Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  338
Side 42 av 46 FørstFørst ... 32 40 41 42 43 44 ... SisteSiste
Viser resultater 1.026 til 1.050 av 1127

Tråd: Øyvind.G Volvo 240GL 90

  1. #1026
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Problemet mitt er at jeg har limet det emblemet som står på den dag idag, så jeg må nok også skaffe ny innmat.

  2. #1027
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Bestilt ny katalysator fra Volvo. Bruker 940 katalysator da denne hører til motoren. Dette er uten tvil den dyreste delen i eksosanlegget. Resten av eksosen blir ironisk nok kjøpt på Biltema. Årsaken til dette er at det viser seg at rørene fra Biltema er noe av det som varer lengst utifra det vi har sett opp igjennom årene med bil bygging. Sammenligner man med f.eks rørene som Mekonomen selger så ruster de mye fortere enn Biltema sine.

    Bygger 3" downpipe og resten med 2,5". 3" eksos er ikke nødvendig på en motor som dette og 2,5" er mye lettere å bygge der det er trangt som over bakaksel og rundt bensintank.

    Når eksosen er ferdig så får jeg et eksosanlegg med perfekt passform med god lyd demping og godkjent katalysator slik at dette burde være lett å få godkjent på bilen. Som sagt tidligere så skal jeg også kjøre litt original stil på enderøret så vi bygger "eksoshale" lik den originale, men litt tykkere (2,52).

    Ellers så venter jeg på dekk. Det er nok bare å smøre seg inn med tålmodighet hvis det tar ca like lang tid som sist jeg bestilte fra dekkonline.

  3. #1028
    Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    VCCN medlemsnummer
    190
    Innlegg
    859
    Antall takk

    Standard

    Bruker du rustfrie rør eller vanlig stål? 1 eller 2 lyddempere? Jeg har tenkt på det samme på min også med biltema rør, og original endestuss.

    tastet på mobil
    -88 240 hobby bilen

    Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

  4. #1029
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Aartun Vis post
    Bruker du rustfrie rør eller vanlig stål? 1 eller 2 lyddempere? Jeg har tenkt på det samme på min også med biltema rør, og original endestuss.

    tastet på mobil
    Vanlige rør. Disse er behandlet med noe på utsiden som hindrer rust. Husk på å slipe bort dette belegget før du sveiser. Bruker 1 lyddemper, denne demper mer en nok på en bil med turbo. Uten turbo ville jeg brukt 2.

  5. Takk Aartun takket for denne posten
  6. #1030
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Takluke pakning.



    I mage år har jeg slitt med takluke pakningen på denne bilen. Den som stod på når jeg kjøpte bilen var meget slitt og var full av polish (Turtle, Autoglym osv) som var umulig å fjerne. For mange år siden valgte jeg å gjøre noe med dette, så jeg kjøpte ny pakning og fjernet den gamle. Disse pakningene er limet med lim (kommer ikke ferdig med tape eller lim) så det var ganske mye jobb å fjerne limet som hadde stått der i 20 år uten å lage skade. Fikk bort nesten alt og prøvde meg med dobbel sidig tape som datt av med en gang. Deretter ble den limet fast, fikk ikke plassert den riktig slik at den gikk veldig bølgete og var stygg.

    Når bilen skulle lakkeres ble selvfølgelig denne fjernet og lakkerer fik fjernet alt lim og lakket innvendig i takluke. Etter dette bestemte jeg meg for at jeg ikke ville lime rett på bilen så den nye pakningen ble limet på svart "gaffa" som jeg tapet på før jeg limet pakningen. Denne pakningen kommer kveilet i en pose og dette gjorde det meget vanskelig å få pakningen til å ligge rett. Derfor ble det veldig bølgete i tillegg til at jeg fikk montert den litt høyt slik at den ikke tettet ordentlig. Jeg limet med hurtigtørkende plast lim som skal hefte på alt, noe den ikke gjorde i dette tilfellet, da den slapp ifra tapen. Limet på nytt og da slapp tapen.



    jeg har grublet lenge på hvordan jeg skal gjøre dette uten å lime rett på lakken, finne et lim som faktisk sitter og ikke minst får montert pakningen i rett høyde uten bølger. I begynnelsen av vinteren (tror jeg) kjøpte jeg for 3 gang ny pakning. Den er ganske kostbar (rundt 600kr) så det gjelder å få det til denne gangen.

    Jeg startet med å legge klar folie (297F) som jeg delte i 3 biter for at det skulle være lettere å legge den på. En på hver side som jeg avsluttet etter jeg hadde rundet hjørnet og en på midten som overlappet folien i ytterkant. rengjorde med Monopol Silicon fjærner som Håkon / polishduden på DCN har hvert så hyggelig å sponse meg med før jeg la folie og før jeg limet.

    Etter dette var gjort var det klart for å limes. Den nye paknigen er av mye bedre kvalitet enn de jeg har kjøpt tidligere. Denne er mere død/slapp slik at den blir liggende slik jeg ønsket uten å ville bli til en kveil igjen. Likevel er det krevende å lime hele pakningen rett, så jeg delte limingen opp i 4 omganger med et døgn tørketid imellom alle gangene. Jeg har laget en tegning i Paint som viser rekkefølgen.






    Passet på å begynne med å runde hjørnet første dagen og sørget for at den ikke lå i spenn slik at den slipper hjørnet igjen. Tapet fast endene slik at alt ble liggende rett. Her er det også viktig å bruke nok lim til at det limer og samtidig passe på at man ikke bruker så mye at det tyter ut i overkant. Limet som ble brukt er fra Wurth og heter MS 40 (sort). Ligner på Tec7 som de fleste kjenner så dette ønsker man ikke å få på lakken da det kun kan fjernes mekanisk.

    Neste dag/omgang limet jeg pakningen i fremkant og tok også med enden der jeg begynte. Dette (framkant) er absolutt den vanskeligste delen å komme til da det er langt bort over bilen og det er vanskelig å se pga. man blir stående i litt feil vinkel. Valgte å stoppe før hjørnet denne gangen.

    Dag 3 limet jeg meg rundt hjørnet og avsluttet et stykke før enden som ble limet 4 dag.


    Med denne metoden hadde jeg mye mer kontroll og med limet som ble brukt kunne jeg ta meg god tid da det ikke tørker med en gang slik som 2K plastlim gjør. Ser for meg at dette også er et bedre lim til formålet da det limer godt og det er også litt fleksibelt. Limet var også litt tørt slik at det var enkelt å fjerne uten å få "tråder" og det var også seigt nok til å holde pakningen på plass frem til limet hadde tørket. Kan ikke se at pakningen har siget noen steder, den ligger der jeg limet den fast.




    Jeg ble veldig fornøyd med resultatet så jeg håper at det holder i mange år og at jeg er kvitt vidsuset jeg har hatt med tidligere pakning.
    Ingen bilder underveis her, men har tatt en del bilder (bilen er meget støvete etter vinterlagring da jeg har sluttet med trekk).

































    Sist endret av Øyvind G; 07/04/17 kl 13:43

  7. Takk Joachimbg, B230 takket for denne posten
  8. #1031
    Remi T sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Fenstad
    VCCN medlemsnummer
    2887
    Innlegg
    505
    Antall takk

    Standard

    Flott guide Denne jobben er noe av det jeg gruer meg mest til på ene 242'n jeg har stående Får man fortsatt denne pakningen på Volvo? Har du delenummer i så fall?

  9. #1032
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Remi T Vis post
    Flott guide Denne jobben er noe av det jeg gruer meg mest til på ene 242'n jeg har stående Får man fortsatt denne pakningen på Volvo? Har du delenummer i så fall?
    Den skal være å få tak i ja.

    3540456

    Pris. 605.19

  10. #1033

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.337
    Antall takk

    Standard

    Så bra ut det der
    Nå har jeg noe å gå ut ifra selv også
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  11. #1034
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Ny eksos.



    Har lenge hatt lyst til å bygge ny eksos på denne bilen, nå er det gjort. Har fått mye hjelp av Martin.S og vi bygget likt eksosanlegg på bilen min som vi gjorde på han sin i vinter. Eneste forskjellen er at jeg har katalysator.
    Katalysator kjøpte jeg ny på Volvo som tilhører 940 (Turbo/LT) da det er samme motor som står i min bil nå. Har bruk 3" ned fra turbo og 2,5" resten. Eksosrør og lyddemper ble kjøpt på Biltema da det har vist seg å være av god kvalitet.



    Starter med noen bilder av den gamle eksosen. Her var det 3" frem til bakaksel, 2,5" over bakaksel, "2,5" lyddemper og 3" enderør. Denne eksosen var helt OK, men litt lav. Ønsker også litt mindre motorlyd og annen type enderør. Det hadde hvert mindre jobb å endret/fikset på dette eksosanlegget, men det er moro med noe nytt. Her er det ingen katalysator da den jeg kjøpte en gang gikk istykker med en gang.




























    Her er delene som ble kjøpt inn. Det er mange deler i et helt eksosanlegg.




























    Startet med å skjære av flensen på katalysator som også passer på turbo, da slapp jeg å kjøpe denne.
    Etter litt tilpassing, kapping og punkting var vi igang.







    Laget feste ved girkasse slik at den ikke kan vri seg ved turbo. Plasserte denne slik at jeg ikke trenger å demontere noe for å skifte girkasse. Her er det kun punktet fast (helsveises etter at alt er på plass og vi vet det passer)og klammeret som står der er bare midlertidig. Når eksos monteres setter jeg på noen som klemmer bedre og jevnere da det aldri blir tett med denne typen klammer.





    Slik fortsetter vi bakover. Det neste festet setter vi der det originale står, ved fremkant av bakre bærearm.












    Her er alt punktet fast og du ser enderøret/eksoshalen som er lik den originale, bare litt tykkere (2,5"). (Har et hengerfeste liggende som skal pusses opp)










    Her er det noen bilder som viser røret over bakakselen. Her er det litt jobb får å få det til å passe og for at det skal ligge tett opptil gulvet.
















    Det ligger også litt jobb i downpipe, spesielt i overgangen til 3" ved flens.










    Tok noen bilder på gulvet før alt ble helsveiset.















    Martin er igang å sveiser.







    Her er alt sveiset ferdig og klart for montering. Tok ingen bilder etter montering, men det er ganske lik som bildene jeg tok når alt var punktet. Var opptatt med å rydde og høre hvordan lyden ble så glemte å ta frem kamera før vi senket bukken.









































    Hadde ikke med stativet, så noen bilder er "ustøe" og/eller feilfokusert, men det er jo godt nok for å se hvordan det ble.
    Skulle egentlig få de 2 siste dekkene idag, men de kom ikke så dette får jeg ta til Tirsdag hvis de kommer. Da skal jeg også ta noen bilder av eksosen når bilen er på bakken slik at man bedre ser eksoshalen og høyden fra bakken og opp til eksos. Skal selvfølgelig også ta bilder av hvordan bilen blir med de nye felgene.
    Sist endret av Øyvind G; 12/04/17 kl 22:19

  12. Takk Benjamin, Riff, Daruu, skjarlie, Joachimbg takket for denne posten
  13. #1035
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Liker det at tiden da "alle" skulle ha dieselstuss ser ut til å være forbi, og at det er "bestefarsvingen" som begynner å ta over, dog i litt grovere dimmensjoner hos de fleste enn originalen!
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  14. #1036
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard

    Den nye eksosen ble bra den!


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1990 Volvo 240

  15. #1037

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.337
    Antall takk

    Standard

    Flott eksos. Skal du behandle det med noe?
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  16. #1038
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    VCCN medlemsnummer
    1183
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Eksosen ser bra ut, eneste synd det blir så mange sveisebend, men nå blir jo jeg litt skjemt bort med rørbøyer på jobben Et tips også er å skjære bort sporene til eksosklemmene før man sveiser så ser det fort litt ryddigere ut pluss man sparer seg for gass og tråd
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  17. #1039
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Liker det at tiden da "alle" skulle ha dieselstuss ser ut til å være forbi, og at det er "bestefarsvingen" som begynner å ta over, dog i litt grovere dimmensjoner hos de fleste enn originalen!
    Eksoshale som gjelder nå ja. Har hatt lyst på det i mange år nå.




    Sitat Opprinnelig postet av Benji Vis post
    Den nye eksosen ble bra den!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Takk. Er veldig fornøyd.






    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Flott eksos. Skal du behandle det med noe?

    Takk. Nei, rørene er behaldlet (med aluminium tror jeg) så de holder lenge slik som de er. Alle sveisene kommer til å ruste med årene, men jeg har ingen planer om å ha speil under bilen så det må jeg bare leve med. Har sprayet litt klarlakk på sveisene på enderøret for å se om det gir noe da dette er synlig. Eller så får vi bare lage en ny en når den har blitt stygg.

  18. Takk Riff takket for denne posten
  19. #1040
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Er jo en mulighet å lakkere endestussen bare da, så slipper du at det blir så fort stygg
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  20. #1041
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Jeg har gjort det. Klarlakk på sveisene.

  21. #1042
    Lasse R sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Akershus
    VCCN medlemsnummer
    2694
    Innlegg
    2.922
    Antall takk

    Standard

    Kald galvanisering blir bra på de sveisene. Gjorde det på den blå bilen min sist helg

  22. #1043
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Nye hjul. 15" Virgo.



    Som nevnt tidligere har jeg sendt bort et sett med Turbo felger (Virgo) til oppussing for å kjøre en litt mere original stil. Har gjort litt og litt en periode nå. Har lagt ut noen få bilder underveis og nå som hjulene er på tenkte jeg å lage en skikkelig oppdatering her. Jeg kan jo starte med noen bilder av felgene. Hadde de hjemme til jeg fikk bestilt dekk slik at de lå trygt og jeg fikk lagt voks på de. Jeg dropper bildene av hvordan de så ut før oppussing og starter med par bilder av løse felger etter oppussing og voksen er lagt på. De som er interessert finner bilter før oppussing + flere bilder etter oppussing tidligere i tråden.










    Nye senter kopper som jeg kjøpte før felgene ble pusset opp.











    For et par uker siden fikk jeg 2 dekk. Disse la jeg om først og lot de ligge på verkstedet. La Pneu på ytre dekkside hjemme før montering.
















    Så tok jeg med 2 stk dekk og felg på verkstedet og lade på. Tok meg god tid da jeg ikke har gjort dette før.


    Disse felgene må spennes opp på fremsiden slik at felgen ligger opp ned. La på plastbeskyttere for å ikke skade felgens fremside.







    Så monterte jeg de på avbalanseringsmaskinen og fylte luft der. Fylte 40 psi som jeg tror er for mye. Skal skjekke ut dette og eventuelt tappe ut litt.







    Så var det avbalansering.










    Er litt usikker på hvilket program jeg skal velge og i disse felgene ligger ytre lodd omtrent midt i felgen. Derfor var det vanskelig å få perfekte tall. Gjorde så godt jeg kunne ved å kun legge lodd 2 steder og at de ikke synes så veldig godt når hjulene står på bilen.








    De 2 andre dekkene kom uken som var. Når jeg la på disse hadde jeg litt dårligere til og litt mere selvtillit. Dette endte med at armen som legger på dekket presset så hardt mot felgkanten slik at lakken sprakk opp. Det skjedde med begge felgene. Ekstremt surt, men jeg får ta lærdom av dette og prøve å glemme det. Heldigvis er dette på baksiden så det synes ikke på bilen.



    Kjørte på bukken og tok noen bilder før jeg demonterte 18". Flotte hjul, men passer dårlig hvis jeg skal kjøre bestefar stil.















    Her står de side om side.







    18" var montert med spacere for å få rett boltsirkel og innpress, disse må selvsagt demonteres nå.






    Første hjul er på.






    Svettlappene vil nok ha bedre funksjon nå som hjulene ikke er breiere enn skvettlappene. Her ser du også det nye enderøret på det nye eksosanlegget. Det er som det originale, men litt tykkere.






    Et par bilder til av enderøret.










    Her er alle hjulene på. Skal få tatt noen flere bilder utendørs når været er bra og bilen er ren.



















    Veldig fornøyd med hvordan det ser ut og hvordan bilen er å kjøre med nå.

  23. Takk Daruu, Joachimbg, Nero, B230, Lasse R, HansOla, Thorvaldsen takket for denne posten
  24. #1044
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Nå synes jeg bilen din var særdeles flott med de gamle 18"erne, og tenkte at det kom til å bli litt kjedelig med 15" Virgo, men der tok jeg feil! Det ble råflott! Ble superflott med strøkne Virgo! Jeg ville nok lakkert eksosstussen i sølv, sånn at ikke skjøten er så synlig. Ellers er det helt strøkent!
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  25. #1045
    Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    VCCN medlemsnummer
    190
    Innlegg
    859
    Antall takk

    Standard

    Ble fint med felgene på ja.
    Og eksosen såg også veldig bra ut størrelsesmessig synes jeg og med hvor langt ut den stikker ut under bakfangeren. Flott gjennomført

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
    -88 240 hobby bilen

    Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

  26. #1046
    Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    VCCN medlemsnummer
    57
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Det ble VELDIG bra!
    Fornøyd med biltema sin dekkomlegger og balanseringsmaskin btw?

  27. #1047
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    943
    Antall takk

    Standard

    Dette ble pent
    Jeg balanserte virgo'ne mine slik som deg, ingen risting her iallefall.
    Jeg bruker/brukte originale spacere på min. 20mm, det gjør mye med utseende bak synes jeg.
    Volvo 240GL 1990
    Volvo V70 D5 AWD 2005
    Opel Kadett 1970

    X Volvo 940 1998

  28. #1048
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Nå synes jeg bilen din var særdeles flott med de gamle 18"erne, og tenkte at det kom til å bli litt kjedelig med 15" Virgo, men der tok jeg feil! Det ble råflott! Ble superflott med strøkne Virgo! Jeg ville nok lakkert eksosstussen i sølv, sånn at ikke skjøten er så synlig. Ellers er det helt strøkent!
    Takk Daniel. Jeg har grublet lenge før jeg byttet, men nå som de står på bilen angrer jeg ikke. Disse bilene blir eldre og eldre og tittelen klassiker er rett rundt hjørnet, da synes jeg den må ha originale felger.

    Når det gjelder eksosen så lakket jeg forige eksos sølv. Det varer faktisk ganske lenge, men hovedproblemet er fargen. Finner ikke den fargen et eksosrør har. Da vil jeg heller ha 1 synlig sveis enn å ha et enderør som synlig er lakkert. Hadde det gått ann å få tak i ferdig S rør så hadde jeg kjøpt det. Det kan bøyes til, men maskinen lager endel merker der den holder røret og røret blir også litt ovalt akkurat der du bøyer det. Dette er beste løsning jeg har kommet frem til. Alternativet er et originalt rør, men det er mye tynnere. 940 har ganske lik dim (tror det er en kvart tomme tynnere eller noe), men 940 mangler en bøy.


    Sitat Opprinnelig postet av Aartun Vis post
    Ble fint med felgene på ja.
    Og eksosen såg også veldig bra ut størrelsesmessig synes jeg og med hvor langt ut den stikker ut under bakfangeren. Flott gjennomført

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
    Takk, er veldig fornøyd. Martin har godt øyemål.

    Sitat Opprinnelig postet av Daruu Vis post
    Det ble VELDIG bra!
    Fornøyd med biltema sin dekkomlegger og balanseringsmaskin btw?
    Takk.
    Ja, det fungerer jo bra det. Har ikke så mye erfaring med utstyr som dette da vi ikke driver med dekk på jobben, men utstyret er det ikke noe å si på. Er veldig usikker på de fiorskjellige programmene på avbalanseringsmaskinen.

    Det er helt identisk med Nordic lift sitt utstyr som koster litt mer enn Biltema. Eneste vi savner er en hjelpe arm på dekkomlegger. Dette får man kjøpt fra Nordic lift som ekstrautstyr som passer rett på.

    Sitat Opprinnelig postet av Nilsson Vis post
    Dette ble pent
    Jeg balanserte virgo'ne mine slik som deg, ingen risting her iallefall.
    Jeg bruker/brukte originale spacere på min. 20mm, det gjør mye med utseende bak synes jeg.

    Takk.

    Ingen risting her heller. Har en viberasjon/resonans bak fra 75-85 km/t ca, men dette må være noe annet enn hjul. Det har hvert der med 4 forskjellige hjulsett og 2 forskjellige eksosanlegg. Tipper det er mellomaksel. Enten avbalansering eller vinkelen.

  29. #1049
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Nå mangler du bare originale skilt!
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  30. Takk Aartun takket for denne posten
  31. #1050
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Får ikke gamle skilt før den er 30 år.

Side 42 av 46 FørstFørst ... 32 40 41 42 43 44 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Martin.S og Øyvind.G sin Volvo 245
    By Martin.S in forum 200 -serien
    Svar: 142
    Siste post: 07/06/18, 20:35
  2. Svar: 367
    Siste post: 08/07/17, 00:12
  3. Øyvind.G Volvo 940LT 98 Solgt
    By Øyvind G in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 435
    Siste post: 14/01/15, 20:57
  4. Øyvind.G Volvo 244L 78 - SELGES
    By Øyvind G in forum 200 -serien
    Svar: 36
    Siste post: 06/07/14, 13:17
  5. 91 mod Volvo 240GL selges
    By Remi T in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 1
    Siste post: 24/05/10, 13:09

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •