Nyoppdagelse! Eg har bensinvarmer :D Om den fungerer veit eg ikkje da men :p
Mvh
Printable View
Nyoppdagelse! Eg har bensinvarmer :D Om den fungerer veit eg ikkje da men :p
Mvh
Test den og finn ut :)
Hvordan fungerer den? :p
Dere ser den heelt nederst i bilde, under trykkrøret. (Bilde fra før eg overtok bilen.)
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/02/175.jpg
Mvh
Har bensin varmer jeg også i min.. og jeg har en sak i mittkonsollen jeg stille den inn med ihvertfall;)
Nais. Selg til meg :D
eg har liggende ein bensin varmer ein plass også.
er det ikke de der som er så fæle til å få biler til å brenne opp?
ja har hørt det
Er jo lov å ha litt vedlikehold på sakene sine.. hadde det vært et stort problem hadde det blitt hengt ut i avisa... 740 pleier jo bare brenne opp pga rele / sikringsgreier :D
Hehe! Min svoger hadde en 745, som han bygde om til Turbo Diesel Intercooler, og den tok plutselig fyr, INNE i verkstedet. Noe som var litt skummelt da verkstedet er under huset! :eek: Men han sprang inn å fekk hekta ein stropp på henger festet, og dro den ut i ei j****g fart, så det gikk bra, bare verkstedet og bilen som var totalt ødelagt.
Mvh
Da har eg hatt ute instrumenthuset, og sjekket alle skruer, og loddet opp alt, så bensin måler, og alt annet virker som det skal.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/303.jpg
Mvh
du har ikke bilder av der du lodda? jeg tørr egentlig ikke begynne på det for er redd for å drite meg ut :p
ok da skal jeg gjøre det en dag jeg å så kansje spedometeret slutter å leve sitt eget liv og bensin måleren slutter å måle fra halv til full tank :p
Jeg har også litt problemer med speedometer og tankmåler, så jeg må vell lodde jeg også. Så det er bare å legge på ekstra loddetinn på de plassene der det er loddet fra før?
Hvordan får man ut instrumenthuset, er dette noe som tar en hel dag?
Ledningene der bak ser heldigvis lange ut, så man får vell dem plugget lett av?
Instrument huset på 740 er ute med 2 stjærne skruer ;) Tar deg ca 1 min, så er alt ute. Og ingen av kablene kan settes på feil plass heller, så det er ikkje noe problem. Trenger heller ikkje mer loddetinn, bare varme opp det som er der fra før. Med mindre det er veldig lite tinn der da, så kan du kanskje legge på litt mer.
Mvh
Problemet er somregel bare at punktet enten ble litt kaldloddet når dette var nytt eller at tinnet har sprekt opp. Holder somregel kun å varme opp så det smelter og la det størkne igjen, men greit å få varmet opp begge metallene som tinnet knytter sammen og sånn at det trekker inn som det skal. Men ikke varme for lenge på et punkt ;).
Idag er det så nydelig vær, så det kommer nok en liten bildeserie av bilen idag! :D
Mvh
Sprekker opp fordi man har på varmeapparatet og "plata" utvider seg.
egentlig jævlig farlig feil av volvo (i noens øyne hvertfall). Fordi jordinga til oljelampa etc pleier å kutte når det blir varmt i varmeapparatet å sånt..
Oppdaget det når jeg skulle bytte pærer. lamdalampa lyste pluttselig :D
Det har vært sånn fra 1982.. men volvo lærte jo tydligvis ikke :P
det har faktisk begynt sånn i 960n nå også. pluttselig får jeg full tank (til jeg gir dashn litt stryk).. men heldigvis fungerer bensinlampa så jeg ser hvis jeg må fylle.. på 940ne har jeg funnet jordingspunktene og dratt en ledning eller to. så får de hvertfall jord ut levetiden sin :)
Slek tetta eg holet i slangen mellom LMM og turbo.
Då eg lagde til dumpventil på min.
Dreide den sjølv, fungere ganske fint :P
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/430.jpg
Vert bra denne bilen her :)
Fin bil, ble denne kjøpt av en kar i sandefjord eller larvik eller tar jeg helt feil.
kan se om jeg får hjem bilen en dag nå som jeg begynner å få litt deler så kansje jeg kan lage en how 2 på det om jeg klarer det :p
Idag greide eg å kjøre av vegen med TIC'en også! :eek: Kom i litt for stor fart i en sving på våt asfalt, og kom eg over der det var litt sørpe, å da bare sklei eg rett fram.. Men, gikk kun oppi en brøytekkant med myk snø, så var bare å dra den løs igjen, å kjøre videre! :D Glømte helt å ta bilde da, den var trøkt rimelig langt oppi haugen der å. Det beste av alt, var at det kom en SVÆR dumper og dro meg løs igjen :cool:
Mvh
Haha artig me litt action :p
Men det kunne ha gått ille der, så det skjer vell ikke igjen med en gang tenker jeg ;)
Tykjer Volvo er litt håplause på vinterføre, slepp framme med eingong :/