Opprinnelig postet av
flyfaen
LH opplegg kommer veldig sjeldent i det heletatt opp til 300 på veiva en gang, så med datasprut (hvor det er mest å hente på ved å gi en mere korrekt tenningskurve) så kan man kanskje i det minste nå 300 ekte på veiva, eller kanskje driven om man har et bra oppsett (går ut fra urørt topp nå, med Volvos egne kammer). Kortversjonen er at HK ikke er HK. Jeg har KANSKJE noe ala 150ish hk på veiva på sugisen min, men den går jaggu bedre enn div chippa FK'er rundt om som visstnok skal ha 180hk (I samme karossen) Sitter du på i en bil som har feks. "300" oppsettet og eieren påstår han har 300hk kan du somregel le litt inn deg selv... (de som er heldig har somregel kanskje 220 eller no ekte) Mange tror det er 300, men det er fordi de ikke helt har begrep om hvor godt 300 ekte hk virkelig går ;) Andre måler x hk på spindlene i dynapack feks. og innbiller seg at de kan påstå 25% drivverkstap og at effekten på veiva er tillhørende fantastisk. Det jeg har sett av tap, målt på nav på de aller fleste RWD biler ligger på rundt 8% i de verste tillfellene ved 140km/t og full belastning :) Ergo hører du noen på gatebil som sier de har målt 750-800hk på nava og da konkluderer med 1000hk i motor, så kan du bare gå forbi med smil om munnen å ha det ganske underholdende faktisk :D