Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 38 av 38

Tråd: 230F turbo konvertering

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Tenkte på eksoshus størrelsen. Derfor jeg skrev T04 / T4. forklarte meg dårlig
    One Ring to rule them all

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. jan. 2010
    Innlegg
    267
    Antall takk

    Standard

    Om man ikke er all verdens til å skru selv... Og om man har skaffet seg en turbomotor som står i et ellers dårlig karroseri og så videre og så videre...

    Tas det mye for en som kan dette å skifte motor, eventuelt flytte over turbodelen til en annen bil? Jeg vet om folk som mer enn gjerne kjører til Sverige for å ta servicer og slikt på nyere biler iallfall... Er det noen som vet om svensker som kan dette og kan gjøre slike ting for en overkommelig pris der borte? Mulig dette er dumme spørsmål for folk som skrur selv, men når selvtilliten er liten på dette punktet må man bare spørre dumt...

    Eller har vi noen her inne som ville gjort noe slik?

    Og uansett hvem som måtte gjøre det: Om man starter en morgen... hvor lang tid bruker man for å sette på en slik ting om alle deler er på plass og så videre?

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. feb. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    528
    Antall takk

    Standard

    Hvilken motor er det å hva bil skal det inn i?

  4. #29
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av PekaillVolvo Vis post
    Om man ikke er all verdens til å skru selv... Og om man har skaffet seg en turbomotor som står i et ellers dårlig karroseri og så videre og så videre...

    Tas det mye for en som kan dette å skifte motor, eventuelt flytte over turbodelen til en annen bil? Jeg vet om folk som mer enn gjerne kjører til Sverige for å ta servicer og slikt på nyere biler iallfall... Er det noen som vet om svensker som kan dette og kan gjøre slike ting for en overkommelig pris der borte? Mulig dette er dumme spørsmål for folk som skrur selv, men når selvtilliten er liten på dette punktet må man bare spørre dumt...

    Eller har vi noen her inne som ville gjort noe slik?

    Og uansett hvem som måtte gjøre det: Om man starter en morgen... hvor lang tid bruker man for å sette på en slik ting om alle deler er på plass og så videre?
    Det kommer jo veldig an på hvem som gjør det hvor lang tid det tar. Det er ikke mer enn kanskje 2 dagers rolig jobb hvis alt er på plass for en som kan det, mens en som ikke kan det og kanskje ikke har noe særlig bra med verktøy kan bruke en uke på dette.

    Men alle må begynne et sted. Hvis du ikke kan skru så foreslår jeg igrunn at du lar være å bytte motor, eller kjøper en bruksbil med litt sprekere motor originalt, fex 940 turbo 1995 eller nyere. Så kan du ta motorbyttet i 240-en med god tid og lære mye .

  5. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    jeg hadde skrudd minimalt på motor før jeg begynte, jeg leste på nettet og spurte om ting jeg ikke forstod, helt til jeg skjønte hvordan ting hang sammen. jeg skaffet også alle delene jeg trengte før jeg begynte. jeg bruker min bil til og fra jobb hver dag, så jeg gjorde så mye jeg kunne før jeg satte på selve turboen. monterte intercooleren, bytta bunnpanne og plugga hullet til oljereturen. så når jeg skulle gjøre resten så tok det ikke så lang tid. og noe jeg ikke gjorde som jeg kan anbefale er å prøvemontere oljeturen, jeg tok den fra forran på blokka, og jeg brukte mesteparten av tiden på å få ut pluggen som sitter der, den er veldig lett å runde, men det er bare å banke inn en større torx helt til den glipper :P

    ett annet smart triks er å løsne alle muttrene på manifolden, disse brukte jeg også mye tid på å få opp.

    så hvis du forbereder deg godt og skjønner hva du skal gjøre/hvorfor du gjør det og hvordan du skal gjøre det så kan du klare det på en helg/ett par dager, og jeg vil tro at å bytte motor er vanskeligere/mer jobb enn å bare putte på en turbo

    lykke til

  6. #31
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Bare vær nøye med å spraye inn rustne manifoldmuttre med WD-40 e.l. før du begynner å løsne på de.. Og det kan være lurt å skru de en runde tilbake når du har løsnet de et par runder, det tar litt tid, men det har berget mang en pinnbolt for meg..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  7. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    også smør på copaslip eller annen kobberpasta når du monterer igjen. Da løsner de neste gang du må av med og
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  8. #33
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Tenkte på eksoshus størrelsen. Derfor jeg skrev T04 / T4. forklarte meg dårlig
    ja, jeg og. trenger ikke t4 eksoshus.

    kobberpasta på eksosdeler er kjekt ja.
    løsner fint.

  9. #34
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Nja, har brent vekk kobberpastaen jeg da, hver gang jeg måtte opp med downpipe var det fram med multisprayen..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  10. #35
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Da bruker du får dårlig kobber pasta, har aldri hatt problemer med det, og turboen har lyst opp godt
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  11. #36
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Hehe, mulig det.. Har en burk med pasta fra biltema jeg bruker til alt mulig, fra eksosbolter, hjulmuttre, istedenfor antiskrikbelegg til bremseklosser osv..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  12. #37
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Hehe, mulig det.. Har en burk med pasta fra biltema jeg bruker til alt mulig, fra eksosbolter, hjulmuttre, istedenfor antiskrikbelegg til bremseklosser osv..
    Der har du nok forklaringa, den du kjøper på bensinstasjonar er mykje bedre.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  13. #38
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    hvem kjøper slikt på bensin stasjon koster jo skjorta der, men kjøp en boks med copa slip koster ikke mange kronene og da har du resten av livet.
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •