Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  20
Side 5 av 5 FørstFørst ... 3 4 5
Viser resultater 101 til 105 av 105

Tråd: Billig dekk Vs dyre dekk

  1. #101
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    På vinterdekk synes jeg det er et stort sprik mellom de dyre og de billige merkene. Det merkes spesielt andre sesongen man bruker de.

  2. #102
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    Eg er også enig med at vått føre er mest uforutsigbart, og det er stor forskjell i det å køyre på billige plastikk-dekk kontra et dyrare merke.

    Men visst ein køyrer etter 'føre og forhold' som det står i boka, så held gjerne det billige dekket også. Til Ola Normann som skal på butikken og tilbake held det ofte med et rimlegare dekk.

  3. #103
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Ikke uenig med deg oar83, men kjører man etter 'føre og forhold' så trenger man ikke veldig god bremseeffekt heller, siden man alltid kan stoppe på 1/3 av oversiktlig vegbane... Problemet er at 'føre og forhold' ikke alltid er oversiktlig, og da er det greit å gi seg litt marginer med gode dekk

    Da jeg kjørte med General Altimax "high performance" på 850en (synes det er ganske flaut å ha eid sånne dekk egentlig...) var det mye dårligere 'føre og forhold' enn da jeg byttet til Continental, selv med samme føre og samme forhold Jeg var en stund hellig overbevist om at 850er var designet sånn at de skulle understyre ekstremt selv ved normal, ikke spesielt aggressiv kjøring.

    Nå er jo 850 en understyrt bil av natur, men med skikkelige dekk foran ble det en helt annen verden... svingene der General Altimax på vått føre mistet grepet foran i 50 km/t kunne plutselig gå helt greit i 60+ km/t med Continental Premiumcontact2.
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  4. #104
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    Ja, enig med deg.
    Har hatt akkurat samme opplevelsen som deg når eg køyrer hardt inn i en sving på dårlige dekk. Det er VELDIG stor forskjell på gummiblanding og mønster fra gode til dårlige dekk.

  5. #105
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Sted
    Løten
    Innlegg
    126
    Antall takk

    Standard

    Har testet Kuhmo KU31, Nankang NS2, Linglong, Maxxis, Achilles ATR som går under kategorien rimelig dekk... Har kjørt med disse dekkene i dimmensjoner som 215/35/18 + 225/35/18 og 215/35/19 + 225/35/19 på godt senka biler med alt fra 100 til 300hk bakhjuls volvo.
    Utover dette, har jeg ikke hatt noe nevneverdig problemer under kraftig nedbremsing, unnamanøver eller aktiv kjøring! Men vinterdekk som f.eks nankang blant annet leverer/leverte, det er der du får hva du betaler for når du skal kjøpe vinterdekk vs sommerdekk!!

    Kjøp greie og fornuftige dekk på sommerfelgene og legg de virkelige kronene i dekka som gjelder når vinteren kommer, det er da du får hva du betaler for..

    Oppfattelsen av hvordan ett dekkmerke fremtrer, kan også bli skapt av han som sitter i sjåførsete og høyrefoten i sammenheng med en hard/aggressiv kjørestil..

Side 5 av 5 FørstFørst ... 3 4 5

Lignende tråder

  1. 14"stålfelg med dekk m godt mønster i byttes? :p i noen 15" dekk?
    By Kodja in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 2
    Siste post: 29/07/10, 12:16
  2. dekk dimensjon.?
    By Tveite Performance in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 2
    Siste post: 20/04/10, 11:53
  3. Diverse dekk selges, tre sett. Billig
    By -Shark- in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 13
    Siste post: 05/04/10, 22:09
  4. Lys/dekk V50
    By Friisk in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 4
    Siste post: 03/02/10, 21:39

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •