Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 32 av 32

Tråd: Bytte til ABS-bremser?

  1. #26
    Registrerte brukere kirkis sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Moelv
    VCCN medlemsnummer
    41
    Innlegg
    222
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ClassicTurbo Vis post
    Når jeg hadde glattkjøring fikk vi prøve med og uten abs, og det var flere som stoppet forterer uten abs.
    Er jo ikke like lett når det kommer brått på. Men mener seriøst at pumpebremsing og gode dekk stopper forterer enn abs og middels gode dekk.
    Meninga med
    ABS
    er jo ikke at du nødvendigvis skal klare å stoppe fortere, men at du ikke skal miste styringa/kontrollen under nedbremsing.
    01 - XC70 bensinturbo
    96- 850 blitt turbo!
    94- 850 t5 delebil

  2. #27
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ClassicTurbo Vis post
    Når jeg hadde glattkjøring fikk vi prøve med og uten abs, og det var flere som stoppet forterer uten abs.
    Er jo ikke like lett når det kommer brått på. Men mener seriøst at pumpebremsing og gode dekk stopper forterer enn abs og middels gode dekk.
    Drukket mye?

    Hjelper jo såklart ikke med
    ABS
    om du har middels gode dekk! Skal du sammenligne med/uten
    ABS
    må du sammenligne med LIKE dekk.

    Men, at de gamle
    ABS
    bremsene ikke var allverden er greit, de nyere jobber mye kjappere og gjør en god jobb. Men TBO som mener
    ABS
    er så håpløst dårlig er bare litt tøff i kjeften.
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Spar meg for pisset ditt a....

    At den understyrte fortunge bilen din gjør at du MÅ ha abs fordi du står på bremsene i svingene gjør ikke meg tøff i kjeften...

    Hvis du åpner øya å drar de diesel luktene fingrene dine litt rundt på forumet så ser du at jeg liker å ha på abs bremser til crusing...

    Men jeg sier her at han ikke får den samme responsen etc.. for det har ikke volvos abs systemer som er så gammle...
    Noe som er helt normalt... derfor man kan skru det av på en del "god" biler når man skal herje etc..
    One Ring to rule them all

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. feb. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    528
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av locked Vis post
    Drukket mye?

    Hjelper jo såklart ikke med
    ABS
    om du har middels gode dekk! Skal du sammenligne med/uten
    ABS
    må du sammenligne med LIKE dekk.

    Men, at de gamle
    ABS
    bremsene ikke var allverden er greit, de nyere jobber mye kjappere og gjør en god jobb. Men TBO som mener
    ABS
    er så håpløst dårlig er bare litt tøff i kjeften.
    Har du lest tråden?

    Jeg sa at det var bedre å bruke pengene på gode dekk enn å bygge om en gammel 240 til abs. Derfor kan man vel ikke sammeligne med LIKE dekk?

  5. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. feb. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    528
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kirkis Vis post
    Meninga med
    ABS
    er jo ikke at du nødvendigvis skal klare å stoppe fortere, men at du ikke skal miste styringa/kontrollen under nedbremsing.

    Det er jo greit nok. Men om dekkene er dårlig vil du jo ikke bremse ned farten noe spes selv om du ikke låser hjulene med abs. Og da kan det være vanskelig å svinge unna likevel.
    Og stort sett når det kommer så langt smeller det likevel, bare snakk om hvor hardt.

  6. #31
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    nå er vell abs mest praktisk å ha tid daglig bruk når man kjører på grus\snø som jeg tenker og vurderer fordelen med å ettermontere
    ABS
    ... for da unngår man jo at bremsene låser dønn ved nedbremsing på slikt føre slikt biler uten abs gjør.
    må man først nødbremse rett fram for å ikke krasje så får man bare stå løpet ut å håpe på det beste... men abs på snø\grus er veldig okei synes nå jeg

  7. #32
    Registrerte brukere Soulair sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Klæbu
    VCCN medlemsnummer
    13
    Innlegg
    565
    Antall takk

    Standard

    Jeg pleier å trykke ned bremsen til
    ABS
    akkurat ikke slår inn. Merker at bilen sklir fortere når pedalen begynner å hamre under foten

    Gjorde det forresten bedre uten
    ABS
    på glattkjøringa enn med. Grunnen er vel at med
    ABS
    'n inkobla, skulle vi ta unnamanøvre med pedalen inne hele tiden og det skar seg for min del

    Mercedes med automat er forresten snodig på vinteren. Fremhjula og bakhjula hamrer som bare juling, men bakhjula skyver bilen såpass mye at det virker som om den aldri stopper! (2.0 ved 750 rpm tomgang) Har alltid en hånd på girvelgeren og det har redda meg et par ganger
    1998 Volvo V70XC - bruksbil
    1985 Volvo 760GLE - V8 diesel prosjekt

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •