Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 56

Tråd: beste måten å vaske bilen i kulden?

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    er det ikke noen form for avfetting da?
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo-Christian Vis post
    Vaske med svamp er såklart ikke ideelt, men prøver og ta det før den blir så alt for møkkete. Børstevask skal aldri noen av bilene mine innom! Blir en del vaskeriper da ja, helt klart. Værste jeg ser er når oslo-pappan kjører inn i vaskeautomaten med bil til gjerne 1 mill, og ikke tar seg jobben med og vaske selv.. "Riste på hue"
    Kan vaske mange år i automat før man ser lakken er herpa.. og da kan man bare polere litt så blir den bedre en ny..
    bedre å gjøre dette 2ganger i uka en å håndvaske en gang i uka. maskinvask med underspyling er jo fantastisk mot bilen. er deilig å skru på biler som dette har blitt gjort på ofte. billigere for eiern også
    One Ring to rule them all

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    73
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Kan vaske mange år i automat før man ser lakken er herpa.. og da kan man bare polere litt så blir den bedre en ny..
    bedre å gjøre dette 2ganger i uka en å håndvaske en gang i uka. maskinvask med underspyling er jo fantastisk mot bilen. er deilig å skru på biler som dette har blitt gjort på ofte. billigere for eiern også
    Trur nok du får resultater litt før det har gått 2 år gitt.. Såklart blir det mere møkk i børstene i en automat enn i en svamp som blir brukt 1 gang, på 1 bil. Tenk hvor mange biler som er innom automaten da, og hvor mange Møkkete biler som er innom der, gjørne, sand osv. Underspyler bilen på selvvaskannlegg jeg, så er ikke bare i automat det går ann.

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    ikke vært møkk i børstene på de automatene jeg har vært med å bytta ut. tilhører vell fortiden.. ofte børsteløse vasker nå også...
    One Ring to rule them all

  5. #30
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo-Christian Vis post
    Trur nok du får resultater litt før det har gått 2 år gitt.. Såklart blir det mere møkk i børstene i en automat enn i en svamp som blir brukt 1 gang, på 1 bil. Tenk hvor mange biler som er innom automaten da, og hvor mange Møkkete biler som er innom der, gjørne, sand osv. Underspyler bilen på selvvaskannlegg jeg, så er ikke bare i automat det går ann.
    Bilene blir jo kjempespyla, det samme med børstene etter bruk og.
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  6. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    yes.. Men det er sikkert forskjell på vaskeautomater på store steder og ikke små steder med 10år gammle automater
    One Ring to rule them all

  7. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    73
    Antall takk

    Standard

    Er nok stor forskjell på automatene ja.. Og børsteløse er jo ålreite, men blir vel ikke like reint ofte.

  8. #33
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Var jo en tråd her av typen "før og etter lakkrens" av en taxi, og der kan man klart se hvor slitt lakken er. Selv etter få år, men nå vaskes vel taxier veldig ofte med børster også

    Får gratis vask med underspyling på jobben, desverre har vi ikke børsteløs vask. Men driter egentlig i det, vasker den ofte!

  9. #34
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Var jo en tråd her av typen "før og etter lakkrens" av en taxi, og der kan man klart se hvor slitt lakken er. Selv etter få år, men nå vaskes vel taxier veldig ofte med børster også
    Man ser stor forskjell kun etter èn gang i børstevask, blir masse horisontale striper bortover siden.

  10. #35
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Kan godt hende, men nå er bilen min ikke noe klarlakkmonster heller da

  11. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Rælingen
    Innlegg
    15
    Antall takk

    Standard

    http://www.detailersclub.no/artikler...for-dummies-20

    Les og bli frelst... Dette er den eneste riktige måten og vaske en bil på for og unngå skader i lakken......

    End of story........

  12. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    I denne kulden så ville den vannbøtta vært greit ubruklig etter en stund :P
    One Ring to rule them all

  13. #38
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Nemlig

  14. #39
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    I denne kulden så ville den vannbøtta vært greit ubruklig etter en stund :P
    Hvem detailer en bil ute i kulda nå anyways? Har man ikke noe sted å stå så spyler man bare av bilen på en selvvask et par ganger i uken pga salta veier og tar en skikkelig runde på det der til våren .

  15. #40
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    var det jeg mente eller maskin...
    Om sommern så kan man jo seff gjøre det skikkelig
    One Ring to rule them all

  16. #41
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Romedal, i stange kommune
    Innlegg
    1.391
    Antall takk

    Standard

    jeg må vel tilstå at jeg brukte maskin vask to eller tre ganger da lappen kom i boks...

    Men det var en ting som maskin vasken var så dårlig på, som også foreldra har merka og det er at maskinvasken ikke rengjør skikkelig på sida under dørlista, pluss øverst på bakruta, hvis bilen har v70 look takvinge.. Men kan jo utviklinga har forbedret seg sia da

    Bruker nå som oftest stange bilvask siden det er flere utenlandske som jobber med å vaske biler for hånd inni hallen der, er vel 170 eller 180 for inn- og utvendig vask hvis jeg husker rett..
    tidligere navn: Greenshadow

    Volvo og kun volvo.

  17. #42
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard

    Hvis det ikke er alt for mange blå ute så pleier jeg å ta en skikkelig vask som om det skulle være sommer. Det innebærer 2x 18 liters bøtter med Ullmitt og kvalitetsåpe (beregnet til bil) og grundig avspyling med høytrykksspyler inkludert underspyling.
    Om det er for mange blå så bruker jeg et vaskeanlegg med port der jeg tar med meg bøttene og vasker den skikkelig der, og tørker nøye med mikrofiberhåndkler, spesielt rundt lister og dører. Til slutt smører jeg opp med silikon.

  18. #43
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Lett å gjøre seg populær på å håndvaske bilen i selvvaskeanlegg Jeg bruker gjerne å gjøre det selv, men sto og venta på en dust her om dagen med en tidlig Saab 9-3 eller noe. Han fylte luft i dekk og rydda bilen innvendig og alt mulig annet drit i selvvask-hallen. Så skulle han tørke hele bilen med en NAL etterpå. Da ble jeg forholdsvis irritert...
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  19. #44
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard

    Hehe, kjenner igjen den
    Derfor jeg pleier å vaske bilen min såpass sent at de fleste enten har lagt seg eller iallefall tenker på å legge seg

  20. #45
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    jeg vasker også i innendørs selvvask og tørker med microfiberklut, men jeg har aldri trengt og bruke silicon på dørlister. triks og blåse litt med trykkluft i låssylinderen på døra da.

  21. #46
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    482
    Antall takk

    Standard

    Må nok innrømme at jeg bruker å kjøre inn bilen i børsteløs vaskehall om vinteren ivertfall. Er ikke noe selvvask i nærheten og skal jeg kjøre ditt er jo bilen like møkkete etter på så da bruker jeg den vaskehallen nedi gata her så er den like ren når jeg parkeren den i garasjen etterpå. Men på sommerstid vaske jeg den for hånd.

  22. #47
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard

    Merker iallefall at det kan bli litt trøbbel med min S40N hvis den ikke blir tørket skikkelig i dørene, men nå er ikke det noe problem da det inngår i vasken nå
    Sist endret av iDuddits; 26/02/10 kl 00:21

  23. #48
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. feb. 2010
    Sted
    Lærdal
    Innlegg
    458
    Antall takk

    Standard

    Her er fremgangsmåten eg bruker når bilen blir vaska på vinteren
    http://www.detailersclub.no/forum/to...d-minusgrader/

  24. #49
    Registrerte brukere SandemRacing sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Løken i høland
    Innlegg
    97
    Antall takk

    Standard

    gjør som taxi-sjåførene gjør..

    de vasker bilen, åpner alle dørene så vannet fryser på listene, så slenger de igjen dørere så er vannet på listene fryst og detter av. også lønner det seg vel med låseolje i låsene

    da slipper man hvertfall igjenfryste dører
    -98 940 Turbo
    -87 240 stv. (vinter/herjebil/slengebil)
    -86 244 prosjekt
    -75 242

  25. #50
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    615
    Antall takk

    Standard

    men hva er det ultimate vaskeprogrammet da? ikke børster, ikke svamper. hvordan får man av møkka da. man må vel somregel fysisk røre noe av møkka for og løsne den? er ikke altid den skal spyles elegant av.
    silikon på listene hva er det for?

Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •