Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 47

Tråd: DTE diesel trim til Volvo V70 2.0D

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Innlegg
    141
    Antall takk

    Standard DTE diesel trim til Volvo V70 2.0D

    Noen som har prøvd disse? De leverer faktisk bokser til Volvo.

    http://www.chiptuning.com/index_no.html

  2. #2
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard

    Gå heller for ppc eller noe i den dur!

  3. #3
    Registrerte brukere konso sin avatar
    Medlem siden
    30. des. 2009
    Sted
    Ogndal/ Steinkjer
    Innlegg
    594
    Antall takk

    Standard

    Alle slike bokser for å koble imellom er ikke å anbefale da de lyver til det originale systemet, og du kan risikere at bilen går dårligere enn originalt.
    Hvis du søker rundt på chip/trim til diesel på volvo, så får du ofte anbefalt BSR eller RICA, og jeg kan hvertfall anbefale BSR sin chip.
    Volvo løs
    Tidligere: 2006 V70 Summum D5 185hk
    04 S80 2,4D+, 94 850GLT og 84/87 740dieseler

    Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Innlegg
    141
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av konso Vis post
    Alle slike bokser for å koble imellom er ikke å anbefale da de lyver til det originale systemet, og du kan risikere at bilen går dårligere enn originalt.
    Hvis du søker rundt på chip/trim til diesel på volvo, så får du ofte anbefalt BSR eller RICA, og jeg kan hvertfall anbefale BSR sin chip.
    Har trålet mye på nettet rundt dette tema... Finner dog ingen negative uttalser rundt DTE systems. Snakket med noen som har prøvd dette på 10-15 volvoer og god respons. Det som frister med disse er at de "skryter" av dette er lovlig, samt hvor hurtig man kan ta dette bort. Snakket også med DTE og de sier at de selger en del bokser til Volvo. Kan dette virkelig være skadelig??

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Tuningbokser er ikke noe jeg ville valgt, har testet på to tidligere dieselbiler - 1,6D og 2,4D. Må si jeg ble mindre imponert!
    Men kan på det varmeste anbefale RICA, dette har jeg lagt inn på noen kameratbiler og må si jeg er dyktig imponert! Sammenlignet dette mot PPC, da RICA er en klar vinner på effektkurve og kjørbarhet!

    RICA foran PPC!
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Innlegg
    141
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Texascom Vis post
    Tuningbokser er ikke noe jeg ville valgt, har testet på to tidligere dieselbiler - 1,6D og 2,4D. Må si jeg ble mindre imponert!
    Men kan på det varmeste anbefale RICA, dette har jeg lagt inn på noen kameratbiler og må si jeg er dyktig imponert! Sammenlignet dette mot PPC, da RICA er en klar vinner på effektkurve og kjørbarhet!

    RICA foran PPC!
    Hvilke boxer prøvde du?

  7. #7
    Registrerte brukere runepv50 sin avatar
    Medlem siden
    23. mai 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    335
    Antall takk

    Standard

    Hei. Ikke gå for slike bokser....har selv prøvd på en 1.6D! Med det samme kunne det virke som den gikk bedre men det tror jeg var bare innbildning. Den gir veldig mye mer effekt med lite gass men avtar etterhvert, dermed oppleverer en at det gir mer effekt. Den ble også helt idiot på vinterføre da antispinn ikke fungerte slik det skal.

    Målte bilen mellom 2 punkter med og uten boks. Fikk samme tiden. Akselererte fra 80-140km/t. Dette gjorde jeg etter å ha hatt den i bilen en liten stund. Nesten så jeg innbiller meg at du får litt mer effekt i starten men så etter en stund når den har stått i bilen en stund så merker bilen at noe ikke er som det skal.

    Hvis du absolutt SKAL prøve dette så kan du får kjøpe min for nada kr

    Vurderer selv Rica eller BSR i min V70 nå.
    Volvo V70 2.0D 2010

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Testet flere versjoner av DTE, kvittet meg med alt!
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Jeg har testa PPC på en bensinbil og må si at det var en veldig komfortabel måte å trimme på. Som alle sier, de tuningboksene lurer bare motoren, ppc f.eks endrer selve programvaren i ecu.
    blir akkurat som å demontere minuttviseren på ei klokke og flytte den en halvtime istedenfor å stille frem klokka en halvtime, feil.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Halden
    VCCN medlemsnummer
    28
    Innlegg
    1.262
    Antall takk

    Standard

    Går du for PPC / BSR på disse bilenen så bør du også handle inn startbooster eller kabler.
    Da trekker den strøm, og du vil ofte trenge hjelp.

    Dette er en kjent sak, også for Volvo da det ligger rapporter på dette

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Innlegg
    141
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Petter Vis post
    Går du for PPC / BSR på disse bilenen så bør du også handle inn startbooster eller kabler.
    Da trekker den strøm, og du vil ofte trenge hjelp.

    Dette er en kjent sak, også for Volvo da det ligger rapporter på dette
    OK. Det jeg også ikke liker med PPC er at man får en feilmelding at den er trimmet.

  12. #12
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Disse tuningboksene er bare noe tull. Som andre fagfolk sier her, gå heller for RICA eller BSR om du først skal trimme.

    Har god erfaring med BSR, riktignok på eldre Volvo enn din men..

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Per Turbo Vis post
    Disse tuningboksene er bare noe tull. Som andre fagfolk sier her, gå heller for RICA eller BSR om du først skal trimme.

    Har god erfaring med BSR, riktignok på eldre Volvo enn din men..
    Helt klart rett!
    BSR har gode produkter på eldre Volvo, men på de nyere er det RICA som leder!
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  14. #14
    Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    8
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Disse tuningboksene gir motoren mer fuel og sånn, men motorens systemer følger ikke med, så det ender over tid med at du tetter ting som EGR system etc.
    Tuningbokser er dårlig og kortvarig glede som ikke er verdt pengene mot skikkelig programmeringstrimming som RICA etc.

    Prøver du en tuningboks syns du sikkert det fungerer kjempebra, fordi det er forskjell fra det du er vant til. Men kjører du en programendring i stedet, så skal du nok slite med å tørke av deg gliset du sitter med da.

    Hos Volvoforhandlere i Sverige kan du optimere bilen med program fra Polestar. Volvo sin egen "racingavdeling"

  15. Takk Texascom takket for denne posten
  16. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Innlegg
    141
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Per Turbo Vis post
    Disse tuningboksene gir motoren mer fuel og sånn, men motorens systemer følger ikke med, så det ender over tid med at du tetter ting som EGR system etc.
    Tuningbokser er dårlig og kortvarig glede som ikke er verdt pengene mot skikkelig programmeringstrimming som RICA etc.

    Prøver du en tuningboks syns du sikkert det fungerer kjempebra, fordi det er forskjell fra det du er vant til. Men kjører du en programendring i stedet, så skal du nok slite med å tørke av deg gliset du sitter med da.

    Hos Volvoforhandlere i Sverige kan du optimere bilen med program fra Polestar. Volvo sin egen "racingavdeling"
    Ingen problem å se at PPC osv er en bedre tuning. Kommer heller ikke til å velge box etter å ha lest litt her. Snakket med BSR som opplyste at min bil hadde 144 hk målt på hjula (oppgitt effekt i vognkort 136hk) slik at de ikke fikk like mye ut av 2.0 D kun 17%. Økt effekt blir da fra 144 til 166hk og 325 til 386nm. Har også kjørt 2.4 D og er faktisk liten forskjell mellom disse to. Bilen blir helt klart sterkere etter tuning, men er det verdt pengene å betale 7 lapper for 17% effektøkning. I mine øyne ser svaret ut som "nei" Polestar får du også hos Volvoforhandlere i Norge Men slik jeg forstår det er det kun chip.

  17. #16
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dag Thomas Vis post
    Ingen problem å se at PPC osv er en bedre tuning. Kommer heller ikke til å velge box etter å ha lest litt her. Snakket med BSR som opplyste at min bil hadde 144 hk målt på hjula (oppgitt effekt i vognkort 136hk) slik at de ikke fikk like mye ut av 2.0 D kun 17%. Økt effekt blir da fra 144 til 166hk og 325 til 386nm. Har også kjørt 2.4 D og er faktisk liten forskjell mellom disse to. Bilen blir helt klart sterkere etter tuning, men er det verdt pengene å betale 7 lapper for 17% effektøkning. I mine øyne ser svaret ut som "nei" Polestar får du også hos Volvoforhandlere i Norge Men slik jeg forstår det er det kun chip.
    Hmm.. dette var nytt.

    Så 2.0 D motoren gir altså mere effekt enn hva som er oppgitt ?

    Har nå spurt forhandleren min, men de sier det ikke finnes noen form for trimming av bilene som gjøres av Volvo verksted.

  18. #17
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stig-Arne Vis post
    Hmm.. dette var nytt.
    Har nå spurt forhandleren min, men de sier det ikke finnes noen form for trimming av bilene som gjøres av Volvo verksted.
    Er ikke godkjent i norge enda pga avgifter osv.

  19. #18
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Du får polestar oppgradering på volvo i sverige, men dei vise bilen hos bilprovningen etterpå. Tilsvarande blir kostbart i Norge.

    PPC/RICA <-- Go for it!

    Dissa fordømte boksane skapa berre meir sot og andre problemer over tid. Har ikkje trua på at du får feilmelding med PPC trim, det har i alle fall ikkje eg lagt merke til!

    Har BSR PPC på min D5 og er strålande fornøgd! Har lyst på RICA 253hk D5 trim men den er visst ikkje så bra å kombinere med automatgir :( En kar her har prøvd det på en S40 D5 og det var visst heilt perverst. Sammen med
    FWD
    var det heilt ubrukeleg så tok det av igjen
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  20. #19
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av locked Vis post
    Du får polestar oppgradering på volvo i sverige, men dei vise bilen hos bilprovningen etterpå. Tilsvarande blir kostbart i Norge.

    PPC/RICA <-- Go for it!

    Dissa fordømte boksane skapa berre meir sot og andre problemer over tid. Har ikkje trua på at du får feilmelding med PPC trim, det har i alle fall ikkje eg lagt merke til!

    Har BSR PPC på min D5 og er strålande fornøgd! Har lyst på RICA 253hk D5 trim men den er visst ikkje så bra å kombinere med automatgir :( En kar her har prøvd det på en S40 D5 og det var visst heilt perverst. Sammen med
    FWD
    var det heilt ubrukeleg så tok det av igjen
    Blir ikke så himla ille..

    La oss ta en v50 1.6 D
    Førstegangs reg. 1.1.2006
    Øker effekten fra 110 til 136 kr.. koster deg 6253 kr i avgifter.

    Er bilen 1 år gamlere igjen blir avgiften 4467 kr..

    Så SÅÅÅÅ ille er det ikke..

    Men skal jeg ta min bil..
    V70 II med 1800 kg egenvekt.. 2.0 D på 136 hk. førstegangs registrert 20.4.2009
    Koster meg da 20338 kr for å øke effekten til 166 hk.
    Men om bilen var registrert 20.4.2005 ville avgiften vært 7264 kr..

    http://www.toll.no/templates_TAD/Cha...tus.aspx?id=77
    Sist endret av Stig-Arne; 06/01/11 kl 12:37

  21. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Innlegg
    141
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stig-Arne Vis post
    Hmm.. dette var nytt.

    Så 2.0 D motoren gir altså mere effekt enn hva som er oppgitt ?

    Har nå spurt forhandleren min, men de sier det ikke finnes noen form for trimming av bilene som gjøres av Volvo verksted.
    Kommer nok litt ann på hvem du snakker med Flere av Volvo mekk gutta som kjører selv med Polestar! Tror det er lite å hente på 2.0 D som jeg skrev tidligere så jeg syntes 7 lapper for BSR er dyrt for 17% effekt.

  22. #21
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dag Thomas Vis post
    Kommer nok litt ann på hvem du snakker med Flere av Volvo mekk gutta som kjører selv med Polestar! Tror det er lite å hente på 2.0 D som jeg skrev tidligere så jeg syntes 7 lapper for BSR er dyrt for 17% effekt.
    Hehe.. er iallefall ikke noe Volvo Norge offisielt leverer.. Polestar er ett helsvenskt produkt

  23. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Innlegg
    141
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stig-Arne Vis post
    Hehe.. er iallefall ikke noe Volvo Norge offisielt leverer.. Polestar er ett helsvenskt produkt
    Det er vel Volvo også? (nå China!)

  24. #23
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dag Thomas Vis post
    Det er vel Volvo også? (nå China!)
    Joda, bare det at Polestar ikke er å få tak i i Norge På lovlig vis..

  25. #24
    Registrerte brukere runepv50 sin avatar
    Medlem siden
    23. mai 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    335
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stig-Arne Vis post
    Hmm.. dette var nytt.

    Så 2.0 D motoren gir altså mere effekt enn hva som er oppgitt ?

    Har nå spurt forhandleren min, men de sier det ikke finnes noen form for trimming av bilene som gjøres av Volvo verksted.
    Interessant!! På min 2.4D på 130hk oppgir BSR og Rica forskjellig original effekt. Rica oppgir det som volvo oppgir altså 130hk mens BSR oppgir 138hk. Og deretter hennholdsvis 197(BSR) og 198(Rica). Samme gjelder for momentet...BSR oppgir over 300Nm mens den er bare 280Nm.

    Dette tyder vel på at BSR faktisk ikke øker effekten like mye som Rica?! Kanskje har BSR en snillere benk som oppgir mer effekt enn det som den egentlig er.
    Volvo V70 2.0D 2010

  26. #25
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Men høres jo veldig sært ut at 2.0 D på 136 hk plutselig skal ha hele 144 hk ut på drivhjulene.. er faktisk en ganske betydelig forskjell, med tanke på drivverkstapet som også er der..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Hvordan forebygge motorhavari på Volvo diesel?
    By gubben in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 10
    Siste post: 13/11/10, 02:00
  2. Bygge om Volvo 240 fra bensin til diesel?
    By elephant in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 70
    Siste post: 29/10/10, 08:59
  3. 2.4 t AWD. trim?
    By Kristianzn in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 1
    Siste post: 07/09/10, 21:29

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •