sikker på att det med bakluke ikke kom helt fast før på 97 chassi modeller? 96 chassimodell er jo en bastard med det meste.
hadde en 96 chassimodell med obd1. ikke ombygd el noe, gammel taxi.
Printable View
sikker på att det med bakluke ikke kom helt fast før på 97 chassi modeller? 96 chassimodell er jo en bastard med det meste.
hadde en 96 chassimodell med obd1. ikke ombygd el noe, gammel taxi.
Luka er hvertfall orginal :) men appropo det med start sperre. lutt nr på boksen min er 219 (tenninga) og jeg har den 'fete' nøkkelen... det vil si jeg har sånn start sperre drit det da?
ble det laget aircondition på 940 97 mod ?
hvilket stoff er det i bakluka på 945 97mod?
husker da jeg skulle kjøre med L å "lenge siden" den var det magnet på, men den datt bare av :o
har et spørsmål angående min 945 lt classic 97 mod med b230fk :)
er noen problemer med motoren også tenkte jeg at jeg skulle bruke denne "feilsøkings boksen" som alle snakker om. problemet er at jeg ikke finner den i motorommet ? :D
eller er det slik at bilen min ikke har denne boksen ?
takker for svar :)
Den finner du nok ikke på din -97.
Tar jeg ikke helt feil sitter det en OBD-II-kontakt i rommet i midtkonsollen på din bil. Der kan man plugge inn og avlese div. f.eks. på en pc, hvis du har programvare vel og merke. Tror også du får kjøpt instrumenter kun for den oppgaven til en rimelig pris på f.eks. Biltema.
fant noe som ligner på det snakket om : "nullstillingsverktøy/ servicelampe, for slukking av bilens servicelamper og aibagens kontrollamp.
er det dette du mente ?
du skrev også at jeg måtte pc og en "programvare" ? hvor får eg tak i denne ?
takker for svar :)
Sitter den kontakten du har funnet i midtkonsoll-rommet er det det jeg skriver om ja.
Du trenger ikke pc for å kople deg til der, men du må ha enten det eller et instrument med obd-II kabel for å avlese feildiagnoser på bilen.
Har du ikke disse tingene tror jeg ikke det koster "skjorta" om du stikker innom et verksted for å få diagnosen på bilen.
Hva er det som gjør at du mistenker probl. med motoren?
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=31392
les her, orker ikke å skrive alt :D :P
det lyste en gang, men så tok eg av og på pluss polen slik at den nullstilte seg. etter det har den ikke lyst. men skal kjøpe en diagnose avleser i håp om at eg finner problemt :P
lyser ikke lampa nå, så er det ingen feil som er oppdaget, og med å lese av feilkoder da så får du bare beskjed om att det er ingen feil.
og da siden lampa di ikke lyser, og du har detta fjuske problemet. ville jeg skjekka alt av vacuumslanger for falskluft. innsugspakning, cooler rør/slanger, org resirkventilen feks, luftfilter, er filter gammelt?
blir mye OT nå, men ingen feilsøke tråd detta:).
ja er vell påtide og avslutte denne samtalen, ellers får admin høyt blodtrykk... :P :D
Hvordan komme inn på spørsmål?
Har hatt startproblemer idag, ettersom jeg gikk bensintom i ei rundkjøring.
Har sjekka sikringer og gitt startgass. Det hjalp litt men vil kanskje ikke dra opp bensin. Har kjøpt nytt bensinfilter. Skal bytte det så sant vi finner bensinpumpa? Hvor er den?
Tror pumpa sitter i tanken.
hvis 960 er 95 eller nyere. er den eldre er det pumpe under sjåførstol også. filter er ihvertfall like under sjåførstol.
Sorry!!
Så ikke at det var 960.
De har jeg ikke erfaring med!
Man fikk jo M47 i 1995 også, M90 var vel bare standard på turbobiler?
Ja, og siden turbo (B230FK) ble standard en gang litt uti 1995, ble M90 også standard fra det tidspunktet.