Skulle vært litt lavere foran og så hjelper det på :p. Ja, skikkelig motor med litt gromdeler inni skulle'n hatt :D.
Printable View
Vel syns egentlig du burdte kosta på deg 960II forstilling (jeg slutter aldri å mase om det :p), jeg har kjørt ei god stund nå med "poly-all-over" og det er litt oppskrytt egentlig :p Fortsatt ferjefølelse i svinger og homper, og selv om jeg har 25mm krengehemmer så svikter polyen for mye til at den føles fast, og strammer jeg mere blir nok polyen klemt sund ved utslag... Seff jeg har jo "traktoraksling" bak på 740 A-til-B traktorn, men kjenner at det er for mye "plastikk" framme også.
Men gjør deg ferdig med det du hadde i planene først, SÅ forventer jeg 960II forstilling som pri 1 etter det! Da trenger du ikke ny krengehemmer heller :P For er 25mm originalt på 960II.
Lakken ble veldig bra den :D Men lurer litt på hvordan du/han fikk lakken til å sitte på 960 skjørta? Har tenkt på å lakke mine også (tykk matt svart vel å merke), men er jo "fet" palstikk så man må vel ha spesialgrunning av noe slag ? Hadde tenkt å droppe mine planer om det for fikk høre at det var "umulig" å få det til å sitte :S
Spurte ikke lakkereren om det. Men regner med han har brukt en plastgrunning av noe slag.
Hmm, kjennes bra ut foran for min del nå. Problemet nå er bak fordi alle foringene så og si er 15 år gamle :p. Så skal ta et røsk på de så snart som mulig. 960II forstilling er isåfall langt i fremtiden dessverre ;).
Hahaha, jaggu morsomt... :p vore borti den situasjonen der eg og, ikkje akkurat gøy ;)
Ser meget bra ut dette her, blir sikkert sjef med poly bak også :) Må også nevne at det går ikkje an å kjede seg når en leser updates`a dine, utrulig bra :D
Må komme med litt bilder av bilen når alt er montert så eg får meg nytt bakrunnsbilde på pcen :D
Takk, veldig hyggelig å høre :). Skal få tatt en skikkelig shine og ta en liten photoshoot når alt montert.
Hadde egentlig tenkt å leie Bilklubben i helga, men hadde glemt å skrive meg opp på forhånd så var noen andre som hadde leid alle bukkene. Men jeg og Henrik940 sto i garasjen hans og fikk gjordt litt i dag fordet. Fått byttet forskjerm, montert add-on og lyktelistene. Vi fikk også justert opp panseret litt som sto litt skeivt. Kommer update på dette pluss det som skjer i morgen tenker jeg. 960 skjørta blir nok ikke montert i morgen pga tørketid på limet. Blir montert neste gang bilen skal stå litt uten å bli kjørt.
Det er en flotør som gir et brytersignal ved lavt kjølevæskenivå i tanken. Det er bare å legge en ledning til jord fra bryteren og en videre inn til instrumentpanelet på et pin-nr jeg ikke husker i farta. Da tenner den den originale røde lampa med kjølevæskesymbol i.
Dette er noe som satt i 960. Ekspansjonstanken passer rett på. Lampa i instrumentet er allerede klart, må bare legges fram ledning. Kjekt å ha for å legge merke til en kjølevæskelekkasje eller slange som har ryki tidligere enn når man legger merke til en boblelyd foran der og ser at temperaturnåla står i bånn :p.
Temperatur i bunn? Blir vel i topp?
Aight, som jeg tenkte meg. Er vel akkurat samme lampe som blir brukt i 960 til og med. Har satt pære i den lampa så den lyser når jeg setter på tenninga, men har jo ingen funksjon når bilen går siden jeg ikke har noen sensor på den :P
Oppdatering 29.08.2010 - Litt lakkerte deler montert
Da var det tid for å få på noen av de nylakkerte delene :). Glemte selvfølgelig å leie Bilklubben i helga på forhånd så alle hallene var opptatt. Så regnet det så vært litt kjedelig å stått ute å skrudd. Men Henrik940 var så snill å lånte bort garasjen i helga :D.
http://www.chrml.net/media/bil/proje.../P8280043T.JPG
Gammel forskjerm demontert. Ser igrunn fint ut under der. Men innerskjermen ble likevel penslet inn med tyntflytende hulromsvoks sånn at det skal holde seg. Samme med innersiden av forskjermen og innunder skjermkanter og slikt. Samt under torpedoplate.
http://www.chrml.net/media/bil/proje.../P8280056T.JPG
Ny forskjerm ferdig skrudd til og justert. De på Volvo som har justert de andre panelene på bilen må ha vært fulle fant vi ut, for ingen av de andre karrosseridelene er egentlig noe særlig bra justert i forhold til Henrik940 sin. Men vi fikk hvertfall gjordt det beste ut av det. Forskjerm og panser justerte vi på nytt.
Veldig kurant å bytte forskjerm på disse bilene. En skrue under torpedoplate, to skruer i dørkarmen, et feste i plastskjermen i hjulbuene, to skruer under fangeren, de to til lyktene i tillegg til de som syns i motorrommet så er skjermen løs. Er justeringa som tar litt tid når det skal på igjen.
Takk til Henrik940 som har vært med å skrudd :).
http://www.chrml.net/media/bil/proje.../P8280058T.JPG
Add-on montert på fangeren. Litt synd at fangeren ikke er nylakkert og egentlig :p. Men det er ikke så godt å se igrunn på en mørk bil.
http://www.chrml.net/media/bil/proje.../P8290083T.JPG
Her sitter jeg å monterer 960 håndtak :p. Alle skruene måtte borres ut fra utsiden da mutterene som sitter inni håndtakene bare slurrer rundt i plasten som holder den fast. Møkk patent på 940 håndtakene sånn sett, men nå er de hivd i søpla! :D Fikk montert de 4 håndtakene i dag.
http://www.chrml.net/media/bil/proje.../P8290089T.JPG
Bilde av fronten etter montering av delene! Henrik940 ofret seg en tur ut i regnværet for å ta dette :p. Nylakkerte lyktesargerene uten viskerhull er montert!
Hvis det blir så bra vær som er meldt i morgen så blir det nok en utvendig håndvask av bilen da. Med en liten runde Quick-Detailing + Carnuba Wax. Kommer kanskje noen flere bilder da! :)
http://www.chrml.net/media/bil/proje.../P8290090T.JPG
Bilde av Henrik940 sin bil.
Ser bra ut dette :D
Ser veldig bra ut ;) Men du kunne spart deg for å legge ut det siste bildet :p
Ble bra dette :) Får håpe klarlakken din ikke er like ripeømfintelig som min, dreper endel av gleden med å holde lakken ved like det.
Veldig pen bil dette :)
Du prata om en sand til den blåsern fra Jula som var genial, hvilken sand var det? Som ikke klumpa? (Må ha ny sand og skal kjøpe i morra, tenkte å prøve den du snakka om. :) )
Jula har bra sand ja :)
mye banning når du skrudde av gammel handtaka da?:p
ble vertfall det fra min side, endte med at jeg klipte, fila, bort store deler av handtake, til jeg til slutt fikk på en sterk sveise tang på muttra til gammel handtake :p