Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Bremser går varm og "fader" rimelig fort. Noen andre med samme problem?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. aug. 2010
    Sted
    Ilseng
    Innlegg
    696
    Antall takk

    Standard Bremser går varm og "fader" rimelig fort. Noen andre med samme problem?

    Lå i ca 140 her om dagen, og plutselig var det bare en vegg av tåke foran meg. Så ikke en dritt, og bremsa rimelig hardt ned til 100. Rett før jeg traff 100 så brumma det noe sinnsykt i bremsene og jeg kjente de ikke tok noe særlig i det hele tatt når jeg bremsa ned til 80km/t 100meter lenger ned.

    Har testa flere ganger i etterkant, og det samme skjer gang på gang.
    Er bremsene på disse bilene så dårlige? Eller er bare mine slitt og kanskje glasserte?

    Vil jeg få det samma problemet om jeg setter på nye skiver og klosser av samme størrelse? Har vurdert større skiver med ventilering eller slissing. Større bremser gir jo bedre bremsekraft, men slissing eller boring/ventilering gir vel mindre varme på mindre skiver?

  2. #2
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Under oppvarming av klosser, dannes det et gasslag mellom skive og kloss, som fører til at klossen ikke får kontakt med skiva, derfor kan borra og slissa skiver lønne seg.
    however, overoppheting av skiver fører til nedsatt bremsekraft fordi bevegelsesenergien I bilen ikke klarer å forvandle seg til varmeenergi I skivene, skivene klarer rett og slett ikke ta til seg mer energi og gjøre det om til varmeenergi.

    ligger ingenting innpå skiva, bremsekjold, feil klosser og slikt? Alt som fører til oppvarming av skiver nedsetter skivas evne til å oppta energi.

    Kaan lønne seg å bytte merke på klossene og, kan være at skive og kloss ikke passer så godt sammen.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. des. 2009
    Sted
    Averøy, Nordmøre
    Innlegg
    806
    Antall takk

    Standard

    har samme problem. alt begynte da jeg bytta til biltema klosser.(MIDLERTIDIG!!!! bare så ingen tror at jeg er livsfarlig på heltid). har handla redstuff klosser og slissa og borra skiver.
    kan hjelpe bra å skifte bremseveske også. den kan dra til seg kondens over tid, og det senker kokepunktet mye
    97' Volvo S70 T5
    90' Volvo 240GL (F+T)Solgt:(

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. sep. 2010
    Sted
    Ski
    Innlegg
    178
    Antall takk

    Standard

    Du får nye klosser og skiver for en høvding på auto- og trailerparts i Oslo. Funker eksemplarisk til "normal" kjøring!
    Skal du spare penger, kan du ta ut klossene og rubbe dem med et sandpapir. Det vil eventuelt fjerne glasseringen som trolig har oppstått.
    Bremsevæskens kokepunkt er ikke årsaken til ditt problem. Hvis/når væska koker, vil pedalen din brått bli lav pga komprimering av gassbobler.

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. aug. 2010
    Sted
    Ilseng
    Innlegg
    696
    Antall takk

    Standard

    Spare penger på bremser er ikke noe jeg er ute etter, men gidder ikke å bytte de før vinteren. Blir rustete og jævlig med en gang da! Ser ut til jeg skal anskaffe meg noen slissa og borra skiver i en litt større dimensjon. Merker de fader fort ved aktiv kjøring.

    Skal vara original Volvo både klosser og skiver, så vil tru de skal vara i grei stand.
    Sist endret av PyrionZ; 02/10/11 kl 22:10

Lignende tråder

  1. Noen som tigger i Akershus området? trenger 2 "punkt"
    By gnilrE in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 2
    Siste post: 30/07/11, 11:11
  2. 850 T5 "V70" selges rimelig eller byttes i småbil
    By Jack89 in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 20/06/11, 14:57
  3. Kjøpe "servicemateriell" som filter etc fra andre steder enn Volvo?
    By aarnes in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 11
    Siste post: 02/02/11, 09:03
  4. Hvorfor har jeg 163 hk og "alle andre" 180 hk ?
    By Cabrinha in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 23/12/10, 00:39
  5. Hjelp - Termostatbytte på v70 - frostvæske "problem"
    By Nilsebu in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 10/11/10, 19:01

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •