Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 49

Tråd: Fellesfeil på V70II 2008-->

  1. #1
    Registrerte brukere Cane sin avatar
    Medlem siden
    03. des. 2010
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    114
    Antall takk

    Standard Fellesfeil på V70II 2008-->

    Noen som har opplevd eller kjenner til fellesfeil på V70II fra 2008?

    Selv opplever jeg ofte å få infomelding om at min venstre bakdør er åpen - når den er lukket. Dette gjør at jeg ikke kan låse bilen med fjernlåsen. I tillegg medfører feilen til tider at alarmen starter. Etter samtale med Bilia bekreftet de min misstanke - her må de bytte ut noe i låsen. (Dessverre fikk jeg ikke time før etter 3 uker, men det er en helt annen sak. Stakkars naboer bare...).

    Hvis det er andre ting jeg bør være klar over før garantien går ut, så setter jeg stor pris på tips.

  2. #2
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Det angående låsen er rett å slett feil smørefett i låsen, som gjør at døren ikke registreres låst når det blir veldig kaldt slik at fettet blir for stivt. Men ett tips kan jo være å ta en hårføner eller lignende å varme litt rundt låsen, dette gjør at fettet blir mykere å låsen skal da funke som normalt.
    Fikk samme feil jeg, men heldigvis tok det meg 2 dager så var alle låsene reparert på verksted

    Annen feil, på 2.0 D motorene er slapp reimstrammer til drivreima, man legge merke til litt reimgnelling når motoren har maks moment. Fikk byttet både reim og reimstrammer på verksted, ikke opplevd det samme i ettertid.

    Annen feil jeg har hatt er styreenheten til midtkonsollen, som gjør at radioen ikke starter, telefonen ikke fungerer og ryggesensorene ikke fungerer. Men problemet har forsvunnet etter man har stoppet og startet bilen igjen. Så opplever man dette kan det være lurt å kjøre rett til verksted å få de til å lese av feilkodene mens bilen går, om ikke blir ikke kodene mulig å lese av.

    Det er iallefall det jeg har oppdaget på min bil, ikke store greiene, men kan være irriterende fordet
    Sist endret av Stig-Arne; 30/12/10 kl 11:03

  3. #3
    Registrerte brukere Cane sin avatar
    Medlem siden
    03. des. 2010
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    114
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stig-Arne Vis post
    Det angående låsen er rett å slett feil smørefett i låsen, som gjør at døren ikke registreres låst når det blir veldig kaldt slik at fettet blir for stivt. Men ett tips kan jo være å ta en hårføner eller lignende å varme litt rundt låsen, dette gjør at fettet blir mykere å låsen skal da funke som normalt.
    Fikk samme feil jeg, men heldigvis tok det meg 2 dager så var alle låsene reparert på verksted

    Annen feil, på 2.0 D motorene er slapp reimstrammer til drivreima, man legge merke til litt reimgnelling når motoren har maks moment. Fikk byttet både reim og reimstrammer på verksted, ikke opplevd det samme i ettertid.

    Annen feil jeg har hatt er styreenheten til midtkonsollen, som gjør at radioen ikke starter, telefonen ikke fungerer og ryggesensorene ikke fungerer. Men problemet har forsvunnet etter man har stoppet og startet bilen igjen. Så opplever man dette kan det være lurt å kjøre rett til verksted å få de til å lese av feilkodene mens bilen går, om ikke blir ikke kodene mulig å lese av.

    Det er iallefall det jeg har oppdaget på min bil, ikke store greiene, men kan være irriterende fordet
    Takk for det Stig-Arne!
    Ang. låsen har jeg selv prøvd trikset med varmepistol, men etter at gradestokken var nede på -20 igjen var jeg like langt. I tillegg la Bilia på nytt smørefett i går, men det ser ikke ut som det hjalp det heller. Teknikeren sa for så vidt at det er det første de prøver, og hvis ikke det hjelper så er neste skritt å bytte fysiske deler (låsen tenker jeg).

    Uansett greit å møte alle potensielle fellesfeil før garantien går ut.

  4. #4
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Cane Vis post
    Takk for det Stig-Arne!
    Ang. låsen har jeg selv prøvd trikset med varmepistol, men etter at gradestokken var nede på -20 igjen var jeg like langt. I tillegg la Bilia på nytt smørefett i går, men det ser ikke ut som det hjalp det heller. Teknikeren sa for så vidt at det er det første de prøver, og hvis ikke det hjelper så er neste skritt å bytte fysiske deler (låsen tenker jeg).

    Uansett greit å møte alle potensielle fellesfeil før garantien går ut.
    Nei det med varmepistolen er bare en midlertidig fiks, så får man bare passe på å unngå å bruke den døren når det er veldig kaldt.
    Har sålangt fungert bra oss meg med bytte av fett i låsen.

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Innlegg
    141
    Antall takk

    Standard

    Noen av dere som har vibrering i bilen rundt 1700 omdreininger? Jeg har i hvertfall dette. Snakke med Volvo og dette var vanlig på 2.0 D. Kommer vist av vibrering fra motor som er litt i ubalnse. Dette var noe Volvo jobbet med.
    Sist endret av Dag Thomas; 01/01/11 kl 17:47

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Halden
    VCCN medlemsnummer
    28
    Innlegg
    1.262
    Antall takk

    Standard

    De har funnet en løsing på viderasjonen nå.
    Må bytte foringer i motorramme og begge drivaksler

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    drivakslene? Hvorfor det? (spesielt ofte behøver man bare montere "gummi" lignende ting på de)
    One Ring to rule them all

  8. #8
    Straydog sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nord-Norge
    VCCN medlemsnummer
    669
    Innlegg
    403
    Antall takk

    Standard

    Nye Mondeo har akkurat samme dørfeilen når det er kaldt!
    Har: 20 Kia e-Soul 64kWh | 10 XC70 2,4D AWD
    Hadde: 17 V90 D3 AWD | 08 XC70 D5 AWD | 04 XC70 D5 | 07 XC90 D5 | 04 V70 D5 | 91 940GL 2,3 | 05 S60R | 00 V70 2,5D | 07 XC70 D5 | 06 V70 2,0T | 97 850 T-5 | 86 740GLE | 93 240GL

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Er samma dørlåsen vell :P
    One Ring to rule them all

  10. #10
    Registrerte brukere ASK Racing sin avatar
    Medlem siden
    10. april 2010
    Sted
    Porsgrunn
    Innlegg
    399
    Antall takk

    Standard

    tipper det ja, mener det står fomoco på den
    2011 V50 DrivE (Konebil)
    1998 Ford Puma 1.7 VCT

    when in doubt, just ask yourself what would Clarkson do?? MORE POWAAAAAAR YEAHHHH

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Innlegg
    141
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Petter Vis post
    De har funnet en løsing på viderasjonen nå.
    Må bytte foringer i motorramme og begge drivaksler
    Takk for info Petter Da skal jeg ta opp dette med Volvo. Dørlåser har jeg ikke problemer med...

  12. #12
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dag Thomas Vis post
    Noen av dere som har vibrering i bilen rundt 1700 omdreininger? Jeg har i hvertfall dette. Snakke med Volvo og dette var vanlig på 2.0 D. Kommer vist av vibrering fra motor som er litt i ubalnse. Dette var noe Volvo jobbet med.
    Ja du sier noe der.. for la egentlig godt merke til det når jeg akkurat hadde fått bilen. Satte bilen inn på verksted, og fikk en regning tilbake for at de ikke fant noe feil. Men nå har jeg vendt meg til det, så noe stor sak er det vel neppe.. Men husker ikke hvilket turtall jeg oppdaget det på, men skal prøve å legge merke til det fra nå av

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Innlegg
    141
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stig-Arne Vis post
    Ja du sier noe der.. for la egentlig godt merke til det når jeg akkurat hadde fått bilen. Satte bilen inn på verksted, og fikk en regning tilbake for at de ikke fant noe feil. Men nå har jeg vendt meg til det, så noe stor sak er det vel neppe.. Men husker ikke hvilket turtall jeg oppdaget det på, men skal prøve å legge merke til det fra nå av
    Dette er grådig irriterende spør du meg!! Rister jo i hele bilen. Sånn skal det ikke være på en ny bil..

  14. #14
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Nåh.. da har ikke jeg det problemet... merker egentlig ingenting spesielt.

  15. #15
    Registrerte brukere ASK Racing sin avatar
    Medlem siden
    10. april 2010
    Sted
    Porsgrunn
    Innlegg
    399
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stig-Arne Vis post
    Ja du sier noe der.. for la egentlig godt merke til det når jeg akkurat hadde fått bilen. Satte bilen inn på verksted, og fikk en regning tilbake for at de ikke fant noe feil. Men nå har jeg vendt meg til det, så noe stor sak er det vel neppe.. Men husker ikke hvilket turtall jeg oppdaget det på, men skal prøve å legge merke til det fra nå av
    har hatt 2 biler inne med dette problemet nå, har ikke klart å finne en løsning på det desverre, er forbasket irriterende, virker som om det bare gjelder 2.0d

    skal få samlet sammen litt info å sende en raport til qualety control hos volvo, så de kan finne en måte å fikse det på.

    men er godt å vite at det ikke bare er jeg som er ubruklig da

    edit, det her er en lyd som kommer når bilen står på tomgang, øker noe ved kjøring, men ikke rist i selve bilen, bare en irriterende vibrasjons lyd som høres ut til å komme fra inni dashen,
    Sist endret av ASK Racing; 02/01/11 kl 23:25
    2011 V50 DrivE (Konebil)
    1998 Ford Puma 1.7 VCT

    when in doubt, just ask yourself what would Clarkson do?? MORE POWAAAAAAR YEAHHHH

  16. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Innlegg
    141
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ASK Racing Vis post
    har hatt 2 biler inne med dette problemet nå, har ikke klart å finne en løsning på det desverre, er forbasket irriterende, virker som om det bare gjelder 2.0d

    skal få samlet sammen litt info å sende en raport til qualety control hos volvo, så de kan finne en måte å fikse det på.

    men er godt å vite at det ikke bare er jeg som er ubruklig da

    edit, det her er en lyd som kommer når bilen står på tomgang, øker noe ved kjøring, men ikke rist i selve bilen, bare en irriterende vibrasjons lyd som høres ut til å komme fra inni dashen,
    Det kan stemme ja! Sykt irriterende.

  17. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Innlegg
    141
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Petter Vis post
    De har funnet en løsing på viderasjonen nå.
    Må bytte foringer i motorramme og begge drivaksler
    Ifølge Volvo er hvist dette ikke løst. De har nå prøvd med lodd på drivaksel som ser ut til å fungere. Dette må nå godkjennes av Volvo i Sverige før man kunne montere. Dette fikk jeg svar på til uken.

  18. #18
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dag Thomas Vis post
    Noen av dere som har vibrering i bilen rundt 1700 omdreininger? Jeg har i hvertfall dette. Snakke med Volvo og dette var vanlig på 2.0 D. Kommer vist av vibrering fra motor som er litt i ubalnse. Dette var noe Volvo jobbet med.
    Er det under pådrag ? hvilket gir ?

    Har prøvd å fremprovosere dette på min bil nå, i både 3,4 og 5 gir uten hell.. Merker heller ingenting ved pådrag..

  19. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    drivakslene? Hvorfor det? (spesielt ofte behøver man bare montere "gummi" lignende ting på de)
    Sitat Opprinnelig postet av Dag Thomas Vis post
    Ifølge Volvo er hvist dette ikke løst. De har nå prøvd med lodd på drivaksel som ser ut til å fungere. Dette må nå godkjennes av Volvo i Sverige før man kunne montere. Dette fikk jeg svar på til uken.

    Herlig av volvo å ikke ha prøvd / skjønt dette før da
    Sitter jo på nesten alt av gnagere dette.. opel osv
    One Ring to rule them all

  20. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Innlegg
    141
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stig-Arne Vis post
    Er det under pådrag ? hvilket gir ?

    Har prøvd å fremprovosere dette på min bil nå, i både 3,4 og 5 gir uten hell.. Merker heller ingenting ved pådrag..
    Dette er spesielt på 3 gir i 50-60 km/t på ca. 1500-1700 omdreininger. Er speseilt merkbart når bilen går lett. Ikke under pådrag. Jeg merker det meget godt.

  21. #21
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Ok. Det har jeg jo ikke prøvd da.. Ligger aldri i 3 gir i 50-60 så, er heller 4 eller 5 gir jeg bruker.. og dermed ikke samme turtall. Men sånnsett så har det jo ingenting med drivakslingene å gjøre, da de har samme hastighet uavhengig av gir.
    Da må det jo heller være noe med opphenget til motoren eller girkassen å gjøre.

  22. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. juli 2010
    Innlegg
    141
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Stig-Arne Vis post
    Ok. Det har jeg jo ikke prøvd da.. Ligger aldri i 3 gir i 50-60 så, er heller 4 eller 5 gir jeg bruker.. og dermed ikke samme turtall. Men sånnsett så har det jo ingenting med drivakslingene å gjøre, da de har samme hastighet uavhengig av gir.
    Da må det jo heller være noe med opphenget til motoren eller girkassen å gjøre.
    Volvo hadde vist løst dette med lodd. Hva problemer er veit jeg ikke.

  23. #23
    Registrerte brukere Stig-Arne sin avatar
    Medlem siden
    27. mars 2010
    Sted
    Harstad, Norway, Norway
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Er vel mange som sier at det er løst, men like mange som sier det ikke er løst..
    men rart jeg ikke opplever samme problem da.. for da skulle det jo vært likt på alle biler..

  24. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. aug. 2011
    Innlegg
    1
    Antall takk

    Standard

    Heisa

    Har problemer med at min Vovo V70 2010 utgave lige pluselig slukker ned når jeg kjører. Etter på kommer der en feilmelding om lavolie nivå. Dette er ganske skremmende når man kjører. Verkstedet har ikke funnet feilen. Kjenner dere til denne type feil ?

  25. #25
    SagaPer sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Volda, Norway
    VCCN medlemsnummer
    39
    Innlegg
    855
    Antall takk

    Wink

    Sitat Opprinnelig postet av Cane Vis post
    Takk for det Stig-Arne!
    Ang. låsen har jeg selv prøvd trikset med varmepistol, men etter at gradestokken var nede på -20 igjen var jeg like langt. I tillegg la Bilia på nytt smørefett i går, men det ser ikke ut som det hjalp det heller. Teknikeren sa for så vidt at det er det første de prøver, og hvis ikke det hjelper så er neste skritt å bytte fysiske deler (låsen tenker jeg).

    Uansett greit å møte alle potensielle fellesfeil før garantien går ut.
    Jeg har ikke hatt problem med dørlåsene på min bil. Styreenhet i midtkonsoll har jeg derimot fått byttet hos forhandler selv om garantien var gått ut. Tok saken direkte med Volvo i Norge i tillegg til forhandler og de (Volvo Norge) aksepterte bytte av styreenhet (bilen ble importert fra Sverige i desember 2010). Har nå gått ca 45.000 km og er en super kjøremaskin...

    XC40 EV P8 2021 Onyx Black Metallic 408 hk

    Tidligere biler:
    XC60 D4 AWD 2017 R-Design Limited Edition Polestar 220 hk
    XC70 D5 Summum 2009 Caper green
    V70 D5 Summum - 2007 svart
    V70R AWD - 1999 sølv metallic
    850 stv - 1996 grønn

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

  1. Kjøp av V70II 2.4 Summum 2008 - noen spørsmål
    By Cane in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 26
    Siste post: 20/11/11, 09:48
  2. 18" Zubra felger til V70II 08-
    By Rasp in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 24/11/10, 10:24
  3. Felger V70N vs V70II
    By Stianxxx in forum x60 / V70II / XC70II / S80II
    Svar: 6
    Siste post: 16/09/10, 09:45
  4. Felger fra V70II på V70N?
    By locked in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 6
    Siste post: 08/04/10, 09:54

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •