Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Fukt i lampehuset

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. juli 2010
    Sted
    Nøtterøy
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard Fukt i lampehuset

    La merke til at jeg har fått noe fukt på innsiden av venstre lykteglass på min xc70, 06 mod.
    Har ikke tidligere hatt dette problemet. Det skal også nevnes at jeg IKKE har vasket bilen de siste dagene, og det har ikke regnet her jeg bor den siste tiden. Men hvordan har jeg da fått fukt inni lampehuset? Og hvordan kan jeg utbedre dette utenom og kjøpe ny lampe . Bilen har original Xenon.

  2. #2
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    Innlegg
    5.141
    Antall takk

    Standard

    sjekke lokket som sitter bak. kanskje det ikke er satt ordentlig på plass etter bytte av pærer etc. beste er vel å ta lykta ut, ta av dekslet bak, la den bo inne sammen med deg i et døgn , så sette på lokket og sette lykta tilbake. da blir det tørt. og kommer det tilbake, DA har du en lekkasje et sted. en sprekk etc.
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  3. #3
    cortinaterje sin avatar
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    556
    Antall takk

    Smile

    En dag det ikke regner formye, tar du av lokket/lokkene på innsiden og kjører en tur med lyset på til det er god varme i lykta. Topp om du skal på langtur en dag.
    Da får du tørket godt ut inne i lykta.

    Har selv måttet gjøre dette at par ganger i løpet av de 5årene jeg har hatt min V70. Ingenting er feil, annet enn at av og til ved temperaturskifte så blir det bare slik.

    Om problemet derimot kommer tilbake med en gang hele tiden, bør du kansje lete etter årsaken.

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. juli 2010
    Sted
    Nøtterøy
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    Takker for svar....

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •