Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Klakking på tomgang

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. jan. 2011
    Sted
    Båtsfjord
    Innlegg
    58
    Antall takk

    Standard Klakking på tomgang

    Har en del klakking på tomgang,men når jeg tråkker inn clutchen så blir det stille,har en anelse at det kan komme fra svinghjulet men er det noe faremoment? Skal bytte koblingen til sommeren og da blir jo selfølgelig begge lagra bytta samt trykkplata,men er litt usikker på omm jeg skulle fått tak i nytt svinghjul i samme farta,eller bygd omm til standard hjul og fått bort dobbelmasse hjulet

  2. #2
    Utestengt
    Medlem siden
    28. feb. 2011
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tung pedal frank Vis post
    Har en del klakking på tomgang,men når jeg tråkker inn clutchen så blir det stille,har en anelse at det kan komme fra svinghjulet men er det noe faremoment? Skal bytte koblingen til sommeren og da blir jo selfølgelig begge lagra bytta samt trykkplata,men er litt usikker på omm jeg skulle fått tak i nytt svinghjul i samme farta,eller bygd omm til standard hjul og fått bort dobbelmasse hjulet
    Utløserlager / Trøste lageret ditt som mest sansynligvis er noe slitent

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. jan. 2011
    Sted
    Båtsfjord
    Innlegg
    58
    Antall takk

    Standard

    Kan ikke minnes at utløyserlageret lager klakkelyd hvis det er gåent,det er vel heller mere surring/hyling hvis det skal være gåent.
    Det høres ut såmm noe er løst der inne,men nå skal det sies at clutchen er veldi slitt,har ikke mere enn max 1cm pedalvandring fra frikoblet til inngrep,så tidligere eiere har vert glad i å slure på clutchen med tanke på at bilen er bare gått 203000

  4. #4
    Utestengt
    Medlem siden
    28. feb. 2011
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tung pedal frank Vis post
    Kan ikke minnes at utløyserlageret lager klakkelyd hvis det er gåent,det er vel heller mere surring/hyling hvis det skal være gåent.
    Det høres ut såmm noe er løst der inne,men nå skal det sies at clutchen er veldi slitt,har ikke mere enn max 1cm pedalvandring fra frikoblet til inngrep,så tidligere eiere har vert glad i å slure på clutchen med tanke på at bilen er bare gått 203000
    Oida, hadde kanskje vurdert å skifta clutch før du begynner på andre "avanserte" ting som kan lage lyden. Usikker på om clutchen kan være problemet med den tikke lyden du snakker om.

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. jan. 2011
    Sted
    Båtsfjord
    Innlegg
    58
    Antall takk

    Standard

    Det kan ikke komme fra fjerene i lamellen for di sitter jo i svinghjulet,men skulle gjerne vist hva det er før jeg begynner med koplingbyttet,så jeg har alt av deler klart,for jeg kan ikke bli uten bil pga jobb

  6. #6
    Utestengt
    Medlem siden
    28. feb. 2011
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    253
    Antall takk

    Standard

    Ser den.. Ja det er jo bare å begynne å feilsøke å bytte ut ting. Med mindre det er andre her inne som vet hva det er. Har ingen idè hva det kan være. Du får ha lykketil så får du håpe på att det kommer en som har opplevd det samme.

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. sep. 2010
    Innlegg
    26
    Antall takk

    Standard

    Hadde, og har samme problem på min.

    Bytta clutch, trykkplate og utløserlager. Utløserlageret var heilt knust.

    No er lyden tilbake, men i mykje mindre grad, muligens eg som har herja for mykje

    Men eg er ganske sikker på at da er utløserlageret.

  8. #8
    Registrerte brukere Snusmoen sin avatar
    Medlem siden
    09. sep. 2010
    Sted
    Solbergelva, Norway
    Innlegg
    162
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tung pedal frank Vis post
    Kan ikke minnes at utløyserlageret lager klakkelyd hvis det er gåent,det er vel heller mere surring/hyling hvis det skal være gåent.
    Det høres ut såmm noe er løst der inne,men nå skal det sies at clutchen er veldi slitt,har ikke mere enn max 1cm pedalvandring fra frikoblet til inngrep,så tidligere eiere har vert glad i å slure på clutchen med tanke på at bilen er bare gått 203000
    Har samme lyd på min, og hadde den også tidligere. Er ganske sikker på at det er utløserlageret ditt. For det begynner med sånn surring/hyling som du sier, men så går det etterhvert over til å klakke mer og mer.

    Min lyd ble ihvertfall borte forrige gang jeg bytta utløserlageret. Men hvis du har litt penger, så er det jo bare å bytte clutch og trykkplate i samme slengen. Så er alt gjort samtidig mener jeg =)

  9. #9
    Registrerte brukere PVT sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    861
    Antall takk

    Standard

    bytta clutch og trykk plate og da ble lyden borte hos meg.

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. jan. 2011
    Sted
    Båtsfjord
    Innlegg
    58
    Antall takk

    Standard

    Bliir clutchbytte i den nermeste fremtid,men jeg lurer på hvem såmm kan ha hele pakken til en fornuftig pris?

Lignende tråder

  1. Klakking ved krapp sving.
    By Tollan in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 16
    Siste post: 24/11/10, 01:36
  2. bensintrykk på tomgang?
    By mr hansen in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 09/11/10, 15:36
  3. Ugjevn tomgang...
    By Hassel in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 27/09/10, 21:51
  4. Klakking fra 850'n :S
    By Tollan in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 15/08/10, 22:02
  5. Kjølvæskelækasje ved tomgang
    By Agrostar in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 22/06/10, 05:41

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •