Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  11
Side 2 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 83

Tråd: Erfaringer med Biltema-hjullager?

  1. #26
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    At det er en søppelbutikk vet jeg ikke. SnapDrive er vel værre, når det kommer til verksted og slikt.

    Er jo mange seriøse firmaer som bruker Mekonomen som leverandør, og som er "Autorisert Mekonomen-verksted" eller slikt. Somsagt, som privatperson er det ikke alt på Mekonomen som er billig, men sånn er det jo på Meca også, som er en sjappe ment for litt "proffkunder". Som f.eks Würth.

    Det 24T verkstedgreiene er vel bare en telefonsvarer..?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av brynna Vis post
    Er vel ikke ubegrunnet at Biltema hadde en omsetning ut av butikk på 1,9 milliarder i 2009

    Kjøp på Biltema, det er så mye billigere at du kan skifte 5 ganger før du kommer opp i pris på originale deler

    ER du HELT FJERN??
    Hvordan kan du skrive sånt på en tråd når folk spør om litt info og hjelp?

    Kjøp aldri sånne ting på biltema hvis dere har noe i hue.

    Så kan brynna kjøpe tenningsdeler, hjulagre, toppakninger på biltema. haha
    One Ring to rule them all

  3. #28
    Registrerte brukere brynna sin avatar
    Medlem siden
    18. sep. 2010
    Sted
    Namdaling
    Innlegg
    597
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    ER du HELT FJERN??
    Hvordan kan du skrive sånt på en tråd når folk spør om litt info og hjelp?

    Kjøp aldri sånne ting på biltema hvis dere har noe i hue.

    Så kan brynna kjøpe tenningsdeler, hjulagre, toppakninger på biltema. haha
    Ønsker ikke å starte en krangel her på forumet, men du bør lese innlegga før du "aser" deg opp. (sjekk litt mer på side 1)
    Et forum er vel ment for "snakk" løst og fast inkludert noe spøk en gang iblant uten at noen skal få "pepper" for sine meninger...eller hva
    Volvo XC 70
    Volvo 850 GLT (Er beklageligvis solgt) :(
    VW Caravelle 2,5 TDI Har originalt 151 gamper +++ som hjelper til å ¨dra Hobby`n"
    VW Transporter 2,5 TDI Syncro (stillashengersliteren)
    Har egentlig alt for mye av det staten skal ha avgift på... men må ha det

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Hvordan ville du likt om jeg kom med sånne utspill hvis du trengte hjelp? anbefaler søppel etc? Meninger er greit. men sånne biltema greier kan være farlige for folk...
    One Ring to rule them all

  5. #30
    Registrerte brukere Ottoturbo sin avatar
    Medlem siden
    23. mai 2010
    Innlegg
    82
    Antall takk

    Standard

    Jeg har kjøpt på Biltema og hatt like mange problemer som når jeg har kjøpt på Mekonomen og liknende, altså helt normalt. Jeg vil også anbefale strengere moderasjon her på forumet. Det er visse personer her som er selverklærte eksperter og er med på å gjøre diskusjoner ensporede med sine kraftfulle utbrudd. Det er liten vits å fortsette diskusjoner der usaklighetene hagler.

  6. Takk degocostly takket for denne posten
  7. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ottoturbo Vis post
    Jeg har kjøpt på Biltema og hatt like mange problemer som når jeg har kjøpt på Mekonomen og liknende, altså helt normalt. Jeg vil også anbefale strengere moderasjon her på forumet. Det er visse personer her som er selverklærte eksperter og er med på å gjøre diskusjoner ensporede med sine kraftfulle utbrudd. Det er liten vits å fortsette diskusjoner der usaklighetene hagler.

    Det er i grunnen lite morsomt når det sitter slike som børn og slenger rundt seg med påstander som det slett ikke er særlig hold for.
    Jeg har kjørt Volvo i noe over 30 år, og har brukt biltemadeler helt siden jeg kom i kontakt med de første gang midt på 80-tallet.

    Erfaringer jeg har gjort: Bremseklosser, så har det vært svært varierende med slitestyrken på de ORIGINALE Volvoklossene jeg har benyttet. Særlig tidlig på 90-tallet. Biltema sine har vært langt jevnere i kvaliteten, men nivået har nok vært hakket under gjennomsnittet på Volvo-klossene.
    Ser vi økonomien i det hele, så vinner biltema med flere lastebillengder.

    Hjullager.
    Min 850 har nå rundet 520 000 Km, hvorav de første 200 000 gikk på de originale hjullagerne foran. Jeg byttet til Biltemalager og har kjørt på de siden.

    Bremseskiver:
    Her er det noe som har vært ordentlig merkelig.
    Volvoskiver jeg har hatt på denne bilen har alle fått kast i seg etter rundt 50 000 Km. Dette har jeg ikke opplevd på biltemaskivene, selv ikke etter nesten 80 000km nå på de som står på bilen nå.

    Tror noen glemmer at biltema slett ikke kan sjanse på sikkerheten med sine erstatningsdeler. Det kan de risikere søksmål på rett og slett.

    Møkka til biltema finner man på verktøy, så lenge det ikke er av 10-årsgarantiverktøyet. Vet om flere bilverksteder som bruker det verktøyet.

    Joda, Biltema har masse møkk, men på lager så benytter de samme leverandører som bilindustrien ellers benytter.
    Myter om 1. 2. 3. sortering på slikt tror jeg lite på. Skulle slikt finnes, så er det ingen tvil om at de samme fraksjonene også havner hos "originaldeleforhandlerne"
    Volvoesken på eksempelsvis forgassergummien i strombergforgasserne er kanskje bilindustriens dyreste eske i forhold til prisen på delen inni. Litt merkelig at man kunne kjøpe stromberg originalgummi til under en tiendedel av prisen som Isbergs skulle ha? (Dette var midt på 80-tallet) Og hva er da originaldelen?

    Jaja, med dette slenger jeg meg inn i forumet og hilser pent på dere alle sammen.
    For i dag røyk girkassa på min 850, og jeg er derfor på leit etter ei automatkasse som er i brukbar stand. Blir jo å renovere denne jeg tar ut nå til helgen uansett. Så noen? Automatkasse til -93 GLT?

  8. #32
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    legg ut en tråd i ønsket kjøpt delen

    har dårlige erfaringer med ting fra biltema, men hjullager er ikke det. jeg har mer tro på dårlig arbeid når de som har dårlige erfaringer hatt lager som har gått i vei rimelig fort.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  9. #33
    Registrerte brukere vazborris sin avatar
    Medlem siden
    18. feb. 2010
    Sted
    Vestfossen
    Innlegg
    426
    Antall takk

    Standard

    Bruker ofte biltema deler også. Hjullageret på min 245 har rullet over 30000 uten problemer med spacere og 17 som ofte kan slite litt eksta på. Slike deler. Var og kjøpte dynamo som var moddeltilpasset 940 i følge katalogen og den sto det VOLVO. Fromtlamper jeg kjøpte til ene 240en min for et par år siden var av samme merke som mekonomen solgte men halve prisen eller noe slik.. er langt i fra skeptisk til biltema
    242 turbo bil oppbygning.
    242 1980 B19A veteran kose bil/ bruksbil


    Endelig bra det ikke fantes internettforum da de diskuterte om jorda var rund eller flat.

  10. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. mai 2010
    Sted
    Sel
    Innlegg
    113
    Antall takk

    Standard

    Jeg har handla mye på biltema og har stort sett vert misfornøyd. Det gjelder det meste. Alt fra downlights til hjullager. Er tydligvis reine lotteriet om kvaliteten er bra på det du handler. Noen har flaks, andre ikke. Jeg har handla mye orginalt og på mekonomen og har aldri hatt problemer. Bremsedelene på v70'n min er orginal volvo og har holdt i 4 år nå. Til og med håndbrekket er relativt bra. Har ikke justert det engang!
    De har ikke lov å selge dårlige bildeler, det er sant. Men det er ingen som gidder å gjøre noe med det å da får det bare skure å gå. Mye pga prisen tror jeg. Folk har ikke så store forventninger. Hadde det vert mekonomen som hadde solgt deler med slik kvalitet hadde det blitt ramaskrik tvert!
    99 BMW 523 iat
    97 mod v70 awd-familievogna-solgt!
    90 mod 740 gl-arbeidsbil (snart tic?)
    81 mod 242-prosjekt-syrebada-solgt!
    99 mod v70 TDI

  11. #35
    Registrerte brukere Ottoturbo sin avatar
    Medlem siden
    23. mai 2010
    Innlegg
    82
    Antall takk

    Standard

    Før jeg kjøpte fuelslange hos Biltema tok jeg kontakt og spurte om den var egnet for E85, det var den fikk jeg som svar. Jeg trengte flere forskjellige dimensjoner og desverre hadde ikke Biltema alle. En slange måtte jeg kjøpe på Mekonomen, jeg sjekket på nettet og tok også her kontakt for å forsikre meg om at den var egnet for E85, dette var den fikk jeg som svar.

    En dag tre måneder etter installasjonen skulle jeg starte opp og det luktet veldig med fuel da pumpen begynte å gå. Jeg så under bilen at det rant fuel fra området ved tanken. Ved nærmere inspeksjon så jeg at slangen jeg hadde kjøpt på Mekonomen var full av sprekker og så minst ti år gammel ut. Denne var lekk og var laget av et materiale som ble brutt ned av etanol, strikk i strid med informajsonen jeg fikk av Mekonomen. Billig var den heller ikke. Slangen fra Biltema er forstatt like fin.

    Jeg venter spent på ny historie om Teambørnouts bestemor.

  12. Takk Borstad, Joakim-G_R takket for denne posten
  13. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ottoturbo Vis post
    Før jeg kjøpte fuelslange hos Biltema tok jeg kontakt og spurte om den var egnet for E85, det var den fikk jeg som svar. Jeg trengte flere forskjellige dimensjoner og desverre hadde ikke Biltema alle. En slange måtte jeg kjøpe på Mekonomen, jeg sjekket på nettet og tok også her kontakt for å forsikre meg om at den var egnet for E85, dette var den fikk jeg som svar.

    En dag tre måneder etter installasjonen skulle jeg starte opp og det luktet veldig med fuel da pumpen begynte å gå. Jeg så under bilen at det rant fuel fra området ved tanken. Ved nærmere inspeksjon så jeg at slangen jeg hadde kjøpt på Mekonomen var full av sprekker og så minst ti år gammel ut. Denne var lekk og var laget av et materiale som ble brutt ned av etanol, strikk i strid med informajsonen jeg fikk av Mekonomen. Billig var den heller ikke. Slangen fra Biltema er forstatt like fin.

    Jeg venter spent på ny historie om Teambørnouts bestemor.
    Dette er jo litt moro.
    Jeg kjøpte bensinslange til 242n på Biltema, og den gang var det bensin som var blodet på den.

    Bilen var under oppbygging, og sto stille en tre måneders tid før jeg la hodet under å fikk se Biltemaslangen full av sprekker, seendes helt ferdig ut.
    Etter dette slutta jeg helt å kjøpe gummiprodukter på Biltema. Alt jeg har kjøpt derfra med gummi rundt har råtna opp.

    Aldri spør folk som jobber i bilrekvisita om slike detaljerte spørsmål. Spør heller om hva slags produsent det er på produktet, og gjør research selv.

    Nå har jeg brukt Gates drivstoffslanger på min (BilXtra, muligens Torshov også), og de ser ut til å trives helt fint i E85-drikken.

  14. #37
    Registrerte brukere Ottoturbo sin avatar
    Medlem siden
    23. mai 2010
    Innlegg
    82
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Modalen Vis post
    Dette er jo litt moro.
    Jeg kjøpte bensinslange til 242n på Biltema, og den gang var det bensin som var blodet på den.

    Bilen var under oppbygging, og sto stille en tre måneders tid før jeg la hodet under å fikk se Biltemaslangen full av sprekker, seendes helt ferdig ut.
    Etter dette slutta jeg helt å kjøpe gummiprodukter på Biltema. Alt jeg har kjøpt derfra med gummi rundt har råtna opp.

    Aldri spør folk som jobber i bilrekvisita om slike detaljerte spørsmål. Spør heller om hva slags produsent det er på produktet, og gjør research selv.

    Nå har jeg brukt Gates drivstoffslanger på min (BilXtra, muligens Torshov også), og de ser ut til å trives helt fint i E85-drikken.
    At Mekonomen ikke vet hva de selger er vel et tydelig sykdomstegn. Fuellekkasje er ikke morro. Mekonomen skal vite hva de selger og informasjonen som er publisert om produktet skal være riktig. En forbruker kan ikke forholde seg til annet.

  15. #38
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    THolandsli: kunne du ikke bare fjerna det stygge i settningen? for den inneholdt jo mye bra også :/

    Men vi prøver igjen med en snillere tone!!
    850GLTsilver: Jeg forstå det slik på dine innlegg at du ikke har så mye erfaring.
    da ville du oppdaget at biltema bremseklosser er skikkelig søppel. Ofte belegget detter av og sånt. Men ingen saksøker biltema fordet..
    Du har erfart at volvos originale bremseskiver slo seg? (fordi det ristet litt i rattet når du bremset?)
    biltemas bremser er utrolig dårlige.. bare prøv noen bedre typer så får du se..
    Du har bremser i mere en 2 dager og de støver ikke på langtnær så ille!
    Biltema bremseklosser holder i 2 dager med kjøringa mi. volvo sine i 1-2 uker.. ettermarkeds greier av litt bedre kvalitet holder 1 måned. spørs hvor mye jeg kjører og hvordan været er etc.
    Det er sikkert 100biler i verden som har brent ned pga biltemas bensin slanger også.. men de har nå fått inn ny og bedre type faktisk. Men denne har de også byttet ut med en litt billigere modell i det siste.. fortsatt stålomspunnet men av lavere kvalitet en den første de hadde...
    Har selv laget tråd her inne om biltemas forgje leverandør av bremse skiver..
    men bremseklossene deres er fortsatt ræva. og vil alltid være det... fordi det lønner seg ikke å ha gode bremsedeler. da kjøper folk heller på volvo en å betale like mye på biltema (bremse klosser er det pressa priser på)
    One Ring to rule them all

  16. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ottoturbo Vis post
    At Mekonomen ikke vet hva de selger er vel et tydelig sykdomstegn. Fuellekkasje er ikke morro. Mekonomen skal vite hva de selger og informasjonen som er publisert om produktet skal være riktig. En forbruker kan ikke forholde seg til annet.
    Du kan hoppe foran en bil og legge skylden på bilføreren, og få medhold i retten også.
    Det forandrer ikke det faktum at du blir grønnsak som resultat.

    Skal man kvalitetssikre, så må man nesten lese seg opp litt selv og være kritisk til sine kilder.

    Det kreves absolutt ingen utdannelse for å jobbe på Mekonomen. De som jobber der kan ikke vite alt om alt de selger heller. Da hadde nok timelønna deres sett litt penere ut også gitt...

    Ikke noe vondt ment. Bare prøver å fremme et poeng om at man alltid må være kritisk til sine kilder.

  17. #40
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    du bruker opp bremseklosser på 1-2 uker? hehe mye svinger der du bor?

  18. #41
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    nja, + mye fine sletter
    One Ring to rule them all

  19. #42
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    + mye tullpreik og trolling også.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  20. Takk Robert H. takket for denne posten
  21. #43
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    neppe
    One Ring to rule them all

  22. #44
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    THolandsli: kunne du ikke bare fjerna det stygge i settningen? for den inneholdt jo mye bra også :/

    Men vi prøver igjen med en snillere tone!!
    850GLTsilver: Jeg forstå det slik på dine innlegg at du ikke har så mye erfaring.

    Enda snillere: Du får nå leve i den trua.
    Men etter å ha handlet på Biltema siden midt på 80-tallet, så vil jeg nok dessverre for deg betrakte meg som litt over middels erfaren i det segmentet.

    Aldri opplevd skumle ting med hverken bensinslanger eller bremseutstyr fra Biltema. Men jeg har kanskje kjørt litt for lite med det?
    Legger jeg pent sammen kilometre på mine Volvoer siden 1979, så ender jeg på et pent 7-sifret antall kilometer. Den siste har jeg hatt i rundt 395000.
    Den har sett originale bremseskiver (Som ble merkelig hurtig nedslitte sammen med de originale klossene som Bilia leverte med bilen da jeg kjøpte den) samt et par sett Biltemaskiver som har hatt pen levetid i forhold til at det er en automatgiret bil, og kjørelengden jeg har hatt.
    Jeg har hatt gleden av å finne andre klosser enn Volvos originale som har gitt meg flere og langt ifra støyende kilometer på veien, og samtidig uten vibrering i ratt eller svak bremseeffekt på noen som helst måte.

    Jeg har kanskje vært veldig heldig? Tror ikke det egentlig.
    For det er utrolig mye møkk å få kjøpt på Biltema. Virkelig mye møkk.
    Men de leverer også svært mye som er både bra og svært billig i forhold til alternativene. Man må bare være i stand til å vurdere hva man får, og å bruke de tingene man finner er gode, samt å forkaste det men finner ikke å holde mål.

    Men du kan jo vurdere det hele ut fra hva jeg opplever, og som er referert her i et par tråder? Lavt bensinforbruk. Normalt oljeforbruk. Motoreffekt som oppleves som mere enn nok. Stabilitet og trygghetsfølelse som ligger akkurat der jeg forventer det å være i en såpass god Volvo.
    Stemmer relativt dårlig med den skremselspropagandaen som du med din lite forsonlige vinkling legger ut om her inne iallefall.

    For ingen av mine biler har tatt fyr. Ingen av mine biler har skaffet meg problemer med å stanse i tide. Ingen av mine biler har skremt meg på veien på noen måte, om jeg ser bort fra hvor bra de har oppført seg, også i noe over lovlige hastigheter her i Norge. (På dertil egnede veistrekninger hvor slik fart er tillatt)

    Lite erfaring?
    Ja med å bytte deler som automatkasser og slikt. Der har du helt rett.
    Første gangen jeg skal til med det faktisk.

  23. #45
    Registrerte brukere 855 tdi sin avatar
    Medlem siden
    11. juli 2010
    Innlegg
    39
    Antall takk

    Standard

    Billige deler = drittbil. Kjøp ordentlig. Har du ikke råd...spar penger.

  24. #46
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Har en jævl** bra drittbil jeg da, OG sparer penger.hehe.
    Kjøper forøvrig en god del saker fra over dammen.
    Originaldeler til priser som vi her kan drømme om.
    Er visse reservedelsomsetningsledd som skrur oss forbrukere noe ettertrykkelig kan jeg melde.
    Forsøk øvelsen frontlykter foreksempel.
    Volvo: Ca Kr. 3500,-
    Originale VALEO-lykter fra alternativ leverandør: Ca Kr. 1000,-
    Kan du fortelle meg hvilke lykter jeg bør kjøpe?

  25. #47
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Jeg har hatt gleden av å finne andre klosser enn Volvos originale som har gitt meg flere og langt ifra støyende kilometer på veien, og samtidig uten vibrering
    Det var bare akkurat den linja der jeg satt å ventet på skulle komme frem etter uttalelsen din om kast i skiver etc
    For selv om du har kjørt volvo fra før jeg ble født så betyr ikke det at du automatisk vet mer om bremseskiver etc en hva jeg gjør
    Vibrasjon i ratt kommer ikke av skjeve skiver etc. dette tilhører 140 tiden og way back...
    Det kommer av den enkle grunn av MØKK som ligger på skiva di og gjør at bremseklossene griper forskjellig.. Dette kan komme etter hard kjøring og plutselig kø (du står og klemmer inn bremsen så belegget og smuss brenner seg inn enkelte steder på skiva...)
    At du kjører med biltema bremseklosser og syns dette fungerer bra får være din sak. jeg setter heller pris på at bilen stopper i tide
    Seff leverer biltema noe bra. Men bremseklossene deres (som du nevnte) er dårlig. Disse er skikkelig ræva sammenlignet med MYE annet ettermarkeds greier. Jeg skjønner egentlig ikke at du gidder kjøre med sånt. men hvis du har de lenge så tyder jo det på en ekstremt snill kjørestil (noe vibrasjonen du har i rattet også gjør ).
    Hvis du vil ha en "aha" opplevelse på bremser så anbefaller jeg deg nye BILTEMA bremseskiver og greenstuff / redstuff bremseklosser. dette er billig ettermarkeds greier som jeg LOVER DEG at du vil like i forhold til biltema (men ikke dytt slike klosser på brukte biltema skiver... det er bare så feil / slemt å gjøre mot de nye bedre klossene).
    til sammenligning så kan jeg love deg du har slike bremseklosser i mange år i forholdt til biltema klossene du nå har lenge (virker som om du hinter til dette).
    Bare prøv, å se om du vil tilbake til biltema klossene senere...
    Mindre bremsestøv og mye kortere bremselengde er en av fordelene

    (Ps: har faktisk ebay / biltema / kina hjulager bak på xc70 min... men det er kun fordi jeg har spacere som skal på.. og volvo sine lagre er faktisk ikke såååå mye bedre... de ryker fort uansett.. Så DER er jeg enig. penger spart på noe som må byttes ofte, men det går ikke utover sikkerheten eller bremselengden min )
    One Ring to rule them all

  26. #48
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 850GLTsilver Vis post
    Enda snillere: Du får nå leve i den trua.
    Men etter å ha handlet på Biltema siden midt på 80-tallet, så vil jeg nok dessverre for deg betrakte meg som litt over middels erfaren i det segmentet.

    Aldri opplevd skumle ting med hverken bensinslanger eller bremseutstyr fra Biltema. Men jeg har kanskje kjørt litt for lite med det?
    Legger jeg pent sammen kilometre på mine Volvoer siden 1979, så ender jeg på et pent 7-sifret antall kilometer. Den siste har jeg hatt i rundt 395000.
    Den har sett originale bremseskiver (Som ble merkelig hurtig nedslitte sammen med de originale klossene som Bilia leverte med bilen da jeg kjøpte den) samt et par sett Biltemaskiver som har hatt pen levetid i forhold til at det er en automatgiret bil, og kjørelengden jeg har hatt.
    Jeg har hatt gleden av å finne andre klosser enn Volvos originale som har gitt meg flere og langt ifra støyende kilometer på veien, og samtidig uten vibrering i ratt eller svak bremseeffekt på noen som helst måte.

    Jeg har kanskje vært veldig heldig? Tror ikke det egentlig.
    For det er utrolig mye møkk å få kjøpt på Biltema. Virkelig mye møkk.
    Men de leverer også svært mye som er både bra og svært billig i forhold til alternativene. Man må bare være i stand til å vurdere hva man får, og å bruke de tingene man finner er gode, samt å forkaste det men finner ikke å holde mål.

    Men du kan jo vurdere det hele ut fra hva jeg opplever, og som er referert her i et par tråder? Lavt bensinforbruk. Normalt oljeforbruk. Motoreffekt som oppleves som mere enn nok. Stabilitet og trygghetsfølelse som ligger akkurat der jeg forventer det å være i en såpass god Volvo.
    Stemmer relativt dårlig med den skremselspropagandaen som du med din lite forsonlige vinkling legger ut om her inne iallefall.

    For ingen av mine biler har tatt fyr. Ingen av mine biler har skaffet meg problemer med å stanse i tide. Ingen av mine biler har skremt meg på veien på noen måte, om jeg ser bort fra hvor bra de har oppført seg, også i noe over lovlige hastigheter her i Norge. (På dertil egnede veistrekninger hvor slik fart er tillatt)

    Lite erfaring?
    Ja med å bytte deler som automatkasser og slikt. Der har du helt rett.
    Første gangen jeg skal til med det faktisk.
    Støtter mer enn gjerne opp under det du skriver.
    At de to meterene med drivstoffslange jeg kjøpte på biltema morknet opp, er uansett et faktum.

    At butikken får inn en dårlig batch fra leverandøren skjer. At dem kommer ut til sluttbruker før feilen oppdages, forekommer også...

  27. Takk 850GLTsilver takket for denne posten
  28. #49
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 855 tdi Vis post
    Billige deler = drittbil. Kjøp ordentlig. Har du ikke råd...spar penger.
    Er vel strengt tatt bedre å bytte ut i billige deler enn å ikke bytte i det hele tatt. For det er alternativet om man ikke har råd. Er sikker på at 850GLTsilver har ganske bra greie på hva som holder mål og ikke på Biltema siden han har brukt det som foretrukken leverandør til sine bildeler i mange år.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  29. Takk 850GLTsilver, JP_Ra©ingTeam takket for denne posten
  30. #50
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    792
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Modalen Vis post
    Dette er jo litt moro.
    Jeg kjøpte bensinslange til 242n på Biltema, og den gang var det bensin som var blodet på den.

    Bilen var under oppbygging, og sto stille en tre måneders tid før jeg la hodet under å fikk se Biltemaslangen full av sprekker, seendes helt ferdig ut.
    Etter dette slutta jeg helt å kjøpe gummiprodukter på Biltema. Alt jeg har kjøpt derfra med gummi rundt har råtna opp.

    Aldri spør folk som jobber i bilrekvisita om slike detaljerte spørsmål. Spør heller om hva slags produsent det er på produktet, og gjør research selv.

    Nå har jeg brukt Gates drivstoffslanger på min (BilXtra, muligens Torshov også), og de ser ut til å trives helt fint i E85-drikken.
    Jobber på bilxtra verksted. og vi har Gates slanger på lager. Jeg må bytte bensinslangen 1 gang i året pga sprekker. da e-85`n drar silikonet ut av slangen. byttet den for snart 1 år siden, og ser at det er på tide og bytte igjen. denne gangen blir det så klart hydroscand som skal finne slange til meg
    Volvo fantast?

Side 2 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste

Lignende tråder

  1. hjullager til v50 2007
    By eskotnes in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 36
    Siste post: 01/03/18, 14:06
  2. Biltema
    By TeamBørnOut in forum Produkterfaringer
    Svar: 139
    Siste post: 11/05/15, 15:45
  3. Bytting av hjullager
    By OleIdole in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 30
    Siste post: 29/12/10, 16:40
  4. Spm om hjullager fram på 240, 87 mod
    By Dcd36 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 23/09/10, 01:14
  5. bygge hjullager bak (240)
    By cossykiller in forum Motor og gir
    Svar: 3
    Siste post: 27/05/10, 14:59

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •