Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.571
Side 51 av 176 FørstFørst ... 41 49 50 51 52 53 61 101 151 ... SisteSiste
Viser resultater 1.251 til 1.275 av 4397

Tråd: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R

  1. #1251
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Nå begir jeg meg ut på noe jeg ikke er så god på igjen, men jeg har begynt å prøve lese kompressorkart i det siste :P
    Med utgangspungt i bremsepapirene dine så tror jeg GTX3071 kan være ett bedre valg enn GTX3076 for din motor.


    Ifølge kompressorkartet så kommer du med nåværende kurve vedlig nært surge grensen på GTX3076, mens du kommer mer mot midten av kartet med GTX3071.
    Du ser også på kartet at GTX kompressorene har vesentlig høyere kapasitet enn GT kompressorene. Rundt surge grensen så er det ikke så stor forskjell fra GT til GTX på det trykket du kjører, men mot choke grensen er det vesentlig mer å gå på med GTX kompressorene.
    GTX3071 vil du kanskje klare spinne igang for fult en plass rett over 3000rpm.
    Edit:
    Jeg kom til å glemme at papairene dine viser vel effekt på nav og ikke motor Da blir det litt annerledes.
    Sist endret av Truckdriver; 05/08/12 kl 14:33
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  2. #1252
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Jeg skal i hvertfall ikke si noe da jeg ikke kan å lese sånne kart :/ hehe

    Effekten min er målt på hjula ja
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  3. #1253
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Noen som vet hvor jeg kan få tak i den proppen som skal sitter bakerst på luftinga på kassa?
    Jeg hadde ett rør der før men har finni ut at det var en dårlig løsning også har noen fortalt meg at der skal det sitte en propp (med hull i?)
    Det må finnes ett sted en får kjøpt dette sikkert.
    Prøver å finne noe på nett men det er vist ikke lett. Ikke kjenner jeg noen Bmw-fantaster som sikkert hadde visst det

    Jeg får evt stikke innom en bmw forhandler ($$$) og høre. De har aldri vært noen serviceminded når jeg har vært innom før så frister ikke å stikke dit :/



    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  4. #1254
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    GS Bildeler ?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  5. #1255
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    GS Bildeler ?
    De tenkte jeg ikke på faktisk. Hehe
    Har sendt de mail nå
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  6. #1256
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av smokemaker Vis post
    Skal du ha en ny turbo, så ville jeg gått for en comp ct3, den spooler greit, og leverer mye power. helt ok pris er det og.
    Jeg ville ikke sin noe mer i bremsepapirtråden eller din tråd, men nå er det på tide og følgende er ikke for å angripe deg, men påpeke sannheten om resultatet, så ikke ta dette personlig, ok?

    Jeg har aldri noengang sett ett så elendig resultat fra noen turbo som det papirene dine viser. Det er ikke postet noen kommentarer og problemer eller andre grove feil som er påpekt av KRB eller andre så derfor må dette resultatet være den sterkeste advarsel mot Compturbo som man kan finne.

    Andre her inne har kjøpt stadig mindre Compturboer for å få de til å spoole tilfredsstillende og man finner svært lite relevant turboinfo på Comp. sine sider også. :( Det er ett dårlig tegn da fabrikanter gjerne skryter av det som er bra og er stolt av produktet og vil gjerne vise det frem.

    Garrett og Turbonetics har lagt ut massevis av info slik at man kan gjøre sine valgt på ett godt grunnlag og ikke bare selgeren sin vurdering.

    I intervallet 3500 - 6000 o/min så har Zeeker hele 25% mer effekt enn deg. Det tilsvarer forskjellen mellom en B19 og en B25!
    Sist endret av Batland; 07/08/12 kl 21:25

  7. #1257
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Nå begir jeg meg ut på noe jeg ikke er så god på igjen, men jeg har begynt å prøve lese kompressorkart i det siste :P
    Med utgangspungt i bremsepapirene dine så tror jeg GTX3071 kan være ett bedre valg enn GTX3076 for din motor.
    Slik jeg ser det passer GT30 turbinhjulet godt sammen med alle 71 mm kompressorhjul. GT3071R og GTX3071R er derfor gode turboer.
    Slik jeg ser det er GARRETT enig for de har nå tatt frem en ny turbo som kombinerer GT35 turbinhjulet med X76 kompressorhjulet. GTX3576R er derfor også en god turbo.
    Dette avslører da at Garrett selv ikke synes at GT3076 er en god kombo. Det har vist seg i praksis også fordi GT30 turbinhjulet rett og slett er for lite til ett 76 mm stort kompressorhjul

  8. #1258
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Ja så mye utgjør ett godt turbovalg.
    GARRETT GT3071R er ingen billig turbo, men den leverer resultater deretter.
    Du har glimrende resultat med nesten 250 hk v/ 3500 o/min og 325 hk v/ 4000 o/min.

    Denne "trenden" med at Precision ikke leverer noe særlig før man nærmer seg 5000 o/min begynner å bli avslørende.
    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Jeg ville ikke sin noe mer i bremsepapirtråden eller din tråd, men nå er det på tide og følgende er ikke for å angripe deg, men påpeke sannheten om resultatet, så ikke ta dette personlig, ok?

    Jeg har aldri noengang sett ett så elendig resultat fra noen turbo som det papirene dine viser. Det er ikke postet noen kommentarer og problemer eller andre grove feil som er påpekt av KRB eller andre så derfor må dette resultatet være den sterkeste advarsel mot Compturbo som man kan finne.

    Andre her inne har kjøpt stadig mindre Compturboer for å få de til å spoole tilfredsstillende og man finner svært lite relevant turboinfo på Comp. sine sider også. :( Det er ett dårlig tegn da fabrikanter gjerne skryter av det som er bra og er stolt av produktet og vil gjerne vise det frem.

    Garrett og Turbonetics har lagt ut massevis av info slik at man kan gjøre sine valgt på ett godt grunnlag og ikke bare selgeren sin vurdering.

    I intervallet 3500 - 6000 o/min så har Zeeker hele 25% mer effekt enn deg. Det tilsvarer forskjellen mellom en B19 og en B25!
    Ja ja ja, jeg vet ikke om jeg skal le eller grine her og jeg beklager hvis jeg grenser til litt OT i tråden din Bjørn Stian, men føler kansje det er lurt å si noe så folk ikke blir forvirra eller tar helt av her. Mr. Batland, jeg skjønner at du har god greie på turbo. En ting er jeg enig med deg i og det er at Garret lager fantastiske turboer, men det er de ikke alene om. Jeg tviler sterkt på at Precision hadde solgt så mye som en eneste turbo hvis det var tilfelle at det ikke skjedde stort før over 5000. Videre så tror jeg ikke Sverre Isaksen hadde benyttet en billet comp turbo i sin bil om den var så dårlig som du antyder. Jeg syntes det er en dårlig trend hos alle som selger motordeler/trimmer at de skal rakke ned på andre og andres produkter. Jeg snur i døra når noen forteller meg det og jeg vil kjøpe et produkt. Vel, over til sammenligningen du gjør mellom motoren til Zeeker og Smokemaker. Jeg skal forklare ganske enkelt og uten å gå inn på detajerte teorier, hva det er som lager effekten i en turbo. Som Mr. Batland fremstiller turboen så virker det nesten som om den er en egen motor. Vel sånn er det jo som de fleste vet, ikke tilfelle. Det som skaper energi til turboen er gasshastighet, mengde og temperatur. Videre er det noen faktorer som bremser turboen, nemlig baktrykk og varmetap. En stor turbin krever mye avgass før den virker, mens en mindre krever mindre. Mengden avgass og energi til turboen blir bestemt av hvor mye luft man klarer å stappe inn i sylinderene og hvor effektiv forbrenningen er. Dette gjøres ved å øke trykket og luftmengden inn, altså ved hjelp av overlading, endre topplokk, kammer, justeringer, slagvolum osv osv. Ser man på Bjørn Stian sin motor så skal man ikke ta fra det faktum at Ola har gjort en veldig bra topp til det oppsettet og da er vi over på mitt hovedpoeng: Motorens yteevne, momentkurve og effekt bestemmes fullt igjennom av at den er gjennomtenkt fra A til Å og ikke alene av turbovalget.
    Sist endret av Tor24; 09/08/12 kl 21:54 Begrunnelse: feilinfo
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  9. Takk buster83, smokemaker, R-israelsen takket for denne posten
  10. #1259
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Moderatorene må gjerne slette det som er upassende.

    Jeg mener at jeg har noenlunde oversikt over turboene på performance markedet, men antagelsen om at jeg selger Garrett /Turbonetics er 100% feil.

    Det eneste jeg gjør er å informere om at man finner turboer med gode egenskaper fra disse to fabrikantene og at dette vanligvis fører til gode og holdbare resultater.

    Kurvene til Smokemaker er beskrevet som 1,5 og 1,75 BAR ladetrykk. Ett blikk viser 0, jeg presiserer 0!, effektøkning mellom 1000 og 5600 o/min. - og så kommer det ett lite dytt fra 5600 - 6000 o/min.

    Her ser man hvordan det skal være når ladetrykket økes, hele kurven løftes og man kjenner at det skyver bedre fra 4000 o/min og hele veien ut.
    Gjett om det er GARRETT turbo da??
    Sist endret av Batland; 09/08/12 kl 21:41

  11. #1260
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. sep. 2011
    Sted
    Gol
    VCCN medlemsnummer
    608
    Innlegg
    268
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Moderatorene må gjerne slette det som er upassende.

    Jeg mener at jeg har noenlunde oversikt over turboene på performance markedet, men antagelsen om at jeg selger Garrett /Turbonetics er 100% feil.

    Det eneste jeg gjør er å informere om at man finner turboer med gode egenskaper fra disse to fabrikantene og at dette vanligvis fører til gode og holdbare resultater.

    Kurvene til Smokemaker er beskrevet som 1,5 og 1,75 BAR ladetrykk. Ett blikk viser 0, jeg presiserer 0!, effektøkning mellom 1000 og 5600 o/min. - og så kommer det ett lite dytt fra 5600 - 6000 o/min.

    Her ser man hvordan det skal være når ladetrykket økes, hele kurven løftes og man kjenner at det skyver bedre fra 4000 o/min og hele veien ut.
    Gjett om det er GARRETT turbo da??

    Men nå går du jo rett innpå det med turbo igjen da, ikke at jeg har noe mer peiling til å uttale meg for mye, men det er som Tor24 sier, at det er så mange kriterier for å få en presis og riktig stigende kurve. Selvfølgelig har turbovalget meget mye og si, men forskjell på "god" og "dårlig" turbo er veldig relativt, da det er motorspecs som skal faktisk drive den.
    Sist endret av smokemaker; 09/08/12 kl 21:49

  12. #1261
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Ok da er jeg 100% feil informert her inne fra flere hold at du selger turboer så da beklager jeg det og sletter den delen av innlegget over, men jeg ser jo at du fortsetter med å vise fram et eksempel fra en helt annen motor. Selv om det er en Garret så er det jo et helt annet motorbygg enn Smokemaker og kjenner jeg Jon Helge rett så er denne motoren gjennomtenkt og det var hele poenget mitt. Skal det bevises at en garret er bedre enn feks en precision, turbonetics eller comp så må det være på samme oppsett og i samme benk.

    Jeg vil virkelig se at det er 25% effektforskjell mellom Garret og comp. Tipper det er en del innen racingmiljøet i verden som ville sperre opp øya da og bytte inn føneren sin

    Og en ting til, Batland. Hvis du syntes jeg skriver noe som er upassende så syntes jeg du skal gå litt i deg selv. Dette er ikke første tråden du kritiserer andres motorbygg her inne og at de har valgt feil turboer eller gjort feil ditt og datt. Du hadde fått mye mer kreditt hos meg om du hadde gitt folk gode råd i stedebfor kritikk og "hva var det jeg sa utspillene dine" som blant annet i denne tråden til Bjørn Stian. Mange her inne har lagt mye tid, arbeid og penger i å lage en motor de er fornøyd med. Kanskje ting kunne vært bedre hos noen, men tross alt kjøregleden som teller. Jeg mener det må være rom for å rose mer enn å rise.
    Sist endret av Tor24; 09/08/12 kl 22:05
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  13. Takk Frigstad Racing, buster83, smokemaker, cosse takket for denne posten
  14. #1262
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av smokemaker Vis post
    Men nå går du jo rett innpå det med turbo igjen da, ikke at jeg har noe mer peiling til å uttale meg for mye, men det er som Tor24 sier, at det er så mange kriterier for å få en presis og riktig stigende kurve. Selvfølgelig har turbovalget meget mye og si, men forskjell på god og dårlig turbo er veldig relativt, da det er motorspecs som skal faktisk drive den.
    Enig i den, men hva skal man si er galt med oppsettet ditt da?
    Om jeg har forstått rett så har KRB levert turboen og mappet motoren. Påpekte ikke han det samme som jeg og evt. foreslo forbedringer til deg?
    Ut i fra bremsepapirene så klarer jo ikke oppsettet ditt å øke ladetrykket fra 1,5 - 1,75 BAR før 5600 o/min og det synes jeg er urimelig sent.
    Jeg ser ikke at dette kan skyldes på T5 kammen. (selv med portet 405 topp. ) og da gjenstår mapping og turbo som de mest sannsynlige kildene.
    Har vi tro på at feilmapping har skylden? Nei, så hva nå?
    Sist endret av Batland; 09/08/12 kl 21:57

  15. #1263
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tor24 Vis post
    Ok da er jeg 100% feil informert her inne fra flere hold at du selger turboer så da beklager jeg det og sletter den delen av innlegget over, men jeg ser jo at du fortsetter med å vise fram et eksempel fra en helt annen motor. Selv om det er en Garret så er det jo et helt annet motorbygg enn Smokemaker og kjenner jeg Jon Helge rett så er denne motoren gjennomtenkt og det var hele poenget mitt. Skal det bevises at en garret er bedre enn feks en precision, turbonetics eller comp så må det være på samme oppsett og i samme benk.
    Jeg vil virkelig se at det er 25% effektforskjell mellom Garret og comp. Tipper det er en del innen racingmiljøet i verden som ville sperre opp øya da og bytte inn føneren sin
    Det er du da. Flott at du retter opp.

    Vi har forskjellig vinkling. Det er ingen tvil om at det finnes mange gode turboer fra mange forskjellige merker på markedet.
    Det jeg har valgt å gjøre er å fokusere på de resultatene kundene får i praksis. Folk flest er ikke spesielt interessert i selve turboen og må da stole på selgeren. Hvis da noen stadig for gode resultater med noen turbomerker og stadig merkelige resultater med andre turbomerker, så er det noen som stadig treffer bedre med turbospec. enn andre.

    For en som ikke har spesielt stor turbointeresse så kan det være greit å kjøpe seg en turbo som faktisk passer til det motorspec. som han har, ikke sant?

    Hvis man ser til motorsport så ser man hvilke merker som brukes og som står på vinnerbilene.

    Hvis du ikke leser det som postes eller ikke forstår det jeg skriver så hjelper det ikke å forsøke å formidle noe.
    Jeg har aldri påstått eller ment at compturbo konsekvent gir 25% mindre effekt enn GARRETT sine turboer.
    Det er imidletid ett uangripelig faktum at Zeeker sin motor har 25% høyere effekt i det nevnte invervallet enn det smokemaker har og det var dette jeg påpekte. (De som får sett disse to bilene på samme bane samtidig vil få se hva jeg mener.)
    På turbomotorer så bestemmer ladetrykket mesteparten og dette avslører derfor hvor lite ladetrykk smokemaker har på alle turtall under 5000 o/min.
    Han sier også at han ikke merker noe til ketchup turbolag, noe som fullt forståelig siden turboen ikke kan levere ladetrykk. I praksis kjører han da sugemotor på nesten alle motorturtall.
    Sist endret av Batland; 11/08/12 kl 11:11

  16. #1264
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Comp Turbo er bra turboer, bare se hvor mange som bruker det i bilene sine på f.eks Gatebil
    Er veldig fornøyd med den jeg har nå, lader 0,5 bar på ca 2700rpm og har max ladetrykk før jeg er på 3500rpm.
    Hadde en annen Comp Turbo før, som var alt for stor, da kom ikke trykket før 4000rpm nesten..
    Hvis turboen er riktig dimensjonert i forhold til motoroppsettet ditt, tror jeg du vil bli fornøyd med en Comp turbo

  17. #1265
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Enig i den, men hva skal man si er galt med oppsettet ditt da?
    Om jeg har forstått rett så har KRB levert turboen og mappet motoren. Påpekte ikke han det samme som jeg og evt. foreslo forbedringer til deg?
    Ut i fra bremsepapirene så klarer jo ikke oppsettet ditt å øke ladetrykket fra 1,5 - 1,75 BAR før 5600 o/min og det synes jeg er urimelig sent.
    Jeg ser ikke at dette kan skyldes på T5 kammen. (selv med portet 405 topp. ) og da gjenstår mapping og turbo som de mest sannsynlige kildene.
    Har vi tro på at feilmapping har skylden? Nei, så hva nå?
    Er det egentlig så mye galt med en motor som yter 440hk? Jeg syntes det blir vinklet feil, ja den kan yte mer, men se på det som en utfordring og ikke et problem. En på forumet her inne bremset 613hk og fin momentkurve med 531 topp og 2.3 liter bunn, altså omtrent samme utgangspumkt som smokemaker, men riktig nok på E85 da. Dette var da også samme turbo. Forskjellen er hvordan motoren er bygd opp og hva som er inni og hvordan det er tenkt, og vet mye om den motoren siden han kjøpte toppen av meg.
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  18. #1266
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    og pikken min er større enn pikken din....

    Skjer det noe her a bjørn stian? eller er alt oppe og går?

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  19. #1267
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Comp Turbo er bra turboer, bare se hvor mange som bruker det i bilene sine på f.eks Gatebil
    Er veldig fornøyd med den jeg har nå, lader 0,5 bar på ca 2700rpm og har max ladetrykk før jeg er på 3500rpm.
    Hadde en annen Comp Turbo før, som var alt for stor, da kom ikke trykket før 4000rpm nesten..
    Hvis turboen er riktig dimensjonert i forhold til motoroppsettet ditt, tror jeg du vil bli fornøyd med en Comp turbo
    Den é go´. Slikt er kjekt å høre for det sier seg selv hva du da mener om at man ikke får fullt ladetrykk før 5600 o/min.
    Hvorfor kjøpte du for stor turbo i første omgang? Ble selgeren feilinformert eller?
    Det du mener er vel:"En slik Compturbo som jeg har" og så legger du ut nøyaktige spec. slik at andre kan kopiere turbovalget ditt.

  20. #1268
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av buster83 Vis post
    og pikken min er større enn pikken din....
    Du må jommen ha en stor pikk hahaha
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  21. Takk andersg takket for denne posten
  22. #1269
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    må ha bæretillatelse, da fastlegen min anså det som et slagvåpen.... haha...

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  23. #1270
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Den for store Turboen ble bestilt alt for tidlig og motorplanene ble etterhvert forandret, men turboen ble allikevel brukt.

    Det jeg mener er bare at nå som jeg har "riktig" turbo til min motor, er jeg veldig fornøyd. Spec ligger på førstesiden i prosjekttråden min der all info om bilen samles


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  24. #1271
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Den for store Turboen ble bestilt alt for tidlig og motorplanene ble etterhvert forandret, men turboen ble allikevel brukt.

    Det jeg mener er bare at nå som jeg har "riktig" turbo til min motor, er jeg veldig fornøyd. Spec ligger på førstesiden i prosjekttråden min der all info om bilen samles
    Det er plausibel forklaring ja.

    Synes at oppsettet ditt ser veldig bra ut og Comp. sin 53/56 turbo er helt sikkert meget lik den mer enn alminnelig gode GARRETT T04E trim 50 og Turbonetics E50 / TN400.

    Glimrende måte å orgianisere prosjekttråden sin på forresten.
    Forfriskende ærlighet innledningsvis også.
    Sist endret av Batland; 10/08/12 kl 16:59

  25. #1272
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. sep. 2011
    Sted
    Gol
    VCCN medlemsnummer
    608
    Innlegg
    268
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Enig i den, men hva skal man si er galt med oppsettet ditt da?
    Om jeg har forstått rett så har KRB levert turboen og mappet motoren. Påpekte ikke han det samme som jeg og evt. foreslo forbedringer til deg?
    Ut i fra bremsepapirene så klarer jo ikke oppsettet ditt å øke ladetrykket fra 1,5 - 1,75 BAR før 5600 o/min og det synes jeg er urimelig sent.
    Jeg ser ikke at dette kan skyldes på T5 kammen. (selv med portet 405 topp. ) og da gjenstår mapping og turbo som de mest sannsynlige kildene.
    Har vi tro på at feilmapping har skylden? Nei, så hva nå?
    Jeg har bare et svar på det. og det er at jeg tenkte et steg frem med den turboen, så oppgradering blir tatt etterhvert som lommeboka kommer til hjelp, og da blir nok den turboen velegnet. Og Jeg gir en lang * i om kurva er ditt og datt, bilen funker som f, og går upåklagelig bra, så hvorfor bry seg så mye om tall og tegninger ? ? Man bygger, finner feil, oppgraderer, justerer. Etter hvert sitt bruk, og sine erfaringer. Ferdig med det.

  26. Takk Filtvedt Racing takket for denne posten
  27. #1273
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av smokemaker Vis post
    Jeg har bare et svar på det. og det er at jeg tenkte et steg frem med den turboen, så oppgradering blir tatt etterhvert som lommeboka kommer til hjelp, og da blir nok den turboen velegnet. Og Jeg gir en lang * i om kurva er ditt og datt, bilen funker som f, og går upåklagelig bra, så hvorfor bry seg så mye om tall og tegninger ? ? Man bygger, finner feil, oppgraderer, justerer. Etter hvert sitt bruk, og sine erfaringer. Ferdig med det.
    Flott. Lykke til videre.

  28. #1274
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av smokemaker Vis post
    Jeg har bare et svar på det. og det er at jeg tenkte et steg frem med den turboen, så oppgradering blir tatt etterhvert som lommeboka kommer til hjelp, og da blir nok den turboen velegnet. Og Jeg gir en lang * i om kurva er ditt og datt, bilen funker som f, og går upåklagelig bra, så hvorfor bry seg så mye om tall og tegninger ? ? Man bygger, finner feil, oppgraderer, justerer. Etter hvert sitt bruk, og sine erfaringer. Ferdig med det.
    Godt sagt

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  29. Takk smokemaker takket for denne posten
  30. #1275
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Lurer litt på hvordan det går med bilen din jeg Zeeker? Ble litt mye OT i tråden din nå :/

Side 51 av 176 FørstFørst ... 41 49 50 51 52 53 61 101 151 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Girkasse og bakskjermer. Volvo 242
    By 745tic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/12/14, 22:34
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/09/13, 15:35
  3. Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)
    By Zeeker in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 28/06/13, 05:54
  4. Volvo 242 1980 med B230ft 280 hk.
    By Snooze1992 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/10/12, 12:31
  5. H.Ihle - Volvo 242 -80 B230FT
    By H.Ihle in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 18/06/12, 20:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •