Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 4 av 4 FørstFørst ... 2 3 4
Viser resultater 76 til 95 av 95

Tråd: Pop-off og LMM på FK

  1. #76
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    792
    Antall takk

    Standard

    jeg ligger på 0,85 normal langkjøring.

    Resten justerer jeg med gassen selv. og mtp at jeg kjører et dråg på nesten 2 tonn så er jeg fornøyd med forbruket. om du får av eksosbremsen din og får på noe som leverer mer luft i masse så vil du merke at bilen din er ikke noe økonomiracer med gassen i bånn den heller. men om man skal ha litt effekt så må man tilsette mer bensin, hvis ikke kan du hive motoren din.
    Volvo fantast?

  2. #77
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Shaiko Vis post
    jeg ligger på 0,85 normal langkjøring.

    Resten justerer jeg med gassen selv. og mtp at jeg kjører et dråg på nesten 2 tonn så er jeg fornøyd med forbruket. om du får av eksosbremsen din og får på noe som leverer mer luft i masse så vil du merke at bilen din er ikke noe økonomiracer med gassen i bånn den heller. men om man skal ha litt effekt så må man tilsette mer bensin, hvis ikke kan du hive motoren din.
    Det er ikke noe i veien for å kjøre 14.7 i blanding på tomgang og lite gass selv om motoren pumper mye mer luft og bensin med flatt jern og selvfølgelig også holder lavere A/F da.

  3. #78
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    792
    Antall takk

    Standard

    så hva er da poenget du vil frem til her ? jeg vet det jeg har gjort funker i praksis. og 3 år med stortsett mye turtallsperre så er eg ikke bekymret over at det skal skje noe enda.
    Volvo fantast?

  4. #79
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Shaiko Vis post
    så hva er da poenget du vil frem til her ? jeg vet det jeg har gjort funker i praksis. og 3 år med stortsett mye turtallsperre så er eg ikke bekymret over at det skal skje noe enda.
    Forskjell på hva som funker i praksis og hva som er helt optimalt. Det jeg ville frem til i utgangspunktet var at bilen din ikke var veldig flink til å holde stabil A/F og at det øker forbruker ditt. Men det driter nok du i .

  5. #80
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Alt handler jo om og imponere fjortisser med dump lyd så hva gjør det vel om man ha olja full av bensin og bruker mye i tilleg?
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  6. #81
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    792
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Forskjell på hva som funker i praksis og hva som er helt optimalt. Det jeg ville frem til i utgangspunktet var at bilen din ikke var veldig flink til å holde stabil A/F og at det øker forbruker ditt. Men det driter nok du i .
    Jeg driter i forbruk av suppe. Det gjør jeg helt ærlig. Men det at bruksraceren bruker 0.85 ved normal kjøring(da jeg bor på landet regner jeg normal kjøring som langkjøring. Er ikke så sentralt i store revetal) men hva bilen bruker når jeg spinner og herjer med mye turtall det er irrelevant igrunn. Men med litt blanding av aktiv kjøring og vanlig kjøring så havner jeg på et snitt på 1.4l/mil sist jeg regnet
    Volvo fantast?

  7. #82
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Shaiko Vis post
    Jeg driter i forbruk av suppe. Det gjør jeg helt ærlig. Men det at bruksraceren bruker 0.85 ved normal kjøring(da jeg bor på landet regner jeg normal kjøring som langkjøring. Er ikke så sentralt i store revetal) men hva bilen bruker når jeg spinner og herjer med mye turtall det er irrelevant igrunn. Men med litt blanding av aktiv kjøring og vanlig kjøring så havner jeg på et snitt på 1.4l/mil sist jeg regnet
    Men da er det jo ikke noe problem for deg å kjøre sånn . Bare ikke regn med at alle andre synes det er like greit å kjøre sånn .

  8. #83
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    792
    Antall takk

    Standard

    Jeg trur det er vanskelig og få et lavere forbruk med 250+ hk. Bruker igrunn ikke så mye mer en hva fk motoren gjorde da den pumpa ut 130hk med 13c helt orginal. Hva bruker feks bilen din?
    Volvo fantast?

  9. #84
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Shaiko Vis post
    Jeg trur det er vanskelig og få et lavere forbruk med 250+ hk. Bruker igrunn ikke så mye mer en hva fk motoren gjorde da den pumpa ut 130hk med 13c helt orginal. Hva bruker feks bilen din?
    Igrunn alt for mye pga chip som ikke er beregnet på 3" LMM / 558 dyser . Gjør at den kompanserer med for mye bensin under pådrag, ca 40% høyere kompensering enn den skal, som også gjør at den går dårligere.

    Ligger på rundt 1 liter/mila i snitt på blandet hverdagskjøring med litt herjing inniblandt.

  10. #85
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    0,85 er jo bra. ikkeno å klage på det..
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  11. #86
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    blåser ikke wolfram tråden ved å ha lmm på trykksiden. akkurat like mye luft som passerer. bare 10grader varmere (hvis man ikke har dekket til ICn).
    større turbo senker forbruket veldig på FK FT motorene. jeg merket veldig forskjell fordi jeg kjørte med ecotrim chipen
    One Ring to rule them all

  12. #87
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Gran, Oppland.
    Innlegg
    28
    Antall takk

    Standard

    Jeg vurderte å sette inn FK i jerngjedda mi til neste sommer, meen.. Tror A-motoren min får holde ut litt til.. hehe :P Ble bra forvirret ^^

  13. #88
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    792
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    blåser ikke wolfram tråden ved å ha lmm på trykksiden. akkurat like mye luft som passerer. bare 10grader varmere (hvis man ikke har dekket til ICn).
    større turbo senker forbruket veldig på FK FT motorene. jeg merket veldig forskjell fordi jeg kjørte med ecotrim chipen

    Det er ikke pga lufta. det er pga olja. når du stresser turboen så kommer det med en oljedråpe i ny og ne. en lmm brenner seg rein vær gang du stopper bilen, motoren er varmere en 60 grader og turtallet har vært over 2500rpm. om det da ligger olje på tråden så brenner tråden opp ettervært. du kan selv se inn i en lmm når den brenner rein. wolframtråden blir knall rød og det er den i ca 2 sekunder.
    Volvo fantast?

  14. #89
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    joda. man bør jo ikke ha en sliten turbo. men mine har alltid hold.
    Selv med dette
    One Ring to rule them all

  15. #90
    Registrerte brukere Lars R sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Dombås, Oppland
    Innlegg
    1.252
    Antall takk

    Standard

    Jeg monterte på popoff på min, men da fjusket den på tomgang og stanset ofte. En litt skummel situasjon var på e6 da kjæresten min kjørte, popoffen blåste rett av festet så motoren hoppet litt.

  16. #91
    Registrerte brukere Wagge Racing sin avatar
    Medlem siden
    21. sep. 2011
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    39
    Antall takk

    Standard

    blir mer usikker av å lese her :P
    jeg kjører 940 fk . blenda orginal dump på turboen! satt inn dump bentil med 2 trakter kjøpt på bcb! satte den mellom coler å insug. stamma fjæra. lmm står som orginalt!
    bør jeg flytte den mellom insug å dump?(rekefølge...Turbo-coler-dump-lmm-insug)????
    bilen kveler seg i nedbremsing til eks veikryss av og til!?????

  17. #92
    Registrerte brukere Evolve_88 sin avatar
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Hedmark
    VCCN medlemsnummer
    1005
    Innlegg
    261
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Wagge Racing Vis post
    blir mer usikker av å lese her :P
    jeg kjører 940 fk . blenda orginal dump på turboen! satt inn dump bentil med 2 trakter kjøpt på bcb! satte den mellom coler å insug. stamma fjæra. lmm står som orginalt!
    bør jeg flytte den mellom insug å dump?(rekefølge...Turbo-coler-dump-lmm-insug)????
    bilen kveler seg i nedbremsing til eks veikryss av og til!?????
    Kjøp deg resirk dump du Wagge. Ellers må du flytte Lmm til innsug sia mellom cooler og innsug. Så setter du dumpen før lmm. I rekkefølga her, turbo, intercooler,dump,lmm og innsug.

  18. #93
    Registrerte brukere Wagge Racing sin avatar
    Medlem siden
    21. sep. 2011
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    39
    Antall takk

    Standard .

    Sitat Opprinnelig postet av Evolve_88 Vis post
    Kjøp deg resirk dump du Wagge. Ellers må du flytte Lmm til innsug sia mellom cooler og innsug. Så setter du dumpen før lmm. I rekkefølga her, turbo, intercooler,dump,lmm og innsug.
    okei ;-) så vis ei forsto deg rett no . kjøpe ei meg resirk dump så treng ei ikke flytte lmm?

  19. #94
    Registrerte brukere Evolve_88 sin avatar
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Hedmark
    VCCN medlemsnummer
    1005
    Innlegg
    261
    Antall takk

    Standard

    jepp, helt riktig

  20. Takk Wagge Racing takket for denne posten
  21. #95
    Registrerte brukere paal-andre sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2011
    Sted
    Oslo / Lambertseter
    VCCN medlemsnummer
    651
    Innlegg
    542
    Antall takk

    Standard

    interessant lesing. lurt litt på dette her selv =)
    X - volvo 240 92. B230fk - getrag 265
    X - volvo 245 84 b21
    X - Volvo 945 turbo
    X -Bmw 318 2L touring 2002
    Vovlo v70 2.4d

Side 4 av 4 FørstFørst ... 2 3 4

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •