Noen som melder seg frivillig til å prøve? :cool:
Printable View
haha, tror det er det siste jeg gjør på min 240 :)
Kunne jo være man kunne testa det ut etterhvert, artig med sånne "budsjett" løsninger :p
Dieselsmoke: vindavisere skal på, og har Addon vinge skal byttes ut med den lille vingen som er på nå, den må bare lakkes først, skal legge ut bilde når det er fikset :)
på lastebila så varmer vi opp og kjøler ned fort slik at metallet trekker seg sammen. bruker også varme på momentstaga til boggi for å justere hvis det er lite å gå på sammenlignet med å legge på skiver.
er vel samme prinsippa på stiv aksel, med å varme og kjøle ned slik at metallet trekker seg inn, MEN det er vel ikke 100% kontroll, så man må ta litt og litt omgangen. Blir veldig kjedelig hvis det blir full guffe også helt feil resultat.
var med å sveisa ei larve på en 940 helt inntil klokka med et pinne apparat var vell ca 1/4 rundt med sveis på GOOOOD varme med et pinne apparat da selvsakt på begge sider av klokka å da ble det målt en grad camber bak ved neste fire hjulskontroll å han som målte skjøte ikke en dritt å kalibrerte apparatet fire ganger xD
Liker den adon vingen jeg, så vil nok prøve på den, og se :) og lyktene er jeg fornøyd med, så det trur jeg kommer til og bli sånn! add-on skal også på under fangeren bak, dette er bestilt, skal også lakke opp grillen med nytt emblem! men takk for tips og at dere liker den! :) gjerne kom med mere forslag! kan finne tak i mere bilder. kan si i fra vis jeg skal selge den! mye vil du gi for den da? ;)
Blir det ikke spenn på stikkakslingene når folk varme akslingene?
Blir vel ikke så mye spenn hvis det dreier seg om 1-1,5 grader, det er jo bare litt.
Spiser litt splines over lengre tid ettersom jeg har forstått, men hvor mye det slites med bare 1-1,5 grader camber tør jeg ikke si noe om. Alt slites jo. :)
Gratulerer med bil :)
Vedlegg 764Vedlegg 765 litt rotete motor rom, men det blir fiksa opp :)
Er det no suksess med dumpventilen plassert der egentlig?
ja, det funker utrolig bra, ikke noe og si på det :)
det som er fint med ET :p
Viss eg har forstått det rett er luftmengdemålar ei "luka" som blir opna av luftstraumen og påvirkar eit potensiometer. Litt på samme måten som flottøren i bensintanken:) So må me måla temperaturen i tillegg.
Ein luftmassemålar gjer samme jobben, men fungerar litt annleis og måler meir nøyaktig:) Den har berre ein tråd som det går straum gjenonm sånn at han blir varm. Han ska halda ein konstant teperatur (ca 100 grader?) og han blir jo meir kjølt når det blir sugd inn mykje luft og då må det gå meir straum gjennom han for å halda temperaturen dar han ska vera og då "veit" bilen kor mykje luft som blir sugd inn:)
Heilt korrekt, ved å måle kor mykje straum ein må tilføre tråden for å halde motstanden konstant, så veit ein samtidig kor mykje masse det er i oksygenet som går forbi. Massa som går inn endrar seg jo saman med lufttrykk og temperatur, og derfor er dette ein bedre målemetode enn mengdemålaren, den reagerar også raskare, og skal ikkje ha noko mekanisk slitasje.
Fikk litt rettere høyde på bilen i går, må fortsatt 1cm ned bak, så er det perfekt :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/100.jpg