Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Trimming av 2.0 T5

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2010
    Sted
    Sortland
    Innlegg
    20
    Antall takk

    Standard Trimming av 2.0 T5

    Hei, lurte på om det er lett å trimme en 2.0 T5 uten at man må gjøre store endringer.

    Noen tips? Ønsker jo helst at motoren skal vare en stund til så vil ha noe som er hold bart. Bilen er gått 189.000 km til nå.


    Takker for info!
    Volvo 850 2.0 T5 !

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Voss
    Innlegg
    280
    Antall takk

    Standard

    Chip er jo ein grei oppdatering!

  3. #3
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Det samme gjelder for den som for 2.3 T5, selv om du ikke får samme resultatet. Chip, eksos og inntak, om ikke det holder kan du se på kraftigere bensinpumpe, bensintrykksregulator og dyser. Utganfspunktet er 211 hk, ikke sant?
    BSR kan levere 240hk, med eksos og bensinendringer kan du sikkert komme opp i rundt 270+.
    Bilen vil ha alle kreftene ganske på en del høyere turtall enn på 2.3literene, men fremdeles en morsom bil.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2010
    Sted
    Sortland
    Innlegg
    20
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Det samme gjelder for den som for 2.3 T5, selv om du ikke får samme resultatet. Chip, eksos og inntak, om ikke det holder kan du se på kraftigere bensinpumpe, bensintrykksregulator og dyser. Utganfspunktet er 211 hk, ikke sant?
    BSR kan levere 240hk, med eksos og bensinendringer kan du sikkert komme opp i rundt 270+.
    Bilen vil ha alle kreftene ganske på en del høyere turtall enn på 2.3literene, men fremdeles en morsom bil.
    Ja det er 211hk Høres bra ut har akkurat kjøpt meg 3" twinpipe fra JT. Men må vel sjekke ut litt me chip å inntak etterhvert. Takk for tipsene!

    Mvh Vetle
    Volvo 850 2.0 T5 !

  5. #5
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    En skikkelig eksos er en god oppgradering, men twinpipe er en halvsats, ikke sant? altså bare fra katalysatoren og bakover?

    Om du skal hente ut effekt fra eksosanlegget, burde du gå for et fullt 3"system, altså med downpipe i tillegg til resten. koster dobbelt så mye, men er fort verdt penga. gir ganske MYE lyd og

    men en chip er uten tvil det du får mest effekt for penga for. bare sørg for at understell og slikt er i samma gata, en dårlig sammensatt bil er farlig.

    kjørte en T5 for litt sida, med ca 310hk i motor, og originalt understell fra 95. Fjærene bak var så signe at hvis du lå i 60 i tredjegir, og ga på, spant du ut dekka med en gang. Med andre ord, gi på litt i dne sving, så mister du ALL kontakt med bakken og går rett fremover, eller sidelengs, om du føler for det
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Enig mrsftu, disse bøssene bør strammes opp skikkelig når man legger inn en del ekstra hester ja. Er rimelig tydelig at de først og fremst ble bygget for behagelig cruising fremfor å være sportsbiler. Skulle jeg hatt mere motor i mine, så er det rimelig sikkert at understellet ville blitt noe helt annet. Senket, stivet, stivet OG stivet.

  7. #7
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 850GLTsilver Vis post
    Enig mrsftu, disse bøssene bør strammes opp skikkelig når man legger inn en del ekstra hester ja. Er rimelig tydelig at de først og fremst ble bygget for behagelig cruising fremfor å være sportsbiler. Skulle jeg hatt mere motor i mine, så er det rimelig sikkert at understellet ville blitt noe helt annet. Senket, stivet, stivet OG stivet.
    Uten tvil. Bilen jeg kjørte hadde INGENTING uoriginalt, den burde hatt stive dempere, tårnstag, stabstag, foringer osv... Ikke at det er en FAILSAFE, 310hk i en forhjulstrekker er idiotisk hva akselerasjon gjelder, med mindre du har en total remapping av hjernen. Den aktuelle bilen oppførte seg greit sprekt frem til rett over 3000rpm, hvor den EKSPLODERER! alle kreftene ligger på det turtallet, så det blir ingen dragracebil, uansett hva man gjør
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. juni 2010
    Sted
    gjelsvik
    Innlegg
    32
    Antall takk

    Standard

    noen tips til hvaslags type chip, bensintryks regulator/ pompe og dyser som kan vere idielt til 850 t5 96 mod, er 225 org, men er satt på 3 toms jt eksos å blendelokk på turbo å dumpventil så ca 230-240 hk nå ca??

    noen som kan foreslå eit greitt opsett til denna?? takker for svar
    Old volvo's don't leak oil, they just mark their territories! ;-D

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2010
    Sted
    Sortland
    Innlegg
    20
    Antall takk

    Standard

    Takk for alle svarene har nå fått nye senke fjærer og dempere i posten. Jeg har bilen helt orginal for øyeblikket å den river seg lett løs i andre giret hvis man bare svinger over litt Litt skøy, men kan fort bli ukontrollert og farlig !
    Volvo 850 2.0 T5 !

  10. #10
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kvammen Vis post
    noen tips til hvaslags type chip, bensintryks regulator/ pompe og dyser som kan vere idielt til 850 t5 96 mod, er 225 org, men er satt på 3 toms jt eksos å blendelokk på turbo å dumpventil så ca 230-240 hk nå ca??

    noen som kan foreslå eit greitt opsett til denna?? takker for svar
    Bsr er vel den mest brukte chipleverandør, så det er ganske trygt å ta seg en tur dit. Med eksos og chip burde du kunne klare å nærme deg 300hester, noe over det må du se på bensintilførsel. En tommelfingerregel er at man kan hente ut ca en hk per cc bensindysene kan levere, uten å ta bensintrykk I betraktning. Om du får tak I dysene fra (jeg mener det er) v70R/s60R, altså 496cc dysene (tror jeg) er det et godts sted å starte. De originale dysene til 850 er 315cc, og begrenser effektuttaket til rundt 320hk, såvidt jeg har skjønt. Etterhvert burde du og titte etter høyere bensintrykk, da med en kraftigere pumpe, men dette burde du gjøre før du får chipet bilen. Såvidt jeg har skjønt er det mye letter å lage et skikkelig
    ECU
    -map om man vet mulighetene innenfor drivstofftilførsel.

    uansett, jeg har ikke turbomotor, og alt dette er kun ting jeg har lest meg frem til, så ta alt med ei klype salt;-)
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

Lignende tråder

  1. Trimming på 360
    By gautiz in forum x40 / 66 / 300 / 400 / -serien
    Svar: 12
    Siste post: 24/10/11, 21:30
  2. Trimming av b230FK
    By Jørni in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 26/07/11, 17:30
  3. B21et Trimming
    By Tomas92 in forum Motor og gir
    Svar: 0
    Siste post: 04/07/11, 16:22
  4. Trimming for ukyndige...
    By PekaillVolvo in forum Motor og gir
    Svar: 50
    Siste post: 13/05/10, 08:11

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •