Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 5 av 5 FørstFørst ... 3 4 5
Viser resultater 101 til 116 av 116

Tråd: Hvilken turbo for 350HK oppsett?

  1. #101
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    og det er jo fortsatt mulig å få 500HK med 2.5L motor

    Bunndrag er gøy, men siden det skal være bruksbil og ikke "most wanted" av den ene og den andre, så er nok 2.5L et fint utgangspunkt.

    Uansett, så vil det være bedre enn den husmor trimmen som står på nå + bedre bunndrag.

    Byttet batteri i går, uten at det ble noe bedre med viften og turtall. Skal få sjekket elektriske kabler i helgen tror jeg. Muligens el viften ikke er kobler som den skal være?

  2. #102
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Her er noen av svarene fra Turbotrimming og de vet nok hva de snakker om:
    Kode:
    Blir voldsomt langt slag på veiva! 2.5 liter er mere ideelt for gamle rødblokker.
    Bra merkbar forskjell bare ifra 2.3 til 2.5 på momentet.
    Når du først skal koste på en motor så lønner det seg med nye ventiler vil du skal trimme mere senere.
    Vx3 er en volvo standard kam og ikke egnet til mere en husmortrim på rødblokk.Så anbefaler bytte til grommere kam.
    Kammen min medfølger lashcaps og skal ha 0.30 ventilklaring eksos og 0.25 insug pga omslipingen.
    Gromme mål på disse kammene og ikke noe gamle Turbomål ifra 80tallet...
     
    Ang turbo så bruker jeg Garrett sine hybrid turboer da dem er enkle og tilpasse volvo og bruker et baklokk som har meget god 
    flow pluss at det har 3” v-band klemme som er ypperlig overgang til eksos.Og disse er ikke trege! monterer ar 63 eksos hus og dem svarer tidlig pluss henger bra med på toppen.
    Kode:
    Dropp 2.9 liter, bruk heller penger på en 2.5 veiv og legg penger i skikkelige deler isteden, hadde jeg gjort.
    Kammen min holder til de fleste formål ja.
    Anbefaler en steg 2 garrett 400hk.Den er uten vannkjøling så trenger kun olje inn og ut.
    T3 flens så passer mange grenrør samt originale turbogrenrør.Dette er skikkelig kvalitets turboer.
    Kode:
    Ja det gjør du, garrett steg 2 hybrid turbo 400hk og steg 2 turbo kam, og et vanlig grenrør med enkelt utløp til t3 flens,passer bra 
    til volvo rødblokk.Grenrøret er av bra kvalitet og ikkeno kinasøppel som mange selger.
    Kode:
    Denne har integrert wastegate,med garrett baklokk holder den igjen for effekter helt opp til 600hk!
    Den har standard glidelager som holder i lange baner,har selv gått vekk ifra kulelager da du trenger vannkjøling og prisen blir
    ganske mye dyrere.Og såpass mye kjappere er dem ikke...
    Glemte og skrive at baklokket er komplett med 3” v-bandklemme,5pinnbolter,5spesial låsemuttere,
    og ny garrett wg klokke.
    De har uansett peiling og såklart vil de selge deler til meg. Men som de sier på websiden deres på steg 2, så er det et "dødsikker" oppsett

  3. #103
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Det første bud når du skal bygge motor, er å ha ein plan, delar må spele i hop. Å gå for 2,9l langslagveiv, utan å ha ein plan bak det, er galematias.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  4. #104
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    2.9L veiv er mye slaglengde, ja. Mener å huske at du drar ganske godt over maks anbefalte stempelhastighet med den veiva på rundt 6000-6500 rpm. Og det er ikke bra for lager, råder eller noenting egentlig.

    Men er det noen ulemper med å fex gå for en veiv som gir ca 2.7 liter på original boring? Mener jeg regna meg fram til at stempelhastigheten er under 25 m/s på ganske så høyt turtall da. Bør jo få en veldig bunnsterk motor? Hvordan blir det holdbarhetsmessig?

  5. #105
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Hehe, en plan er ikke dumt.

    Sjekket el vifta i dag, fant rele osv og kabling såg ok ut. 4 kvadrat jording og + til rele, så ledningene er ok. Batterikablene var full i dritt, så disse polerte jeg med stålkost og alt såg mye bedre ut med en gang.

    Av en eller annen grunn, så er det hull nede i det ene hjørne og der spruter det opp vann ved kjøring i regn, la en pappbit der midlertidig. Litt Biltema sparkel, så er saken biff

    Ellers så startet vifta og turtall på motor var ok plutselig merkelig nok.

  6. #106
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Har nå valgt å gå for et 2.5L oppsett. Men lurte litt, motorselger sier at blokk borres til 96,3mm overdim, men trodde 2.5L var ca 86mm?

    Eller er det veiven som bestemmer volumet?

    Er litt grønn på dette området og søker råd

    Edit: Fant ut av det... 86mm i slag og 96,30 i borr.

  7. #107
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av regeli Vis post
    Har nå valgt å gå for et 2.5L oppsett. Men lurte litt, motorselger sier at blokk borres til 96,3mm overdim, men trodde 2.5L var ca 86mm?

    Eller er det veiven som bestemmer volumet?

    Er litt grønn på dette området og søker råd

    Edit: Fant ut av det... 86mm i slag og 96,30 i borr.
    Både veiva og boringen bestemmer motorvolumet. Lengre slaglengde på veiv gir mer volum og en mer bunnsterk motor, men ikke fullt så stabil på høyere turtall.

  8. #108
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Både veiva og boringen bestemmer motorvolumet. Lengre slaglengde på veiv gir mer volum og en mer bunnsterk motor, men ikke fullt så stabil på høyere turtall.
    Lærer hver dag, takk!

  9. #109
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Siden dette ikker er min sterkeste side, så jar jeg valgt komplett opplegg fra Turbotrimming, steg 2. Det de selger er utprøvd oppsett og ikke minst de har erfaring

    Kunne kanskje spart noen tuser på å kjøpe noen deler her og der, men valgte det letteste :P

  10. #110
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av regeli Vis post
    Siden dette ikker er min sterkeste side, så jar jeg valgt komplett opplegg fra Turbotrimming, steg 2. Det de selger er utprøvd oppsett og ikke minst de har erfaring

    Kunne kanskje spart noen tuser på å kjøpe noen deler her og der, men valgte det letteste :P
    Det er ingen dum ting, på den måten får du deg erfaring, og kan kanskje finne på noko anna spanade til neste motor.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  11. #111
    Registrerte brukere regeli sin avatar
    Medlem siden
    28. sep. 2010
    VCCN medlemsnummer
    310
    Innlegg
    955
    Antall takk

    Standard

    Heldigvis får jeg med meg noen mekanikere som elsker og kan Volvo og BMW, så da står jeg sterkt satser jeg på

  12. #112
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. mars 2010
    Sted
    steinkjer
    Innlegg
    82
    Antall takk

    Standard

    noen som vet av nettsider hvor man får kjøpt brukbare turboer til en fin pris?
    V70

  13. #113
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    spørs hva du er på jakt etter...
    eksempelvis turbotrimming.no, turbokongen eller ebay....
    har handlet hos turbokongen selv og han leverer raskt og etter dine mål og ønsker om du vil...
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  14. #114
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gull pilen Vis post
    spørs hva du er på jakt etter...
    eksempelvis turbotrimming.no, turbokongen eller ebay....
    har handlet hos turbokongen selv og han leverer raskt og etter dine mål og ønsker om du vil...
    TK er vel rimelig og?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  15. #115
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. mars 2010
    Sted
    steinkjer
    Innlegg
    82
    Antall takk

    Standard

    hvordan få tak i turbokongen? har han nettside?
    V70

  16. #116
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    joda er forsåvidt rimelig og...
    han har masse anonser på finn.no....
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

Side 5 av 5 FørstFørst ... 3 4 5

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •