Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 37 av 37

Tråd: Ivar: Volvo 240 GL Turbo

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Innlegg
    1.665
    Antall takk

    Standard

    PS! Mimsa har ikke klarlakk på pulverlakken
    Men det har du sikkert funnet utav.
    240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    61
    Antall takk

    Standard

    Hallo! trivelig å høre fra forrige eier!

    Ja jeg har tenkt litt på å flytte skålene foran en tomme eller så. det blir nye bærebruer og diverse i samme slengen. Ellers så er det manuell kasse og det nødvendige av bakaksel som er tenkt. For tiden er det ferietur på et par hundre mil, og daglig bruk. knakende god bil. blir litt service når jeg kommer heim nå da. Motoren fungerer fint, om enn litt slapp, pga restriktoren under bilen(hele eksosanlegget). Ser fram til den store utsporingen jeg drømmer om. (3", datasprut, polyforingene, bilstein, og så videre og så videre..)

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    61
    Antall takk

    Standard

    Da har den store høst skruingen begynt. Var så heldig å få låne garasje med noen geniale kjøreramper hos en kompis. Han er snekker, og har laget ca 40 cm høye ramper av 4"boks, med kjørebruer. Rampene er delt opp i 4 seksjoner, så man bare fjerner de som ikke trengs under hjulene o.l. Takk og takk, til Isach, En god kompis!

    Prosjektet nå er bytte til manuell gir, ny turboclutch, montere 3" JT, og noe rustarbeid. Fikk opp gearbox og bakaksel igår. Fortsetter idag med pedalstell og eksos. Jeg var heldig med deler. Fikk kjøpe gear og aksel med alt jeg trenger til, for 1500,- ferdig demontert. Bonus var at akselen har et alvorlig grovt stabstag, tror det er 25 mm.. en annen bonus var nye fjærer som jeg mistenker å være turbofjærer. ganske fast i fisken, og en anelse høyere enn mine senkefjærer(lesjøf?) disse er merket med brun maling.. ? iallefall kjekt til vinterbruk. Ang. stabstaget, jeg får se om den blir FOR hard for vinterbruk. Kanskje jeg bytter igjen.

    Bilen delene kom fra, har gått en dag på israce, men jeg skulle få bytte i en annen girbox om jeg ikke ble fornøyd. Oljen så grei ut, og ikke noe unormalt hårete bunnplugger.

    Jeg fant en halv merkelapp på akselen som var stemplet 3:31. Har de laget såpass høy utveksling? Skreiv opp tallene på kronhjulet iallefall, så skal sjekke senere.

    Rust.. uff. Gjemt under støtfangeren bak, innerskjerm bak, over støtdemper, hjulbuer bak, osv, osv. Alt blir tatt nå. Det jeg gjerne skulle gjort, er hellakkering.

  4. #29
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ivar Vis post
    Jeg fant en halv merkelapp på akselen som var stemplet 3:31. Har de laget såpass høy utveksling?
    Utvekslingen stemmer nok den, har samme på min 945.

  5. #30
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard Re: Ivar: Volvo 240 GL Turbo Blir MANUELL i disse dager

    Korfor byttar du ut automaten?
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  6. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    61
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Korfor byttar du ut automaten?
    Fordi jeg aldri ble særlig fornøyd med kombinasjonen turbo+automat, og at bakakselen har jamret i 2 mnd. Gåent pinjongdrev.
    Liker best å koble manuelt, gire med stang, og så får jeg ENDELIG brukt skinnmansjetten til girstanga som jeg har hatt i garasjen så lenge..

  7. #32
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ivar Vis post
    Fordi jeg aldri ble særlig fornøyd med kombinasjonen turbo+automat, og at bakakselen har jamret i 2 mnd. Gåent pinjongdrev.
    Liker best å koble manuelt, gire med stang, og så får jeg ENDELIG brukt skinnmansjetten til girstanga som jeg har hatt i garasjen så lenge..
    AW71 i kombinasjon med denne motoren funkar jo fint, men du hadde kanskje ein converter med for lav stall speed?
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  8. #33
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    61
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    AW71 i kombinasjon med denne motoren funkar jo fint, men du hadde kanskje ein converter med for lav stall speed?
    Det var nok ikke noe galt med girkassa, bare jeg som ikke var intressert nok til å undersøke hvorfor draget uteble. Har smått planer om en chippet boks fra us.
    Jeg trives uansett bedre med bilen nå, og har bare noen småjusteringer å gjøre. "rullende prosjekt".

  9. #34
    E.Winjum sin avatar
    Medlem siden
    22. mars 2011
    Sted
    Nes i Akershus
    VCCN medlemsnummer
    570
    Innlegg
    1.368
    Antall takk

    Standard

    Skjedd noe mer her eller? Nydelig 245 du har!
    Emil Winjum
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem



    Mitt prosjekt:
    1995 Volvo 945 Polar Diesel

  10. #35
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    61
    Antall takk

    Standard

    Her var det lenge siden jeg noterte noe.. Jo det som har skjedd er at jeg har brukt bilen.

    Skal ta en god runde med fiksing nå framover. Speedometr og div instrumenter, siden jeg ikke har fartsmåler, bare kjører etter klokka og tankmåler..
    Begynner bli vår i gatan no, så det blir snart sommerdekk!

  11. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    61
    Antall takk

    Standard

    Jeg ser fram til å få en fin sommer igjen i 240'en med stell, litt mekking, og vogndraging, faktisk. Er spent på 240'en som trekkdyr med stor vogn. Fantaserer smått om at en "må" ha suv for å dra vognpå 560 cm, men skal no prøve iallfal.
    Planer med det første:
    sommerdekk, vask, polering.
    Fikse interiørdetaljer (håndtak på bakseterygg, innv.døråpner bakluka)
    Bytte radio og investere i kompakt sub.
    Service på bremser
    Oljeskift, tette register.
    Ordne litt mer bensin, kanskje investere i bb lambda.
    Se på kjølingen. Ikke helt stabil.
    Kort sagt en god service.
    Tectylbehandling.

    Dette skal jeg kose meg med utover våren.

  12. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    61
    Antall takk

    Standard

    I dag fikk jeg endelig liv i speedometeret. Måtte gjøre et lite triks med et par ledninger, siden sensor og ring ikke er helt enig med min årsmodell. 😄

    Det er fint å ha lav bil, men vurderer å investere i nye turbofjærer og dempede, for å få litt mer komfort.

    Skulle forresten hatt en gullhjerne! Noen som vil selge?
    Kjøper ikke ny bil før 240 produseres på nytt!


    Jeg forstår ikke sosiale medier.

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. Svar: 53
    Siste post: 16/03/12, 14:12
  2. Godkjent Volvo 242 med 350 V8 selges
    By SirChristian in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 18/09/11, 18:08
  3. 940 Turbo : Få av veivaksel reimhjul på automat ?
    By gasgasboy in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 25
    Siste post: 26/07/10, 07:25

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye trÃ¥der
  • Du kan ikke svare pÃ¥ innlegg / trÃ¥der
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •