Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 3 av 10 FørstFørst 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 51 til 75 av 247

Tråd: hgnubel: Volvo 850-foredling...

  1. #51
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Per Turbo Vis post
    Snasent det der
    Takk for det Når jeg ser hvor bra det ble med lyse felger og 7,5 bredde så skulle jeg gjerne hatt 15k å brukt på de felgene dine likevel. Men disse var "litt" billigere kan man si

    Ønsker meg fremdeles Volans etterhvert, kunne jo blitt spennende å prøvd med 17x7 på sommer og 17x7,5 på vinter?
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  2. #52
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Da var utslagsbegrenser/svingstopper fra C70 montert. Ble ingen bilder enda, all tiden og vel så det gikk med til å få ut de @#!! popnaglene. Det var de mest gjenstridige jeg har vært borti.

    Men resultatet ble suverent, ingen subbing og jeg har enda ikke merket noe særlig til at det har blitt dårligere svingradius (men det må det jo ha blitt).
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  3. #53
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Ja de popnaglene satt bra på min og, var bare å borre de ut rett og slett!

    Merker at jeg har litt dårligere svingradius, men den er dårlig fra før av så spiller liten rolle egentlig.. hehe

  4. #54
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Da jeg satte på utslagsbegrenserene så jeg at jeg har mistet en av klemmene som holder høyre drivakselmansjett på plass. Denne ble byttet for ca et år siden hos SnapDrive i Bergen sentrum, og da jeg stakk innom og spurte om de kunne gjøre noe med det så fikset de det som en reklamasjon med en gang. Ikke noe rot eller spørsmål

    Har vært der før og fått nullstilt servicelampe og fått låne verktøy gratis. Har lagt igjen et par tusenlapper der tidligere, men synes likevel det er vesentlig bedre service enn en del andre verksteder jeg har vært innom. Må bare skryte litt av kundeservicen der. Vet ikke helt om jeg heller burde postet under "forhandlererfaringer", men jeg kan ihvertfall begynne her.

    Snapdrive på Mariero i Stavanger fortjener også skryt (er jo til og med en bergenser som styrer butikken), men etter jeg flyttet fra Stavanger så er det litt langt unna...
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  5. #55
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    har du delenummeret på C70 utslagsbregrenseren?
    Må nok invistee i slik jeg også
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  6. #56
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Morgis Vis post
    har du delenummeret på C70 utslagsbregrenseren?
    Må nok invistee i slik jeg også
    Styrstopp: 8614258 (x2)
    Blindnit: 973883 (x4)

    Vet ikke om det er noe spesielt med de popnaglene, men de var jævlig harde å få ut, og det så ut som de hadde to-delt ekspansjonssone, om det er noe som gir mening for leseren
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  7. #57
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    Vart jo betraktelig mykje bedre med nye hjul på bilen
    Ser bra ut
    Sist endret av oar83; 06/05/10 kl 14:40

  8. #58
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Takk for det Men tror jeg må ha litt mindre gummi etterhvert... virker fremdeles som det subber litt.
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  9. #59
    Registrerte brukere Karsko1 sin avatar
    Medlem siden
    15. mars 2010
    Sted
    Sogndal
    Innlegg
    169
    Antall takk

    Standard

    Blir strålende dette her!

    Godt å høre at vi er flere i Bergen som er glade i Volvoene våre

  10. #60
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Ja, jeg har troen på at det skal bli bra!

    Nå har jeg akkurat bestilt Lesjöfors-senkesett, og håper å få det, Bilstein-dempere og nye dekk på før sommerferien. Litt endret økonomisk situasjon siste månedene som jeg ikke har helt oversikt over enda, men skal bare se det blir litt mer småting som skjer etterhvert...

    Fikk renset veivhusventilasjonen her for litt siden, men har ikke hatt tid til å oppdatere så mye. Fikk tatt litt bilder frem til monteringshansken ble så grundig dynket i olje at det trakk igjennom og jeg ikke våget å bruke kameraet mer. Ca 16 år siden sist jeg byttet olje på en bil selv, så feilberegnet litt hvor mye bakover oljen sprutet...
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  11. #61
    Registrerte brukere Karsko1 sin avatar
    Medlem siden
    15. mars 2010
    Sted
    Sogndal
    Innlegg
    169
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Ca 16 år siden sist jeg byttet olje på en bil selv, så feilberegnet litt hvor mye bakover oljen sprutet...
    Hehe!
    Blir litt å tørke da

  12. #62
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Karsko1 Vis post
    Hehe!
    Blir litt å tørke da
    Jeg hadde god hjelp:

    http://biltema.no/no/Bil---MC/Verkto...ett/Oljematte/
    http://biltema.no/no/Bil---MC/Verkto...lingskar-16-l/

    Var bare hånden som var i veien...
    Sist endret av hgnubel; 28/05/10 kl 22:44
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  13. #63
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Fikk tatt veivhusventilasjonen for litt siden, og ble ikke så mange bilder som jeg hadde håpet, men fikk da tatt noen den dagen

    Beklager dårlig bildekvalitet, litt gammelt digitalkamera...

    Kjørte en innvendig motorvask først:


    Helle på gjennom peilepinnerøret, og la motoren gå på tomgang i 20 minutter... ikke så mye annet å gjøre enn å ta bilde av den.


    Ble en del slike bilder, men det ble litt kaotisk så det ble nok mest for egen referanse når ting skulle tilbake på plass:


    Her er innsuget av, markert der de to favorittskruene mine sitter og holder innsuget på plass fra undersiden. Kjempelett å komme til... hvis du er ca en tomme høy.


    Omtrent ingen av slangeklemmene passet, selv om delenr er hentet rett fra Volvo... Hadde heldigvis en liten rotekasse med gammelt skrot, så jeg fikk løst det meste.

    Biltema sin slangeklemmetang er noe forbanna drit. Hele skiten bøyde seg i steden for å klemme sammen slangeklemmen... http://biltema.no/no/Bil---MC/Verkto...ang-med-vaier/
    Improviserte en mye bedre selv med en tang, to firkantspiker og litt gaffa:


    Så var det bare å helle på olje og nyte en friskere motor!
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  14. #64
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Plasten rundt om på 850 har jo tendenser til å bli mer og mer lysegrå med årene... jeg har prøvd både autoglym bumper care, biltema sin og Polytrol tidligere. Må vel si det kun er siste som har imponert noe særlig, de andre holder kanskje en uke eller to.



    Kjørte en behandling Polytrol på dørhåndtakene i dag... Før:


    Etter:


    ...og litt mer zoomet inn - Før:


    Etter:


    Og den kjipeste delen: maskering...



    Og når jeg først er i gang kan jeg jo ta med noen bilder fra et photoshoot for noen dager siden.

    Først en motorvask:




    Så vask i vaskehall til langt på natt... og det obligatoriske "ta bilde av bilen min utenfor volvo"-bildet


    Neste dag gikk det an å se bilen litt bedre:


    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  15. #65
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Motorvask og plastfornying under panseret...

    Ligner på forrige motorvaskbilde, men det er av våt motor... dette er av tørr, og ser VELDIG mye bedre ut.



    Edit: Men skulle nok gått over en gang med Meguiars engine dressing... litt enklere å komme til i alle hjørner og sprekker med en spray enn med påføringssvampen med polytrol.
    Sist endret av hgnubel; 21/06/10 kl 10:57
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  16. #66
    Registrerte brukere Karsko1 sin avatar
    Medlem siden
    15. mars 2010
    Sted
    Sogndal
    Innlegg
    169
    Antall takk

    Standard

    Du var vel ikke en tur på Lakkspesialisten (Mekonomen) i Fyllingsdalen idag vel?

    Synes jeg så bilen din der

  17. #67
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Karsko1 Vis post
    Du var vel ikke en tur på Lakkspesialisten (Mekonomen) i Fyllingsdalen idag vel?

    Synes jeg så bilen din der
    Det var nok meg! Hadde noe gjenstridige taperester på bakvinduet, så jeg måtte ha litt citrusrens for å få det bort. Veldig trivelig butikk det der, men aner ikke om jeg har handlet med deg

    Har aldri vært borti citrusrens før, og det høres jo liksom så uskyldig ut... men etter advarslene på boksen å dømme så er det antagelig det farligste stoffet jeg noen gang har kjøpt

    Kan jo ta med en liten update også... grunnen til at jeg hadde tape på bakvinduet var for å holde det oppe mens jeg monterte el-vindusheiser bak. Har fått på plass alt unntatt å bytte dørpanel. Og forløpig så virker ikke knappene i midtkonsollen på bakvinduene, så nå har jeg den ultimate barnesikring...
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  18. #68
    Registrerte brukere Karsko1 sin avatar
    Medlem siden
    15. mars 2010
    Sted
    Sogndal
    Innlegg
    169
    Antall takk

    Standard

    Jeg er nettopp begynt i butikken. Har jobbet der 1 1/2 mnd. Hadde faktisk min første dag der idag.
    Skal ha det som deltidsjobb

    Jeg var han av dem med "under opplæring" skilt på som hadde lengre hår enn han andre

  19. #69
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Karsko1 Vis post
    Jeg er nettopp begynt i butikken. Har jobbet der 1 1/2 mnd. Hadde faktisk min første dag der idag.
    Skal ha det som deltidsjobb

    Jeg var han av dem med "under opplæring" skilt på som hadde lengre hår enn han andre
    Gratulerer med nesten ny jobb da, virker som sagt som veldig trivelig sted med godt miljø og god humor

    Jeg la merke til at det var to med slikt skilt, men ikke hvordan hår dere hadde. Jeg var vel i kassen lengst til høyre, og virket veldig bekymret for om citrussprayen virkelig skulle være så farlig. Han "gamlingen" måtte komme bort og bekrefte at det var riktig type.
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  20. #70
    Registrerte brukere Karsko1 sin avatar
    Medlem siden
    15. mars 2010
    Sted
    Sogndal
    Innlegg
    169
    Antall takk

    Standard

    Så forrige meldingen min ble litt upresis... Har jobbet der 1 1/2 månde, på lageret, så nå skal jeg begynne å stå i butikken

    Det er utrolig kjekt der, det er det absolutt. Men det er helt kaos når plutselig køen er lang og de andre er sunket i jorden... Mener det var en del trøkk der når du var der:P

  21. #71
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Karsko1 Vis post
    Så forrige meldingen min ble litt upresis... Har jobbet der 1 1/2 månde, på lageret, så nå skal jeg begynne å stå i butikken

    Det er utrolig kjekt der, det er det absolutt. Men det er helt kaos når plutselig køen er lang og de andre er sunket i jorden... Mener det var en del trøkk der når du var der:P
    Har faktisk aldri sett så mye kø der før, men tenkte jeg skulle være høflig og ikke nevne det siden dere var under opplæring

    Neida, det gikk vel greit unna. Men kom jo nye folk hele tiden. Og blir jo ikke mindre styr når folk parkerer båten sin midt på parkeringsplassen...
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  22. #72
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Fikk pakke fra IPD i dag med litt kjekke ting, b.la. "HD end links". Finnes det et godt norsk ord for disse som ikke har med kyllinger eller hunder å gjøre?

    Og så spørsmålet som avslører hvor amatør jeg er: Prøvde meg på å bytte disse, men mutterene sitter ganske godt, og det virker ikke særlig stabilt å dra til skikkelig med bilen på støttebukker. Tips?

    Kanskje lurt å bare jekke bilen på en side, løsne mutterene såvidt der, jekke andre siden og løsne der, og så jekke hele fronten og løsne de helt... hm.
    Sist endret av hgnubel; 23/06/10 kl 19:39
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  23. #73
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Jeg kaller det som er på slutten av stabstaget for stabstag lenkarm, men det er kanskje forskjellig fra hvem du spør.

    Jeg er aldri redd for å ta i når jeg har bilen på bukker. Hvis du er redd for det så kan det hjelpe å dra i en retning bilen har vanskeligheter for å flytte seg. Nedover, feks.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  24. #74
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Da var 25 punkts service tatt. Ingen overraskelser bortsett fra blinklys på høyre forskjerm har sluttet å virke og det hjalp ikke å bytte pæren. Var visst vanlig problem at ledningene her gikk i stykker?

    Hadde også en ulyd fra høyre forhjul som de lokaliserte til å være ytre drivledd. Lurer på å bytte hele akslingen selv, kjøpe en ferdig oljet sak fra fcpgroton eller noe, men vet ikke helt hvor mye jobb det er...

    Både registerreim og dynamoreimen (eller hva man kaller det) var slitne, så har fått time til å bytte de og vannpumpen nå før ferien.
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  25. #75
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Fikk endelig tid til å feilsøke litt mer metodisk i kveld, så nå virker el-vinduene jeg har montert i bakdørene. Var dårlig kontakt inni kontakten i dørkarmen på en side og i selve bryteren på andre siden.

    Plukket fra hverandre bryteren, og den ser altså slik ut inni. To kuler som ruller over vippearmene:



    Sånn ser selve knappen ut fra undersiden, ser hullene/fjærene som styrer kulene:



    Virker som Volvo har glemt å ta med smøring av disse kulene i serviceprogrammet

    Nå er det bare "barnesikringen" igjen, den er konstant på forløpig. Ikke største problemet...
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

Side 3 av 10 FørstFørst 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •