fare for veldig mange kvelder gitt... vi må ta en tur i bua her å få inn aksling for fordeler i FK blokka å. du får si fra en gang du har tid å komme over fjorden :)
edit: hæhæ du brukte faktisk thank you knappen som du sa du ikke likte :p hehe
Printable View
fare for veldig mange kvelder gitt... vi må ta en tur i bua her å få inn aksling for fordeler i FK blokka å. du får si fra en gang du har tid å komme over fjorden :)
edit: hæhæ du brukte faktisk thank you knappen som du sa du ikke likte :p hehe
Mine H4 Nightbreaker pærer i 940n har vart snart 3 år nå:) Regner med du fikk godt lys nå!
Må få senka bilen bak også snart da!
såpass?! det var overraskende mye. jaja får montere de og se da :D spent på de. har Phillips pærer nå vet jeg. lyset er som i dårlig dagslys med alt på så er godt fornøyd med sikt og lysbilde nå ja. føler ikke behov for xenon riktig enda.
bak er den perfekt høyde. skal ikke lavere. kommer sikkert litt mer ned når forsterke og slikt monteres etter hvert. kapping er uansett No Go! :)
Edit: har nå begynt på arbeidet med å lage en liten samling med sidelinker til kurrante sider for tråden her på side 1, 2dre innlegg. oppdaterer fortløpende og skal prøve få ordnet link\system for de sidene fra start til slutt også. var jo et ønske om få litt kjappere tilgang til aktuelt materiale leste jeg nettopp :)
hehe kanskje det var den varierende spenningen på 945n som tok knekken på de ja :p hehe
fra 12-15v avhengig av musikkvolumen :p mer stabilt i bilen her da heldigvis :)
Ser veldig bra ut etter vinter-rigginga :)
Liker høyden på bilen også jeg! må vær såpass :)
Varighet på pærer har vel også en sammenheng hvor aktiv man er i å hilse på folk med fjernlysa ;)
takker :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/420.jpg
har vært og undersøkt tilgang på 242Turbo\262bertone ledningsnett for sentrallås... blir kostbart å kjøpe gitt så her må nok det sentrallås-ledningsnettet jeg har fra før montert selges Før jeg bestiller det nye tenker jeg...
trenger nemlig nr 2 og 4 på ledningsnetta som er notert i bildet her for å få koblet opp bryter for innvendig låsing av begge dører med sentrallåsen, på den brytern som skal stå ilag med elvindusjusteringen. bare brytern koster 150kr også.
dette blir ikke Pri.1, men ønsker nok på sikt å få kobla opp dette også. skal man ha sentrallås så skal man ha sentrallås!
Du har skaffa så mye nytt på denne 242n nå så det er jo snart en 2010 mod:p
hehe det blir jo en 2011 R-Design 242 TIC etter hvert ;) hehe kan nesten se det slik :p alt blir jo pussa opp, shina, kosta på og forbedret i riktige R filosofi. Refinement -> forbedret :p
ser virkelig fram til å få skifta til FK maskininst nå etter hvert i alle fall... for nå har motorn begynt å kutte når jeg setter den i fri. så enten er det kondens å skit i bensin eller så begynner den "endelig" å bli sliten etter snart 30år på veien...
innsug og grenrørspakning er bestilt på volvo og IPD ordren med polyforinger til alt av tilbehør som skal på blokka er på vei samt Heavy Duty\ekstra kraftige tenningsdeler fra de... gjennstår da Coil og bensinoppsett og cooler sånn sett tror jeg før det kan bli en snarlig realitet. pusse siste på blokka og male opp og shine Turbon(13c :p)
hehehehe nå vil ikke motorn starte :p
slitt siden i forrigårs nå med at den stopper litt ofte på tomgang/fri. var blitt tungstartet. hadde jo lite bensin pga konton var tom. fylte opp full tank+ kondensfjerner for å være sikker i går nå. starta litt tungt denne morgenen men lett i dag etter jobb. etter å ha kjørt hjem så stoppa å peila jeg oljen. null forbruk. tipptopp... men da jeg skulle starte så snurra bare motorn på startern og den ville liksom ikke fyre. av og til puttra den litt uten å fyre seg helt liksom. stod noen få sekunder i halvfyring før den døde helt ut.
fikk tips fra volvo-power om å sjekke tenning/plugger så får teste det om noen andre ikke også har noe revolusjonerende tips å komme med... passa dårlig at den skulle dø ut nå 2-3 uker før frøkena skal være ferdig med øvelseskjøringa og kjøre opp...
men betyr jo bare at jeg må bli mer effektiv med å gjøre ferdig FK og det dillet der å få montert. greit nok det å. moro å sladde å kjøre storvogna igjen å selv om det ikke er like mye sjarm :)
enig med Kevin der ja, sjekk plugger, rotor og fordeler lokk samt pluggledninger :)
kanskje ev også coil? ser turtallet hopper opp og ned innimellom uten turtallsøkning. bare nåla som hopper litt og danser cancan på turtellern innimellom. uten bestemte intervall eller grunn...
sjekka biltema tenningsdeler: 425kr... ja det er å banne i kirka... men b21a motorn får ikke ei kr mer enn den må nettopp pga den er på siste verset i bilen uansett hvordan man ser på det. :)
"ser turtallet hopper opp og ned innimellom uten turtallsøkning"
What?
altså mr torra my friend...
turtallet på motorn holder seg der det skal. men nåla bumper seg av og til og spretter opp til forskjellig turtallsvisninger. men motorn holder samme hele veien som jeg ønsker
.
kom på at jeg har rotor og fordelerlokk med kabler kanskje fra en b230 fra svenskedelene jeg fikk sist om det går overens? kan skifte det og se om det oppfører seg likens kanskje i morgen.
Kammerat har AKURATT samme problemet på sin B20, stopper når du setter den i fri eller trykker inn clutchen, Men en bitteliten dytt og prøve og starte på gir så kommer den med en gang:P
hvor f*** er alle bildene kodja? :P
Du kan jo sjekke om det er olje på forgasseren også
Mathisen: i og med at jeg så langt har 1000 bilder i tråden min så klarer jeg å sprenge photobucket kvoten min hver mnd mange dager for tidlig. så om noen sponser pro konto så blir de liggende permanent :p hehe
Sven: gasser har olje :) har sjekka. motor har plenty olje. kjøleveske og spyleveske. den beryktede Blinklysolja er også i godt nivå!!
har vært overtid 2 dager på rad nå så har ikke rukket å prøvd tenningsdeler fra B230 motor enda. var innom ArneR i Namsos i går å kikka på 16V turbo vogna hans. det var interessant og ikke minst gull verdt med tanke på motivasjon og tips for å kunne holde fokus på å få ordna meg med sånn motor til slutt!
men lønna kommer i morgen. må finne en måte å bruke opp pengene på asap... deler fra sweeden er innkommende, samme er IPD delene, men skal bestille termostatstyrt Oljekjøler nå mest sannsynlig fra KG trimning 2000SEK ferdig frakta til storlien.
hvor lange slanger trenger man for å plassere kjøleren forran IC og Radiatoren??
tror faktisk det er oljekjøleren og bensinpumpa som mangler ang det der, DP hadde Volvo-Power liggende sa han fra FK motor samt nabon får en snarlig sveiseoppgave etter Twinpipe lyddemperen er handlet inn i januar tenker jeg...
Jeg brukte 3meter slange. Da med oljefilter der spylervæske-tanken er. Men hadde jeg kjørt slangene rett fram foran IC så hadde det blitt 2 meter om jeg husker rett
2 meter hver slange?! :)
stålomspunne jeg skal bestille meg nå.
blir delvis sponsa den kjølern ser jeg av Lordflora som jeg skal bygge custom basskasse til i v70n hans i helga :p
1,2meter hver vei ca. for å være sikker
takker! :)
kom innom så jeg får se ditt snart da? få litt turbosus å motivere meg ;)
japp. får se å kjøre hjem materiale i morgen. send meg link til subben du kjøpte så jeg kan småtenke litt ang volumet da gutten! :)
Bilen går ikke :p
Kjører rolla og leser til eksamen for tiden :) Blir lite skruing frem til jul :p
har 2 kjølere liggende Kodja. en stor og en liten. original seff.