Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  34
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 44 av 44

Tråd: hva betyr "thanks knappen" ?

  1. #26
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    enig i at søkefunksjonen skulle hvert bedre og at folk bør søke før man spør, men det er ikke det denne tråden handler om.

    har lagt merke til at ting har lett for å skli ut til noe helt annet enn det det starter med her på forumet (som f.eks nå), men det kan vi kansje lage en egen tråd om hvis det er noen som har interesse av å diskutere det.

  2. #27
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Så sant så sant...... det sklir ut i et helt annet tema nok en gang.

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Dette står i mange andre tråder også. men tydelig vis ingen som ser det :P
    PS: er en eller fler andre tråder om denne knappen også :P
    One Ring to rule them all

  4. Takk vazborris takket for denne posten
  5. #29
    Registrerte brukere Holten sin avatar
    Medlem siden
    22. jan. 2010
    Sted
    Surnadal
    Innlegg
    113
    Antall takk

    Standard

    Det takke greiene er bullshit, for å si det rett ut! Greit, nok om det har stått liker, og ikke vært noe under avatar.

    Og dere som ser på hvor mange takk en person har fått, for å sjekke om han er en seriøs selger har dere misforstått. En person får en "liker" bare han skriver "bmw suger". Hva har det med hvor seriøs han er til å selge? NADA.

    Fjern det under avatar, og skift til "liker", istedet for "takk". Er min mening da

    EDIT: Ja, jeg bruker det som en liker selv jeg..

  6. Takk Borstad, ØysteinG takket for denne posten
  7. #30
    Registrerte brukere Kjetil Krømcke sin avatar
    Medlem siden
    31. juli 2010
    Sted
    Vestfold, Sandefjord
    Innlegg
    2.548
    Antall takk

    Standard

    Det er ikke antall "takk" som gjør han til å "stole" på, men antall poster, om det er en som skal selge noe og det er hans første post, blir jeg ihvertfall mere skeptisk enn om personen har et par hundre poster.
    [ ]2003mod Nissan Navara D22 2,5TDI Man
    [X]2002mod V70N 2.0T Aut
    [X]1995mod 855 2.5l 10V Man
    [X] 1989mod MB190E 2.0l Aut

  8. #31
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    Gir bort et "thanks" når en bruker har kommet med en post med nyttig info jeg
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  9. #32
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    karakter poengene ser man hvorfor man har fått under kontrollpanelet sitt. thanks knappen er det mest bortkasta på forumet her... karakterpoengene har jo mye mer for seg. men ble sluttet å bruke da thanks knappen kom. synd. er vi et facebook forum eller et volvo forum? å gi skryt og karakterpoeng er bedre enn å takke/like til gud vet hva av tull og tøys. karakterpoengene er fremdeles mitt valg. de har folk litt restriksjoner mot å missbruke i tide og utide i alle fall...
    la d gå 2-3 mnd så har mange ubeskrivelig mye bortkasta thanks/likes for hva som helst og blir dermed en totalt bortkastet addon av funksjoner til ingen praktisk nytte til noe som helst...

  10. Takk Volvo_S90R takket for denne posten
  11. #33
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    karakter poengene ser man hvorfor man har fått under kontrollpanelet sitt. thanks knappen er det mest bortkasta på forumet her... karakterpoengene har jo mye mer for seg. men ble sluttet å bruke da thanks knappen kom. synd. er vi et facebook forum eller et volvo forum? å gi skryt og karakterpoeng er bedre enn å takke/like til gud vet hva av tull og tøys. karakterpoengene er fremdeles mitt valg. de har folk litt restriksjoner mot å missbruke i tide og utide i alle fall...
    la d gå 2-3 mnd så har mange ubeskrivelig mye bortkasta thanks/likes for hva som helst og blir dermed en totalt bortkastet addon av funksjoner til ingen praktisk nytte til noe som helst...
    Når det er så mange som er enige om dette, så må det jo gå ann å fjerne hele takke knappen. Det kan ikke være vanskelig vel?

  12. #34
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    eneste positive jeg ser med den knappen er at da slepper man kansje å er at folk som er enige med andre lager innlegg som

    x1

    x2

    x3

    ...osv

  13. Takk Morgis, TeamBørnOut, Fighter, ØysteinG takket for denne posten
  14. #35
    Registrerte brukere Holten sin avatar
    Medlem siden
    22. jan. 2010
    Sted
    Surnadal
    Innlegg
    113
    Antall takk

    Standard

    Den kan jeg være enig i Sånn sett er den genial! Men ta å fjern det under avatar, og skift den ut med Liker! Da skal jeg være fornøyd

  15. #36
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Øyvind G: akkurat det er jeg enig i, men hvorfor kan ikke da folk bare skrive at de er enige eller bekrefte? trenger man virkelig en knapp? nei det klarte jeg meg helt fint uten før også. så stemmer for å fjerne den helt og la karakterpoengene stå. er vell den eneste funksjonen som kan gi en indikasjon som man kan bruke til noe fornuftig her inne da folk ikke missbruker den så veldig slik som en Liker\Thanks knapp.

  16. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Bedre med "thanks" en

    +1! enig!
    for det blir fort noen sider man må lese igjennom...
    One Ring to rule them all

  17. Takk Morgis takket for denne posten
  18. #38
    boman sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Buskerud
    VCCN medlemsnummer
    42
    Innlegg
    2.584
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av teambørnout Vis post
    bedre med "thanks" en

    +1! Enig!
    For det blir fort noen sider man må lese igjennom...
    +1! Helt enig!
    Geir Boman Rinde
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem

    ---

    Volvo V90 R-design T8 2020

  19. #39
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Om det kan være problematisk å få til en helt felles forståelse av hva en skal med de knappene, gjør vel ikke tallene noen skade der de står heller... Det kan hende det trengs litt tid til å finne ut hva som "virker" og hvordan - det må få utvikle seg en slags "kultur" for hvordan det skal brukes. Det er etter min oppfatning å foretrekke fremfor et utall meningsløse "enig"-meldinger i hvert fall.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  20. #40
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Min mening av "Thanks" knappen på forumet er til fordel for å styrke sitt innlegg med å ha flere enige lesere. Da kan de som ønsker å si seg enig, om de liker det som er posta eller bare for fleip, samles på et sted i stedet for å lese igjennom +1, +2, +3 etc. som flere 10talls innlegg.

    Men thanksfunksjonen under avateren er bare tull. I motsetning til karakterpoeng. Det styker din tillit til andre på forumet merker jeg. Man virker mer troverdig med 2-3 karakterpoeng enn 50-60 thanks.

    Gjør om thanks til en LIKER-knapp og behold karakterpoengene. Det er min mening
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  21. Takk timmie takket for denne posten
  22. #41
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Det er jo tydlig at det er forskjellige meninger om dette temaet, men mange som ikke er helt fornøyd. Hva med å lage en meningsmåling om hva som skal gjøres med det? I bunn å grunn er det jo brukerne som burde bestemme hvordan en klubb/forum skal se ut å fungere. Så flest mulig brukere liker det, når de bruker mye av tiden sin på. Selv om det ser ut som det til slutt er noen mennesker som får det siste ordet. Og sånn er det vel kanskje over alt.

  23. #42
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øyvind.G Vis post
    jeg veit ikke om det er for å kødde, men hva er greia med at morgis takker daain83 for at han sier fnis?

    eller takker du for å bli takket?
    Beklager for det noe useriøse svaret... *fniiis*`en var ment for posten over der jeg takket han for at han postet "liker" knappen - jeg syntes det var litt morsomt der og da.

    Men jeg ser selvfølgelig at takke-knappen gjerne kunne vært brukt litt mer seriøst, men i disse facebook tider så blir det veldig enkelt å greit å gjøre det sånn. Jeg prøver selv å ikke bruke den som "liker" i andre deler av forumet enn generell prat, men ja jeg sklir ut som alle andre...
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  24. #43
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Det var da voldsomt til debatt denne "takkeknappen" skulle lage da!

    Liker du ikke knappen - La den være.

    Liker du knappen, og ser den som nyttig - Bruk den!


    Personlig mener jeg thanks knappen er noe av det mer nyttige vi har fått på forumet her i nyere tid.

    Jeg bruker knappen slik at hvis jeg lager en tråd om f. eks at jeg har problemer med at bilen min ikke går rent, så kommer f. eks Morgis eller TBO med et svar/råd som høres fornuftig ut, eller som de selv vet er kilden til problemet, så trykker jeg på "Thanks" i stedet for å quote dem i et innlegg under, og skrive "Takk!"

    Om folk bruker knappen som "like" brukes på Facebook, så ser jeg ikke på det som noe stort problem. Fjern heller karakterpoeng greiene, for det er det ingen som bruker uansett..
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  25. Takk Morgis, Svirre, Dan Bay-Johansen, R.G, roffenn, Janus takket for denne posten
  26. #44
    Registrerte brukere timmie sin avatar
    Medlem siden
    25. mai 2010
    Sted
    Fauske>Nordland>Norway
    VCCN medlemsnummer
    2805
    Innlegg
    98
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Min mening av "Thanks" knappen på forumet er til fordel for å styrke sitt innlegg med å ha flere enige lesere. Da kan de som ønsker å si seg enig, om de liker det som er posta eller bare for fleip, samles på et sted i stedet for å lese igjennom +1, +2, +3 etc. som flere 10talls innlegg.

    Men thanksfunksjonen under avateren er bare tull. I motsetning til karakterpoeng. Det styker din tillit til andre på forumet merker jeg. Man virker mer troverdig med 2-3 karakterpoeng enn 50-60 thanks.

    Gjør om thanks til en LIKER-knapp og behold karakterpoengene. Det er min mening
    Kan ikke si meg mere enig!
    Volvo 240 classic 1992
    xVolvo 940Turbo 1992 mod -019 black
    x Volvo 740 GLE 1987 Belgia Import
    x Volvo 240 DL 1978
    x Volvo 240 GLE 1988
    x Volvo 240 GL 1984

  27. Takk Svirre takket for denne posten
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. hva betyr "R"
    By Bratlie in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 19
    Siste post: 08/09/10, 19:02
  2. Masse felger til salgs!! 18", 17", 15", volvo ! 5x108
    By Mo3 in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 5
    Siste post: 15/08/10, 13:57
  3. I pod (mp3 spiller) på "cd6 knappen" på sc- 901?
    By Marhau in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 19/05/10, 21:06

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •