Eu-kontrollen blir strengere fra midten av januar. :) Endel 1-erfeil blir 2-erfeil, i tillegg til at ombygging blir strengere! :p
Printable View
Eu-kontrollen blir strengere fra midten av januar. :) Endel 1-erfeil blir 2-erfeil, i tillegg til at ombygging blir strengere! :p
Godt min gikk igjennom forrige uke da.... ;)
Regner med både Daniel og kanskje særlig Petter sliter hardt hver gang for å få skranglekassene gjennom EU-kontroll ;)
Tror ikke det er noe fare med denne flotte farkosten, Daniel :)
Haha, får satse på at vi klarer å dra den gjennom i år også :p Den har jo tross alt gått 5 000km siden forrige EU-kontroll, og gjennomgått en restaurering i mellomtiden :p
vil tru den går gjennom med glans
Er senkesettet godkjent da ? =)
de skal generelt bli strengere på ALT siden den kontrollen dem gjør i dag er grei på biler i fra 70 tallet og det som har kommet etter av nye ting som ABS,ESP og sånne ting bare er blitt klatta på en tidligere reform så nå blir det meste nytt å det blir SVIN strengt i følge de verksdetene jeg har prata med som har vært på dette kurset(jobber hos mekonomen så prater med en del verksteder) nå skal de også begynne å kjøre større tester på alle systemene i bilene for å utelukke feil så dette blir også dyrt for en del verksdeter med litt utdatert verktøy da ikke alle har full tilgang til bilenes computere og sånne ting dette er også noe av grunnen for at ting blir mye dyrere da det blir en del mere jobb med det!
De må slutte å prate om det her! Det handlar ikkje om bilen i tittelen!
jeg utfylte bare det daniel skrev litt ikke meningen å starte noe oftopic så BACK ON TOPIC!!
Kjempe fin bil.
Takk for det! Lever et stusselig liv i garasjen nå omdagen. Gleder meg til å kunne begynne å heise ut motoren til sommeren, for å montere R-clutchen og quaifekassa! :)
Da har tråden bikket 300 000 visninger. Hadde jeg aldri drømt om da jeg stod med en sliten 850 den 6. juni 2011 :p
Kanskje litt offtopic.. men, bruker du å gjøre noe spesielt i forbindelse med vinterlagringen? Tenkte da på type kald/varm garasje, tørr garasje. Vedlikholds tur, står bilen på bukk, tilsetning i væsker osv..? :)
Hei! Angående vinterlagring så tar jeg mine forhåndsregler. Jeg har garasjen varm, lar bilen stå på hjula (som oftest noen gamle vinterhjul jeg har) men i år står den på sine vanlige :) Har alltid full tank med bensin, samt at jeg tar alltid av batteripolen. :) Starter den opp en gang hver 2-3 uke og lar den gå til den er varm, og da kjører jeg den ut av garasjen :) Når våren kommer bytter jeg olje og filter, og bilen er da klar til en ny sesong :) Setter ikke bilen på bukker. Da blir det tull med foringene.
Så blir det litt vedlikeholdslading i ny og ne :)
Ahh, måtte bare forhøre meg med noen som har erfaring med 800-serien og skrudd en del på disse :D Meget flott bil forresten :)
Takk for det! :)
Hehe, har skrudd mye P80 ja! :p
Ta denne med opp til Norden en gang? :)
Hehe, ikke med det første tror jeg :) Skal et år opp til Bodø og Fauske nå fra høsten av, men det blir bare med S80en. Denne får stå igjen hjemme i garasjen en stund til tror jeg :p
Stemmer ;)
Hehe, det hadde vært kult, men dessverre har jeg ikke tid til å dulle med den der oppe, og da er det liten vits. Den blir også for dyr å ha skilter på det året :p Så vi får heller nyte Slettmyr sin :p
Er inne i en ond sirkel omdagen, som lurer på salg av denne. Er så lite tid til å bruke den, og nå blir den jo stående et år til også... Det å kjøpe seg MC frister mer og mer. :(
Får håpe dette bare er noe forbigående :p
En ond sirkel!?
Ikke rart om du mistet litt motivasjon når bilen bare står :)
Begynner å bli litt lei ja. :)
Gå for mc. ;)
Men du gjør lurt i å la den stå, med mindre du absolutt trenger pengene.
Hva er listepris for en fin T5 nå?
Vanskelig å si, i og med at 97% av de som er der ute er helt utslitte. Min er jo liksom ikke så lett å sammenlikne med de andre T5ene føler jeg. Min har jo også alt utstyr du fikk tak i omtrent. Elektrisk takluke, komplett R-interiør, elektriske seter, Ecc, 4x elvinduer, elektrisk justerbare hovedlys, rollo, fjernstyrt sentrallås, elektriske speil m/varme, tracs, cruisecontroll og så videre. Eneste jeg ikke har er vel varme i baksetet?
Neeei, Daniel! Ikke selg denne :mad:
Problemet er at det går mot tider hvor det blir vanskelig å ha den, både plassmessig og økonomisk. Nå som jeg er student, er det ikke vits å kjøre den fra mai til august, for 700,- mnd i forsikring, + 3000,- i årsavgift.
Skal nordover et år til høsten, og da blir den stående hjemme uten å bli brukt noe. Så kommer sommeren 15 hvor jeg heller ikke får kjørt så mye på grunn av jobb og alt det. Når våren sommeren 2016 kommer er jeg ferdig utdannet og skal ut på boligmarkedet og så videre. Da har jeg rett og slett ikke råd til å ha en bil som ikke brukes.
Har oppkjøring på MC nå i mai, og da er det like greit å kunne kjøpe seg en MC å bruke på sommerhalvåret ved siden av, da det er nesten gratis, + vanvittig morsomt! :) S80en er en fin bruksbil, så det får bare være sånn :)
Så kort forklart er det for dyrt for en student å sitte med to biler, da den ene ikke brukes. Jeg ser det derfor som bedre å bytte ut 850en med en MC både for økonomien og gledens del. :)
Synd og selge, men skjønner tankegangen..
Ein så fin bil fortjener og bli brukt og, så like greit om noken som har tid til det får glede av den?:)
Et enda større problem med å selge denne er jo at sannsynligvis (bare tipper her) vil du måtte vente lenge på den riktige kjøperen. Alt utstyret du nevner er jo nesten standard på biler som er noen år nyere,Vera har alt nevner minus R-interiøret og takluka, og pluss varme i baksetet. Ikke er det per definisjon en sjelden bil heller, selv om den er i veldig god stand er det fremdeles en T5 med betydelige kilometer på seg... så for den prisen du eventuelt kommer til å be om den, er det kanskje lett for en potensiell kjøper å ta steget opp til V70N, eller til en V70R AWD, eller lignende.
I kroner og øre er det ikke den bilen folk flest føler de får mest bil for penga, sånnsett.Tenkt noe på pris i det hele tatt?
Ikke tenkt noe særlig på pris nei, men motor er jo så godt som ny. Er ikke mye der inne som ikke er nytt for å si det sånn. Det er ikke en R, men det er fortsatt en 850 som er i en tilstand du ikke kommer over hver dag. Tenkte kanskje en 85 000... Da inkl quaifekassa som er påkostet 19 000,-
Det går ikke bare på hvor sjelden selve modellen er, men også tilstand. Ville heller kjøpt en meget bra T5 med alt utstyr, enn en sliten R.