Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  3
Side 1 av 4 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 79

Tråd: Oddwar: 1970' volvo 164 - solgt

  1. #1
    Registrerte brukere Oddwar sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    TRØNDELAG
    Innlegg
    918
    Antall takk

    Standard Oddwar: 1970' volvo 164 - solgt

    Kjøpte meg en 70 modells volvo 164 i dag, for å ha et prosjekt å holde på med i den tida jeg skal bo på vestlandet.. Er en god del overflaterust, men ser ikke ut til at det er så ille.. Trekantrutene bak er igjensveist, så blir vel å rette opp i dette og få det originalt igjen. ellers er planen bare å få den i stand..
    Det som mangler er mellomaksling, ødelakt automatkasse og bremsekraftforsterkeren mangler. bremsene sitter også..
    Passer det meste fra 140 serien på denne?

    står i en b30A som går klokkerent

    Starter med et gammelt bilde av bilen, de andre er fra i dag:








    Sist endret av Oddwar; 30/09/11 kl 19:03

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. feb. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    1.087
    Antall takk

    Standard

    Heheh, har sett den bilen på kloss hold, stod på verkstaden til far min ei stund
    97' 940 LT

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Mosjøen
    Innlegg
    974
    Antall takk

    Standard

    Pen bil, måtte gi?
    Men de trekant rutene må på plass :P
    97`945 Bruksbil
    73`142 T5 Søndags cruiser
    91` 745 Vrak
    99`v70 Solgt
    96`850 Vrak[

  4. #4
    Registrerte brukere Oddwar sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    TRØNDELAG
    Innlegg
    918
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av roffenn Vis post
    Pen bil, måtte gi?
    Men de trekant rutene må på plass :P
    Vil ikke ut med hva jeg ga, men var ikke så mye Er jo en god del som må gjøres. kansje ikke så mye for å få den på veien, men skal jeg ha den i god stand, samt fjerne all overflaterusta er det jo mye som må gjøres, da må den jo også helakkeres, for det er MANGE overflaterustflekker. Synest en slik bil fortjener og være strøken også, begynner da å bli ganske få av de, så på sikt må jeg vel satse på å få alt på stell.. Lurer virkelig på hvorfor dette er gjort med trekantrutene, på innsiden er det åpent, og det er ikke noe rust der iallefall, om det ikke er sparklet igjen..

  5. #5
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Eg ville berre latt dei trekant-rutene vere som dei er, slik var jo trenden på 80-talet. Syns det er meir skjemmande med heile sideruter på dørene på ein slik bil. Stripa og logoen i grillen på plass.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  6. #6
    Registrerte brukere Oddwar sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    TRØNDELAG
    Innlegg
    918
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Eg ville berre latt dei trekant-rutene vere som dei er, slik var jo trenden på 80-talet. Syns det er meir skjemmande med heile sideruter på dørene på ein slik bil. Stripa og logoen i grillen på plass.
    Tja, trenden var vel slik, men synst ikke det er noe pent fordi.. Emblemet og logen skal på plass, men slike detaljer kommer til slutt, er mye å tenke på før det blir å tenke på slike ting hva mener du med "heile sideruter på dørene"?

  7. #7
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Oddwar Vis post
    Tja, trenden var vel slik, men synst ikke det er noe pent fordi.. Emblemet og logen skal på plass, men slike detaljer kommer til slutt, er mye å tenke på før det blir å tenke på slike ting hva mener du med "heile sideruter på dørene"?
    Det var kun 74 som hadde stor siderute, 68-73 har lita siderute. Er nok 240-dører på denne.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  8. #8
    Registrerte brukere mamolv sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    steinkjer
    Innlegg
    807
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Det var kun 74 som hadde stor siderute, 68-73 har lita siderute. Er nok 240-dører på denne.
    vel bemerke på framdørene

  9. #9
    Registrerte brukere Christer-164 sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    165
    Antall takk

    Standard

    Flott med enda fleire 164 på forumet
    Er det svart skinn i dinne?
    Har bremsekraft forsterker til overs om du er interissert. Desverre kasta eg 4 Automat kasse for ikkje så lenge sida. Men hadde bygd om til manuell hadde eg vår deg da automat kassene er noe forb. møkk.

    Noe plan med bilen eller?

  10. #10
    Registrerte brukere Oddwar sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    TRØNDELAG
    Innlegg
    918
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christer-164 Vis post
    Flott med enda fleire 164 på forumet
    Er det svart skinn i dinne?
    Har bremsekraft forsterker til overs om du er interissert. Desverre kasta eg 4 Automat kasse for ikkje så lenge sida. Men hadde bygd om til manuell hadde eg vår deg da automat kassene er noe forb. møkk.

    Noe plan med bilen eller?
    Heisann, er svart skinn bak, og rødt skinn fram, dørtrekka er røde, så regner med det er rødt originalt.
    Hva skal du ha for bremsekraftforsterker? er interessert i den ja.
    Siden bilen var et impulskjøp, og jeg netopp har kjøpt den har jeg ikke rukket å lakt noe til planer for den, men å få den i stand, se etter mer rust, og ta overflaterusta er vel planen i første omgang..

  11. #11
    Registrerte brukere Christer-164 sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    165
    Antall takk

    Standard

    Stemmer det. He sett dinne bilen til salgs en del gonga opp gjennom åra. Er vell kanskje lakkert svart det baksete?
    Nei pris blir vi vell enige om Trenger du den omgående eller? Reiser ikkje heim frå Australia før den 26 Mars og har ikkje kjangs og sende den før den tid. Men i mellom tida kan du sjå om du mangler andre deler også? So kan ej sikkert ver behjelpelig med deler du mangler.

    Holder du til i Trøndelag du? Kjenner vell ikkje til en Svein som har en svart 164 med turbo og kompressor i dei traktene?

    -Christer

  12. #12
    Registrerte brukere Oddwar sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    TRØNDELAG
    Innlegg
    918
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christer-164 Vis post
    Stemmer det. He sett dinne bilen til salgs en del gonga opp gjennom åra. Er vell kanskje lakkert svart det baksete?
    Nei pris blir vi vell enige om Trenger du den omgående eller? Reiser ikkje heim frå Australia før den 26 Mars og har ikkje kjangs og sende den før den tid. Men i mellom tida kan du sjå om du mangler andre deler også? So kan ej sikkert ver behjelpelig med deler du mangler.

    Holder du til i Trøndelag du? Kjenner vell ikkje til en Svein som har en svart 164 med turbo og kompressor i dei traktene?

    -Christer
    Er ikke noe hast har ikke hørt om den 164'n, hvor i trøndelag er det han holder til?.. er ikke lakkert det baksetet, men er et par sprekker i skinnet..
    Skal finne ut om jeg trenger deler jeg, vet jeg trenger instrumentpanel, om du har det?

  13. #13
    Registrerte brukere Christer-164 sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    165
    Antall takk

    Standard

    Den er god
    Mener på han holdt til i Stjørdal kanskje? Han heite Svein Sæther mener eg på...
    Ja har instrument panel..69-72 eller 73-75 panel du trenger da? Har begge deler

  14. #14
    Registrerte brukere Oddwar sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    TRØNDELAG
    Innlegg
    918
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christer-164 Vis post
    Den er god
    Mener på han holdt til i Stjørdal kanskje? Han heite Svein Sæther mener eg på...
    Ja har instrument panel..69-72 eller 73-75 panel du trenger da? Har begge deler
    Trenger fra 69 - 72 jeg du får finne ut hva du skal ha i pris på disse delene, så tar jeg de mest trolig om jeg ikke kommer over noe annet i mellomtiden

  15. #15
    Registrerte brukere Christer-164 sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    165
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Oddwar Vis post
    Trenger fra 69 - 72 jeg du får finne ut hva du skal ha i pris på disse delene, så tar jeg de mest trolig om jeg ikke kommer over noe annet i mellomtiden
    Den er god du Send meg en PM 27 Mars du.. So ordner vi det om du ikke har fått tak i til den tid

  16. #16
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Så litt sliten ut, denne
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  17. #17
    Registrerte brukere Oddwar sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    TRØNDELAG
    Innlegg
    918
    Antall takk

    Standard

    Har gått igjennom det meste av karosseriet i dag, og sjekket på de vanlige ruststedene, og den er overaskende bra for rust, sett bort i fra all overflaterusta.. Eneste plassen jeg trenger og sveise er ved ene innerhjulbuen, ved setebeltefestet bak, og der er det jo kjempelett og komme til!

    Bremsene sitter vertfall noe jææævlig, så vidt vi fikk den NED fra bilfrakteren i går, og med tre mann var det såvidt vi klarte å puffe den på plass etterpå ;-p

    Er vel en god del slitne deler på bilen ja, men tror ikke det skal så alt for mye til for å få bil av det! Og om det blir en del skruving gjør ikke det noe, tid er det nokk av her..

    Noen bilder fra i dag, her ser dere bilde av både den gamle og den nye automatkassa, ser innfestingen til mellomakslingen er kortere på den gamle, er dette bare å flytte over?
    gammel:


    ny:


    Ser da ikke så ille ut


    Et bilde av min og naboens 164, han kjøpte også sin nå i helga av samme fyr.

  18. #18
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Blir jo en ekstremt fin bil når du er ferdig da! Godt noen tar vare på 164 bilene også!
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  19. #19
    Registrerte brukere Oddwar sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    TRØNDELAG
    Innlegg
    918
    Antall takk

    Standard

    Som nevnt tidligere var automatkassa defekt, men det fulgte med en ny/brukt en som var prikk lik, utenom at utgående aksling (mot mellomaksling) var for lang på den nye.. for å få ut den måtte jeg ut med ALT av innmat i girkassa, denne akslingen var det som var innerst inne i kassa.. så kvelden i kveld har gått med på demontering av begge kassene, og montering av den som skulle brukes igjen.. er nesten ferdig med monteringen av innmaten i kassa nå. fant også feilen med den gamle, var knekt aluminium inni den..
    her er litt dårlige bilder, på det første her kan man se forskjellen på akslingen på de to kassene:

    før demontering av den nye kassen:

    her er den helt tom:

    Fint å holde på inne

  20. #20
    Registrerte brukere Oddwar sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    TRØNDELAG
    Innlegg
    918
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg funnet 264 baklykter, så de kommer vel i løpet av uken som kommer håper jeg
    Får vel også JP kopifelgene samt dekk til de i løpet av uka, så blir en spennende uke sånnsett Håper på å få lakkert bilen i starten av sommeren, noen som vet hva lakkering kommer på sånn ca. hvis jeg gjør grunnarbeidet først (tar overflaterusta, pusser ned, sparkler og grunner det som må grunnes?)

    girkassa er også klar til å settes i, er spent på om den blir OK med tanke på at jeg demonterte den helt og monterte den igjen for å få bytta utgående aksling ;-p

  21. #21
    Registrerte brukere Oddwar sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    TRØNDELAG
    Innlegg
    918
    Antall takk

    Standard

    Mangler boltene som skal skruves fra svinghjulet, og dette er bolter med fingjenger som er umulig å få tak i.. så lurer på om det blir bra om jeg gjenger opp gjengene i converteren til noen mer vanlige gjenger og pøser på med litt loctite?

  22. #22
    Registrerte brukere Oddwar sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    TRØNDELAG
    Innlegg
    918
    Antall takk

    Standard

    Hvilken rekkefølge skal dette på? Skal det være noe mere enn dette mellom svinhjulet og converter?

    Ellers ligge dette og venter på at jeg blir ferdig med bilen:
    Sist endret av Oddwar; 26/03/11 kl 12:38

  23. #23
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    aiaiai, det er fin felgene sine det enig med daniel, flott at noen tar vare på 164ene
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  24. #24
    Registrerte brukere Oddwar sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    TRØNDELAG
    Innlegg
    918
    Antall takk

    Standard

    I dag fikk jeg 264 baklykter i posten.. La ut ønskes kjøpt annonse på autodb, og det ringte etter kort tid en som ville selge meg et strøkent par for 1000 kr inkl. frakt. han hadde plukket de av sin 264 da han krasja den for flere år siden, siden han da netopp hadde kjøpt baklyktene nye.. Og strøkne var de :-D







    Har også fjernet plata som var sveist på trekantrutene bak, og mamolv her på forumet har skaffet ruter og takrenne til meg som vil bli satt in


    Har til nå baklyktene, sjalusi og jp-kopifelgene.. Etter lakkering og senking tror jeg at det vil bli en fin sommerbil, så håper å ha den klar til sommeren
    Får vel en pakke i posten når som helst fra Christer-164 her på forumet, med speedometerhuset, bremsekraftforsterker og skråemblem for å ha i grillen.. ikke mye igjen for å få den kjørbar nå, og da nermer det seg fort eu kontroll

    Tror jeg vil prøve å få den eu godkjent og på veien før jeg begynner å pusse den ned og sende den til lakk

  25. #25
    Registrerte brukere Oddwar sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    TRØNDELAG
    Innlegg
    918
    Antall takk

    Standard

    I dag har jeg vært og handlet litt deler
    kjøpte 4 stk 264 baklykter, et uten glass desverre, så om noen har vengsterglasset og selge meg billig så si i fra
    Så har nå 6 slike lykter, greit med noen i reserve

    Kjøpte også 4 stk skinndørtrekk, vinduspussermotor som manglet i bilen, og manuell girkasse med mellomaksling og pedalsett.. noen som har clutch, trykkplate og svinghjul å selge rimelig?

    Har også skaffet trekantruter og takrenne for å sette inn der det var sveist igjen har jo fjernet stålplata som var der, og alt var rustfritt der inne så det var jo bra:-D






    Girkasse


    Jeg lever som dere ser i steinalderen når det kommer til bildekamera :-P

Side 1 av 4 1 2 3 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 21
    Siste post: 31/10/11, 17:29
  2. 1970 142 konventering til b230a?
    By oletider in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 25
    Siste post: 13/12/10, 00:11
  3. 1970 Amazon
    By t.hansen in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 1
    Siste post: 18/07/10, 18:17

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •