Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 75 av 92 FørstFørst ... 25 65 73 74 75 76 77 85 ... SisteSiste
Viser resultater 1.851 til 1.875 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #1851
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Du må vel kjøre og? Må jo vise hva multilinken er god for? Asså, siden vi har kranglet såpass, så er det vel på tide å vise en god tid?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  2. #1852
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Du må vel kjøre og? Må jo vise hva multilinken er god for? Asså, siden vi har kranglet såpass, så er det vel på tide å vise en god tid?
    +1. Indeed!
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  3. #1853
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Og ingen unnskyldning for at du ikke har råd, for det er gratis for medlemmer!
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  4. #1854
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    615
    Antall takk

    Standard

    the pressure is on
    nå vil vi se at du knuser de andre 940ne med stiv aksel.
    neida men må jo teste bilen hvis den er kjørbar? morro da
    volvo 240 turbo 87mod (prosjekt)
    volvo v70 turbo 98mod (bruksvogn)

  5. #1855
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Du må vel kjøre og? Må jo vise hva multilinken er god for? Asså, siden vi har kranglet såpass, så er det vel på tide å vise en god tid?
    Haha! Tja, spørs om om det blir noe god tid da, spesiellt mtp vekt (AC, lydisolering osv..) , moment fra bunn i motoren og litt tvilsomme Gaz dempere bak. Men hadde vært artig å sett hva tiden ble .

    Sitat Opprinnelig postet av rogern Vis post
    the pressure is on
    nå vil vi se at du knuser de andre 940ne med stiv aksel.
    neida men må jo teste bilen hvis den er kjørbar? morro da
    Haha, tviler på at jeg gruser alle med stiv aksel der . Men morro å testa, ja!

  6. #1856
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Haha, tviler på at jeg gruser alle med stiv aksel der . Men morro å testa, ja!
    Jo, det hadde du. Du har multilink ffs! Sommerdekk på snø <3
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  7. #1857
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Jo, det hadde du. Du har multilink ffs! Sommerdekk på snø <3
    Ja, sant! Fett hvis det snør da. Da kan jeg dra opp alle som setter seg fast i bratte bakker med gode vinterhjul fordi jeg har multilink og sommerhjul!

  8. #1858
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Ja, sant! Fett hvis det snør da. Da kan jeg dra opp alle som setter seg fast i bratte bakker med gode vinterhjul fordi jeg har multilink og sommerhjul!
    Haha Husk at de du drar opp også har 4x4!
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  9. #1859
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Null problem det da. Setter seg så jævelig!

    Men, ingen dårlige unnskyldninger nå Christian. Du har selv tynget ned bilen med AC og lydmatter, selvom ac ikke veier mye. Stjeler mest motoreffekt.

    Demperne kan jeg forstå.
    Hvorfor kjøpte du ikke de Bilstein-coiloverne hos Pedersens egentlig?

    Uansett, du SKAL ta noen tider. Ikke for å henge ut hverken multilink eller stiv aksel, men for å virkelig få svart på hvitt, om det er bare fjas og fanteri eller om det faktisk hjelper såpass som det blir sagt. Autoslalom er jo den beste formen for måling av veigrep, forsåvidt.

    Og når man da stiller med sommerdekk på tørr asfalt bør jo det gå ypperlig, mtp hvordan det går på vintern..
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  10. #1860
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Er nå ikkje kun bilen det kjem an på heller då... Den som sitt bak rattet spela ei lita rolle den og.. Men blir artig å sjå tilbakemelding på rundetidene her da..

  11. #1861
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mcnugget Vis post
    Er nå ikkje kun bilen det kjem an på heller då... Den som sitt bak rattet spela ei lita rolle den og.. Men blir artig å sjå tilbakemelding på rundetidene her da..
    Ja, selvfølgelig.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  12. #1862
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Null problem det da. Setter seg så jævelig!

    Men, ingen dårlige unnskyldninger nå Christian. Du har selv tynget ned bilen med AC og lydmatter, selvom ac ikke veier mye. Stjeler mest motoreffekt.

    Demperne kan jeg forstå.
    Hvorfor kjøpte du ikke de Bilstein-coiloverne hos Pedersens egentlig?

    Uansett, du SKAL ta noen tider. Ikke for å henge ut hverken multilink eller stiv aksel, men for å virkelig få svart på hvitt, om det er bare fjas og fanteri eller om det faktisk hjelper såpass som det blir sagt. Autoslalom er jo den beste formen for måling av veigrep, forsåvidt.

    Og når man da stiller med sommerdekk på tørr asfalt bør jo det gå ypperlig, mtp hvordan det går på vintern..
    Yep, har selv tynget ned bilen med mye rart. AC veier jo ca 25 kg tilsammen . Men det er en grunn til det, jeg vil ikke ha en bil som kommer fortest rundt banen, men en bil som er god å kjøre på norske veier og som er komfortabel.

    Gadd ikke å kjøpe Bilstein coiloverene fordi jeg hadde begrenset tid/penger før Rudskogen banetreffet når nedre festet på gamle demperene røyk. Disse coiloverene er nok mer eller mindre midlertidige. Blir muligens justerbar bladfjør og Bilstein Sprint seinere igjen siden det er en del bedre enn dette.

    Noe svart/hvitt resultat på hva som er best av multilink eller stiv aksel mtp veigrep får man jo uansett ikke ved at jeg kjører her . Det er jo altfor mange faktorer som spiller inn til det, ikke minst dekk (som er noe billig greier det jeg har nå).

  13. #1863
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering 08.10.2010 - Ambulansestag, mellomakselbrakett og coilover-foring




    Lagde et Superflex oppheng i avstiveren til turbo. Dette er plata jeg lagde som ble foret opp på begge sider av plata med disse foringene og skrudd igjennom og i toppen. Så ble gamle støttestaget sveiset på der og skrudd til turboen.

    Dessverre hjalp det ikke noe på resonans- / vibrasjonsproblemet, så nå veit jeg ikke om noe mer jeg kan prøve bortsett fra å sette på vekter på turboen for å se om det endrer seg :(.







    Coiloverene bak har klunket litt i harde dumper en stund nå fordi produsenten har vært så geniale å satt i gummiforinger i nedre feste . Som "merkelig" nok fungerer dårlig når halve bakenden av bilen hviler oppå. Kjøpte 4 stk av disse universalforingene med innerdiameter på 20mm. Da ble det en del bedre da disse ble presset av skruen inn i timeglass hullet i demperen. I senteret som er tredd inn på en tapp som stikker ut av bærebroen fikk jeg dreid til en rustfri hylse i 22mm ytterdiameter og 17.75mm innerdiameter.







    Sånn ser det ut ferdig montert. Bare greaset det opp og skrudde det ihop med senterhylsa i midten. Ble godt med press på den foringen for å si det sånn når skruen ble strammet godt innover i foringen, for å deretter havne inntil senterhylsa og strammes mot den så det sitter! Da ble festet fast og fint uten lyder!







    Fikk endelig tid til å sveise mellomakselbraketten jeg skjærte ut for en stund siden. Tid for å male de!







    Malte siste strøket i dag og monterte i sta! Ble igrunn ganske fornøyd med resultatet. Hvis hardykoblingen ryker nå så tror jeg ikke mellomakselen klarer å komme seg så langt lenger . Passelig stiv den braketten der og veier ikke altfor mye eller! Da slipper jeg å ødelegge hele gulvet og vangen på bilen hvis mellomakselen ryker der!







    Kjøpte et ambulansestag fra Volvo som jeg monterte i sta! Virker som det hjalp en del på hjulvinklene foran i hard svinging. Kjennes litt tightere ut, hjelper en del mer enn det fjørbeinstaget gjør. Men gjør seg med begge deler .

  14. #1864
    Registrerte brukere Tveite Performance sin avatar
    Medlem siden
    27. des. 2009
    Sted
    Voss
    Innlegg
    1.388
    Antall takk

    Standard

    ser bra ut
    Volvo 740 2JZ GTE-VVTI

    Takk Til:

    Bcb og L-m-r

  15. #1865
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Du hadde fått et enda stivere stag med MKII forstilling
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  16. #1866
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tveite Performance Vis post
    ser bra ut
    Takk .

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Du hadde fått et enda stivere stag med MKII forstilling
    Shhhhhhhh!

  17. #1867
    Registrerte brukere Wrasko sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Kallak/Marker/Østfold
    Innlegg
    1.390
    Antall takk

    Standard

    Ser good ut mister.

    Blir skoj å titte nærmere på denne vogna i neste år
    2017 Nissan Navara | 2012 Nissan Pathfinder| 2009 Ford Fiesta | 1982 Volvo 242
    2001 Yamaha TDM 850 | 1997 Aprilia Classic | 1986 Suzuki GSX 750 ES

  18. #1868
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Wrasko Vis post
    Ser good ut mister.

    Blir skoj å titte nærmere på denne vogna i neste år
    Takk .




    Da var bilen tilbake fra Autoslalom på Gardermoen. Artig treff, og kjøringen gikk helt OK. Tror ikke siste runden gikk så ille mtp tid, men tapte mye tid på å måtte gire ned til 1. gir 3-4 ganger ut av de saktegående partiene pga for sakte fart til å klare å dra igang 2. gir med høyt ladetrykk. Sånn sett er det nok mer ideellt med en liten/halvstor turbo på en sånn bane, + kanskje en kasse som syncer raskere ned til 1. gir. Kjørte 2 ganger hvor det ble målt rundetid, siste gangen gikk sikksakk- kjøringen ganske bra for det meste, så blir spent å se hva resultatet var.

    Kommer nok til å tikke inn litt bilder etterhvert . + en liten update.

  19. #1869
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    Hva er delenummeret på ambulansestaget, å hva kosta det hos volvo??

  20. #1870
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    Hva er delenummeret på ambulansestaget, å hva kosta det hos volvo??
    Koster 920 eller noget
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  21. #1871
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Hva var beste tiden din?
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  22. #1872
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    Hva er delenummeret på ambulansestaget, å hva kosta det hos volvo??
    Delenr går akkurat an å lese på bildet av staget ser det ut som . Mener det koster 920 kr eller noe sånt, ja. jeg betalte vel rundt 700 kr for det.


    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Hva var beste tiden din?
    Vet ikke, sjekket ikke. Nyskjerrig på det samme. Blir nok lagt ut.

  23. #1873
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    smart patent med mellomaksling brakettenlike grett og få brukt dei ekstra hola til noko og:P
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  24. #1874
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av amazonbrage Vis post
    smart patent med mellomaksling brakettenlike grett og få brukt dei ekstra hola til noko og:P
    Yeah, greit å få brukt det til noe . Slipper å totalvrake gulvet på bilen og hvis hardykobling ryker, noe man ikke skal se bortifra.

  25. #1875
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Yeah, greit å få brukt det til noe . Slipper å totalvrake gulvet på bilen og hvis hardykobling ryker, noe man ikke skal se bortifra.
    pessimist:P

    funka bilen greit på bane med det understellet du har no syns du?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

Side 75 av 92 FørstFørst ... 25 65 73 74 75 76 77 85 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •