problemer med det jeg? Lodde inn motstander, lodde her, skjerme der...


    Sendt fra min Thaifon
    Sånn jeg ser det er MS et sprut for dem som liker å lage ting sjæl og få en litt dypere forståelse for datasprut, ikke for dem som vil "kaste inn noe" og få dritten til å gå bra.. problemer blir det når folk som er ute etter sistnevnte kjøper MS utelukkende på grunn av prisen og trur alt er like enkelt som på et dyrere sprut..

    Regner med du har skjerma kabler til triggersensor på Autronic og?
    Ingen moro uten ras...

    '87 740 Turbo

  13. #762
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Aha, takk for et veldig godt svar. Da er jeg så mye nærmere enden.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  14. #763
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av robert.92 Vis post
    okei takk for svar så du bruker bare orginal tenning anlegg med orginal coil og så ikke a det sto 60\2 inn på innstillinger på sprutet se fant bare 36-1 og noen andre :LLL
    De fleste av de spesifikke spark modenene er tilpasset motorer/merker som har spesielle triggermønster.
    Du har nok helt standard Bosch mønster som er 60-2(seksti minus to), og kan dermed bruke universalmodusen "Toothed wheel" og "Singel wheel with missing tooth" slik som bildet til Tom viser.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  15. #764
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Kan man kjøre f.eks 62-2 på ms3? For da finnes det en god del lette stålsvinghjul som dessverre ble feilkonstruert å få kjøpt.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  16. #765
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    VCCN medlemsnummer
    562
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vassengen Vis post
    Sånn jeg ser det er MS et sprut for dem som liker å lage ting sjæl og få en litt dypere forståelse for datasprut, ikke for dem som vil "kaste inn noe" og få dritten til å gå bra.. problemer blir det når folk som er ute etter sistnevnte kjøper MS utelukkende på grunn av prisen og trur alt er like enkelt som på et dyrere sprut..

    Regner med du har skjerma kabler til triggersensor på Autronic og?
    Når en monterer et uorginalt sprut må vel det meste av det lages, tilpasses osv. Ga 4000 brukt for mitt Autronic SMC, er noen år, men hittil virker det stabilt og greit. Har mer enn nok muligheter på det, har mer enn jeg trenger. Skjerming har jeg ingenting, kjører med honywell hallgiver på veiv, 2 kugger, og modifisert org b230k fordeler med bosch hallgiver på kam. Har kjørt rundt 70-80-90 mil med det nå, og sprutet har gått uten et feilslag.

    Så fra mitt ståsted virker MS mye mer ustabilt, blir sikkert hallshogd da 3/4 av vccn bruker MS :P


    Sendt fra min Thaifon

  17. #766
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Kan man kjøre f.eks 62-2 på ms3? For da finnes det en god del lette stålsvinghjul som dessverre ble feilkonstruert å få kjøpt.
    Så lenge nøyaktigheten på maskineringen ellers er bra og de manglende tennene står sammen, så ser jeg ikke noe problem med det.
    Ser heller ikke problem med å bruke de sammen med andre sprut som har manglende-tann modus der man selv kan velge antall tenner og hvor mange som skal mangle.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  18. #767
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OlaBoy Vis post
    Når en monterer et uorginalt sprut må vel det meste av det lages, tilpasses osv. Ga 4000 brukt for mitt Autronic SMC, er noen år, men hittil virker det stabilt og greit. Har mer enn nok muligheter på det, har mer enn jeg trenger. Skjerming har jeg ingenting, kjører med honywell hallgiver på veiv, 2 kugger, og modifisert org b230k fordeler med bosch hallgiver på kam. Har kjørt rundt 70-80-90 mil med det nå, og sprutet har gått uten et feilslag.

    Så fra mitt ståsted virker MS mye mer ustabilt, blir sikkert hallshogd da 3/4 av vccn bruker MS :P


    Sendt fra min Thaifon
    Egne meninger er vel lov å ha? Har for min del aldri prøvd Autronic, og kan heller ikke tenke meg å bruke det på en av mine egne installasjoner om jeg da ikke får det gratis.
    Ofte foretrekker folk det sprutet de har mest erfaring med, eller flest folk i omgangskretsen har gode erfaringer med. Noe som jeg anser som rimelig naturlig.
    Tror jeg kjørte omlag 30000Km med min første MS2 installsjon, som jeg loddet helt fra grunn av, uten noen erfaring med lodding av elektronikk fra før av.
    I løpet av de milene hadde jeg ingen uforklarlige plutselige problemer som førte til driftsstans under kjøring. Samme erfaring har nok mange med både samme sprut som meg, og mange andre merker.
    Har selv mest erfaring med MS og Haltech, og selv om jeg synest andre sprut også er fasinerende, så foretreker jeg de jeg har nevnt her.
    900km tilbakelagt er enda så lite at feil du har gjort under installasjon kan dukke opp helt plutselig eller over tid, om du ikke har erfaring fra før av som gjør det mindre sansynlig.
    Om du kjører uten skjerming på triggerledninger, og kanskje uten dedikert sensorjord, så tipper jeg du har begrenset erfaring fra tidligere med slikt. Begge feilene jeg nevner her er kjent for å kunne skape problemer over tid når ledningsnettet ikke lenger er helt nytt og friskt. Perfeksjonistene bruker til og med skjerming av ledningene til temperatursensorene og alle ledningene til TPS når de lager ledningsnett.
    At en hallgiver ikke trenger skjerming av ledningene er en vanlig missforståelse, selv om signalet generelt er litt mindre følsomt enn fra en induktiv giver.
    Har tuklet med og koblet noen motorstyringer siste 7 årene, så jeg har heldigvis begynt å lære av mine egne og andres feil
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  19. Takk vassengen, Njål Nilssen takket for denne posten
  20. #768
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. juli 2012
    Sted
    Halden, Norway
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard

    hvor kjøper den da hadde bare en gammel en lasta ned beta verson av den fant det du prata om ))

  21. #769
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av robert.92 Vis post
    hvor kjøper den da hadde bare en gammel en lasta ned beta verson av den fant det du prata om ))
    Tuner studio pro her, hviss det er snakk om den : http://tunerstudio.com/index.php/tuner-studio

    Ha kommet betaversjon av den nye, får betalingsutgaven av den også om du kjøper nå Er visstnok warm up auto-tune funksjon + fansy søkebar
    Sist endret av TomX95; 24/11/13 kl 19:12

  22. #770
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Mener du at du ville ha koblet sammen signaljord og skjerm i kontakten til ecu, og ikke i kontakten til fordeleren?
    De gangene jeg har kobla opp sprut så har jeg alltid brukt signaljord til skjerming, har ikke hatt noen problemer med dette. Dette gjaldt Link G4 extreme og DTA S80, mer high-end sprut enn MS forsåvidt.. Den ene "bilen" hadde en stor feit solenoide til giringa som sto rett ved kamsensoren uten at det ga noen feil.

  23. #771
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Nå er det jo nettopp S80 pro jeg har da.
    Men du mener at jeg skal jorde signaljord og skjerm i samme pinnen i ecu?
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  24. #772
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Nå er det jo nettopp S80 pro jeg har da.
    Men du mener at jeg skal jorde signaljord og skjerm i samme pinnen i ecu?
    Det jeg har gjort på min Også det DTA anbefaler selv
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  25. Takk ArneR takket for denne posten
  26. #773
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Samme her ;-) på både S60 Pro og S40 Pro :-)
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  27. Takk ArneR takket for denne posten
  28. #774
    Registrerte brukere Liland sin avatar
    Medlem siden
    02. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    443
    Antall takk

    Standard

    Noen som har sett noe på Maxxecu? http://www.maxxtuning.se/produkter/m...ensiellt-paket

    Svenskkonstruert og de selv anser det som
    den ultimata styrenheten, både för den fullfjädrade mapparen till nybörjare.
    Godt priset men kanskje verd det hvis det er det beste?
    VW Golf 1,4 ACT
    X: Volvo C70 -01
    X: MB 230 CE -89
    X: Volvo V70 -99
    X: Volvo 240 -86

  29. #775

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.337
    Antall takk

    Standard

    Har sett litt på det ja. Ser ut til å være ett godt sprut.
    Det jeg liker mest av det de har gjort, er vel alle egt inngangene.
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

Side 31 av 77 FørstFørst ... 21 29 30 31 32 33 41 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •