Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  8
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultater 51 til 70 av 70

Tråd: Polestar erfaring

  1. #51
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jack89 Vis post
    Altså de ble egr delete når du fikk polestaroprimert den? annet firma son gjorde det? funderer å fjerne egr og cat på min 09" mod så forsker litt på hvordan

    Sent fra min ALE-L21 via Tapatalk
    Husk at du har også partikkelfilter på bilen å ta hensyn til.

    Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  2. #52
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    EGR og DPF er en ting, men en seriøs tuner vil vel aldri fjerne katalysator på en gatebil?
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  3. #53
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. sep. 2012
    Sted
    Malvik
    Innlegg
    64
    Antall takk

    Standard

    uansett her er svaret fra polestar, man kan jo være en av de heldige:

    Hej,
    Kul att du är intresserad av en Polestar optimering.
    Du kan endast göra optimeringen hos alla våra återförsäljare i Sverige.
    För att klargöra det, så går det alltså att optimera vissa Norsk-registrerade Volvo bilar som vi kan erbjuda det till(Vi kan inte se exakt vilka detta är möjligt till, återförsäljaren i Sverige får pröva om det går helt enkelt).
    Dock så ställer vissa länder(bland annat Norge) andra krav och har lagar som inte tillåter våra optimeringar. Därför rekommenderar vi inte Norsk-registrerade bilar att få en optimering.


    Best Regards
    Polestar

  4. #54
    Registrerte brukere chasba sin avatar
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Larvik, Vestfold
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av chasba Vis post
    Jeg var tilfeldigvis nettopp innom myvolvo.no, og der har det i dag (28. januar) blitt publisert følgende artikkel:

    28.01.2016
    Polestar: Møt den nye generasjonen

    Den nye generasjonen av Polestar Performance Optimisations for Drive-E-motorer gir deg en helt ny kjøreopplevelse i Volvoen. I de nye optimeringene for Drive-E – Volvos nyeste og mest avanserte drivlinje – har ingeniørene i Polestar benyttet den samme utviklingsfilosofien som de brukte, da de optimerte racerbiler for banen.

    Fem viktige ytelsesområder er optimert for å gi en bedre, mer balansert og dynamisk kjøreopplevelse.

    De første optimeringene blir tilgjengelig for T5-, T6-, D5- og D4-motorene, mens over 140 varianter av optimeringene blir sluppet i løpet av året.

    Hvis du vil vite mer om Polestars nye optimeringer for Drive-E og se hva Polestar kan gjøre for din Volvo, kan du besøke www.polestar.com

    Den nye Polestar Performance Optimisation gir deg:

    Gassrespons
    Gassresponsen er optimert for forbedret kontroll og respons, for eksempel ved forbikjøring eller aktiv kjøring på svingete veier. Kalibreringen gjør at motoren reagerer raskere på førerens kommandoer og gir derigjennom en mer presis kjøreopplevelse.

    Raskere girskift*
    Girskiftene skjer raskere, slik at bilen akselererer hurtigere og reagerer mer direkte på førerens kommandoer, for eksempel ved rask nedgiring foran en forbikjøring. En raskere girkasse gir føreren mer direkte kontroll over bilen.

    Girskiftpresisjon og Gear Hold-funksjon*
    Girskiftene er kalibrert for å gi en mer direkte og presis kjøreopplevelse samt raskere akselerasjon. Girskiftpunktene er kalibrert for å utnytte motorens optimerte ytelse i mellomområdet effektivt. Gear Hold-funksjonen holder giret under kjøring i kraftige svinger ved høy G-kraft og forhindrer uønskede girskift midt i svinger, slik at bilens balanse ikke blir forstyrret.

    Tomgangsrespons*
    Girkassen og motoren er kalibrert for å gi raskere respons når føreren slipper gassen brått et øyeblikk, for eksempel ved nedbremsing foran en sving. Disse funksjonene bidrar til å holde bilen i balanse ved rask kjøring i svinger og gir føreren bedre kontroll over bilen.

    Motorytelse
    Alle Drive-E-optimeringene er utviklet for å gi bedre ytelse i motorens mellomområde, der føreren bruker den mest under aktiv kjøring, for eksempel under forbikjøring og ved innkjøring på trafikkerte hovedveier. Den økte ytelsen i mellomområdet kombinert med de støttende endringene i girkasse- og gassrespons gjør at bilen reagerer raskere og gir en mer dynamisk kjøreopplevelse.
    * Kun for automatgirkasse

    Kan dette bety at det åpnes for Polestar på Volvo-er med norsk chassisnummer i løpet av året? Har for sikkerhets skyld sendt en e-post til VCN for å høre.
    Fikk nettopp følgende svar fra VCN, det kan se ut som det skjer noe ifm. avgiftsdiskusjonen (tillegg er artikkelen jeg limte inn fra myvolvo.no fjernet nå (såvidt jeg kan se)):

    ... Når det gjelder Polestar, har nok denne artikkelen kommet inn litt tidlig, i forhold til at dette kan lanseres i Norge.
    Siden det skal betales inn ekstra avgift på effektøkningen til staten, vil Volvoforhandleren bli delansvarlig for at kunden innbetaler avgiften, noe som våre forhandlere dessverre ikke har mulighet til å følge opp.

    Myndighetene har for 2016 redusert effektfaktoren i avgiftsberegningen, så det er å håpe på at denne tas bort, og da blir det enklere å håndtere Polestar trimming i Norge.
    - Volvo XC60 T8 AWD Inscription MY18 (Polestar/Inscrip. Pro/Tek. Pro/B&W/Four-C/360/++) -> Garasjetråd
    - Volkswagen Boble 1300 MY69
    X Volvo XC70 D4 AWD Summum MY15 (HGP/Pluss/Teknikk/VOC/Driver S./++)
    -> Garasjetråd
    -- Regrammed by Volvo Sverige -> https://instagram.com/p/7M4YaXos8f/

  5. Takk kospaang takket for denne posten
  6. #55
    Registrerte brukere Vegard__ sin avatar
    Medlem siden
    19. nov. 2013
    Innlegg
    351
    Antall takk

    Standard Polestar erfaring

    Sitat Opprinnelig postet av Jack89 Vis post
    Altså de ble egr delete når du fikk polestaroprimert den? annet firma son gjorde det? funderer å fjerne egr og cat på min 09" mod så forsker litt på hvordan

    Sent fra min ALE-L21 via Tapatalk
    Nåværende kjøretøy har ikke EGR- og DPF-delete enda. Kommer ikke før til våren.

    Tidligere kjøretøy, ja.

    Gjort/gjøres i samme moment som remap forøvrig Så det er samme "firma" som gjør det ja.

    Hvis du skal remappe bilen din hos en seriøs aktør, så er det jo bare å ta opp dette med han. At du vil ha EGR/DPF delete. Ikke Kat. Dette må jo programmeres.

    Du vurderer vel ikke å fjerne EGR/DPF uten å justere for de endra parametrene? Da vil bilen din sannsynligvis gå dårligere. Muligens en ventende limp-mode, kjenner ikke Volvo godt nok enda, så jeg skal ikke si sikkert.

    Men noe vil bli feil vil jeg tro... da det sannsynligvis er elektronisk overvåkning på både EGR og DPF, all tid motoren er Euro4 og opp.
    Sist endret av Vegard__; 07/02/16 kl 12:56 Begrunnelse: hg

  7. #56
    Registrerte brukere Vegard__ sin avatar
    Medlem siden
    19. nov. 2013
    Innlegg
    351
    Antall takk

    Standard Polestar erfaring

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    EGR og DPF er en ting, men en seriøs tuner vil vel aldri fjerne katalysator på en gatebil?
    Det er EGR og DPF det er snakk om i dette tilfellet ja Kat'en blir stående. Men den renses før ny map legges i.

    På f eks tidligere Mk3 Mondeo'er, har jeg hatt gode erfaringer med Kat-delete. Men i Ford sine egen DuraTorq, var det ikke DPF, kun Kat. Og den stod omtrent 5 cm fra turboen. Den fikk endelig levert det den var laget for. Og det var merkbart på alle mulig måter

    Fordene kombinerte jeg riktignok med BlueFin remap fra SuperChips i the UK.
    Sist endret av Vegard__; 07/02/16 kl 12:47 Begrunnelse: jj

  8. #57
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Joda, men katalysatoren er hovedpunktet for rensing av avgasser - en seriøs tuner med garanti på arbeid, og lyst på god reklame, kan jeg ikke tenke meg er villig til å programmere bort katalysatoren.

    Er et lite miljøspørsmål her og, spesielt når man ser på hvorvidt bilen vil være godkjenningsbar på PKK.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  9. #58
    Registrerte brukere Vegard__ sin avatar
    Medlem siden
    19. nov. 2013
    Innlegg
    351
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Joda, men katalysatoren er hovedpunktet for rensing av avgasser - en seriøs tuner med garanti på arbeid, og lyst på god reklame, kan jeg ikke tenke meg er villig til å programmere bort katalysatoren.

    Er et lite miljøspørsmål her og, spesielt når man ser på hvorvidt bilen vil være godkjenningsbar på PKK.
    Mk3 Mondeo; EGR og KAT delete.
    PKK uten anm, med avgassverdier godt innafor.... Forstå det den som vil

    Men dette er en Euro3 motor da.

    Hvorvidt SuperChips er seriøse eller ei, det får jo bli en subjektiv vurdering som ikke jeg legger meg bort i.

    Volvo 2.4d; egr og dpf delete, ikke kat.

  10. #59
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. juni 2010
    Sted
    Kjerkenesvåg, Nord-Trondelag, Norway, Norway
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    hva er dpf?

  11. #60
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    Dieselpartikkelfilter.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  12. #61
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Ingen problem med motor hos meg i V70Nen med EGR/DPF fjernet (Rica Steg 2)
    Derimot, første gang når DPF var fjernet, så gikk
    ECU
    i nødmodus pga. hadde glemt å fjerne DPF i SW og bilen gikk knapt 80.
    PKK, ingen problem med noe avgass her i gården. 2.4D/D5 motorene er så ren og god atta :P

    Men, original clutchen i disse liker ikke momentet og 3 måneder etterpå med vanlig giring, så sluret den først med tilhenger, neste uke 5th gir og til slutt 4th og 5th.
    Forsterket clutch fra M66 kassen anbefales.

  13. #62
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av regeli Vis post
    Ingen problem med motor hos meg i V70Nen med EGR/DPF fjernet (Rica Steg 2)
    Derimot, første gang når DPF var fjernet, så gikk
    ECU
    i nødmodus pga. hadde glemt å fjerne DPF i SW og bilen gikk knapt 80.
    PKK, ingen problem med noe avgass her i gården. 2.4D/D5 motorene er så ren og god atta

    Men, original clutchen i disse liker ikke momentet og 3 måneder etterpå med vanlig giring, så sluret den først med tilhenger, neste uke 5th gir og til slutt 4th og 5th.
    Forsterket clutch fra M66 kassen anbefales.
    Forsterket clutch fra M66?

    Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  14. #63
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. mars 2015
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    1.001
    Antall takk

    Standard

    Han tenker vel kanskje på clutch fra 140 hester som den litt svakere varianten, mens alle andre diesel har en annen clutch?

  15. #64
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Det kan stemme, da min var 126hk varianten i software. M66 cluchen skal uansett holde har jeg lest Om er annen clutch i de med mer hk, kan jeg ikke svare på.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  16. #65
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av regeli Vis post
    Det kan stemme, da min var 126hk varianten i software. M66 cluchen skal uansett holde har jeg lest Om er annen clutch i de med mer hk, kan jeg ikke svare på.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Tror de har gått vekk fra den svake clutchen. Nå får du samme clutchsats til T4/T5 og T7 biler.
    Før ble trykkplaten fra M66 brukt, mens du hadde lamell fra M56. Lamellen til M66 passer ikke på M56

    Byttet clutch for litt over en mnd siden, så har nok blitt endringer hos Volvo.

    Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  17. #66
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Lamellen til M66 passer ikke på M56
    Både "Marius"/"Andrè" og "aarnes" har brukt trykkplate og lamell fra M66 når de har byttet. Etter det "Marius" har skrevet før så er lamellen lik.

  18. #67
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Både "Marius"/"Andrè" og "aarnes" har brukt trykkplate og lamell fra M66 når de har byttet. Etter det "Marius" har skrevet før så er lamellen lik.
    Mener sterkt å huske at lamellen var forskjellig pga. andre splines (type 22 og 23).
    Er vel også trykkplata som utgjør hvor stor belastning lamellen skal tåle (til et visst moment) og derav mer spenst i den til M66 pga. det ekstra giret?

    Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  19. #68
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Jeg kjøpte bilen til André, den går med nesten hele katalogen til BSR men var i utgangspunktet en 126hk 2.4d. Den har D5-clutch. Slurer ikke den Uten fordekka da.

  20. #69
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. juni 2016
    Innlegg
    80
    Antall takk

    Standard

    Hvilked clutch er det på min bil ? 126 hk 2007 model.

  21. #70
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Viggo J Vis post
    Hvilked clutch er det på min bil ? 126 hk 2007 model.
    Mest sannsynlig den svake.

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3

Lignende tråder

  1. erfaring med led lys på 744 foran og bak
    By VOL VO in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 6
    Siste post: 07/06/11, 20:59
  2. VM-säsongen är igång för Polestar Racing
    By vccn in forum Volvo i media
    Svar: 0
    Siste post: 20/03/11, 22:50
  3. tips/erfaring om kam
    By Ove B in forum Motor og gir
    Svar: 13
    Siste post: 03/12/10, 18:40
  4. Bane-erfaring?
    By Amundsen T5r in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 35
    Siste post: 28/02/10, 11:05

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •