Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  90
Side 4 av 4 FørstFørst ... 2 3 4
Viser resultater 76 til 90 av 90

Tråd: Midlertidlig banning av brukere..

  1. #76
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Karl Vis post
    Jeg for min del er i alle fall fornøyd med vccn-forum i dagens form. At det blir et og annet innlegg som ikke er så interessant eller korrekt må man heller bare leve med med såpass mange brukere. Blir litt som med avisa, man kan jo fint hoppe over det som ikke interesserer.

    Som støttefunksjon i alle spørsmål som har med Volvo å gjøre er det VCCN gjelder for meg, ingen over - ingen ved siden av
    Supert, da kan en uheldigvis hoppe over mange....

    Hva med følgende topic`s

    Feil på motor ?. Feil på "ditt og datt" og ikke mer info ?, til og med i de fleste søppelaviser kan vi lese "Gutt 20 år, drept av CIA i Oslo"....Den kan vi lese, mens denne "Gutt 20"....

    Uten noen videre informasjon før en eller annen etterspør i tråden....

    Hva med litt mere info før en eventuellt hopper over tråden ?.
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  2. #77
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    De fleste tilfellene med dårlig topic`s, ting ligger på feil plass, dårlig språk osv skyldes etter min mening at det er snakk om nye brukere som ikke har satt seg godt nok inn i reglene. Det er ting som skjer og som vil fortsette å skje etterhvert som nye brukere kommer til. At IKKE de blir møtt med knallhard kritikk og frekke svar er utrolig viktig. Å hjelpe folk til å gjøre de rette tingene på en ordentlig måte, gjerne med en smiley på lur er good for business

    Jeg ikke uenig i det du sier med å avslutte trådene med hva som ble løsningen, bra språk og gode topics. Det tror jeg ingen er. Tror bare at det aldri vil bli perfekt her inne. Vi kan nok alle hjelpe nye brukere og andre som slurver med en liten påminnelse, på en ordentlig måte selvsagt. En vennlig irettesettelse fra Volvo_960_1995 er nok mindre fryktinngytende enn en streng beskjed i rød skrift fra en moderator

  3. Takk gaupe, lasse940 takket for denne posten
  4. #78
    Hassel sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Buskerud
    VCCN medlemsnummer
    452
    Innlegg
    3.314
    Antall takk

    Standard

    Regler er til for at de fleste som er seriøse når dem melder seg inn på et forum som dette, som man er interessert i leser dem. Men dessverre så er det mange som ikke leser regler når dem melder seg inn på slike forum, mange som ikke er interessert i å gjøre det bedre for oss andre som er her. De går under kategorien ego ingen liker dem og vi får nok ikke styrt deres sinn. Derav kommer det opp en del tråden med dårlig topic's og en del tråden det aldri kommer svar på. Jeg vet at moderatorer og drivere av dette forumet er "ute" etter dem, og er mange tråder det står en paragraf fra dem om at topic må endres osv. Spesielt volvoRsport en en god driver på dette her (klapp, klapp).

    Men selv om trådstarter sier at tråden nå kan legges ned, så vet vi aldri om en moderator har sendt en pm til denne personen først og spurt om han/hun kan skrive et innlegg hvor hva som var problemet står. Mulig det. Selv om det nevnes kan da denne brukeren være en av de ego som tidligere nevnt her og gir da blanke f*** og håper at ingen kommer å leker med en kjepp der sola aldri skinner. Ja det ville vært en fordel med da flere moderatorer som kan slenge ut paragrafer i tråden som trenger en liten pirk pirk, kan hende det trengs flere som kan slette off-topic. Men som THolandsli sier så "jo fler kokker, jo mer søl".

    Har merket selv at dette trengs så du er ikke alene om det, men er ikke alltid lett å drive et forum tenker jeg meg. Derav de 400++ som er medlemmer her og ikke bare brukere er nok en del av den mer seriøse gjengen og tenker at du har rett men ikke alltid så lett å ordne.

    For min del så vil jeg heller gi en god tilbakemelding til de som har startet opp VCCN, det er en god hjelpeplass vis en trenger hjelp og det er en god måte å skaffe kontakter på! Alle gutta som driver det her har en enorm ståpåvilje, dem for det til! Kan ta litt tid med skiltplater osv, men såvidt jeg forstod fra siste treffet på tyrigrava så skulle dette ordnes mer opp, da det ble fler som skulle sende ut!

    Håper fler er enig med meg og ikke går i "fella" og dropper ut herifra...
    Henrik Hassel
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem


    S60 2004 - 2,5T - AWD
    V70 1998 - 2.0t - SOLGT

  5. #79
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo_960_1995 Vis post
    Og hva betaler en for ?. Ikke for at dere skal sitte 24/7 å modorere, men rabatter som mange ofte har i sin "portefølje" på arbeidsplassen.
    Ein har kontigent i klubben, for å bygge ein nasjonal Volvoklubb. Vi arrangerar treff, vi har eit forum, vi har websider på gang, vi ordnar avtalar for medlemmane, vi arrangerar treff og banedagar. Vi produserar effekter, vi lagar kalender. Vi handlar inn rekvisita og utstyr for å drive klubben.

    Men det meste av dette er likevel frivillig arbeid, og det som gjer folk motiverte for frivillig arbeid, er ein god og positiv tone, at ein føler at ein er med på å få til noko i lag.

    Dei aller fleste innlegg frå din kant, virkar mot si hensikt, du har klaga over dette forumet så lenge du har vore her, mellom anna over at folk ikkje klarar å skrive rett, og kanskje var det ikkje så enkelt sjølv?

    Om du klarar deg på eigenhand, så er det flott, vi andre har ein klubb.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  6. #80
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo_960_1995 Vis post
    Supert, da kan en uheldigvis hoppe over mange....

    Hva med følgende topic`s

    Feil på motor ?. Feil på "ditt og datt" og ikke mer info ?, til og med i de fleste søppelaviser kan vi lese "Gutt 20 år, drept av CIA i Oslo"....Den kan vi lese, mens denne "Gutt 20"....

    Uten noen videre informasjon før en eller annen etterspør i tråden....

    Hva med litt mere info før en eventuellt hopper over tråden ?.
    "Feil med motor" er jo ganske grei topic om man rettogslett ikke vet hva som feiler motoren. Mange topicer er dårlige da folk rettogslett ikke vet hva de skal skrive for og gjøre seg forstått. Man kan ikke lage en hel tråd bare som topic for så og skrive tråden Eks. "Motoren fusker når jeg kjører på tomgang, den fusker bare når den er varm og ikke ellers hva kan det være" Det blir fort slitsomt men skal ikke kaste Bensin på bålet her jeg

  7. #81
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Angående kontigenten så er den gratis og vel så det for min del bare pga VCCN`s rabattavtale med Volvia

  8. #82
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Må innrømme at jeg selv til tider blir litt irritert over at tråder man gjerne er med og gir tips i blir slettet så snart trådstarter har funnet årsaken til problemet. Særlig om tråden har gått over litt tid, eller man selv ikke har hatt mulighet til å logge inn og se på alle innlegg før Trådstarter har fått løst sitt lille problem.

    Jeg syns at vi alle skal bidra positivt og la flere få del i de små og store problemer vi har med våre Volvoer. Så ut fra bare det synspunktet kunne jeg gjerne sett at man begrenset muligheten også for trådstarter til å slette trådene sånn uten videre.

    I den forbindelse melder jeg meg med glede til tjeneste for den type moderering her på forumet. Gjerne kombinert med å "renskrive" slike feilsøkings og årsaks-konklusjoner så flere kunne fått del i de.

    SMS-språk og annet uforståelig babbel er vel heller ikke noe vi direkte ønsker, er det?
    Ser enkelte ramser av seg med XD, :P og så videre. Betyr sikkert noe fint, men ikke alle oss over 25 henger helt med alltid.

    Men la meg i alle fall avslutte med dette:
    Jeg er stort sett strålende fornøyd med forumet og medlemmenes genuine interesse for å faktisk delta i de forskjellige typer diskusjoner og feilsøkinger som er her. For det er ingen tvil om at vi stort sett har god grunn til å være meget godt fornøyd med forumet slik det fremstår. Men dette til tross, så finnes det visse småting vi likevel kan tillate oss å forvente forbedringer på?
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  9. Takk Volvo_960_1995 takket for denne posten
  10. #83
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Ein har kontigent i klubben, for å bygge ein nasjonal Volvoklubb. Vi arrangerar treff, vi har eit forum, vi har websider på gang, vi ordnar avtalar for medlemmane, vi arrangerar treff og banedagar. Vi produserar effekter, vi lagar kalender. Vi handlar inn rekvisita og utstyr for å drive klubben.

    Men det meste av dette er likevel frivillig arbeid, og det som gjer folk motiverte for frivillig arbeid, er ein god og positiv tone, at ein føler at ein er med på å få til noko i lag.

    Dei aller fleste innlegg frå din kant, virkar mot si hensikt, du har klaga over dette forumet så lenge du har vore her, mellom anna over at folk ikkje klarar å skrive rett, og kanskje var det ikkje så enkelt sjølv?

    Om du klarar deg på eigenhand, så er det flott, vi andre har ein klubb.
    Feil, jeg har ikke klaget over forumet så lenge jeg har vært medlem !. Jeg har etterspurt bedre kvalitet på det som blir skrevet.

    Er ikke lett å følge med i alle de rare SMS forkortelsene og alt det andre som blir skrevet på alt annet enn Norsk Bokmål / NyNorsk.

    Og jeg har også skrevet at jeg gjør feil / skriver feil, det er menneskelig å gjøre feil !.

    Og en god overskrift kan gi en pekepinn på om det er noe en kan hjelpe til med.

    Mange har sett utviklingen gå i feil rettning, vccn var ett godt forum, ryddig og lett å bruke....

    Og vennligst les igjennom hele tråden, tror du at jeg er alene ?. Det virker som om dere ikke ser at flere etterspør kvaliteten som var.

    Takk.

    PS: Det virker som om du tar det som ett personangrep, slikt du skriver. Tolker jeg det riktig ?.
    Sist endret av Volvo_960_1995; 18/10/11 kl 10:34
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  11. #84
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Revell Vis post
    "Feil med motor" er jo ganske grei topic om man rettogslett ikke vet hva som feiler motoren. Mange topicer er dårlige da folk rettogslett ikke vet hva de skal skrive for og gjøre seg forstått. Man kan ikke lage en hel tråd bare som topic for så og skrive tråden Eks. "Motoren fusker når jeg kjører på tomgang, den fusker bare når den er varm og ikke ellers hva kan det være" Det blir fort slitsomt men skal ikke kaste Bensin på bålet her jeg
    Feil med motor som topic, ja....

    Men når en må spør i tråden hva slags motor det er snakk om ?...

    Volvo har levert mange motorer, mange løsninger.

    Men det var ett eksempel, ikke noe mer enn det.

    Enklere med overskrifter som forteller hvilken bil / motor / årsmodell det er snakk om.

    F.eks (for eksempel) Problem med start i kulde, Volvo 940 GL, 1995, B230FD.

    En god overskrift, ryddigere språkform og så videre, vil bidra til at en kan dra flere mennesker over hit med muligheter til å løse enda flere problemer.

    Takk.
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  12. #85
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo_960_1995 Vis post
    Feil, jeg har ikke klaget over forumet så lenge jeg har vært medlem !. Jeg har etterspurt bedre kvalitet på det som blir skrevet.
    Eg er med deg på kva du meinar, men eg trur ikkje du ser heile biletet. Eg vil også at alle skal følge reglane, vere korrekte i alt dei gjer.

    Men (og eit stort men), alle har ikkje like forutsetningar, har ikkje drive med dette i åresvis, som mange av oss.

    Derfor er det einaste vi kan kreve, at folk gjer etter beste evne, og så er vår rolle, å rettleie folk, slik at forumet er i best mogleg forfatning.

    Dersom det er slendrian og uvilje, har vi våre måtar å korrigere det på. Men dersom det er berre fordi folk ikkje har gjort seg kjent med korleis alt fungerar, og er ferske brukarar, så rettleiar vi, i staden for å korrigere.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  13. Takk Daniel V, Karl takket for denne posten
  14. #86
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Litt korte emnetitler kan være litt frustrerende til tider, men man må også huske at mange av de kommer fra helt ferske 16-18åringer som nettopp har kjøpt sin første Volvo. Mange av dem har kanskje ikke særlig peil på å skru heller. Så kanskje ikke like greit for alle "ferskingene" da og komme med en god emnetittel, når kanskje de ikke vet hvilken motor de har engang (mange biler mangler klisterlappen).

    Forum er til for alt fra ferskinger til ihuga "nørder", og selv om de spør litt toskete av og til så må man nesten bare prøve å svare de så godt man kan, de er jo på læringens vei tross alt. Vi har vel alle på et tidspunkt vært noen blanke ark

    Som en her over sa, så er det bedre å forklare dem hva de har gjort feil på en vennlig måte, så forbedrer de seg raskt.
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  15. #87
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Det er bra at vi har regler, og de må i en rimelig høy grad håndheves - mange takk til dere som gjør denne innsatsen. Og det må ikke "sløves" på det punktet. Det er mulig at den mest kritiske røsten overfor kan virke litt i overkant negativ og dommedagsprofet-aktig på vegne av vårt i beste fall ganske utmerkede forum. Jeg deler ikke selv en slik eventuell undergangsstemning. Men det er svært viktig å ha et lite korps av "vaktmestere" som sørger for orden - ellers kan undergangen komme fort nok.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  16. #88
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Litt korte emnetitler kan være litt frustrerende til tider, men man må også huske at mange av de kommer fra helt ferske 16-18åringer som nettopp har kjøpt sin første Volvo. Mange av dem har kanskje ikke særlig peil på å skru heller. Så kanskje ikke like greit for alle "ferskingene" da og komme med en god emnetittel, når kanskje de ikke vet hvilken motor de har engang (mange biler mangler klisterlappen).

    Forum er til for alt fra ferskinger til ihuga "nørder", og selv om de spør litt toskete av og til så må man nesten bare prøve å svare de så godt man kan, de er jo på læringens vei tross alt. Vi har vel alle på et tidspunkt vært noen blanke ark

    Som en her over sa, så er det bedre å forklare dem hva de har gjort feil på en vennlig måte, så forbedrer de seg raskt.
    Ja, det sklir inn oss de fleste.

    Men at vår yngre garde ikke / vil / skal / bør lære seg å skrive på Norsk Bokmål / Nynorsk og fortsetter på SMS / Svada språk kan også virke mot sin egenskap

    Tenk på hvor mange som ser på forumet som en plass kun for yngre ?. Hvor mange med flere år på baken blir "skremt" bort av elendige overskrifter / topics.

    Og hvor mange av oss rister på hodet når noen av den yngre garde begynner slikt i butikken og

    Men en har sett en utvikling som går feil vei, og når en forsøker å si til andre folk med Volvo i hjertet hvilket forum en holder på, så hører en ofte de si følgende : der, hvorfor der ?, er jo kun noen få som vet å skrive riktig, det være seg overskrift, eller inni tråden.

    Og ja flyfaen, ikke alle "vet" hvilken motor som sitter i bilen, ikke før noen skriver og etterspør det i tråden....Merkelig, eller ?.

    Eller andre problemstillinger, hvor en må spørre om hvilken bil det egentlig dreier seg om..

    Det viktigste med denne tråden her, var å rette lyset mot de som kan / bør / skal rettlede.

    Det er den eneste måten forumet kan bli bra igjen på. Konstruktiv kritikk og ikke minst å tørre å stille spørsmålene / kravene.

    Og at Tholandsli og Gaupe tror at det dreier seg om personangrep, vitner om lite forståelse for at det dreier seg om sak og ikke personer. Selv om de føler det som sitt barn, som det er naturlig å forsvare.

    Takk.
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  17. #89
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo_960_1995 Vis post
    Ja, det sklir inn oss de fleste.

    Men at vår yngre garde ikke / vil / skal / bør lære seg å skrive på Norsk Bokmål / Nynorsk og fortsetter på SMS / Svada språk kan også virke mot sin egenskap

    Tenk på hvor mange som ser på forumet som en plass kun for yngre ?. Hvor mange med flere år på baken blir "skremt" bort av elendige overskrifter / topics.

    Og hvor mange av oss rister på hodet når noen av den yngre garde begynner slikt i butikken og

    Men en har sett en utvikling som går feil vei, og når en forsøker å si til andre folk med Volvo i hjertet hvilket forum en holder på, så hører en ofte de si følgende : der, hvorfor der ?, er jo kun noen få som vet å skrive riktig, det være seg overskrift, eller inni tråden.

    Og ja flyfaen, ikke alle "vet" hvilken motor som sitter i bilen, ikke før noen skriver og etterspør det i tråden....Merkelig, eller ?.

    Eller andre problemstillinger, hvor en må spørre om hvilken bil det egentlig dreier seg om..

    Det viktigste med denne tråden her, var å rette lyset mot de som kan / bør / skal rettlede.

    Det er den eneste måten forumet kan bli bra igjen på. Konstruktiv kritikk og ikke minst å tørre å stille spørsmålene / kravene.

    Og at Tholandsli og Gaupe tror at det dreier seg om personangrep, vitner om lite forståelse for at det dreier seg om sak og ikke personer. Selv om de føler det som sitt barn, som det er naturlig å forsvare.

    Takk.
    Gjør som oss andre. Bruk selektivt syn
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  18. Takk Svirre takket for denne posten
  19. #90
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Forstår deg godt hva du mener, trådstarter. Men det er en ting du glømmer helt; dette er et frivillig arbeid! Tviler på at du selv ikke gidder å sitte å rette opp i alle feilene hver dag du kommer hjem fra skolen og ikke få betalt.

    Prøv heller å se hva moderatorene gjør, i stedet for å se hva de ikke gjør. Det er sånt som gjør at et forum sporer av De har tross alt fått til VELDIG mye på kort tid...
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

Side 4 av 4 FørstFørst ... 2 3 4

Lignende tråder

  1. Mulighet for å gi karakterpoeng til brukere
    By THolandsli in forum Informasjon fra administrator / styret
    Svar: 67
    Siste post: 30/08/11, 20:04
  2. 2000 brukere på forumet - nå passert 5000 12/8-11
    By THolandsli in forum Informasjon fra administrator / styret
    Svar: 18
    Siste post: 21/08/11, 16:48
  3. Strengere linje før banning
    By Wrasko in forum Forslagskassen
    Svar: 77
    Siste post: 25/08/10, 09:46
  4. Verifiserte brukere
    By larsa-std in forum Forslagskassen
    Svar: 12
    Siste post: 25/04/10, 00:15

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •