Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 298

Tråd: MegaSquirt "Hjelp/Triks og spørsmål"

Hybrid View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Med MS2 er vel eneste muligheten å sette den opp for dual tabel om du ønsker å kontrollere vanninnsprøytninga direkte med MS.
    MS1 og MS3 har egen funksjon for vanninnsprøytning.

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    Skulle vært en sånn bok på norsk med "MS for dummies" ...
    Hadde vært noe å hatt å lest på
    Om du søker litt finns det mye info på norsk også Men en eksakt ovesettelse av alt matrialet blir vanskelig, da dette først må gjøres, og så holdes oppdatert hele tiden. Men f.eks på det forumet jeg tilbringer mes tid så har vi en MS tråd som er på neste 40 sider nå, der du kan plukke opp en del tips, + at jeg har en proskjekttråd som for det meste handler om temaet.
    Før påske begynte jeg såvidt på norsk oversettelse til TS. Men da det ikke var noen interesse for dette så ble det lagt dødt.


    @volvo-r-sport: Den rette kondensatoren finner du enklest på en bil som har edis orginalt, og slik finner man ofte hos huggere.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. april 2011
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    66
    Antall takk

    Standard

    [QUOTE=Truckdriver;344061]Med MS2 er vel eneste muligheten å sette den opp for dual tabel om du ønsker å kontrollere vanninnsprøytninga direkte med MS.
    MS1 og MS3 har egen funksjon for vanninnsprøytning.


    Hvis jeg kjører dual table vil jeg da få VE1 på dyseutgang nr 1 og VE2 på dyseutgang nr2? Så hvis jeg da vil ha 15% vann/sprit så trenger jeg bare å sette den VE tabellen til 15%

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sleepy Vis post

    Hvis jeg kjører dual table vil jeg da få VE1 på dyseutgang nr 1 og VE2 på dyseutgang nr2?
    Jepp, slik skal det være. Jeg har ikke prøvd dette selv, så jeg vil anbefale deg å les litt om det først. Den funksjonen var vel opprinnelig laga for v8 slik at man kunne tune hver bank litt forksjellig om man ønsker.

    Sitat Opprinnelig postet av sleepy Vis post
    Så hvis jeg da vil ha 15% vann/sprit så trenger jeg bare å sette den VE tabellen til 15%
    Ikke riktig så enkelt. Om du vil ha den åpen 15% av tiden så setter du VE tabellen slik at du har 15% dutycycle. Men solonider for vanninnsprøytning kan fungere litt annerledes enn dyser, og flowen kan være veldig ulinjær i forhold til dutycycle. Har du vurdert ett eget vanninnsprøytningsystem? Du kan gjerne bruke MS til å kontrollere ett eksternt vanninnsprøytningsystem.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. april 2011
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    66
    Antall takk

    Standard

    Har vurdert det, men har lyst til å prøve med vanlige dyser først. Har hørt om en del som har brukt spylervæske med bra resultat, så planen var og teste det og se om det går fint eller om det blir rust..

Lignende tråder

  1. "Hjelp" lekkasje i ac v70 2004
    By nordan27 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 3
    Siste post: 07/04/11, 19:22
  2. Hjelp - Termostatbytte på v70 - frostvæske "problem"
    By Nilsebu in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 10/11/10, 19:01
  3. 960 spørsmål, ac, takluke og simring. Hjelp!
    By volvo240v8 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 21/10/10, 11:57
  4. Hjelp ang ombygging fra a motor til "at"
    By Tufte_ in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 25/08/10, 21:26
  5. dekk dim spørsmål 240 og 18"
    By A.Finstad in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 7
    Siste post: 18/07/10, 21:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •