Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: Prisvurdering av lakkering på Volvo 855R

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    482
    Antall takk

    Standard Prisvurdering av lakkering på Volvo 855R

    Hei

    Har anskaffet meg drømmebila en Volvo 855R, men dessverre så er det litt rust på den. Så har tenkt til å spandere på den rust fjerning og lakkering. Den har vanlig rust på bakluka, litt rust i hjulbuene bak begge sider samt at sideskjørtet har gniset mot kanalen så det er litt overflatte rust. Så jeg lurte på om det er noen som vet hva jeg må betale for å få fjernet rusta og lakkert opp profft? Og om det er plasser i Trondheim som gjør en bra jobb til en hyggelig pris eller om det er noen som vil ha seg litt ekstra feriepenger?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. april 2011
    Innlegg
    143
    Antall takk

    Standard

    Skal du lakke hele bilen?

    Her i distriktet ligger det på rundt 25-30 000 for hellakkering..
    men kan hende det er andre priser der du kommer fra

  3. #3
    Registrerte brukere Isabell sin avatar
    Medlem siden
    22. mai 2011
    Sted
    Hommelvik(Sør-Trøndelag)
    Innlegg
    413
    Antall takk

    Standard

    Hør med Bjørn Weiseth på Stjørdal Karosseri og Lakk da?
    Isabell J.Danielsen
    Volvo 940 92 mod.(under oppussing)

  4. #4
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Vær kritisk når du velger lakkerer, får du et dårlig inntrykk går du et annet sted, selv om prisen er hyggelig. Det er iallfall min erfaring.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    482
    Antall takk

    Standard

    Skal ikke hellakkere nei. Bare få fikset bakluka,hjulbuan og det lille av rust på kanalene som sideskjørtene har gniset på.

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Stavsjø
    Innlegg
    872
    Antall takk

    Standard

    Kan nok lønne seg å lakkere hele bakskjermene på det "problemet" du beskriver, PerTurbo fikk gjort det på bilen jeg har kjøpt av han. Vil bli vanskelig å lakkere hjulbuer uten å få et skille, innbiller meg at fargen på bilen din ikke er den letteste å matche på den måten også. Hele paneler på bilen vil jo brytes opp mot døråpning etc. så da synes det nok ikke så mye

    Det er i hvertfall det jeg tror, men jeg er ingen lakkerer så jeg kan ta feil

    (PS: Anntar du mener hjulbuene bak? Viss ikke gjelder vel forsåvidt det samme for skjermene foran, skulle det være framskjermene det gjelder så sjekk de for rust fra innsiden i forkant av hjulbuen. Der ruster de ofte på 800 serien!)

    edit* Ser du skrev hjulbuene bak *
    Sist endret av Nero; 26/06/11 kl 00:08
    2005 Volvo S80 D5 Summum
    1995 Volvo 855 T-5R
    X Volvo V70 2.5T
    X Volvo 854 GL

  7. #7
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Skal ha bilen min hos kampen antirust for det samme, bare med tectylbehandling. Har bare mikrolite nederst på ene hjulbuekanten, men skal videreformidle hvor mye de tok.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Hølonda
    Innlegg
    279
    Antall takk

    Standard

    Snakk med gutta på www.Automote.no de er veldig flinke i jobben sin. Grei pris å bra utført jobb
    Volvo V70 2001
    708 Racing
    Volvo klubben Trøndelag

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Innlegg
    1.230
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Nero Vis post
    Kan nok lønne seg å lakkere hele bakskjermene på det "problemet" du beskriver, PerTurbo fikk gjort det på bilen jeg har kjøpt av han. Vil bli vanskelig å lakkere hjulbuer uten å få et skille, innbiller meg at fargen på bilen din ikke er den letteste å matche på den måten også. Hele paneler på bilen vil jo brytes opp mot døråpning etc. så da synes det nok ikke så mye

    Det er i hvertfall det jeg tror, men jeg er ingen lakkerer så jeg kan ta feil

    (PS: Anntar du mener hjulbuene bak? Viss ikke gjelder vel forsåvidt det samme for skjermene foran, skulle det være framskjermene det gjelder så sjekk de for rust fra innsiden i forkant av hjulbuen. Der ruster de ofte på 800 serien!)

    edit* Ser du skrev hjulbuene bak *
    Vet ikke om det hjelper så mye å ta hele paneler, jeg fikk lakkert den høyre bakdøra for et par år siden pga bulk og lakkskader fra naboen. Og det er lett å se at den døra er lakket opp når man vet det. Nå er det nok vanskeligere å fargematche på en metallic lakk, men det kan godt være at overgangene er letter å kamuflere på et panel enn mellom panelene. Og hvis han ikke trenger å gå så mye ut av hjulbuen feks så er det jo kanten der et naturlig skille pga lys og skygge

  10. #10
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    skal man matche farger uansett metallic eller tett farge så vil det lønne seg å flekke ut fargen, og legge klarlakk på hele delen. sånn stort sett.. hjulbua f.eks så legger du farge på minst mulig område, så legger du klarlakk på hele skjermen. men hvis du skal sette den inn så vurderer dem hva som er best i ditt tilfelle..

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    482
    Antall takk

    Standard

    Skal høre med kverneland bil i ferien min om ei uke om hva de tar for lakkering og rust fjerning. I 2006 var visst bilen borti en hjort så fronten er det gjort noe med og jeg klarer ikke å se fargeforskjeller.

  12. #12
    Registrerte brukere R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    935
    Antall takk

    Standard

    Noen som har vert og innhentet priser hos noen?
    Har noe småplukk i fremre del av hjulbuene bak jeg også.. en bitteliten flekk på bakluka ved bagasjelukehåndtaket. Og litt småbobler under side\bagasjeromsvinduene ved pakninger.

Lignende tråder

  1. Chrome - 1996 Volvo 855R
    By Chrome in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 13
    Siste post: 19/05/12, 00:40
  2. Kjøpes Volvo 854/855R
    By joneo1 in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 08/02/11, 16:24
  3. Prisvurdering 1998 Volvo V70T5
    By V70T5 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 17/01/11, 19:52
  4. Prisvurdering 91 240 classic! 57 000km!!
    By Daniel V in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 49
    Siste post: 16/01/11, 20:38
  5. Hel lakkering Volvo 240
    By BlåFare in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 2
    Siste post: 01/03/10, 02:06

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •